BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 16:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Test Wtryskiwaczy - Czyli Zanim załozysz Sekwencje
PostNapisane: 6 sierpnia 2010, 12:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Dzięki Uprzejmości Piotra Ficka z Krakowa pozwolił mi na to Forum wrzucić jego Testy Wtryskiwaczy

Powyższy Test Pokazuje Równomierność Dawkowania Między Cylindrami

Więc Zaczynamy :

Valtek 3 Omh Nowy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nowiutki Rail 3omh

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Valtek type 34 Nowy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Magic Jet Nowy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Apis Solo


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Apis Solo - Tylko z Innej Serii Kupowanej nie wiele wcześniej

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Matrix HD344 - Nowy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

IG3 Horizon Nowy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Hana H2000 Nowa

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

BRC - Używany po przebiegu 100 000km

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Landi Renzo MED - Używany po przebiegu 20 000km

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Matrix XJ544 z przebiegiem 120 000km


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Valtek alex po kalibracji

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 9 sierpnia 2010, 12:37 przez Nikodem, łącznie edytowano 13 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Test Wtryskiwaczy - Czyli Zanim załozysz Sekwencje - Zobacz
PostNapisane: 6 sierpnia 2010, 12:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 476
Lokalizacja: WWE & WJ
Moje BMW: E34
Kod silnika: m51b25+Chip
Może by tak coś dodać od Siebie ;) nie wszyscy wiedzą o co tu chodzi :P i zrobić conajmniej z kilka testów żeby mieć porównanie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Test Wtryskiwaczy - Czyli Zanim załozysz Sekwencje - Zobacz
PostNapisane: 6 sierpnia 2010, 12:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Spokojnie - Powoli Dodaje - a na końcu napiszę komentarze , na razie mogę powiedzieć że nie jest ważna liczba tylko równomierność dawki miedzy garami

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Test Wtryskiwaczy - Czyli Zanim załozysz Sekwencje - Zobacz
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 19:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nikodem ten test wskazuje jedynie jaki system jakości mają poszczególne firmy produkujące wtryskiwacze, czyli marny ;)

Jeżeli wykalibrujesz wtryskiwacze, te cyfry całkowicie się pozmieniają.

Nie widzę tego co jest najistotniejsze, czyli między innymi:
-Czas reakcji na impuls zamknięcia i otwarcia wtryskiwacza
-Czas wysterowania maksymalnym prądem
-Max. wydajność wtryskiwacza
-Zakres temperatury pracy
-Charakterystyka liniowa wydatku wtryskiwacza
-Znamionowe napięcie zasilania
-Moc cewki
-Prąd nasycenia cewki
-Prąd podtrzymania
-Indukcyjność cewki

Tak naprawdę dobry wtryskiwacz charakteryzuje się niskim/krótkim czasem reakcji na impuls otwarcia i zamknięcia wtryskiwacza, dużym oraz liniowym wydatkiem. Co za tym idzie parametry te określają jaki najkrótszy czas wtrysku może obsłużyć wtryskiwacz, jaką maksymalną dawkę paliwa może przez siebie przepuścić, oraz jak wzrasta wydatek wraz ze wzrostem czasu wtrysku.

To co pokazałeś świadczy o tym jak poszczególni producenci kalibrują swoje wtryskiwacze, a w zasadzie jak nie kalibrują tylko składają/wytwarzają i sprzedają hurtownikom.
Jeżeli masz rzetelnego dystrybutora, to zanim sprzeda Ci taką listwę wtryskową, najpierw podda ją kalibracji.
Większość tego nie robi, a potem montażyści mają problemy z:
-Spadkami mocy podczas pracy na LPG
-Szarpaniem
-wypadaniem zapłonu
na koniec tego cyrku z nieustanie zapalającą się kontrolką Check.

Poczekam jednak do końca, aż uzupełnisz temat.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Test Wtryskiwaczy - Czyli Zanim załozysz Sekwencje - Zobacz
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 23:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Toudi Wiedziałem , że tak odpiszesz po prostu czekałem

więc od razu mówię Kalibrowanie Metoda na mierzenie skoku tłoczka daje takie efekty nie zależnie czy to magic czy valtek

Specjalnie Wrzuciłem jak wygląda Wydatek wykalibrowany wtryskiwacz

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Test Wtryskiwaczy - Czyli Zanim załozysz Sekwencje - Zobacz
PostNapisane: 25 sierpnia 2010, 07:50 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Cooper napisał(a):
Może by tak coś dodać od Siebie ;) nie wszyscy wiedzą o co tu chodzi :P i zrobić conajmniej z kilka testów żeby mieć porównanie ;)


Kolego Nikodemie, zapomniałeś o nas, laikach? ;) Przydało by się kilka słów podsumowania dla zwykłych spijaczy LPG celem podejmowania świadomych wyborów w przyszłości :ok:

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Test Wtryskiwaczy - Czyli Zanim załozysz Sekwencje - Zobacz
PostNapisane: 25 sierpnia 2010, 09:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Marky,
P1-P4 to wtryskiwacze, obok masz wartosci w jednostkach ile dany wtryskiwacz potrafi wypluc paliwa przy zadanych obrotach (obok wartosc obrotow).
Idealne wtryskiwacze przy kazdych obrotach powinny wydawac tyle samo paliwa na kazdym wtryskiwaczu.
Rozbiezne wartosci miedzy danymi wtryskiwaczami pokazuja, ze poszczegolne cylindy dostaja rozne dawki paliwa, co przy zalozeniu, ze jest wspolny dolot powietrza, mieszanka paliwowo powietrzna jest inna na kazdym cylindrze.
Co to moze oznaczac z praktycznego punktu widzenia?
Szybsze zuzycie silnika (wypalanie gniazd zaworowych itp), szarpanie, nierowna praca i spadki mocy.
Roznica miedzy wartosciami siegajaca kilku jednostek przy niskich obrotach i do 10 przy wysokich jest akceptowalna.
Takze w skrocie:
Im wieksze rozbieznosci miedzy wtryskami tym gorzej. Biorac pod uwage porowanie nowych i uzywanych wtryskiwaczy mozna sobie latwo wydedukowac opinie na temat jakosci poszczegolnych firm.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Test Wtryskiwaczy - Czyli Zanim załozysz Sekwencje - Zobacz
PostNapisane: 25 sierpnia 2010, 11:02 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
No i stała się jasność :ok:
Dzięki :padam:

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Test Wtryskiwaczy - Czyli Zanim załozysz Sekwencje - Zobacz
PostNapisane: 25 sierpnia 2010, 12:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
A może podsumowanie, w tabelce? Nie chcę nikomu dorzucac roboty, wszyscy wiemy że Nikodem jest bardzo znaną i szanowaną postacię w świecie LPG :) Nawet mój kolega u niego robił poprawki i chwalił :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Test Wtryskiwaczy - Czyli Zanim załozysz Sekwencje - Zobacz
PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 12:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
długo czekałem na taki test na naszym forum :hurra: :hurra: nadal brak info które warto kupić i dla czego... jakiś ranking... czy coś takiego :hyhy: :hyhy:

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Test Wtryskiwaczy - Czyli Zanim załozysz Sekwencje - Zobacz
PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 19:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
WG Mnie jedyne Jakie Warto Kupić To Medy Albo Kehiny

jeśli ktoś nie ma tyle kasy warto kupić : Hana lub Matrix

a wszystko niżej to tanie jedno razowe inwestycje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Test Wtryskiwaczy - Czyli Zanim załozysz Sekwencje - Zobacz
PostNapisane: 1 września 2010, 17:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Ale ja nigdzie nie napisałem o
Cytuj:
Kalibrowanie Metoda na mierzenie skoku tłoczka

Sam wiesz jak robi się to prawidłowo, nie chodzi o skok tłoczka, a o wydatek ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Test Wtryskiwaczy - Czyli Zanim załozysz Sekwencje - Zobacz
PostNapisane: 2 września 2010, 01:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Toudi wybacz ale dla mnie wtryskiwacze których wydatek regulujesz wiertarką (średnica dyszy) i ustawiasz wydatek czujnikiem zegarowym (np ampulem) to są śmiecie - sam sobie na nich jeździj

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Test Wtryskiwaczy - Czyli Zanim załozysz Sekwencje - Zobacz
PostNapisane: 4 września 2010, 19:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
O czym Ty znowu piszesz ??? :zdziwko:

Każdy jeden wtryskiwacz jest kalibrowany, Valtek, Med, Magic, Matrix itd, nawet benzynowe czy diesla. Średnica dyszy to zupełnie inna sprawa. Możesz kupić gotowe dysze o danym rozmiarze, ale dziury w nich również robione są wiertłem ;) chyba że masz dostęp do technologi laserowej :rotfl:

Nic nie wspominałem o kalibracji Valteków, chociaż taki jeden Dżentelmen powiedział mi kiedyś;
Cytuj:
Jeżeli mam montować pojedyncze wtryskiwacze o wątpliwie równym wydatku, to wole dobrze skalibrowane Valtki

;)

Może mnie źle zrozumiałeś , ale we wcześniejszych wypowiedziach, chodziło mi o to że Twój test w większości udowadnia jak poszczególni producenci kalibrują swoje wtryskiwacze, ale nie oznacza to że nie da się większości z nich doprowadzić do takiego stanu rzeczy, kiedy będą równo wtryskiwać (równo oznacza każdy taką samą objętość paliwa)

Wtryskiwacze które nie mają "pokrętła na ampul" są skalibrowane przez producenta w procesie produkcji i tu porzeczka powinna być wyżej, czyli wydatek powinien być porównywalny.
Te z pokrętłem można wykalibrować w zależności od wydatku jaki chcemy uzyskać i pomiar skoku tłoczka mikrometrem nigdy nie zagwarantuje jednakowego wydatku, spowoduje jedynie porównywalny skok tłoczka.
To wie większość z nas.

Fajnie że zadałeś sobie tyle trudu i pokazałeś jakość poszczególnych wtryskiwaczy, ale nie oznacza to że niektórych z nich nie da się jednak doprowadzić do stanu używalność i o to właśnie mi chodziło :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL