BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2024, 18:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] ustawianie wtrysków Valtek
PostNapisane: 21 września 2009, 20:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Regulował/kalibrował ktoś wtryski Valtek?
Musze wyregulować wtryski bo je nie potrzebnie rozkręcałem :wstyd:
Znalazłem taki tester:
http://www.megapol.com.pl/produkt1134_D ... altek.html
ale tak sie zastanawiam czy w ogóle jest sens, bo jak dla mnie to wygląda to tak:
reguluje sie tym testerem bo raczej na oko sie nigdy nie dokręci tak samo wtryskiwaczy do listwy( ustawia sie odpowiedni wymiar) ale tester wkręca sie od spodu w listwe od strony dysz i przecież jego też sie zawsze nie wkręci tak samo, a tu części milimetra są ważne.
Więc może mi ktoś wytłumaczy jak to z tym jest, bo jak dla mnie to jest to dokładne ustaiwanie czegoś , przyjmując za kązdym razem inna płaszczyzne odniesienia, wniosek-i tak będą wtyski miały różne odległości ( czy jak to tam nazwać)

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Ostatnio edytowano 21 września 2009, 20:21 przez cfaniak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 43
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E60 545i '04
Kod silnika: N62B44
Ja ze znajomym regulowałem,po czyszczeniu,swoje czerwone valteki.Dokładnie takim miernikiem jak podałeś.Tam w zestawie widzę jeszcze fajny kawałek przewodu z wtyczką.Służy on do podłączenia zasilania do cewki wtryskiwacza.Ogólnie chodzi o to,że mierzysz skok tłoczka (na wszystkich ma być taki sam) i ewentualnie go regulujesz.
Kod:
1) Przykręć przyrząd do stołu.
2) Podłączyć zasilacz do sieci, a następnie wtyczkę zasilacza umieścić w gnieździe przyrządu.
3) Pociągnij za uchwyt następnie zainstaluj listwę wtryskiwaczy.
4) Listwa powinna swobodnie wejść pomiędzy dwa ustalające pręty, a sondę zegara, ważne jest, aby sonda swobodnie weszła do gniazda dyszy listwy wtryskiwacza. Pręty ustalające powinny się znaleźć pomiędzy listwą, a jarzmem cewki wtryskiwacza.
5) Podłącz wtyczkę do cewki, w którą wprowadzona została sonda czujnika.
6) Kilkukrotnie naciśnij przycisk po lewej stronie do momentu, gdy wskazówka czujnika będzie wskazywała te same wartości
7) Przekręcając tarczą czujnika ustawiamy 0 w miejscu spoczynku wskazówki. Następnie naciskamy przycisk i trzymając go odczytujemy wartość, jaką wskazał czujnik.
8) Średnim wychyleniem dla większości wtryskiwaczy jest
0,4mm dla zwykłego valteka
0,5mm wartość zaleca przez Nikosia , wtryskiwacz chodzi stabilniej niż na 0,6mm a spadek wydajności w większości przypadków nie wielki
0,6mm dla valteka bfc lub rail'a (pół obrotu dużej wskazówki czujnika). Jeśli testujemy ustawienie wtryskiwaczy, sprawdzamy czy na wszystkich gniazdach listwy są takie same ustawienia. Pomiędzy poszczególnymi gniazdami różnica nie powinna wynosić więcej jak + - 0,05mm. Na podstawie prób stwierdzono, że dopracowana i dobrze ustawiona listwa na wszystkich gniazdach ma odchyłki nie większe niż, właśnie 0,05mm. Taką tolerancję uznajmy za dopuszczalną podczas wymiany zestawów naprawczych wtryskiwaczy. Regulacja z dokładnością do 0,01 nie stanowi żadnego problemu, im dokładniej wyregulujemy listwę tym lepiej będzie działać.
Należy pamiętać im większy skok tłoczka tym krótsza żywotność wtryskiwacza
oraz wtryskiwacz mniej stabilnie chodzi na krótszych czasach wtrysku
oraz przypominam że maksymalna wydajność dla skoku 0,4mm wtryskiwacza przy 1 barze wynosi 30 koni z gara

Cytat pochodzi z forum llpg-forum.pl polecam tam poczytać to się dużo dowiesz.

Moje uwagi:
-my mieliśmy zasilacz 12V/1A z mini szlifierki (większy prąd może spalić cewkę)
-nie podłączaj zasilania do cewki na stałe tylko pulsacyjne włączaj tak jakby wtryskiwacz pracował.
-do czyszczenia wtrysków nie stosuj preparatu do czyszczenia gaźników.Fajnie czyści ale uszczelki po nim sie rozłażą.Lepiej użyć benzyny ekstrakcyjnej
-po kalibracji pasowałyby podłączyć pod kompa i zrobić mapy.

My robiliśmy to metodą partyzancką bez żadnych uchwytów i mocowania (jeden włączał zasilanie ,drugi trzymał wtryski,trzeci mierzył).Przed regulacją na biegu jałowym telepało samochodem,po kalibracji wszystko idealnie chodziło.Chodziło,bo po pół roku znowu zaczyna telepać.Ale tym razem już nie będę kalibrował tylko kupie lepsze wtryski i już nie w listwie.Ta pierwsza kalibracja była po 60godz jazdy na LPG (dane z kompa LPG) a niby niektórzy zachwalaj valteki :kwasny: Ja nie polecam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 09:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
wielkie dzięki :)
Czy tylko Valteki sie reguluje? Bo może nie opłaca sie regenerować, tylko kupować nowe, jeśli po każdej regneracji trzeba by regulować a po pół roku znowu jest lipa.

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 19:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 43
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E60 545i '04
Kod silnika: N62B44
Nie tylko valteki się reguluje.Jeśli chcesz regenerować (zakup zestawu naprawczego) to moim zdaniem przy waldemarach nie warto.Ja tylko czyściłem i nic mnie to nie kosztowało.Poprawa jest więc warto spróbować i zbierać na nowe wtryski.Po każdym dłubaniu trzeba kalibrować.Np. u mnie po czyszczeniu były rozbierzności w skoku nawet 1mm.Każdy podchodzi do tematu indywidualnie bo nie każdego stać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 19:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
a jeszcze takie pytanie: w ACGasSYnchro (program diagnostyczny do Staga) nie ma na liście wtrysków Magic Jetów, a właśnie zastanawiam sie nad ich kupnem , jakie w tym wypadku wybrać z listy?

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 43
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E60 545i '04
Kod silnika: N62B44
Ja tu niestety nie pomogę bo mam kompa VersusLPG.Zapytam kumpla,może będzie wiedział,i wtedy odpiszę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 19:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Powinno chulać po ustawieniu matrixów, tych wolniejszych.

To jest prawidłowa odpowiedź :hyhy:

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Ostatnio edytowano 22 września 2009, 20:10 przez Juras, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 20:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
cfaniak napisał(a):
a jeszcze takie pytanie: w ACGasSYnchro (program diagnostyczny do Staga) nie ma na liście wtrysków Magic Jetów, a właśnie zastanawiam sie nad ich kupnem , jakie w tym wypadku wybrać z listy?

zaktualizuj softa do najnowszego będziesz miał magic jety.
Cytuj:
Powinno chulać po ustawieniu matrixów, tych wolniejszych.

nie powinno. Spalisz cewke w magic jet, wolniejsze matrixy mają inna oporność niż magic.

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 20:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
upbeat napisał(a):
zaktualizuj softa do najnowszego będziesz miał magic jety

mam wersje 1.14.1.0 , na stronie producenta nie ma nowszej do Stag 300
upbeat napisał(a):
nie powinno. Spalisz cewke w magic jet, wolniejsze matrixy mają inna oporność niż magic.

czyli co mam zrobić?

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 20:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 43
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E60 545i '04
Kod silnika: N62B44
Jeśli będziesz zmieniał wtryski to wymień też filtr fazy ciekłej.A fazy lotnej załóż dwie sztuki.Nie będzie się tak syfiło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 20:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
tomi_lee napisał(a):
Jeśli będziesz zmieniał wtryski to wymień też filtr fazy ciekłej

fazy ciekłej to będe nawet chyba jutro wymieniał
tomi_lee napisał(a):
A fazy lotnej załóż dwie sztuki

szeregowo? nie będzie jakiś większych oporów dla przepływającego gazu?

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 20:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
cfaniak napisał(a):
czyli co mam zrobić?


Ustawić matrixy :hyhy:

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 20:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
no ale nie spale cewki jak to napisał upbeat?

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 20:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
cfaniak nie chodzi o wersję programu który masz zainstalowany tylko o wersję firmware.

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 20:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
wersje firmware sterownika tak? na stronie www.ac.com.pl nie moge znaleźć nowych wersji ok 6 miesięcy temu ściągłem jeszcze z tej strony zanim była zmieniona , ale i tak miałem już sterownik z tą aktualizacją

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 20:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
cfaniak napisał(a):
no ale nie spale cewki jak to napisał upbeat?


Zresztą nie jestem specem od LPG, ale nie tylko ja napisałem że matrixy :)

Zaraz ktoś nas upewni w moim twierdzeniu. Nie ma pośpiechu :)

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 20:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
jurexxx napisał(a):
Zaraz ktoś nas upewni w moim twierdzeniu

nie będź taki pewien. Matrixy mają 7ohm cewkę.

zresztą ja sie nie znam. Piekę bułki w piekarni.
zawsze najwiecej do powiedzenia mają Ci którzy instalacje gazową widzą tylko jak jest założona w aucie albo na forum w internecie.

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 21:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
upbeat napisał(a):
zresztą ja sie nie znam. Piekę bułki w piekarni.


No to jak jesteś piekarzem to po co zabierasz głos :rotfl: :D Bez obrazy, ale będą to matrixy :) Jak dasz radę się dowiedzieć jutro to daj znać, jestem wielce ciekaw co z tego wyjdzie :)

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 07:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 67
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e39 sedan, e36 coupe
Kod silnika: M62TUB44, M52B28
Garaż: PITEC Power - auta na gaz
upbeat napisał(a):
jurexxx napisał(a):
Zaraz ktoś nas upewni w moim twierdzeniu

nie będź taki pewien. Matrixy mają 7ohm cewkę.


Oporność wtryskiwacza nie ma tu nic do rzeczy. W sygnale dla Matrixa Peak jest stosunkowo krótki a Hold procentowo niewielki, toteż nadaje się do Magica.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 10:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 43
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E60 545i '04
Kod silnika: N62B44
Cytuj:
szeregowo? nie będzie jakiś większych oporów dla przepływającego gazu?

Tak szeregowo.Czego jeden nie wyłapie to drugi.Niektórzy wstawiają jeszcze do tego odolejacz.Nie będzie żadnych oporów.
Spadek mocy może spowodować butla zamontowana do jazdy na wstecznym,czyli zawór w butli jest skierowany do przodu.Jeśli mamy pełny bak to jest ok ale jeśli nie,to przy przyspieszaniu płynny gaz ucieka do tyłu a zasysany jest lotny i przy lubiącym sobie łyknąc paliwa silniku można czuć spadki mocy.Normalnie jeżdżący człowiek tego nie odczuje bo nie wykożystuje 100% mocy samochodu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL