Aby zaoszczędzić czas i robotę polecam od razu kupić komplet świec np. bosch 7v(takie idą na pierwszy montaż) i nowy sterownik (koszt naprawy względem ceny nowego jakoś mi się nie kalkuluje). HUCO podobno ma 5 lat gwarancji, ja zakładałem, działa, więc nie musi być BERU Jeżeli będziesz robił to sam to kilka wskazówek: BMW twierdzi, że świece trzeba wykręcać koniecznie na ciepłym silniku. Zalecana cierpliwość przy wykręcaniu i środki penetrujące. Często otwór świecy jak i sam gwint przy wykręcaniu mocno się zanieczyszcza sadzą, co też może być wynikiem poprzedniego złego montażu i trzeba to dobrze oczyścić przed wkręceniem nowej. Dokręcamy chyba na 13NM. Ja np. jak miałem zabrudzony gwint, to świeca wkręciła się na 3/4, wydawało się że jest ok bo słabo widać ale nie doszła do końca i nie można tego tak zostawić... w ISTA jest też funkcja kodowania świec- wtedy sterownik widzi, że zainstalowaliśmy nowe świece. Sprawdż też przewód zasilający sterownika, ten który idzie od alternatora, w starszych modelach to on często stanowił problem (chociaż twoje błędy na to nie wskazują)
|