BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 19:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Prins VSI vs BRC vs Vialle LPI
PostNapisane: 24 września 2013, 17:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e46 325i
Kod silnika: M54B25
Panowie,

noszę się z zamiarem wrzucenia do swojego wehikułu gazu (M54B25/204tys przejechane/100ml 5W30 na 1000km).
Mieszkam w Holandii i oto co mi zaproponowano:

1) BRC - 2200 € (3 lata gwarancji)

2) Prins VSI - 2350 € (3 lata gwarancji)

3) Vialle LPI - 2450 € (2 lata gwarancji)

jak oceniacie powyższe instalacje? Generalnie waham się pomiędzy Vialle (podobne zużycie gazu jak benzyna/brak utraty mocy) a Prinsem (znany i sprawdzony).
Roczny przebieg to ok 28tys... chciałbym cztery lata pohulać bez większych obaw o silnik (taką mam nadzieję).

Warto się ładować w V gen Vialle? Droższa/gwarancja tylko 2 lata... a nowe pompy podobno 150tys wytrzymują.
Czy może pozostać przy sprawdzonym VSI?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Prins VSI vs BRC vs Vialle LPI
PostNapisane: 24 września 2013, 17:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
konkatenacja napisał(a):
Czy może pozostać przy sprawdzonym VSI?

Bierz VSI ;)

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Prins VSI vs BRC vs Vialle LPI
PostNapisane: 24 września 2013, 21:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: F01
Garaż: mój szrocik :)

było
e39 sedan m52b25, 1996r,
e39 touring m52tub25, 1998r,
e39 m62tub44, Manual :) 2002r
e38 m62tub35, 2000r,
volvo xc90 T5 2005r
audi S8 2000/02r
BMW F10 520d
jest

BMW F01 730d LCI ;)
warto przyjechac do polski zalozyc u dobrego gaziarza, za te pieniadze ze 3 kafle zostanie ci w portfelu :) a montaz nie przekroczy 2dni roboczych. nooo chyba zes bogacz i do auta wartego 4k euro wkladasz gaz za 2,3k euro too oki ;) kto bogatemu zabroni

wg mnie lepiej w holandii Ci tego gazu nie zaloza niz w Nikodem/Toudi w pl :) a dam sobie reke uciac ze nie dosc ze bedzie lepiej to jeszcze taniej u tej Dwójki ;)

a jesli chodzi o Twoje pytanie:

ja dolozylbym do LPI, odpalasz na gazie, zero strat mocy/momentu a z tego jak pisza o tych instalacjach auta jezdza nawet lepiej jak na benzynie :) fajna sprawa tylko ze dosc droga nadal (mowie o cenach w polsce)... no i pompy w zbiornikach to kolejny element ktory lubi sie psuc...

btw 4 lata pohulac bez obawy o silnik ? m54b25? moim zdaniem niewykonalne... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Prins VSI vs BRC vs Vialle LPI
PostNapisane: 24 września 2013, 22:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e46 325i
Kod silnika: M54B25
Niestety... motyw z instalacją gazu w Polsce nie przejdzie... i wcale nie umniejszam polskim fachmanom.

Gazownicy w Holandii blokują rynek i są w tym wspierani przez państwo. Przy rejestracji wymaga się certyfikatu (G3), który nadany jest tylko wybranym instalacjom. To raz. Dwa, że nawet jak zainstaluje w Polsce najoryginalniejszą instalację to żaden gazownik w Holandii mi tego nie klepnie, bo to "ich kasa" (temat obadany przez kilka osób). A znajomych wśród gazowników nie mam. Fakt instalacje są drogie jak porównasz ceny w Polsce, jednak w porównaniu z Niemcami nie ma tragedii...

Co do trwałości silnika... twierdzisz, że M54 niedohula do 320 tys? Naczytałem się o "legendarnej trwałości" wolnossących benzyn R6? Coś mu tam na pewno padnie po drodze... sprzęgło,pompa,lambdy, jakaś cewka... niemniej ruiny z niego nie powinno być.

Silnik na dzień dzisiejszy jest w idealnym stanie... nikt nim wcześniej nie szalał... a bryka w większości na piątym piegu przy 100-120 km/h (takie ichnie autostrady). Moje rekordowe spalenie to 6.8l/100km heh (dystans 100km)... płasko + stała prędkość na tempomacie.

P.S. ...a propos cen... wejdź sobie na http://www.gaspedaal.nl lub http://markplaats.nl i porównaj ceny z Polską... (a nawet Niemcami). Mały szok nie... mówimy tu o kwotach rzędu 9 tys euro za 2004 rok...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL