BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 maja 2024, 21:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 331 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 21 lutego 2012, 22:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Cobi napisał(a):
Taka mała ciekawostka, korciło mnie aby zobaczyć jak wygląda wnętrze AirBox-u M5 i nie mogłem powstrzymać się i nie zaglądnąć :wstyd:

Co prawda foto zapożyczone ale tak to wygląda w s62:

Obrazek

8 przepustnic osobno dla każdego cylindra, stąd się bierze taka reakcja na gaz :hyhy:


Przy okazji dziękuje za kolejne opinie :ok: Widzę że jednak ogi nerki bardziej przypadły do gustu :luka:

O to nie wiedziałem, że to tak wygląda. To teraz nie rozumiem, dlaczego 2 przepływki, skoro powietrze dla obu głowic i tak się tam miesza... :niepewny:

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 21 lutego 2012, 22:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14124
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
mroova81 napisał(a):
O to nie wiedziałem, że to tak wygląda. To teraz nie rozumiem, dlaczego 2 przepływki, skoro powietrze dla obu głowic i tak się tam miesza... :niepewny:


MSS52 ( DME M5 ) ma dwie główne kosci sterujące, kazda dla jednego banku cylindrów ( i banku vanosó zarazem ) i kazda ma swoje czujniki, stad m.in. w S62 są 4 sondy lambda ( to akurat jest tez w M62 TU) , 2 przepływki i 4 czujniki połozenia wałków rozrządu.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 21 lutego 2012, 23:01 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Devil inside :twisted:
Świetne auto :ok:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 21 lutego 2012, 23:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Frank napisał(a):
mroova81 napisał(a):
O to nie wiedziałem, że to tak wygląda. To teraz nie rozumiem, dlaczego 2 przepływki, skoro powietrze dla obu głowic i tak się tam miesza... :niepewny:


MSS52 ( DME M5 ) ma dwie główne kosci sterujące, kazda dla jednego banku cylindrów ( i banku vanosó zarazem ) i kazda ma swoje czujniki, stad m.in. w S62 są 4 sondy lambda ( to akurat jest tez w M62 TU) , 2 przepływki i 4 czujniki połozenia wałków rozrządu.

Tak, ale w sumie można by wtyczki od przepustnic zamienić i nic by się wielkiego w sumie nie stało, przyznasz... W M70/3 można dodać gazu w tylko jednej z głowic i odpowiednia przepływka to zauważy.
Idą dalej, wszystkie 8 przepustnic są sprzężone mechanicznie, czy mają oddzielne serwa?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 21 lutego 2012, 23:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2098
Lokalizacja: Warszawa Włochy/Wola
Moje BMW: BMW
Kod silnika: 007
Garaż: Taki tam stary rupieć.
Cobi napisał(a):
Taka mała ciekawostka, korciło mnie aby zobaczyć jak wygląda wnętrze AirBox-u M5 i nie mogłem powstrzymać się i nie zaglądnąć :wstyd:
8 przepustnic osobno dla każdego cylindra, stąd się bierze taka reakcja na gaz :hyhy:


Boogie kiedyś o tym pisał :) przy okazji wyższości nad mercem ;)


Ostatnio edytowano 21 lutego 2012, 23:36 przez Bauer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 21 lutego 2012, 23:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 110
Lokalizacja: Kraków
Garaż: było:
e36 320i m52b20 coupe 97'
e36 325 tds m51d25 sedan 97'
e36 323i m52b25 coupe m-pak 98'
e39 528i m52b28 sedan 97'
e39 528i m52tub28 sedan m-pak 99'
e39 530ia m-pak indyvidual 03'
e46 320d m-pak 05'
e30 328i rebuild 89'
e39 540ia 96'
e38 735ia 01'
e60 520i mpak 05'
e92 335i chipped mperformance 07'
e89 z4 sdrive20i 15'
e46 316ti compact 01'
e46 320d touring m-pak indyvidual 05'
e60 535d sedan m-pak 06'
jest:
G01 x3 Xdrive20i m-pak 21'
E53 x5 3.0d sport pakiet 06'
K1300S hp2 11'
Cudo... może gdzieś się kiedyś miniemy na ulicy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 22 lutego 2012, 00:51 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14124
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
mroova81 napisał(a):
Tak, ale w sumie można by wtyczki od przepustnic zamienić i nic by się wielkiego w sumie nie stało, przyznasz...


no dobra, ale co z tego ? przeciez nie chodzi o oszukiwanie DME a podawanie mu mozliwe najbardziej precyzyjnych danych.
S62 byl w momencie debiutu jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie silnikow na swiecie, wiec trudno sie dziwic, ze zdecydowano sie na 2 przepływki, podobnie jak w M70...Są 2 kanały dolotowe, wiec i 2 przepływomierze. Na pewno lepsze rozwiązanie niz 1 rura jak w 5.7 hemi...
mroova81 napisał(a):
W M70/3 można dodać gazu w tylko jednej z głowic i odpowiednia przepływka to zauważy.
w M70/M73 rowniez przepustnice sterowane były elektronicznie, wiec nie wiem jak mozna było dodac gazu tylko połowie silnika. A przepływka nic juz po dodaniu gazu nie zauwaza, ona mierzy tylko ilosc zasysanego powietrza.
mroova81 napisał(a):
Idą dalej, wszystkie 8 przepustnic są sprzężone mechanicznie, czy mają oddzielne serwa?


sterowniki przepustnic w ETK widze dwa, są sprzężone po 4 , kazdy bank osobno.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 22 lutego 2012, 01:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Frank napisał(a):
no dobra, ale co z tego ?

No właśnie nic. Po co mierzyć 2 oddzielne strumienie powietrza, aby następnie je wymieszać?
Frank napisał(a):
w M70/M73 rowniez przepustnice sterowane były elektronicznie, wiec nie wiem jak mozna było dodac gazu tylko połowie silnika. A przepływka nic juz po dodaniu gazu nie zauwaza, ona mierzy tylko ilosc zasysanego powietrza.

W M70/73 można powiedzmy "palcem" otworzyć bardziej jedną przepustnice, co spowoduje bezpośrednio większy przepływ powietrza przez odpowiednią przepływkę. To miałem na myśli mówiąc "zauważy".
Frank napisał(a):
sterowniki przepustnic w ETK widze dwa, są sprzężone po 4 , kazdy bank osobno.

Czyli gdyby otworzyć mechanicznie tylko 4 z 8 przepustnic to i tak obie przepływki zanotowały by wzrost masy powietrza. Tylko o to mi chodziło. Czy jest to złe? Hmmm pewnie nie, po prostu spodziewałem się przegrody w tym wielgachnym pudełku na środku S62, to wszystko.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Ostatnio edytowano 22 lutego 2012, 01:09 przez mroova81, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 22 lutego 2012, 01:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 1650
Lokalizacja: WT / WPR
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
powodzenia i wytrwałości w modach :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 22 lutego 2012, 03:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 279
Lokalizacja: Raszyn/Łazy
Moje BMW: E36 cabrio
Kod silnika: M52B28
Mam pytanko. Kupiona z Raszyna?

_________________
po co jeździć na ręcznym skoro można dać w pizdę
pogwintowana http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=94834&start=60
moja Buniahttp://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=94834
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 22 lutego 2012, 06:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Piękne auto, gratuluję zakupu !

Zastanawiam się co mi przypominają te rurki, które widać po zdjeciu pokrywy i chyba nadal nie wiem... Wyglądają troche jak robaki, któe wylazły z silnika i się rozglądają :P


Ostatnio edytowano 22 lutego 2012, 09:38 przez KotSylwester, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 22 lutego 2012, 09:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
mroova81 napisał(a):
Frank napisał(a):
no dobra, ale co z tego ?

No właśnie nic. Po co mierzyć 2 oddzielne strumienie powietrza, aby następnie je wymieszać?


Myślę że to rozwiązanie zostało zastosowane z powodu dużego zapotrzebowania S62 na powietrze. Zamiast robić ogromną rurę z wielkim filtrem powietrza, do tego 2x większy przepływomierz zastosowano 2-wie normalne przepływki, z kolei filtry powietrza i ich obudowy wykorzystane te np. z m62. Do tego jeszcze problem upchnięcia tego wszystkiego pod maską, łatwiej rozlokować dwie mniejsze puszki niż jedną wielgachną.
To tak moja teoria na temat 2-ch przepływomierzy, po zobaczeniu jak to wygląda w środku też zastanawiałem się po co takie rozwiązanie.

KotSylwester napisał(a):
Piękne auto, gratuluję zakupu !
Wyglądają troche jak robaki, któe wylazły z silnika i się rozglądają :P


Rozglądają się skąd zaczerpnąć powietrza :hyhy:

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 22 lutego 2012, 11:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
ma czym odetchnac :przestraszony: :przestraszony:

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 22 lutego 2012, 11:56 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2287
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Jest: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144663&start=0

Było: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82221
Co tu pisać, jak już wszystko zostało napisane ;) Piękna :padam:
Bezawaryjnej radości z jazdy życzę przede wszystkim!

_________________
KLIK-->> ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA- MOJE 330Ci CABRIO

"Typer EURO 2012 -II miejsce"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 22 lutego 2012, 13:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Cobi napisał(a):
mroova81 napisał(a):
Frank napisał(a):
no dobra, ale co z tego ?

No właśnie nic. Po co mierzyć 2 oddzielne strumienie powietrza, aby następnie je wymieszać?


Myślę że to rozwiązanie zostało zastosowane z powodu dużego zapotrzebowania S62 na powietrze. Zamiast robić ogromną rurę z wielkim filtrem powietrza, do tego 2x większy przepływomierz zastosowano 2-wie normalne przepływki, z kolei filtry powietrza i ich obudowy wykorzystane te np. z m62. Do tego jeszcze problem upchnięcia tego wszystkiego pod maską, łatwiej rozlokować dwie mniejsze puszki niż jedną wielgachną.
To tak moja teoria na temat 2-ch przepływomierzy, po zobaczeniu jak to wygląda w środku też zastanawiałem się po co takie rozwiązanie.

Tylko po części się zgodzę: być może nie mieli w ten czas pojedyńczej przepływki, która mogła by tak ogromne masy powietrza precyzyjnie mierzyć. Nie mniej jednak patrząc po lokalizacji zbiorniczka wyrównawczego, zastosowanie 2 filtrów powietrza itd był raczej tutaj bardziej kompromisem niż celem.
No i ten brak przegrody... trochę w nocy myślałem o tym i mam pewien pomysł czemu być może tak, a nie osobno L|P, ale to tylko domysł, a nie fakt, więc na razie nie napiszę. Wyjaśniało by to też kwestię podwójnego początku dolotu.
KotSylwester napisał(a):
Piękne auto, gratuluję zakupu !

Zastanawiam się co mi przypominają te rurki, które widać po zdjeciu pokrywy i chyba nadal nie wiem... Wyglądają troche jak robaki, któe wylazły z silnika i się rozglądają :P

hehe chyba wiem co :hyhy:

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 22 lutego 2012, 14:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Wydaje mi się że problem to rozmiar przepływki, im większa tym mniej czuła na delikatne zmiany przepływu, w dodatku MAF powinien być w takim miejscu w dolocie gdzie jest jak najmniej zawirowań etc.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 22 lutego 2012, 14:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Tomek napisał(a):
Wydaje mi się że problem to rozmiar przepływki, im większa tym mniej czuła na delikatne zmiany przepływu, w dodatku MAF powinien być w takim miejscu w dolocie gdzie jest jak najmniej zawirowań etc.

Uhm, a brak przegrody między LP masz jakiś pomył?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 22 lutego 2012, 14:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
mroova81, mówisz o czymś z pornosa? :rotfl: 8szt. hoho...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 22 lutego 2012, 14:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
mroova81 napisał(a):
Uhm, a brak przegrody między LP masz jakiś pomył?


Dolot single-plane lepiej się spisuje w silnikach wysokoobrotowych.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Cobi -->> e39 M5
PostNapisane: 22 lutego 2012, 15:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Tomek napisał(a):
mroova81 napisał(a):
Uhm, a brak przegrody między LP masz jakiś pomył?


Dolot single-plane lepiej się spisuje w silnikach wysokoobrotowych.

Masz na myśli V8 wysokoobrotowe z płaskim wałem? (coś jak F1, lub włoskie szybkie i czerwone...) Być może, coś w tym jest, gdyż moja teoria jest taka, że w fazie testów być może przegroda tam była, ale być może powstawały tam takie jakieś niesprzyjające rezonanse, być może zgubne dla brzmienia, a być może w ekstremalnych przypadkach ograniczające optymalne napełnienie, że ją po prostu wywalili. Niestety szukam i nie znalazłem nic na potwierdzenie tej tezy, ale nie znalazłem też nic innego, więc nie wiem.
Wracając do meritum i wątku rozpoczętego przez Kota: furka gorąca pewnie bardziej, niż ośmiu pobudzonych młodzieńców!

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 331 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL