BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 07:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zmiana licznika
PostNapisane: 16 września 2009, 22:28 
Witam,
Panowie mam takie pytanie,
Mam silnik 1,8 a zegary mam od 6cyl. i wiadomo, obrotomierz kreci mi sie tylko do 4tyś obr/min, jak kupie zegary np. od anglika 1,8 i przełoże sam obrotomierz to bedzie dobrze? czy trzeba cały licznik wymieniać aby obroty wskazywały prawidłowo, czym to uzależnione?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 22:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
O tym decyduje ustawienie zapisane w elektronice licznika. Możesz co najwyżej przełożyć przód do angola żeby mieć same kilometry ale wtedy i tak będziesz miał troche inny obrotomierz niż w 4cyl no i na przykład przebieg w milach. Jak znajdziesz speca od elektroniki to pewnie idzie przekodować ten co masz żeby rozumiał sygnał z 4 cylindrów.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 06:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: ToruĂą
nie radze tak robic moze przeklamywac

_________________
sk84live


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 21:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
Cytuj:
nie radze tak robic moze przeklamywac

tak jak po każdej zmianie kół na nie ori rozmiary ;)

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 10:09 
w takim razie pozostaje tylko kupno z europejskiej wersji?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 16:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: ToruĂą
radzil bym kupic zegary europejskie

_________________
sk84live


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: BMW e36 316 M43 coupe
PostNapisane: 1 października 2009, 07:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Pionki
Moje BMW: brak
Witam, ja mam podobny problem z zegarami. Podczas przyspieszania do ok. 3,5 tys. obrotów wskazówka zachowuje się dobrze, później zaczyna wariować. Nie świeci się ABS oraz poduszka powietrzna oraz nie ma ekonomizera. Dowiedziałem się, że w e36 coupe ekonomizer powinien się znajdować i chcę kupić zegary odpowiednie do tego modelu. W zwiazku z tym mam kilka pytań:
1. Czy do sedana i coupe zegary są takie same?
2. Do jakiej wartości powinien być wyskalowany prędkościomierz do silnika 1.6?
3. Czy złe zachowywanie się obrotomierza może być spowodowane tym, że zegary są np. od 320? (Zegary są wyskalowane do 240km/h)

Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e36 316 M43 coupe
PostNapisane: 1 października 2009, 07:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
homer78 napisał(a):
Witam, ja mam podobny problem z zegarami. Podczas przyspieszania do ok. 3,5 tys. obrotów wskazówka zachowuje się dobrze, później zaczyna wariować. Nie świeci się ABS oraz poduszka powietrzna oraz nie ma ekonomizera. Dowiedziałem się, że w e36 coupe ekonomizer powinien się znajdować i chcę kupić zegary odpowiednie do tego modelu. W zwiazku z tym mam kilka pytań:
1. Czy do sedana i coupe zegary są takie same?
2. Do jakiej wartości powinien być wyskalowany prędkościomierz do silnika 1.6?
3. Czy złe zachowywanie się obrotomierza może być spowodowane tym, że zegary są np. od 320? (Zegary są wyskalowane do 240km/h)

Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam


1. tak
2. strzelam 220 ale 240 też będzie pasować, pamiętaj, aby licznik był od 4 cylindrowego to wszystko będzie działać jak należy. miałem 2 liczniki do 4 cylindrowego, jeden 220km/h drugi 240km/h i obydwa działały prawidłowo.
3. od 6 cylindrowego to miałbys problem z obrotami, ale reszta nie sprawia żadnych problemów. wiem bo miałem założony przy 6 cylindrowym licznik od 4.

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 08:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Pionki
Moje BMW: brak
wielkie dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 08:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Pionki
Moje BMW: brak
W związku z zegarami mam jeszcze jedno pytanie. Czy są nie oryginalne liczniki do e36? Jeśli są to jakiej firmy licznik kupić? Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 09:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
homer78 napisał(a):
W związku z zegarami mam jeszcze jedno pytanie. Czy są nie oryginalne liczniki do e36? Jeśli są to jakiej firmy licznik kupić? Pozdrawiam


tego to nie wiem. najlepiej kup na allegro jakiś licznik i dogadaj się, że jak coś nie będzie pasić to go zwrócisz. zresztą niektórzy udzielają gwarancji rozruchowej

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 09:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Pionki
Moje BMW: brak
Dzięki za podpowiedź. Może inny z użytkowników wie coś na temat oryginalności zegarów. Znalazłem na allegro takie tylko nie wiem czy zegary VDO nie powinny miec oznaczenia na zegarach a nie tylko z tyłu. Link do ogłoszenia. http://moto.allegro.pl/item751946872_bm ... _wawa.html

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 10:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Pionki
Moje BMW: brak
Witam ponownie, kupiłem licznik i jest z nim problem. Chodzi o to, że podczas jazdy się wyłącza - wskazówki opadają, świecą się kontrolki od hamulców itp. W związku z tym mam pytanie. Czy można przełożyć sam obrotomierz do licznika od 6 cylindrowej wersji i czy będzie on wtedy normalnie pokazywał obroty? Jaki może być problem takiego zachowywania się zegarów? Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zmiana licznika
PostNapisane: 18 października 2013, 20:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 295
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18
Garaż: m42b18 x2
odkopie temat zeby nie zakladac nowego skoro temat pasuje
czy da sie jakims sposobem nie programowym poprawic dzalanie obrotomierza po wrzuceniu zegarow m3 do 4cyl?
moze jakis oporniczek czy cus?
jakas oszukac moze?
czy zakladac sobie wyswietlacz malutki i nie przejmowac sie tym?

dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zmiana licznika
PostNapisane: 19 października 2013, 15:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
OSKI napisał(a):
czy da sie jakims sposobem nie programowym poprawic dzalanie obrotomierza po wrzuceniu zegarow m3 do 4cyl?
A jaki masz problem przeprogramować? Znajdź kogoś w okolicy z NCS i 3 min roboty. Oporniczkiem nic nie zdziałasz :P.

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zmiana licznika
PostNapisane: 19 października 2013, 15:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 295
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18
Garaż: m42b18 x2
co ty powiesz... znam goscia z adsem wiec nie ma problemu
a jst gdzzies moze instrukcja jak to zrobic za pomoca ncs'a?
aha i jeszcze jedno pytanie
czy moge tez zmienic wtedy mile na km?
dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zmiana licznika
PostNapisane: 19 października 2013, 22:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
OSKI napisał(a):
czy moge tez zmienic wtedy mile na km?
tak

Instrukcji jako takiej nie widziałem, ale licznik kodujesz tak jak inne moduły, sczytujesz, zmieniasz parametry, kodujesz i finito ;)

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zmiana licznika
PostNapisane: 19 października 2013, 22:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Mi się w E36 nigdy nie udało :/ Zawsze moduł się nie chciał dogadać, komunikacja była, ale nie przyjomował komend kodujących z NCSa, a próbowałem kilka sztuk.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zmiana licznika
PostNapisane: 23 października 2013, 17:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Tomek, Przed zakodowaniem zegara należy wcisnąć F4 po chwli wyskoczy screen z systemem zero-jedynkowym do opcji, zamykasz go i możesz wcisnąć F3 JobAnrufen i wczyta bez problemu :) :D Też miałem problemy ale to rozkminiłem :)

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Zmiana licznika
PostNapisane: 25 października 2013, 21:10 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E36 touring
Kod silnika: M51B25
Po wymianie licznika na taki sam z innej e36 należy przełożyć kości pamięci tą z tyłu, aby zgadzał się ostatnie 5 cyfer vin podczas testu w pozycja 4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL