waskii napisał(a):
kupiec_fkl, co myślisz o założeniu jeszcze krótszego dyfra? Zastanawiam sie nad 3.45 a 3.73
Z tym, ze u mnie to typowa zabawka miejska, nie używam w ogóle auta w trasie, tylko po mieście... I nie wiem na co się zdecydowac...
Jeżeli do compacta jest dostępny dyferencjał z dużą głową 3.45 to taki bym teraz kupił jednak 3.15 to dość długi dyfer. Na 3.45 szkoda tylko vmaxa bo będzie wynosił około 220 km/h, ale i tak jeżdżenie powyżej 200 km/h w E36 to samobójstwo. 3.73 to vmax w okolicach 200 km/h ja bym takiego do siebie nie założył. Ogólnie dyferencjał 3.15 pogorszył przyspieszenie na 1 i 2 biegu, a polepszył przyspieszenie na wszystkich wyższych biegach oraz zauważalnie poprawił elastyczność. Do miasta najlepiej mieć długie dwa pierwsze biegi. Niestety przełożenia skrzyni biegów w seryjnych BMW są wg mnie skopane. Najlepiej auto by przyspieszało jakby dwa pierwsze biegi były długości jak na dyferencjale 2.93, a reszta jak na 3.45. Niestety tak się nie da
kszyhu, faktem jest że około 3s licznikowe urwane. Jednak składa się na to wiele czynników m.im. poprzedni pomiar był pod górkę oraz z pasażerem i tu myślę że 1s została urwana dlatego, że teraz było na normalnym podłożu i bez pasażera. Kolejna urwana sekunda to dyferencjał, a następnie inspekcja świec którą zrobiłem w ten weekend i muszę przyznać poprawiła dynamikę oraz pracę silnika. Ogólnie to ja nic pod maską oprócz świec i wymiany czujnika wału i wałka nie robiłem (nie licząc wymian filtrów i oleju). Po ogarnięciu nowej odmy i wymianie fajek (obecnie są spękane i sparciałe) może by coś jeszcze urwał.