BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2024, 07:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 09:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 155
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 530dA
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 1#p1124481
rozważania co do silnika już chyba zakończone. Z tego co tu przeczytałem nie takie BMW 528 straszne jak o nim mówią. Ten silnik pali tyle samo jak nie mniej od 2.5v6 170PS w Omegach, nie wspominajac juz 3.0v6 w Omedze, która spalanie ma wieksze od 528 i osiagi gorsze ;) !!. Tak wiec wybor padl chyba na 2.8 . Kwestią sporną jest teraz czy manual czy steptronic? Chyba nie będę się nastawiał na konkretną wersje skrzyni biegów, tylko która sie trafi w zadbanym egzemplarzu taki kupie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 10:41 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7012
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
jacb82 napisał(a):
rozważania co do silnika już chyba zakończone. Z tego co tu przeczytałem nie takie BMW 528 straszne jak o nim mówią. Ten silnik pali tyle samo jak nie mniej od 2.5v6 170PS w Omegach, nie wspominajac juz 3.0v6 w Omedze, która spalanie ma wieksze od 528 i osiagi gorsze ;) !!. Tak wiec wybor padl chyba na 2.8 . Kwestią sporną jest teraz czy manual czy steptronic? Chyba nie będę się nastawiał na konkretną wersje skrzyni biegów, tylko która sie trafi w zadbanym egzemplarzu taki kupie.


Dokładnie kup to co będzie w lepszym stanie :)
i automat i manul są mocne z tym silnikiem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 15:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 202
Lokalizacja: PL
Automat muli z tym silnikiem na maksa. Znajomy ma takiego i przyspieszenie ma gorsze od 2.5 w manualu. Przy tym spalanie wzrasta z 14-15 do 17.

Automat jest fajny ale w dieselu i V8, z R6-tkami radzi sobie kiepsko z powodu ich słabego dołu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 20:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 155
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 530dA
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 1#p1124481
Blanco napisał(a):
Automat muli z tym silnikiem na maksa. Znajomy ma takiego i przyspieszenie ma gorsze od 2.5 w manualu. Przy tym spalanie wzrasta z 14-15 do 17.

Automat jest fajny ale w dieselu i V8, z R6-tkami radzi sobie kiepsko z powodu ich słabego dołu.

to lepiej wziasc 523 manual od 528 steptronic? Czy rzeczywiscie spalanie 528 jest takie samo jak w 523 czy jednak w 523 jest odrobine nizsze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: halo
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 18:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: Elblag
Moje BMW: E38 730I
bierz 2,8 w manualu ;) najlepszy wybor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, 21:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: WI
2.8 to zdecydowanie najbardziej udany silnik i dzięki dużemu momentowi stosunkowo mało pali -mniej niż 2.5 w tych samych warunkach jazdy.
Szukaj dorego, ładnego 528i.
Kilka tygodni po zakupie 523i będziesz sobie pluł brodę, że mogłeś mieć więcej. :ok:

_________________
Motocyklisto! Patrz w lusterka, BMW sÂą wszĂŞdzie!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 09:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
ludek napisał(a):
Kilka tygodni po zakupie 523i będziesz sobie pluł brodę, że mogłeś mieć więcej. :ok:


2.8 też z czasem przestaje wystarczac ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 20:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 155
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 530dA
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 1#p1124481
cały czas szukam ;)
czy bedzie to 2.5 czy 2.8...Hmm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 20:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 155
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 530dA
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 1#p1124481
ludek napisał(a):
2.8 to zdecydowanie najbardziej udany silnik i dzięki dużemu momentowi stosunkowo mało pali -mniej niż 2.5 w tych samych warunkach jazdy.
:ok:

na pewno a jezdzie mniejskiej 2.5 spali mniej niz 2.8 ;) a do takiej głównie jazdy potrzebue auto
PS.sorry za post pod postem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 22:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
nie koniecznie bo 2,8 ma wiecej NM które sa nisko dostepne a co za to idzie trzeba mniej wciskac by jechac szybciej ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 22:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 195
Lokalizacja: PL
2.8 pali mniej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 23:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 155
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 530dA
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 1#p1124481
Elwis328 napisał(a):
nie koniecznie bo 2,8 ma wiecej NM które sa nisko dostepne a co za to idzie trzeba mniej wciskac by jechac szybciej ;)

2.5 max moment obrotowy (Nm)/obr 245/ 3950
2.8 max moment obrotowy (Nm)/obr 280/ 3950
??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 06:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 44
Posty: 741
jacb82 napisał(a):
na pewno a jezdzie mniejskiej 2.5 spali mniej niz 2.8 ;) a do takiej głównie jazdy potrzebue auto
Właśnie niebardzo,najwyżej tyle samo... Bierz 2.8 dobrze ci koledzy piszą :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 17:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 202
Lokalizacja: PL
jacb82 napisał(a):
Elwis328 napisał(a):
nie koniecznie bo 2,8 ma wiecej NM które sa nisko dostepne a co za to idzie trzeba mniej wciskac by jechac szybciej ;)

2.5 max moment obrotowy (Nm)/obr 245/ 3950
2.8 max moment obrotowy (Nm)/obr 280/ 3950
??


Na podwójnym vanosie 2.8 ma już maks. moment przy 3,5 tys. obr./min., więc może koledze się pomyliło np. porównanie 2.5 z pojedynczym vanosem z 2.8 z podwójnym.

Faktem jest, że nawet te 280NM w E39 nie zachwyca, przynajmniej jak dla mnie. Zakładając, że silnik jest w bdb stanie i ma te okolice fabrycznych danych to i tak jest mułowaty z dołu w porównaniu do, już pomijając V8, choćby 3.0d gdzie tak naprawdę można mówić o sporym momencie i jego niskiej dostępności.

Mimo tego nie wyobrażam sobie mieć na pokładzie E39 silnika słabszego od 2.8, wg mnie to minimum dla tej klasy auta, a nie jestem wcale wymagający.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 16:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 155
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 530dA
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 1#p1124481
Yaślanin napisał(a):
jacb82 napisał(a):
na pewno a jezdzie mniejskiej 2.5 spali mniej niz 2.8 ;) a do takiej głównie jazdy potrzebue auto
Właśnie niebardzo,najwyżej tyle samo... Bierz 2.8 dobrze ci koledzy piszą :)

raczej nie jest możliwe aby silnik o wiekszej pojemnosci nie palil więcej w mieście ;)
Wątpie aby 2.8 palił tyle samo co 2.5 w jezdzie miejskiej ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 18:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
jacb82 napisał(a):
Wątpie aby 2.8 palił tyle samo co 2.5 w jezdzie miejskiej

tak samo jak 2,0 nie pali tyle co 2,8
kupowac nie główkowac czy bedzie mniej czy wiecej bo tak czy siak opłaty te same a to spalanie jakie by nie było niewiem jak czy mozlwie jest odczuć chyba ze porównywać m50 do m52 to tak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 19:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem - wtrace sie -zakladaj gaz jesli duzo smigasz -zawsze sie oplaca - spalanie zalezy w duzej mierze od ciezkosci nogi -jak spokojnie to zawsze mniej -ale to tez ma sie z benzyna - co do slowa spalanie i eksploatacja to nie jest to samo - spalanie to zuzycie paliwa czy gazu a eksploatacja - paliwo oleje paski itp. - to tak nawiasem - pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 09:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
Blanco napisał(a):
Mimo tego nie wyobrażam sobie mieć na pokładzie E39 silnika słabszego od 2.8, wg mnie to minimum dla tej klasy auta, a nie jestem wcale wymagający.


Popieram w pełni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 19:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Lokalizacja: SwarzĂŞdz
nie wiem jak tam u kolegi finansowo, ale żeby namieszać zapytam, czy myślał o 3.0
jam takowy posiadam (co prawda w trójce) i on równiez podobnie pali do 2.8 i 2.5.
Generalnie wszystkie r6 pala podobnie ok. +/- 1 litr. (nawet 2.2)
W sumie najwięcej zależy od sposobu jazdy.
Jak ostro jedziesz w trasie może wziąc i 12, jak jedziesz normalnie ok. 9, jak delikatnie bardzo to raz udało mi się do 7 zejść. Na autostradzie wszystko zależy od prędkości - ok. 130 - 9-10, 150 - 11-12 itd. w miescie pali mi ok 11-12 (duzo zalezy od tego ile w korkach)
wszystkie powyzsze wartosci dotycza pb - na gazie + ok. 20%
Piatka z racji masy spali pewnie 10-20% wiecej.
p.s
na gazie juz smigam prawie 40 tys km i chodzi rewelacyjnie wiec bardzo polecam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 16:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 789
kuzyn ma e39 silnik 2,8 z vanosem, na aluminiowym bloku oczywiście...
spala mu na traskie około 14 na 100 gazu a jak ma ciężka nogę na funkcji "radosne SPORT"
spala w granicach 20-30L na 100
udowodnione tankowaniami -nie wykazem ekonomizera lub komputera
sa z nią same kłopoty a właściciel nie ma zwyczaju ją szaleć
do tego silnika szczerze nie polecam
a co do spalania - gazu spali tylko kilkanaście procent więcej od pb
z regóły spalanie 10 na 100 PB = 12 na 100 LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL