BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 09:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: haxigi -->> E46 320d, mój pierwszy RWD 150KM
PostNapisane: 12 sierpnia 2014, 15:05 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 619
Lokalizacja: Przemyśl/Wrocław
Moje BMW: e61
Kod silnika: M57N2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168198
chip i ramki na plus :cwaniak: 700 zł to chyba nie jest tak źle


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: haxigi -->> E46 320d, mój pierwszy RWD 150KM
PostNapisane: 12 sierpnia 2014, 21:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
teoretycznie TC performance oferował 500 - 600, zawsze ta 100 na fla..yyy... wache by była :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: haxigi -->> E46 320d, mój pierwszy RWD 150KM
PostNapisane: 27 sierpnia 2014, 18:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
W końcu dołożyłem ringi z modułem DRL, jakby ktoś miał problem z instalacją oto instrukcja:


INSTALACJA RINGÓW (ANGEL EYES) DRL W FACELIFT e46 - XENON, SPRYSKIWACZ + stacyjka



1. Czego oczekujemy od ringów:

*Po przekręceniu kluczyka w pozycję I ringi się nie palą
*Po przekręceniu kluczyka w pozycję II ringi się palą
*Po włączeniu świateł postojowych ringi gasną - palą się postojówki
*Po włączeniu świateł mijania ringi gasną - pali się xenon


Potrzebujemy zatem ringi (u mnie 120 SMD) z modułem DRL:
Obrazek


2. Rozbieranie lampy

Schemat rozbierania jest początkowo taki sam, ja odkręciłem kierunkowskaz, ale że jestem człowiek minimalistycznie wygodny w sprawach manualnych, nie odpiąłem go od wtyczki. Wisiał sobie na boku nadkola xD
Kolejny krok to pościąganie osłonek i teraz najbardziej irytująca rzecz, jeżeli ktoś szukał rozwiązania w innych tutorialach: listwa ze spryskiwaczem.
No co "żem" naklnął szarpiąc się i pocąc na przemian z nerwów i strachu czy nic nie urwę. Skoro w internecie nie było tutoriala jak zainstalować ringi w takim aucie to podszedłem do problemu logicznie. Chwilę zadumałem nad moim problemem - co stanowi przeszkodę? - spryskiwacze. Wujek google szybko podał kilka sposobów na demontaż. Ja, jak już wyżej wspominałem, nie chciałem rozbierać maksymalnie auta i jego lamp, więc przeprowadziłem operację na żywym organizmie. Podważyłem delikatnie śrubokrętem spryskiwacz by się wysunął, a następnie go chwyciłem z prędkością karateki i wyciągnąłem do siebie. Skubany chciał się chować - toć taka jego rola, ale cwaniaka przyblokowałem uchwytem od śrubokręta. Nie cofnął się, a i listwę szło odczepić. Zdjąć może nie, ale na tyle ją odczepić by ściągnąć klosz tak.

Dalsza część rozbierania klosza jest ogólnodostępna, mi posłużył za pomoc ten tutorial:
https://www.youtube.com/watch?v=gwgYvEu7atY

Jest on pomocny z pominięciem listwy, instalacji i przekładania kabli z lampy na zewnątrz o czym w kolejnym punkcie.

2. Wyciąganie kabli z ringów

Jako, że ja zawsze mam takie szczęście, że wszystko u mnie musi być inaczej niż u innch, to i w tym przypadku nie było lepiej. No co się nawyginałem, powykręcałem, w krzyżu łomało i nic. Na szluss amen kabel nie wyjdzie z lampy bez Boskiej ingerencji lub... wiertarki. Początkowo chciałem wypiłować otwór pilnikiem, ale widząc pracę włożoną z mizernym efektem stwierdziłem, że nie ma co się je*** i ruszyłem po ciężki sprzęt.
Wiertło 8mm, tylko pytanie jakie? Do plastiku nie znam i nie mam. W sumie dla mnie wszystkie takie same i zapewne wierciłem tym do metalu, bo do betonu akurat rozróżniam xD wdech, focus w oczach, zez wyprostowany i power. Zaczął się odwiert. Piękny nie jest, ale działa i w ten sposób mamy postojowe i ringi :cool:

Obrazek

3. Elektryka - instalacja ringów

Według instrukcji kolegi Sieniek z tematu o ringach, zrozumiałem działanie ringów i jak to wszystko zusammen do kupy podłączyć by było tak jak chcę. Instrukcja dołączona do zestawu niewiele mi mówiła.
Kolega Sieniek poradził by żółty kabel podłączyć do stacyjki, ok. Minus był taki, że musiało się to wiązać z rozkręceniem kabiny i stacyjki. Z góry wiedziałem, że połamię 30 zaczepów i pogubię z 2 śrubki. Wolałem ringi nie przenosić poza granicę komory silnika. Łopatologicznie jak stacyjka daje prund do elementów na zewnątrz, takich jak choćby świece, wentylator, spryskiwacze, wycieraczki, to postanowiłem przy pomocy multimetra poszukać czegoś co nie ma napięcia bez kluczyka i nagle podnosi do 12V gdy przekręcam kluczyk. Metodą prób i błędów oblukałem każdy kabelek, a że tylko do jednej kostki było świetne dojście: Ha! Znalazłem:

Obrazek

Żółty z tym metalowym cypelkiem to właśnie od ringów + do stacyjki. Główkę uciąłem bo nie pasowała w końcówkę tego biało - czerwonego kabla. Nie musze chyba dodawać, że przy ucinaniu ta końcówka wpadła gdzieś do silnika i leży pewnie na osłonce silnika dolnej xD

Jeszcze raz kabel który sprawia że ringi działają, ale nie wiem od czego on jest.

Obrazek


Teraz to tylko tak zrobić, żeby się nie narobić, a zarobić. Kabel wtykamy, nie spuszczając go z oka szybciej niż z prędkością światła niezdarnie, ale skutecznie zamykamy osłonę bezpieczników i działa :super:

Obrazek

3. Postojówka jako dawca

Jak już ze stacyjką się uporałem, to postojówka nie stanowi dla mnie wyzwania :cwaniak:
Multimetr w łapę, bo zapomniałem czy akurat brązowy to plus, czy nie brązowy to plus. Oględziny się zaczęły, to z bliska, to z daleka, to z góry, to z boku, z odległości i gdybym umiał stać na rękach to do góry nogami bym zobaczył. O ja głupi, wyjąłem żarówkę z wtyczki i poszło jak po maśle. Nie brązowy to + :)

Teraz inny problem. Białym kablem trzeba się wpiąć w + postojówki. Shieeet. Jak?
Wsadzić nigdzie tej blaszki się nie da, przyłożyć też nie, z żarówką do wtyczki nie wejdzie. Czyżby jedyny sposób to ucięcie kabla?
Po chwili zastanowienia, wyjąłem kombinerki ze scyzoryka podręcznego. Sprawnym ruchem jak z westernu przetransformowałem nożyk w kombinerki i.... jak saper ..... ciach!

Nic nie wybuchło. Jest ok :ok:

Pomyślałem wcześniej i wyposażyłem się w kostki łączące. Co by się nie męczyć z taśmą i lutowaniem c'nie?

Biały z kablem sru w jedną stronę, pozostałość z drugiej i tyle:

Obrazek

test czy działa, czy może mogę zdrowo zaklnąć:

Obrazek

działa :hurra:

Obrazek


4. Masa

No to już pikuś, najlepsza śrubka moim zdaniem. Odkręcić, nałożyć, zakręcić.

Obrazek

5. Moduł

Luzem bimba sobie na wystającej, nie wiem po co, śrubie - wkręcie:

Obrazek

6. TEST

Chwila grozy - kolejna już w tej modyfikacji. Oczekuję rozwalonych ledów lub w ogóle że nie zadziała, albo nie tak jak ma to działać.


No ale jest zajebiiiścieeee
Obrazek

Obrazek

Piękne białe światło, zdjęcia tego w ogóle nie oddają. Normalnie jak CCFL, nie widać oczek ledowych :)

ALE CO TO :wsciekly:

Obrazek

Trzeba rozebrać znowu i poprawić ring, bo coś osłonka nachodzi na lampę :rozpacz:


Tu filmik prezentujący działanie DRL:



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: haxigi -->> E46 320d, mój pierwszy RWD 150KM
PostNapisane: 27 sierpnia 2014, 18:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 30
Posty: 217
Lokalizacja: Nowa Sól/Lubuskie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=143414
YAMAHA R1 RN19 2007r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=144041
Ladnie ladnie wiec ci sie udalo :ok: a co do masy to tam gdzie masz wyprowadzonego plusa pod maska to patrzysz w lewo do tego jakby "schowka" i tam jest wyprowadzona rowniez masa ;) ale nie wazne gdzie podlaczysz wazne ze dziala :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: haxigi -->> E46 320d, mój pierwszy RWD 150KM
PostNapisane: 27 sierpnia 2014, 18:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
a no, tam coś odkręcić nie mogłem :D

Nie wiem czy ten kabel czerwony od "stacyjki" też uciąć i ładnie zrobić go kostką? Nie wiem ilu żyłowy on tam jest niestety :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: haxigi -->> E46 320d, mój pierwszy RWD 150KM
PostNapisane: 2 września 2014, 13:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
Obrazek


Wiem, że może niektórych zaboleć fakt, że to 16" ale wyższe mnie nie interesują :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: haxigi -->> E46 320d, mój pierwszy RWD 150KM
PostNapisane: 2 września 2014, 16:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 3649
Lokalizacja: Pyskowice
Moje BMW: F34 / CLA
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143460
są ładniejsze wzory 16 do e46...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: haxigi -->> E46 320d, mój pierwszy RWD 150KM
PostNapisane: 2 września 2014, 19:03 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 624
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Ta felga jest straszna, psuje całokształt...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: haxigi -->> E46 320d, mój pierwszy RWD 150KM
PostNapisane: 2 września 2014, 19:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
ppatryk napisał(a):
są ładniejsze wzory 16 do e46...



dawaj propozycje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: haxigi -->> E46 320d, mój pierwszy RWD 150KM
PostNapisane: 2 września 2014, 19:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 363
Moje BMW: CS
ja mysle nad ta lub 17'' http://www.roadstersolutions.com/media/BN20.JPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: haxigi -->> E46 320d, mój pierwszy RWD 150KM
PostNapisane: 2 września 2014, 20:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 3649
Lokalizacja: Pyskowice
Moje BMW: F34 / CLA
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143460
styling 43
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: haxigi -->> E46 320d, mój pierwszy RWD 150KM
PostNapisane: 2 września 2014, 22:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
Obie nie, ale kolegi powyżej z sygnaturki bardzo fajne xD Co to za jakie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: haxigi -->> E46 320d, mój pierwszy RWD 150KM
PostNapisane: 2 września 2014, 23:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 8338
haxigi napisał(a):
Co to za jakie?

Styling 313 w 19".

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: haxigi -->> E46 320d, mój pierwszy RWD 150KM
PostNapisane: 2 września 2014, 23:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 67
Lokalizacja: Slask
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143876
ogólnie z 16 nie ma chyba nic jakoś fajnego... 17" dużo szerszy wybór a w E46 jeździ się tym całkiem komfortowo..

z 16 to tylko chyba s45 by pasował albo s169

_________________


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: haxigi -->> E46 320d, mój pierwszy RWD 150KM
PostNapisane: 3 września 2014, 10:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
s45 będzie na zimę własnie :)

313 piękne :D chyba zmiana będzie za rok :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: haxigi -->> E46 320d, mój pierwszy RWD 150KM
PostNapisane: 18 stycznia 2015, 14:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 795
Lokalizacja: Gierczyce
Moje BMW: E90 320D
Kod silnika: M47TU2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149305
haxigi napisał(a):
Obrazek


Wiem, że może niektórych zaboleć fakt, że to 16" ale wyższe mnie nie interesują :)



A pozatym to Ori alus ? :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: haxigi -->> E46 320d, mój pierwszy RWD 150KM
PostNapisane: 19 stycznia 2015, 11:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Dajno tu duże kółko :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: haxigi -->> E46 320d, mój pierwszy RWD 150KM
PostNapisane: 4 marca 2015, 22:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
Niestety to nie ori. Kupilem je na allegro jako S135 16", ale po głębszej analizie stwierdziłem że nie ma 16" w 135 xD

Albo skołuję ori s135 w najmniejszym możliwym rozmiarze, albo coś 17". Niekoniecznie ori musi być


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: haxigi -->> E46 320d, mój pierwszy RWD 150KM
PostNapisane: 5 marca 2015, 09:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 8338
haxigi napisał(a):
po głębszej analizie stwierdziłem że nie ma 16" w 135 xD

Do tego nie potrzeba głębokiej analizy :rotfl:
Wystarczy chociażby wejść na http://felgenkatalog.auto-treff.com/ i wszystko jasne.

haxigi napisał(a):
Albo skołuję ori s135 w najmniejszym możliwym rozmiarze, albo coś 17". Niekoniecznie ori musi być

Ostatnio były do sprzedania na forum ori st.135 z oponami,ale już nie widzę ogłoszenia,pewnie poszły.
Jeśli planujesz kupić takie koła w innym rozmiarze to nie nazywaj ich st.135,tylko jak już to koła na wzór st.135.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: haxigi -->> E46 320d, mój pierwszy RWD 150KM
PostNapisane: 6 marca 2015, 09:06 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 619
Lokalizacja: Przemyśl/Wrocław
Moje BMW: e61
Kod silnika: M57N2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168198
byku1600 napisał(a):
haxigi napisał(a):
po głębszej analizie stwierdziłem że nie ma 16" w 135 xD

Do tego nie potrzeba głębokiej analizy
Wystarczy chociażby wejść na http://felgenkatalog.auto-treff.com/ i wszystko jasne.
:ok:

Wsadzaj co najmniej 17
Moja propozycja :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL