BMW Sport

Największe forum dyskusyjne fanów marki BMW w Polsce

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Ogłoszenia
Teraz jest 25 kwietnia 2014, 05:39


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW 730 3.0 diesel
PostNapisane: 25 grudnia 2009, 20:08 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: brak
Witam, własnie wróciłem z zagranicy i zastanawiam sie nad kupnem samochodu takiego jak w temacie. Co o nim myślicie?? rocznik 99-2001 starszy ani młodszy nie. mam 40 tys. starczy?? na allegro sporo tego ale sam juz nie wiem. co w nim jest najbardziej awaryjne i jak z dostępem do częsci?? A najważniejsze ile takie cudo pali?? każdy ma napisane 9-10 litrow ale wierzyc mi się nie chce. Będzie to moje pierwsze BMW wiec nie mam o tym pojęcia. prędzej mialem Audi 80 ale czas się przerzucić gdyz na stale do polski wróciłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 730 3.0 diesel
PostNapisane: 26 grudnia 2009, 10:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1452
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Realne Spalanie Takiego Pojazdu
to 12~14 jazda po warszawie
i od 7 w Trasie

Uwaga po Chipie pali mniej

Co W Nich Pada :
Wtryskiwacze (od 800zł x 6 )
Pompa Wysokiego Ciśnienia (około 800zł używka)
Przepływomierz (od 200zł)
Pęka Kolektor Ssący (używka dobra 250zł)
Turbina (dobra regnegacja około 1500zł ale pada głownie z stosowania nie własciwego oleju oraz nie umiejetne kożystanie z turbo np. gaszenie silnika odrazu po jeździe)



Dodatkowo silnik ma tak skonstulowany dolot że lubi zasysać wodę jak się wjedzie w kałuże większą , silnik praktycznie do wyżucenia


Pozatym pamiętaj że diesel służy do jazdy więc takiego z przebiegiem tylko 200 000km nie znajdziesz chyba że lubisz być oszukiwany

a jazda z uszkodzonym wtryskiwaczem grozi wypalenim dziurą w tłoku , a auto jeździ normalnie jedynie przy nodzę w podłodzę minimalnie bardziej dymi

Za Tą Cene Bardziej Polecam Ci Poszukać 728 koszty explatacji wiele niższe osiągi te same

Dla Porównania
za 3000zł wymienisz silnik wraz z przełożeniem w 728 , w 730d nie starczy na wtryskawcze

Zużycie Palia 13 w mieście oleju napędowego = 50zł 100km , 728iA pali do dobrej instalacji gazowej max 18 gazu 18 x 2,10 = 38zl


Ogolnie by nie było że nie Lubię Diesli po porstu uważam że ten jest za drogi w explatacji a BMW 7 słuzy do pokonywania dużych ilości km więc ryzko potencjalnej awarji za drogie

do 728 polecam Instalacje Gazowa LR Omegas Koszt Około 5000zł

Więc wg mnie Lepiej nowsze 728 z mniejszym przebiegiem lepiej wyposażone i tańsze , Akurat będzie na pożądna instalacje gazową i na explatacje ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 730 3.0 diesel
PostNapisane: 26 grudnia 2009, 15:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: brak
nie w gazie to odpada. jeśli pali tyle litrów na 100 to jaka bym musiał mieć dużą butle. cały bagażnik. a w dieslu to 1000 km spokojnie przejade. ja niby wrociłem do polski na stale lecz mam dom w Północy Szwecji i kilka razy w roku bede tam jeździł. Do najbliższej stacji benzynowej od domu mam jakieś 300 km. Takze odpada poza tym w szwecji ciężko z gazem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 730 3.0 diesel
PostNapisane: 26 grudnia 2009, 15:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 6858
Lokalizacja: 51° 14' 53 '' N ; 22° 34' 13 '' E
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Garaż: viewtopic.php?p=1260418#p1260418
Mi w E39 to spala 9,5-10,5 miasto. Trasa poniżej 7, przy ostrym pałowaniu nie więcej jak 7,5. W E38 dolicz 1l w mieście i jakieś 0,5l w trasie. Za ~40k powinieneś wyrwać egzemplarz z fajnym wypasem

_________________
Obrazek
Moje E39 530dA

BmwMotorsportKlub


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 730 3.0 diesel
PostNapisane: 26 grudnia 2009, 17:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1452
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Co do Gazu butla w koło wchodzi 94 litry -> wchodzi 75 litrów więc spokojnie 600km lub więcej więc napewno raz na 600km znajdziesz stacje w trasie i bagażnika całego nie zajmuje

Gumiś z całym szacunkiem masz racje ale niestety E38 to nie E39 i poza rożnicą w wadze 730d były tylko w automacie i przez automat tyle pali
jak by był manual palił by tak jak piszesz

Potatym ja piszę o jeździe po Warszawie , jak byłem w Nysie (tak to też miasto) spalanie spadło mi w 328 z 15 litrów na 10 litrów LPG , więc miasto miastu nie równe

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 730 3.0 diesel
PostNapisane: 26 grudnia 2009, 21:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: brak
no niby tak ale diesel to diesel. jestem bardziej do nich przekonany. jutro jade obejrzeć z fachowcem od BMW. zobaczymy czy kupie. 2001 rok 3.0 diesel


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 730 3.0 diesel
PostNapisane: 26 grudnia 2009, 21:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa
Moja po wymianie termostatu i zmianie kół na zimowe 16 tuż przed świętami pokazała 14l/100 (Warszawa), a była dynamiczna jazda tam gdzie się dało i stanie w przedświątecznych korkach tam gdzie trzeba było. Wcześniej, na oponach 18 o szer. 255 i przed wymianą termostatu, przy jeździe po mieście, przy codziennym pokonywaniu przynajmniej w jedną stronę 1km na zimnym silniku pokazywała 15l (mowię o grudniu). Miasto miastu nierówne tak jak i sposób użytkowania. 728 95+LPG w tych warunkach 1/3 swojego przebiegu zrobiłaby na benzynie.

Co do samego 730d - swoją kupiłem na początku sierpnia z przebiegiem 228tkm w Berlinie. Po zakupie zrobiłem listę rzeczy do zrobienia. W trakcie użytkowania parę rzeczy jeszcze doszło jak np termostat kiedy zaczęło się robić zimno. Po ostatniej wizycie u mechanika w planie mam jeszcze 2 rzeczy do wykonania - polerowanie wypiaskowanych lamp oraz założenie halogenu w którym mam pęknięte szkło, poza tym nie przychodzi mi nic więcej do głowy, mechanicznie i wizualnie możliwie idealnie. Na wszystkie operacje wydałem łacznie poniżej 4k, m.in.: - wymiana płynów i filtrów łacznie z mostem i skrzynią, wymiana dwóch wahaczy z przodu, naprawa wydechu (plecionka) i rozrusznika. Dopiero ta ostatnia awaria spowodowała że nie mogłem jeździć, co zresztą mogłem przewidzieć, bo były objawy już wcześniej. Nie przejmuj się co do tych kosztów diesla - naprawa tanieje ze względu na powszedniejącą technologie, słyszałem o cenie 600 PLN za regenerację jednej sztuki z gwarancją, poza tym wtryskiwacze nie padają wszystkie naraz i to ot tak. Samochód z DE nie powinien mieć tego problemu, raz na jakiś czas lej najdroższego diesla na shellu bądź dolewaj dodatek, pamiętając żeby robić to nie za rzadko - tego typu operację wypłukują syf z całego układu i zbyt rzadkie stosowanie się do tego może powodować że gwałtownie duża ilość zanieczyszczeń zatka wtrysk. Wszelkie naprawy związane z tym że to diesel nie powinny być wyższe niż połowiczny koszt instalacji LPG do 728. Podsumowując e38 jak najbardziej Ci polecam. W tej cenie dostaniesz starszą, znacznie bardziej zmęczoną lub gorzej wyposażoną S W140 lub Audi A8 w ktorych silniki 2,5tdi w znacznej większości odstraszają po obejrzeniu forum.

Szukaj samochodu najlepiej poza Polską - u nas samochód w podobnym stanie co mój jest wystwiony za ponad 40k, a za swój zapłaciłem 7k euro + akcyza przy kursie 4.1, a jednak w Niemczech jest lepsze paliwo i lepsze drogi. Ponadto lepiej szukać wersji 193km, powinien ciut mniej palić.

Mam nadzieję ze jakoś Ci pomogłem, nie mam jeszcze dużego doświadczenia z tym egzemplarzem, ale staram się wiedzieć najwięcej jak mogę ;) polecam forum 7er.pl

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 730 3.0 diesel
PostNapisane: 27 grudnia 2009, 18:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
730D będzie miała lepszą dynamikę w trasie niż 728.
40tys to już rozsądne pieniądze na dobre E38 730D

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 730 3.0 diesel
PostNapisane: 28 grudnia 2009, 00:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 24
Posty: 172
Lokalizacja: Legnica
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B20
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=105590
Nikodem ma rację mam 730d z 2000r autko bardzo fajne, niestety trafiłem na okaz w którym trzeba dużo rzeczy porobić szkoda że nie coś tańszego tylko wtryskiwacze;/ jak pisze Nikodem 800zł/szt niestety nie wiem narazie mnie nie stać żeby to zrobić auto stoi. Auto ogólnie nie jest aż takie drogie w eksploatacji jak mnie straszono, a spalanie 9 czy 10 litrów w mieście to sciema no chyba że ktoś jezdzi na wskaznik paliwa to wtedy moze tylko osiaga moja jeszcze odkąd ja kupiłem nie zeszła niżej niż 13l/100 w mieście w trasie pali mi ok 9 litrów. Ogólnie polecam bardzo kupienie 7er bardzo ładne, wygodne i nawet na dzisiejsze czasy można sie troche polansować po miescie ;p Kupuj ale tylko pewny okaz i dobrze utrzymany za 40tysi na pewno coś dobrego upolujesz:) Jeśli jesteś zainteresowany mogę zrobić swoją i ją sprzedać za ok 30 tysi ;p Jak coś to pisz

_________________
Sposób na german : ciemno, nisko i szeroko :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 730 3.0 diesel
PostNapisane: 28 grudnia 2009, 02:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa
Twoją naprawdę warto zrobić ze względu na wnętrze. Ile wtrysków Ci padło? Gdzie (w jakim kraju) kupiłeś samochód?

Dzisiaj był zlot 7er w Ursusie pod Warszawą. Kolega Tomek przyjechał z Białegostoku 740d koniec '00. Silnik słynie z wysokich kosztów napraw, ale miał szczęście albo po prostu wiedział, że jeśli taki samochód ma bardzo mały przebieg to tylko dzięki kręceniu. Jego jest w świetnym stanie i nie sprawiła dotąd żadnego kłopotu, chodzi cichutko i równo. Przebieg: ponad 420000. Byłem w szoku. Oczywiście samochód z DE, dlatego polecam Ci szukanie właśnie tam. Lepsze paliwo, droga siła robocza, przez to taki samochód często dotąd pozostaje w rękach I lub II właściela który kupił ten samochód za spore pieniądze i stać go na jego utrzymanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 730 3.0 diesel
PostNapisane: 28 grudnia 2009, 09:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1452
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Akurat tak się składa że Układy Wtyskowe CR dobrze znam (Politechnika Radomska Się Kłania)

po 1 regeneracja wtryskiwacza Piezoelektrycznego jest nie możliwa
są warsztaty które oferuja czyszczenie i nadają nowy kod i to uważaja regeneracje
niestety ta metoda to tak naprawde założenie klapek na oczy i udawanie że świata się nie widzi
wtryskiwacze CR się zużywają (powstaje luz) , upala się końcówka wtryskiwacza (nie wymienna) i rozpylenie nie jest takie same jak nowe
spalanie i osiagi auta oraz ekologia (spalanie , zadymienie) nigdy nie będzie takie samo jak nowym wtryskiwaczu

Obrazek

Co to jest kod Wtryskiwacza , Na kodzie wtryskiwacza jest napisana wydajność czyli po porstu tak naprawdę "regeneracja" to po porstu oszukane samego siebie po porstu nowy kod mówi że wtryskiwacz leje i zostaje mu zmniejszona dawkę



Co Do Spotu w Urusie u Jarka (przypominam że Ursus jest dzielnica Warszawy) u tak zwanej Klinice 7er

Spalanie jak pisałem , napisałem realne spalanie , nie to pokazuje OBC , jak wtryskiwacze leją to przeważnie OBC pokazuje mniej niż jest naprawdę

ja majać 4,4 v8 spalam 19 litrów gazu przy naprawdę ostrej jeździe jak nie wierzycie zapytajcie np. Lesia , Spalanie 728 napisałem maxymalne , a Diesla tak naprawdę Minmalne

Co do 740d , 420 000 to co to za przebieg ? mój ma 565 000km i jeździ oleju nie bierze buta ma i jest suchy , na forum są osoby co mogą to jak najbardziej potwierdzić , ale są tacy co wierzą w jakieś przebiegi po 180~220 000km , jeśli ma tylko tyle co mówisz to już jeździ na 2 komplecie wtrysków . co do uszkodzonych wtrysków dla laika ciezko to zdiagnzować , auto jeździ przeważnie poprawnie , pali minimalnie więcej i troche bardziej dymi

Co Do Diesla z CR polecam Auto z DE tam stac na wymiane wtrysków a nas nie , tam przeglądu nie złątwisz tak prosto jak u nas a u nich poziom zadymienia sprawdzisz

Co do Padania Wtrysów CR w 99% przypadkach nie jest to wina paliwa tylko kilku wad konstrukcyjnych układu CR , a przecież najłatwiej zwalić wine na paliwo

Wtryski padaja praktycznie wszystkie na raz , jeśli padl ci 1 to za chwilę będa 2 następne a potem pozostałe . to tak jak z Palnikami w Xenonach

Naprawdę 730d to fajne auto ale niestety rosądek mówi że 728 z LPG jest tańszy pod każdym względem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 730 3.0 diesel
PostNapisane: 28 grudnia 2009, 14:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: brak
Jupi, kupiłem. 730d 3.0 diesel 200 KM. 2001 rok. 42 tys. zł jechałem 8 godzin do domu średnie spalanie pokazuje w trasie 9.5 litra. zrobiłem 450 km. póki co to jestem zadowolony. właśnie wstałem żeby o tym napisac i jade do gościa od ubezpieczenia by je wykupić. bo narazie mam na 30 dni. i do kolegi odstawić by wymienił mi wszystkie płyny i wymienił rozrząd jeśli bezie konieczne. prezentuje sie super. czarna, juz sie zakochalem. moja niunia. jutro jak dobzre pojdzie to pojade na autostrade A1 bo mam kilka kilometrów i na gdańsk sie przelece. zobaczę ile pójdzie. postaram sie jakieś zdjecia wstawić. i dokupie dzis jakis sprzęt car audio. super bryka. alu 17" ale nie BMW tylko jakieś czarne obręcze. ale dosc dobrze sie prezentuje. jutro zdam większa relacje i jakieś zdjecia wstawie. a samochód był z niemczech sprowadzony ale przez jakiegos handlarza. myśle że cena byla dosc rozsądna. pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL