BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 16:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Rozmiar dysz wtryskiwaczy lpg bmw 323
PostNapisane: 3 czerwca 2010, 13:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 100
Lokalizacja: MakĂłw Mazowiecki
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52
Witam, jaki powinien być rozmiar dysz wtryskiwaczy w silniku m52, 170 koni. Listwa wtryskowa matrix 5 omów, reduktor kmw, centralka kme, ciśnienie reduktora 1,1 bara. W tej chwili mam wtryskiwacze o średnicy 2,2mm, auto troche muli na wyższych obrotach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rozmiar dysz wtryskiwaczy lpg bmw 323
PostNapisane: 3 czerwca 2010, 14:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
około 2,4~2,6 , jeśli masz reduktor KME Silver to jest za słaby do tego auta i góry tak nie będzie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rozmiar dysz wtryskiwaczy lpg bmw 323
PostNapisane: 3 czerwca 2010, 18:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 100
Lokalizacja: MakĂłw Mazowiecki
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52
Jerzeli zmienie średnice wtryskiwaczy czy musze od nowa zbierać mapy gazu i bęzyny, i czy do zbierania map będzie potrzebny dodatkowy czujnik podciśnienia w instalacji kme diego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rozmiar dysz wtryskiwaczy lpg bmw 323
PostNapisane: 3 czerwca 2010, 21:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
marek5

Ja pozwolę się nie zgodzić z Nikodemem.
W tej konfiguracji którą masz wszystko będzie ;) zarówno góra jaki i dół :P

Dysze przy tym ciśnieniu powinny być 2.2, po ich zmianie trzeba mapować ponownie.
Gdybyś sobie nie poradził, z Makowa do mnie masz do 40 km. Zapraszam, chętnie pomogę.

Co do zbierania mapy, wszystko zależy od wersji sterownika i tego jaki obecnie mapsensor masz zainstalowany.
W każdym razie da się to zmapować bez dodatkowego czujnika, pod warunkiem że nie robisz tego pierwszy raz ;)

P.S. Jak Nikodem zechce się spierać to, zapraszam was obu na ustawienie, stawiam o zakład że 5 biegiem przy 5000 RPM to ciśnienie zejdzie może 0.95, taka wartość wystarczy żeby ten silnik miał poprawną mieszankę ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rozmiar dysz wtryskiwaczy lpg bmw 323
PostNapisane: 3 czerwca 2010, 23:24 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Toudi z całym szacunkiem ale z własnego oraz innych osób z branży doświadczenia z Wielu E39 Oraz E36/E46 z motorem 2,5 170 Kucy

Ciśnienie spada z 1,10 na na 0,55 bara co oznacza , że reduktor nie daje rady

KME Silvera można Polecić Do auta max 150 konnego bo przy takim generuje spadki o 0,10~0,15 bara

na tym co kolega ma pod maską można wykrzesać że auto będzie miało górę i dół ale będzie to zrobione nie zgodnie ze sztuką a w górnych partiach obrotów wtryskiwacze będą zapętlone (max otwarte)

Z Całym szacunkiem ale na tym Forum jesteśmy po to by pomagać innym by Autka jeździły tak jak powinny a nie stosować rozwiązania typu Drut Team bo auto idzie na sprzedaż na giełdę

Dziękuje Za Uwagę
Pozdrawiam

ps. Auto kręci się wyżej niż do 5000 obrotów i przy 5000 obrotów nie ma maxymalnego zapotrzebowania na paliwo

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rozmiar dysz wtryskiwaczy lpg bmw 323
PostNapisane: 4 czerwca 2010, 19:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
A ja to kuchenki gazowe naprawiam i siedzę na forum po to żeby innym na nerwach grać :zdziwko:
Może masz rację nie jeżdżę BMW, nie znam tych silników, coś tam sobie poczytałem to sie teraz mądrzę :hyhy:

A tak na serio:
Widziałeś to auto, podłączałeś komputer, że zaraz wiesz do jakich wartości spada ciśnienie??

Reduktora nie dobiera się tylko na podstawie mocy auta, ważny jest również maksymalny czas wtrysku benzyny i pojemność silnika.

Ja wiem swoje. 170 koni w aucie 4 cylindry, owszem nie da rady na Silverze, ale M52...

Do póki nie podłączysz nie dasz 100% pewności.

Ostatnio ustawiałem M52B25 na Silverze/Valtekach i ciśnienie spadało max do 0,89 tyle że robocze było 1.05

Po co ten cały wykład o mocy silnika i obciążeniu?? Nie jestem głąbem wiem jak przedstawia się krzywa obciążenia i może Cię zaskoczę, ale M52B25 osiąga maksymalną moc od około 5500 RPM do 6300 RPM potem moc spada, moment osiąga przy ok. 3500 RPM.
To żadna nowość, a obroty podałem przykładowo ;)

Z resztą nie widzę sensu się spierać skoro żaden z nas auta nie widział/diagnozował.

Dalej twierdzę że da się to ustawić, a auto nie będzie ciągną na ubogiej mieszance.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rozmiar dysz wtryskiwaczy lpg bmw 323
PostNapisane: 5 czerwca 2010, 06:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 100
Lokalizacja: MakĂłw Mazowiecki
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52
Po rozwierceniu dysz z 2,2mm na 2,4mm, przy ciśnieniu ustawionym na 1bar przy maksymalnym obciążeniu spada do 0,83. Na razie map nie robiłem, wydaje mi się że auto trochę lepiej ciągnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rozmiar dysz wtryskiwaczy lpg bmw 323
PostNapisane: 5 czerwca 2010, 08:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
marek5
Większa dysza nie oznacza większej mocy. W KME dużo zależy od parametru zwanego Przesunięcie, zwiększając go ze standardowego 1.1 na 1.5 dałoby taki sam efekt jak rozwiercenie dysz.

Mapowanie to podstawa, ważne jest wskazanie/napięcie sondy przy max obciążeniu.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rozmiar dysz wtryskiwaczy lpg bmw 323
PostNapisane: 5 czerwca 2010, 08:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Na Silverze miałem spadek o 0.6 bara (z 1.3 na 0.7). Czasy wtrysków na WOT jechały w kosmos do ok 19ms.
Tyle że u mnie jest 193KM, nie 170KM, więc nie wiem jak będzie przy 170KM.

Ustawić to się da i będzie działać, bo nawet u mnie na tym Silverze miałem do samego końca bogato (liniowy wykres lambdy na około 0.82V, mam jeszcze filmy i wykresy).
Minusem będzie to, że jak czasy wtrysku LPG przekraczają czasy wtrysku Pb to auto ma nieco gorsze osiągi (tak, mimo tego że nie dochodzi do zapętlenia i w teorii nie powinno mieć to znaczenia... ale jednak znaczenie ma, robiłem testy).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rozmiar dysz wtryskiwaczy lpg bmw 323
PostNapisane: 5 czerwca 2010, 16:34 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
Co do silvera też byłem sceptycznie nastawiony ale jestem mile zaskoczony.Wiadomo że obiektywnie będzie można coś powiedzieć dopiero w zimę........


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Rozmiar dysz wtryskiwaczy lpg bmw 323
PostNapisane: 6 czerwca 2010, 23:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: 540i i 740i 328 cab
witam wszystkich jestem nowym uzytkownikiem tego forum i mam nadzieje ze przyczynie sie do pomocy w rozwiazaniu waszych problemow.
Dosyc dluga mialem przeprawe z kme w kilku bmw, ale rezultat koncowy jest taki ze polecam ta instalacje i w raze problemow z ustawieniem sluze pomoca.
Ja mam obecnie 528 e39 193 KM reduktor silver wtryski magic jet. I chodzi bez zastrzezen.
W tych autach najwiekszy problemem jest wtedy gdy instalacje jest zalozona niedbale.
Z wlasnego doswiadczenia podpowiem wam ze jak chcecie miec nieodczuwalna roznice miedzy benzin a gazem to zamontujcie jak najkrutsze wezyki miedzy wtryskami a kolektorem.
W zilnikach m52 mozna zrobic je na 3cm a w m54 niestety 20cm
Silniki m54 sa trudne do ustawienia sa bardziej czule na zle zestrojenie mapy natomiast m52 niema takich problemow. Nastepny szczegol to jest to gdzie nawiercicie nyple. A Nawet w m54 to jest warunek jej dzialania bez check engine.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Rozmiar dysz wtryskiwaczy lpg bmw 323
PostNapisane: 7 czerwca 2010, 01:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Witaj jeśli chodzi o Reduktor KME Silver jest on za słaby jeśli chodzi o 2.8 nawet sam Administrator Tego Forum -> Andrzej vel Kyokushin ma samochód z takim silnikiem i może potwierdzić że spadek ciśnienia miał Na Silverze o 0.6 bara (z 1.3 na 0.7) i po zmianie reduktora na bardziej odpowiedni na którym nie spada tak ciśnienie może potwierdzić znaczący wzrost dynamiki , pomimo że nawet na silverze miał bogato do samego końca (w co osobiście sam nie bardzo wierze)
Jeśli chodzi o nawiercenie kolektora , wiadomo im bliżej tym lepiej a silniki M52TU oraz M54 są na to bardzo czułe ze względu na zmienną fazę dolotu i drabinkę na kolektorze.
Jeśli chodzi o M54 silnik ten wymaga rozbudowanej korekcji po obrotach .

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Rozmiar dysz wtryskiwaczy lpg bmw 323
PostNapisane: 7 czerwca 2010, 13:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: 540i i 740i 328 cab
Hi .
Umnie jest silver i spadek cisnienia jest do 0.8 a normalne cisnienie jest 1.23. Spadek cisnienia wiaze sie z ciaglym otwieraniem wtryskiwaczy czego umnie niema. Montowalem to w drugiej 528 z m52 i bez zazutu.obydwa sa nawiercone pod kolektorem. Czasy wtrysku nie spadaja powyzej 12 s. Natomiast zalozylem do 525 m54 i nawiercilem nyple u gory 2 cm od kolnieza i rezultat okropny czasy wtrysku spadaly do 13.5 s. poczym zostaly zaslepione dziury i nawiercone w koncie 90 stopni przy kolniezu. Czasy 12 s maxymalnie. Jak patrzysz na ciastko jest jeszcze duzy zapas. Podesle foty jak zamontowane byly w tych autach nyple. Problem z tym m54 525 mialem dlugo dopiero na infolini mi powiedzieli zebym zprobowal nawiercic nyple w rogu.pomoglo ale pare tygodni w plecy.Czy znasz reduktor magic jet i czy masz jakies sprwdzone zdanie na ten temat?
z gory dzieki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Rozmiar dysz wtryskiwaczy lpg bmw 323
PostNapisane: 7 czerwca 2010, 13:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: 540i i 740i 328 cab
W nawiazaniu do instalacji i gazownikow.Polecam kupic sobie instalacje zalozyc samemu zalatwic papier i miec swiaty spokoj.Jak zrobisz sam dla siebie nikt niezrobi tego lepiej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Rozmiar dysz wtryskiwaczy lpg bmw 323
PostNapisane: 7 czerwca 2010, 18:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Witam jeśli rozmawiamy o reduktor Magic III jest , Godny Polecenia aktualnie sprzedawany po ostatnich poprawkach, które zostały wprowadzone 04-2010.

Obsługuje rzetelnie auta wolnossące do 250 koni i doładowane do około 230 z akceptowalnymi spadkami ciśnienia (do 0,25 bara) i nie do pobicia Termiką

jedyna wadą reduktora to czułość na dopływa gazu fazy ciekłej -> ten reduktor nie lubi druciarstwa np. zagiętej miedzi czy złe zamontowanego zbiornika .

Jest Reduktorem godnym polecenia a swoja ceną deklasuje konkurencje w przedziale możliwości cena

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Rozmiar dysz wtryskiwaczy lpg bmw 323
PostNapisane: 7 czerwca 2010, 23:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: 540i i 740i 328 cab
Hi Nikodem.
Mozesz mi powiedziec gdzie sie zaopatrujesz w intalacje?
Ja teraz zaczynam montowac rurki plastikowe dosyc mam giecia sie z miedza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Rozmiar dysz wtryskiwaczy lpg bmw 323
PostNapisane: 8 czerwca 2010, 10:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
MLJ

Ja też od nie dawna Stosuje Faro zamiast miedzi ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Rozmiar dysz wtryskiwaczy lpg bmw 323
PostNapisane: 8 czerwca 2010, 19:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: 540i i 740i 328 cab
Nikodem a co z miejscem gdzie biezesz graty?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Rozmiar dysz wtryskiwaczy lpg bmw 323
PostNapisane: 8 czerwca 2010, 20:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Cytuj:
W nawiazaniu do instalacji i gazownikow.Polecam kupic sobie instalacje zalozyc samemu zalatwic papier i miec swiaty spokoj.Jak zrobisz sam dla siebie nikt niezrobi tego lepiej

:rotfl:

Tylko w Polsce to jest możliwe :wstyd:

A operacje chirurgiczne też sam sobie robisz?? :P

Dobrze że wiesz jak działa instalacja, jak sobie poradzić z ustawieniami, ale aby uzyskać homologację montażysta musi ponieść koszty od 8000 do 2000 zł plus co pół roku legalizacje, koszty kontroli, dodatkowe 20000..
ZUS co miesiąc, o skarbówce nie wspomnę.

Nie wszyscy montażyści są niedouczeni i chytrzy na kasę. Ale montując i wystawiając homologację biorą na siebie odpowiedzialność za wykonaną usługę i bezpieczeństwo innych. Za taki lewy montaż i wystawianie papierów można nieźle po pupie dostać ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Rozmiar dysz wtryskiwaczy lpg bmw 323
PostNapisane: 9 czerwca 2010, 01:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: 540i i 740i 328 cab
Hi
z teco co pamoetam to wystarczy zaplacic gazownikowi za vat i pokazac instalacje i wystawia ci homologacje.tak ja zalatwialem certyfikaty w polandzie.
A na operacje chirurgiczne latam do polandi :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL