BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 01:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e39] 2.8 + LPG ??
PostNapisane: 18 listopada 2009, 15:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
2.8 super motor, znajomy kupił niedawno compacta z tym silnikiem, auto lata i przy bucie pali 13 z groszem w mieście, przy spokojnej 11, a na średniej trasie 8.5. M20B20 i M50B20, z którymi mam do czynienia mniej nie spalą. Kuzyn robi SWAP na M50B25 to zobaczymy, czy mu skoczy spalanie.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 2.8 + LPG ??
PostNapisane: 18 listopada 2009, 16:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Ktos tam wyżej porównywał E34/E36 do E39. Nie róbmy sobie żartów to są różne auta, koszty cześci w wielu przypadkach również. Ale jeśli ktos myśli o E39 to chyba E34 raczej nie wchodzi w ogóle w grę.

Ten " ktoś " to akurat ja i najpierw przeczytaj co tam napisał....

Może zacznij od początku i zadaj sobie pytanie dlaczego chcesz BMW?
I dlaczego model E39 ?

Jak widzisz E39 jest autem drogim w utrzymaniu.
Chcesz mieć BMW i mocny silnik oraz nieduże koszty utrzymania to może pomyśl o E36 328 ?
Osiągi lepsze od E39 , auto o niebo tańsze w eksploatacji kosztem gorszego komfortu.
Inaczej wygląda , ale moim zdaniem właśnie E39 jest jednym z brzydszych BMW choć sam takie mam :kwasny:
Dlatego mam Touringa i po lifcie bo trochę te ringi i LEDy z tyłu ratują wizerunek tego auta...

Jak masz 30tyś to może E46 ? Też 328?
Tańsza zawiecha lepsze osiągi i niższe spalanie.
Tyle że w E46 ten silnik był montowany na początku produkcji a wtedy w E46 były kiepskie mocowania belki do budy i zdarzały się przypadki wyrywania tejże.
Dopiero poprawiono to w 2001 roku jak i zmieniono przekładnie kierowniczą i 328 zastąpiono 330.

A może E34 540 ?
Tania zawiecha ,ładne z zewnątrz . No w środku trochę brzydka...
Ale ten silnik :D
Nie wspomnę o E34 "M"
Niepozorne " stare " BMW a niejeden się zdziwił :D

Ja jeżeli bym miał kupić w tej chwili BMW z ograniczonym budżetem zarówno na kupno auta jak i eksploatacje to bym kupił E32 z silnikiem R6 czyli 730 lub 735 :D i zagazował ją.
Z E32 740 jest już gorzej w dobrym stanie...
Dla mnie to jak dotąd jedno z najładniejszych BMW a na pewno 7er
Komfort lepszy od E39 a na te dodatkowe litry LPG zaoszczędzisz na częściach które będziesz wymieniał w E39

Na koniec powrócę do spalania...
O ile wiem 520 a 528 ma inną skrzynię i 528 przy danej prędkości operuje niższą prędkością obrotową co się równa mniejsze spalanie.

Do tego jeżeli będziesz jeździł spokojnie 528 to powinna spalić podobnie jak 520. ale jeżeli będziesz wykorzystywał te dodatkowe konie i niutki w 528 to muszą się zasilić czymś więcej niż 520 :D
To tak jakby porównać dwie suszarki. Jedna 1500W a druga 1930W z przełącznikiem na 1000W.
Jeżeli obu będziesz używał na mocy 1000W to zużyją tyle samo energii.
Ale jeżeli w drugiej będziesz chciał szybciej osiągnąć " cel " to musi zużyć więcej prądu.
:D

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 2.8 + LPG ??
PostNapisane: 18 listopada 2009, 16:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
jiGsaw napisał(a):
2.8 super motor, znajomy kupił niedawno compacta z tym silnikiem, auto lata i przy bucie pali 13 z groszem w mieście, przy spokojnej 11, a na średniej trasie 8.5. M20B20 i M50B20, z którymi mam do czynienia mniej nie spalą. Kuzyn robi SWAP na M50B25 to zobaczymy, czy mu skoczy spalanie.

hmm może nasze różnice w zdaniu są przez to, że mój kumpel ma 2.8 ale w cabrio... compact jest chyba trochę mniejszy, a co za tym idzie i lżejszy ;p ale pewności nie mam ;) kumpel średnie na trasie miał też koło 9 ale bez dynamiki :] jak jeździ normalnie wychodzi mu coś nieco ponad 12. czyli wychodzi, że 4 litry więcej od m52b20 tak jak mówiłem :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 2.8 + LPG ??
PostNapisane: 18 listopada 2009, 17:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Ponad 12 w trasie? To chyba cały czas autostrada na full albo nonstop wyprzedzanie.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 2.8 + LPG ??
PostNapisane: 18 listopada 2009, 18:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
jiGsaw napisał(a):
Ponad 12 w trasie? To chyba cały czas autostrada na full albo nonstop wyprzedzanie.

w trasie napisałem 9 :P 12l przy cyklu mieszanym bierze ;)ale mój błąd bo nie jasno napisałem :zawstydzony: , a nie orientujesz się ile compact waży?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 2.8 + LPG ??
PostNapisane: 18 listopada 2009, 18:18 
jak bedziesz jezdzil z glowa to 2.8 spali nie wiecej niz litr w stosunku do 2.0.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e39] 2.8 + LPG ??
PostNapisane: 18 listopada 2009, 18:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B28
Witam wszystkich. Mam e36 2.8 (automat) i jestem bardzo zadowolony z tego silnika. 12-14 litrów benzyny po mieście to chyba dobry wynik jak na taką pojemność. Gazu pali już troche wiecej (16-18 litrów miasto) ale w zamian masz bezstresowe wyprzedzanie i przyjemność z jazdy. Warunek-dobra instalacja gazowa, nie ma co na tym oszczedzać. Jeśli chodzi o części-filtr oleju plus powietrza (knecht) 50 zł, paski klinowe (conti) 70zł - tylko to do tej pory musiałem wymieniłem :) pozdrawiam...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 2.8 + LPG ??
PostNapisane: 18 listopada 2009, 19:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 155
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 530dA
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 1#p1124481
nie interesuje mnie żadne e32, e34, e36, e46 ;) Tylko i wyłacznie e39.
Rozważam e39 2.5 lub 2.8 tak za około 5000€ , alternatywą jest Vectra GTS 2.2.


Ostatnio edytowano 18 listopada 2009, 20:06 przez jacb82, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 2.8 + LPG ??
PostNapisane: 18 listopada 2009, 19:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B28
Ale silniki takie same :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 2.8 + LPG ??
PostNapisane: 18 listopada 2009, 21:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Widzisz , najbardziej poszukiwane E39 to 528 , 540 i 530D
Tak więc za 20tyś 528 będą w kieeeepściutkim stanie...
To samo 525...
Pamiętaj o tym.
Tak jak o tym że na zachodzie też kręcą liczniki i robią przekręty.
Chyba że kupisz z pierwszych rąk.
Ale wtedy licz się że dobre BMW kosztuje duże pieniądze.
Ja tak kupiłem igłę E34 z przebiegiem 104tyś z pierwszych rąk w cenie jeżdżącego E39.
I jeździ już bezawaryjnie 6 lat w rodzinie.
Jak kupisz z pierwszych lat produkcji to licz się z tym że pomimo jak trafisz na mało jeżdżone to i tak się licz że elementy gumowe zawiechy z racji lat zaczną się sypać...

Za obecną 530D 2001r dałem prawie 40tyś za auto z REALNYM przebiegiem 216tyś km.
Udało!!!! mi się za tą cenę bo auto miało porysowany lakier ( zwłaszcza zderzaki ) i poodbijany od kamyczków przód.
Stan techniczny OK - wymieniłem jedynie łącznik elastyczny wału ze skrzynią.
Zrobiłem ponad 20tyś km i nie zakładam wątków w stylu spadki mocy , buja , stuka i puka...
W tym czasie ( lato 2008 ) za igłę 530D z niewielkim przebiegiem trzeba było dać 13-15tyś ojro.
Tylko u nas są OKAZJE ;)

Pomimo ceny , za oponki letnie i zimowe ( ładne używki ) i alu na lato dałem 3400zł
Aku był od nowości... 600zł
Tarcze 1000zł
Oleje , wszystkie filtry i płyny , wycieraczki 1500zł
Czyli elementy eksploatacyjne 6500zł
A oponki i tarcze przy tej mocy i masie auta leeecąąąąąą....

Podsunąłem Ci inne BMW do przemyślenia...
Miałem takie i wiem jaka jest różnica kosztów utrzymania E39 do tych wymienionych...


Gdzieś na forum jest temat kosztów eksploatacji...
Poczytaj o E39 :looka:

No chyba że wliczasz okresowe niemałe wydatki...
Tylko wtedy rozmyślania czy pali trochę więcej czy mniej nie mają sensu w stosunku do kosztów eksploatacji...

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 2.8 + LPG ??
PostNapisane: 18 listopada 2009, 21:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 155
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 530dA
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 1#p1124481
no wlasnie chyba rozsadniej bedzie kupic Vectre GTSa. BMW to chyba jednak nie na moja kieszen.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 2.8 + LPG ??
PostNapisane: 18 listopada 2009, 23:42 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1007
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
Ale tez juz tak go nie straszcie..przeciez to nie oznacza ze auto sie zaraz zacznie sypac.Ja kupilem teraz 525iA i jedyne co musialem zakupic to aku i nie za 600 ale 280zl,
"Oleje , wszystkie filtry i płyny , wycieraczki 1500zł"- nie wiem gdzie Ty to kupowales ale wspolczuje cen.

_________________
/// brak zgody administracji na reklame ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 2.8 + LPG ??
PostNapisane: 19 listopada 2009, 08:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
jacb82 napisał(a):
no wlasnie chyba rozsadniej bedzie kupic Vectre GTSa. BMW to chyba jednak nie na moja kieszen.


Rozsądniej będzie kupić takie BMW, na jakie Cię stać. Opla sobie daruj.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 2.8 + LPG ??
PostNapisane: 19 listopada 2009, 10:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 353
Lokalizacja: Poznań / Konin
Moje BMW: E91 LCI Mpakiet
Kod silnika: N47
jiGsaw napisał(a):
jacb82 napisał(a):
no wlasnie chyba rozsadniej bedzie kupic Vectre GTSa. BMW to chyba jednak nie na moja kieszen.


Rozsądniej będzie kupić takie BMW, na jakie Cię stać. Opla sobie daruj.


Tym bardziej, że Vectra C do bezawaryjnych aut nie należy niestety.

_________________
R6 Fanatic
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 2.8 + LPG ??
PostNapisane: 19 listopada 2009, 15:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Ups... 1050zł :chytry:
- filtr paliwa 150zł
- powietrza 150zł
- olej 0W40 i filtr 300zł
- filtr kabinowy 200zł
- wycieraczki Valeo 140zł
- płyn hamulcowy ATE 200 i chłodzenia PRESTONE około 110zł

Aku za 600zł bo do mojego auta ma być 90-100Ah
A tyle kosztuje z górnej półki BOSCH S5 100Ah

Dotyczy 530D po lifcie...
520-528 ma tańsze filtry powietrza i paliwa.
I mniejsze aku ;)

Nie o straszenie chodzi ale trzeba zdać sobie sprawę że auta nie są młode i trzeba mieć świadomość ewentualnych kosztów...
Znam takich co mają E38 , E39 , E36 i jak jadą z daleka słychać że się rzucili z motyką...
Nie stać ich było na te auta i pomimo tego że nic w nie nie wkładają jeżdżą rzęchami z mocnymi silnikami stwarzając zagrożenie na drodze.
Jakiś czas temu czytałem jak któryś z forumowiczów robił coś w zawieszeniu przednim E39 i okazało się że jeden amor jest inny od drugiego i dodatkowo ma DOSPAWANĄ KOŃCÓWKĘ!!!! :mur:

Kiedyś byłem świadkiem rozmowy jak kupujący pytał sprzedającego ile to pali...
Sprzedający odpowiedział tak.
Jak chcesz kupić BMW z dużym silnikiem i pytasz ile to pali to znaczy że nie stać ciebie na to auto.

Jak myślisz - dlaczego BMW ma taki prestiż ?
Bo nie każdego na nie stać. I albo chcesz jeździć takim autem i zaciskasz zęby wydając kolejne XXX zł albo jeździsz innym autem.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 2.8 + LPG ??
PostNapisane: 21 listopada 2009, 12:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 202
Lokalizacja: PL
muda44 wysokie koszty utrzymania nie tyczą się tylko BMW. W Audi czy Mercedesie jest podobnie patrząc na ich odpowiedniki , a w niektórych przypadkach ceny u konkurentów są nawet wyzsze.

Ja w tej chwili się przemieszczam Omegą 3.0A i koszta utrzymania silnika są znacznie wyższe niż miałem w 528i, a podzespoły podobne, jeśli często nie takie same.

Kupując stare auta, czyli takie powyżej 5-6 lat trzeba liczyć się z wydatkami, a jeśli silnik jest duży to znaczne zwiększenie wydatków jest naturalne, warto o tym pamiętać kupując cokolwiek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 2.8 + LPG ??
PostNapisane: 21 listopada 2009, 13:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
:D
Masz rację.
Dlatego starałem się zwrócić uwagę że w porównaniu z kosztami eksploatacji wieloletniego auta tej klasy za nieduże pieniądze koszta spalania +,- 2 litry są kroplą w morzu czekających wydatków :kwasny:

Ostatnio przeglądałem nowe zimówki i do żony VW Lupo kpl. dobrych opon to koszt 700zł
Podczas gdy do mojego jedna dobra opona to koszt 500-600 zł

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 2.8 na gazie e46
PostNapisane: 2 września 2012, 12:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
witam mam pytanie jezeli moze mi ktos pomóc to dzieki mam bmw e46 28i automat na podwujnym wanosie i pali mi duzo bo 17 litrow w miescie nie daje rady juz z wachą i chcial bym sie dowiedziec jak ten silnik odbiera gaz i jezeli ktos ma w automacie i moze mi cos napisac na ten temat to dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 2.8 + LPG ??
PostNapisane: 2 września 2012, 12:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23102
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Odpowiednia instalacja odpowiednio dobrane komponenty i odpowiednio wysterowane da naprawdę radę :)

Powiedz kolego skąd jesteś ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 2.8 + LPG ??
PostNapisane: 2 września 2012, 12:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
jelenia góra


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL