BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 00:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Maderaz -> E36 316i Alpinweiss M50B25nv
PostNapisane: 14 grudnia 2017, 18:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 78
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B25nv
Witam wszystkich forumowiczów.
Chciałem Wam przedstawić swojego Alpinweissa w sedanie, którego po dłuuugich poszukiwaniach nabyłem w kwietniu tego roku (2017) w mieście w którym mieszkam, w Rzeszowie. Warte zaznaczenia, iż buda jest niesamowicie zdrowa, co mnie baaardzo cieszy, bo jest to gatunek wymierający.

VIN: WBACA11000AJ06776
Type code: CA11
Model: 316I (EUR)
E-F-R series: E36 4
Series: 3
Type: LIM
Steering: LL
Doors: 4
Engine: M40
Displacement: 1.60
Power: 73 (99 hp)
Drive: HECK
Transmission: MECH
Paint code: 218 - ALPINWEISS 2
Upholstery code: 1991-11-14
Prod.date: AJ06776 CA11 218 0465 3' E36
-
S210 Dynamic stability control III
S300 Central locking with anti-theft system
S400 Slide/tilt sunroof, manually operated
S428 Warning triangle and first aid kit
S510 Headlight vertical aim control
S577 Preparation, hire car
L801 National version Germany/Austria
S848 Expanded wiring harness

Fabrykę opuścił w 1992r. jako praktycznie całkowity golas z silnikiem o potężnej pojemności 1600cm3. Całe szczęście, że posiadał szyberdach, na którym mi bardzo zależało (marząc o nim, nie zdawałem sobie sprawy co mnie później czeka w związku z jego obecnością, ale o tym później).
Warunkami poszukiwań były; kolor - tylko i wyłącznie alpin wchodził w grę, nadwozie - sedan, oraz stan budy jak najlepszy. No i udało się spełnić wszystkie te trzy warunki, dodatkowo pod maską siedzi mega zdrowe M50B25nv (ten dźwięk- poezja), czarna podsufitka, trochę zmęczone już życiem sportsitze, przedni zderzak M pakiet (chinol), komplet stylingów 32 17" et20, oraz prawie nowy gwint MTS. Dodatkowo w spadku pakiet gniewnego driftera - spaw na dyfrze i hydrołapa.

Na ten moment w aucie zrobiłem:
- wymiana przepływomierza, niestety na używany, ale w 100% sprawny
- nowa sonda lambda Bosch
- nowe cewki zapłonowe NGK 6szt (Bosch 360pln za sztuke to chyba przesada..)
- nowe świece zapłonowe NGK BKR6EK 6szt
- nowa uszczelka szyberdachu wraz z jego konserwacją

Plany na najbliższą przyszłość:
- wsadzić kompletnego climatronika
- dołożyć OBC 18 z manetką
- dołożyć oryginalna wiązkę halogenów
- dołożyć PDC
- demontaż hydrołapy, która z tego co się dowiedziałem zrobiła w aucie ok 500km
- założyć kierownicę M pakietową "serducho"
- 4x elektryczne szyby + elektryczny szyberdach (najlepiej jakby się trafił z modułem komfortu)
- podłokietnik
- akumulator będzie leciał do bagażnika
- swap hebli przód 3.0 e46 325mm, tył 2.8 e46 296mm
- dołożyć "duży" napęd (skrzynia ZF, wał, półosie, szpera na dużej głowie)
- korekta lakieru (polerka, glinkowanie? woski ?) Tutaj będę oczekiwał pomocy ze strony forumowych kolegów
- kompletny układ wydechowy poza kolektorami wydechowymi (a może jakieś barany... :)), ponieważ na ten moment jest przelot z pustymi katami. Tutaj też będę szukał pomocy wśród forumowiczów, czym zastąpić katalizatory (może katy m54b30?), bo z m50b25 używane kosztują kokosy, a w najlepszym przypadku maja min 20lat;d
- lekko zrolować nadkola
- zderzak tylni M pakietowy
Oraz oczywiście doprowadzenie sedesa do jak najlepszego stanu zarówno technicznego, jak i wizualnego.

Poniżej kilka najaktualniejszych zdjęć, zaraz przed wjazdem do garażu:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A propos szyberdachu...
Samochód kupiłem z niedziałającym szyberdachem, przysłona była z przyciskiem, co sugerowałoby, że jest sterowany elektrycznie, otóż... nic bardziej mylnego. Po zdjęciu maskownicy moim oczom ukazał się niekompletny mechanizm na korbkę (korbki już nie było, a trzpień latał na wszystkie strony).
Okej, korby nie ma co wsadzać, robimy elektryka, silniczek kupić nie problem, ale za to on miał problem, żeby ruszyć blachę. Podsufitka w dół, szyber w dół, trochę mózgowania, co jak działa, o co w tym chodzi, okazało się, że zatarty zapieczony. Szukamy zamiennika, po rozebraniu okazuje się niewiele lepszy. Kupujemy kolejny ten okazał sie najlepszy, ale też nie bez wad, w końcu z trzech złożyłem jeden sprawny, na sucho działa, wszystko jest ok.
Ale zaglądnijmy jeszcze pod uszczelkę szyberdachu.. Surprise!!

Obrazek

No to co? Zbieramy info jak pozbyć się rudej i zabieramy sie do roboty.
Okej, czyścimy.. czyścimy... czyścimy... Aż ukaże się nam sama blacha bez najmniejszych oznak rudej.

Obrazek

Następnie czas na wytrawianie, malowanie, zabezpieczanie
Obrazek

Obrazek

Po czym czas założyć nową uszczelkę, która nabyłem dzięki użytkownikowi !_nie_reklamujemy_! po fajnej cenie. Co warto zaznaczyć, inżynierowie z BMW zreflektowali sie, iż nasuwana uszczelka stosowana w początkowej fazie produkcji znacznie przyczyniała się do korodowania rantu, poprzez zbieranie sie wilgoci na dnie owej uszczelki. Dzięki czemu nowa uszczelka jest już klejona do rantu i taką właśnie założyłem.
Po całej operacji i odpowiedniej regulacji kompletny szyber wrócił już na swoje miejsce, silniczek podłączony, wszystko działa. Taka mała rzecz, a cieszy.


Ostatnio edytowano 5 września 2018, 21:32 przez Maderaz, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Maderaz -> E36 316i Alpinweiss M50B25nv
PostNapisane: 14 grudnia 2017, 19:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2702
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
Białe E36 jest mega kozakiem, Zakładaj M Pakiet i będzie petarda. Wskazówki możesz brać z galerii: viewtopic.php?f=6&t=154980


Maderaz napisał(a):
(marząc o nim, nie zdawałem sobie sprawy co mnie później czeka w związku z jego obecnością, ale o tym później).


Rozwiń temat

Plany dobre, oby wszystko się udało :ok:

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Maderaz -> E36 316i Alpinweiss M50B25nv
PostNapisane: 14 grudnia 2017, 19:34 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 2079
Lokalizacja: FZG
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157698
Jeżeli zrobisz wszystko tak jak planujesz, to będzie bardzo fajne e36. Biały kolor i M-Pakiet zrobi tutaj robotę. Dodatkowo proponowałbym ujednolicić kolor kierunkowskazów, najlepiej z tyłu do kompletu dać pomarańczki bo przy tym lakierze wygląda to bardzo dobrze według mnie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Maderaz -> E36 316i Alpinweiss M50B25nv
PostNapisane: 14 grudnia 2017, 20:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 78
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B25nv
Mateusz118 napisał(a):
Wskazówki możesz brać z galerii: viewtopic.php?f=6&t=154980


Dzięki, dzięki Mateusz118, przeglądnąłem ten temat nie raz i nie dwa:) bmw_e36.pawel odwalił kawał dobrej roboty, mam nadzieję na pomoc z jego strony w doborze kosmetyków do pielęgnacji lakieru.

Maderaz napisał(a):
(marząc o nim, nie zdawałem sobie sprawy co mnie później czeka w związku z jego obecnością, ale o tym później).

Rozwiń temat


Niedziałający szyberdach skłonił mnie do jego naprawy (3 kompletne zestawy szyberdachu posłużyły na złożenie jednego sprawnego). Jak już naprawiłem, to postanowiłem przeczyścić odpływy oraz zaglądnąć pod uszczelkę, czy nie nazbierało się tam jakiegoś syfu...
Moim oczom ukazał się widok:
Obrazek
Tak więc odczyszczenie do zera, ażeby się całkowicie pozbyć rudej, specyfiki do jej wytrawiania, specjalna farba, podkład, lakier właściwy i już mogę spać spokojnie:)
Obrazek
Obrazek
Oraz nowa uszczelka z ASO, i ta jest już klejona, dzięki czemu w rowku nie zbiera się woda, co zapobiega korodowaniu rantu:)


Ostatnio edytowano 5 września 2018, 21:34 przez Maderaz, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Maderaz -> E36 316i Alpinweiss M50B25nv
PostNapisane: 14 grudnia 2017, 21:16 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2287
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Jest: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144663&start=0

Było: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82221
Kolor :super: :super: :super: Dodatkowo widaćże ogólnie lakier zadbany, jak na ten rocznik (no oprócz rantu szyberdachu) :ok:

PS.
Natomiast jeżeli chodzi o rozkodowanie vin'u: to raczej opcja S210 Dynamic stability control III , niemożliwa ;) Wkradł się błąd.

_________________
KLIK-->> ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA- MOJE 330Ci CABRIO

"Typer EURO 2012 -II miejsce"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Maderaz -> E36 316i Alpinweiss M50B25nv
PostNapisane: 14 grudnia 2017, 22:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 8338
Fajne e36,plany zacne :ok:
Białe e36 to jednak niezbyt pospolite auto i pewnie rzuca się w oczy zwłaszcza na ponadczasowym st
Skoro jesteś z Rzeszowa to zapraszam na spota :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Maderaz -> E36 316i Alpinweiss M50B25nv
PostNapisane: 15 grudnia 2017, 01:25 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Będę obserwował :D

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Maderaz -> E36 316i Alpinweiss M50B25nv
PostNapisane: 15 grudnia 2017, 09:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 11170
Lokalizacja: Przysucha
Moje BMW: E87
Kod silnika: M47S / M47T2
Fajna. Podoba mi się :ok:

Jakieś zdjęcia wnętrza ?? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Maderaz -> E36 316i Alpinweiss M50B25nv
PostNapisane: 15 grudnia 2017, 13:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Daj filmik dzwieku silnika i jak to jezdzi :)

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Maderaz -> E36 316i Alpinweiss M50B25nv
PostNapisane: 16 grudnia 2017, 13:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 78
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B25nv
rafix napisał(a):
Kolor :super: :super: :super: Dodatkowo widaćże ogólnie lakier zadbany, jak na ten rocznik (no oprócz rantu szyberdachu) :ok:

PS.
Natomiast jeżeli chodzi o rozkodowanie vin'u: to raczej opcja S210 Dynamic stability control III , niemożliwa ;) Wkradł się błąd.


Buda mega zdrowa, natomiast lakier trzeba podratować, na pewno polerka w nowym sezonie, woski, itd itp
Zdecydowanie wkradł się błąd, ale tak rozkodowany VIN dostałem:) Prawdopodobnie chodzi o ABS.

byku1600 napisał(a):
Fajne e36,plany zacne :ok:
Białe e36 to jednak niezbyt pospolite auto i pewnie rzuca się w oczy zwłaszcza na ponadczasowym st
Skoro jesteś z Rzeszowa to zapraszam na spota :)


Ależ mnie rozbawił Twój filmik w avatarze;d Zaje*isty!
No własnie E36 stosunkowo dużo jeździ, natomiast biały jest raczej rzadko spotykany. A na spota na pewno zaglądnę jak tylko obudzę sedesa z zimowego snu:)

grabolek363 napisał(a):
Będę obserwował :D


:ok:

binta napisał(a):
Fajna. Podoba mi się :ok:

Jakieś zdjęcia wnętrza ?? :)


Proszę;d Zaraz przed wjazdem do garażu na zimowy sen
ps, narzędzia widoczne w prawym dolnym rogu potrzebne mi były do odkręcenia zapieczonych regulacji gwintu;)

Obrazek

MatiKosa napisał(a):
Daj filmik dzwieku silnika i jak to jezdzi :)


Niestety nie posiadam filmików z pracy silnika, ani z jazdy, w nowym sezonie z pewnością będę coś więcej działał


Ostatnio edytowano 5 września 2018, 21:35 przez Maderaz, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Maderaz -> E36 316i Alpinweiss M50B25nv
PostNapisane: 16 grudnia 2017, 18:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
podejście do auta wręcz idealne :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL