BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 czerwca 2024, 17:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 709 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 36  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: !kuchar -> BMW E46 330i sedan
PostNapisane: 22 kwietnia 2013, 20:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 8338
!kuchar napisał(a):
Na półce garażowej przybyło kilka nowych fantów

Większość pojemników praktycznie pusta :P :rotfl:
Ale zestaw i tak robi wrażenie,przynajmniej na takim laiku od detilingu jakim ja jestem :D

Ja póki co zaopatrzyłem się dopiero w glinkę,teraz muszę kompletować resztę kosmetyków,żeby jakoś polepszyć ten mój lakier,chociaż w złym stanie to on nie jest,ale zawsze warto o niego zadbać dodatkowo :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -> BMW E46 330i sedan
PostNapisane: 22 kwietnia 2013, 22:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
byku1600 napisał(a):
Większość pojemników praktycznie pusta

niektóre tak ale nie do końca :hyhy: wydajne są skubańce.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -> BMW E46 330i sedan
PostNapisane: 29 kwietnia 2013, 16:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Na dniach zastosuję płukankę Millersa engine flush i zaleje Millersa trident 5W40. Kupiłem 10L tego oleju (5L+1L+1L się po prostu nie opłaca) więc sporo zostanie na ewentualnie dolewki - na rok od wymiany do wymiany starczą :rotfl: Obecny Valvoline max life 5w40 znikał mi w zasadzie w dość małej ilośći bo 200-300ml na tyś. km. i to podobno bardzo dobry olej ale rozmawiając ze sprzedającym sklepu zmienolej.pl można dowiedziec się dużo różnych ciekawych rzeczy nie koniecznie dobrych o Valvoline. Ja na Valvo zrobiłem jakies 4.5tys km od końca sierpnia :)

Obrazek

Pozdrawiam

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -> BMW E46 330i sedan
PostNapisane: 29 kwietnia 2013, 23:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
!kuchar, rozwiniesz temat o tym Valvo?

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -> BMW E46 330i sedan
PostNapisane: 30 kwietnia 2013, 09:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 163
Lokalizacja: EBE / DE
Moje BMW: E46 330Ci Coupe
Kod silnika: M54B30
Garaż: E46 330Ci
czyli 2 - 3l na 10tys. to wcale tak mało nie jest ;) zresztą u mnie chyba podobnie :chytry:

zauważyłeś może, czy brał ci olej od samego początku po wymianie oleju czy dopiero po paru tys.?

ostatnio jeden mechanik polecił mi coś innego do tego silnika 10w60 Castrola i żadne przedłużone wymiany tylko najlepiej co 10k i właśnie się przymierzam bo lałem już kilka różnych 5w40 ale zawsze efekt jednakowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -> BMW E46 330i sedan
PostNapisane: 30 kwietnia 2013, 09:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
StreetFire7 napisał(a):
!kuchar, rozwiniesz temat o tym Valvo?


Sam nie mam takiej wiedzy więc nie chcę się opierać na niewiadomo czym. To, że Valvo ma tylko oleje HC każdy wie ale nic w tym złego. Ja pytając kiedyś o porównanie Motula x-cessa czy Millersa trident'a do Valvoline dostałem odpowiedź, że pierwsze dwa lepsze (szczególnie Millers trident bo ma większą zawartość PAO) a Valvoline trzeba zmieniać częściej przy czym te pierwsze normalnie co 10-15tys.

Przejechałem na Max life mało ale nie zauwazylem niczego zlego. Silnik bardzo cicho i kulturalnie pacował. Ciekawe czy po płukance na Millersie będzie lepiej.

Aet 330Ci, zależy jak na to spojrzeć. M52 nie biorą w góle lub znikome ilości od wymiany do wymiany. N42 Valvetronic u mojego ojca na 10tys km wziął jakieś 200ml oleju a być może był to błąd pomiarowy wiec można uznać, ze nic. Niestety wszyscy wiedzą, że M54 a szczególnie 3.0 lubią olej i już tak mają (a te z zapieczonymi pierscieniami chlają ilości nie do przyjęcia).

Jak bieże 2-3l na 10tys to jest ok bo z tego co się czyta niektórzy wlewają tyle na 3-5tys km :D

Aet 330Ci napisał(a):
zauważyłeś może, czy brał ci olej od samego początku po wymianie oleju czy dopiero po paru tys.?

Od samego początku po zmiane na Valvoline brał jakies 200-300ml na 1000km ale np. po trasie 600km nie wziął grama.

Aet 330Ci napisał(a):
ostatnio jeden mechanik polecił mi coś innego do tego silnika 10w60 Castrola i żadne przedłużone wymiany tylko najlepiej co 10k i właśnie się przymierzam bo lałem już kilka różnych 5w40 ale zawsze efekt jednakowy.

Moim zdaniem 10W60 jest bez sensu. Taki olej nadaje się do auta używanego weekendowo, lub nie na codzien, które zawsze będzie dogrzewane i często jeżdżone do końca lub po torze. Do tego jakbym miał wlewać olej o tej lepkości to na pewno nie Castrol.
Nikt nie mówi o przedłużaniu wymiany :hyhy: Ja zmieniam co 10tyś ale Valvoline wyjątkowo wcześniej po 5tys bo tak założyłem od początku.

Ja się nie spodziewam, ze oleju będzie brał mniej. Jeśli juz to niewiele ale mi to nie przeszkadza tym bardziej, ze i tak jest dobrze. Zmieniłem na Millersa bo od kilku lat na tym jeżdżę i uważam, że to jedne z najlepszych olei dostępnych na rynku - chociaz porównać się nie da i jedynie wlasne odczucia. Valvoline Max Life z racji takiej, ze to dobry olej i ma bardzo dobre wlasnosci czyszcząca/utrzymujace motor w czystosci wlałem na początek a teraz płukanka i docelowa oliwa. (od nowości auto jeździło na oleju oem bmw 0W40 i poprzedni właściciel twierdzi, że brało mu oleju tyle samo)

Pozdrawiam

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Ostatnio edytowano 25 marca 2014, 22:45 przez !kuchar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -> BMW E46 330i sedan
PostNapisane: 30 kwietnia 2013, 09:42 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Mi na Valvo 5w50 od wymiany do wymiany nie bierze praktycznie nic. na castrolu dolewalem 1l na 10 tys

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -> BMW E46 330i sedan
PostNapisane: 30 kwietnia 2013, 09:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
To duża różnica na tym Castrolu forest, Ty u siebie robileś uszczelniacze ?

Niektórzy mają ciężko z tym braniem oliwy przez M54. Ja się tego bałem przed kupnem czytając fora ale poprzednik zapewnił mnie, że brał mu 2l na 10tys i mi się to pokrywa. Dal mnie tyle jest spokojnie do przyjęcia.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -> BMW E46 330i sedan
PostNapisane: 30 kwietnia 2013, 09:54 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Nie nie robilem uszczelniaczy. Teraz jade w sobote do Leo bedziemy wymieniac : Lancuch , i uszczelniacze Vanosa profilaktycznie. Jestem ciekaw szczegolnie tego lancucha czy rzeczywiscie sie tak wyciaga jak mowia. U mnie mniejsze jedzenie oliwy moze byc spowodowane tym ze silnik jest poliftowy z 2004r

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -> BMW E46 330i sedan
PostNapisane: 30 kwietnia 2013, 10:13 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
To, ze poliftowy to nie ma nic do rzeczy. Lejesz 5w-50, ktory jest "bardziej lepki" to Ci go mniej bierze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -> BMW E46 330i sedan
PostNapisane: 30 kwietnia 2013, 10:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
bastaz, nie do końca. Po 2003roku podobno BMW poprawiło "coś" w M54B30. Pewnie i uszczelniacze i pierścienie. Ale fakt, ze 5W50 może brać trochę mniej.

forest napisał(a):
Jestem ciekaw szczegolnie tego lancucha czy rzeczywiscie sie tak wyciaga jak mowia

Daj znać jaki będzie efekt. Jak miales wyciągniety to pewnie odrazu będzie to czuć pod nogą :hyhy:

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -> BMW E46 330i sedan
PostNapisane: 1 maja 2013, 22:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2756
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: M5 E39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=156497
!kuchar napisał(a):
Moim zdaniem 10W60 jest bez sensu. Taki olej nadaje się do auta używanego weekendowo, lub nie na codzien

!kuchar, to specyfika użytkowania Twojego auta więc możesz lać spokojnie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -> BMW E46 330i sedan
PostNapisane: 2 maja 2013, 12:32 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
!kuchar napisał(a):
, nie do końca. Po 2003roku podobno BMW poprawiło "coś" w M54B30. Pewnie i uszczelniacze i pierścienie. Ale fakt, ze 5W50 może brać trochę mniej.


To jakiś mit, M54 z końca produkcji tez żrą olej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -> BMW E46 330i sedan
PostNapisane: 2 maja 2013, 15:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
koko2403 napisał(a):
!kuchar, to specyfika użytkowania Twojego auta więc możesz lać spokojnie

no nie do końca bo czasami robię krótkie odcinki :) poza tym ja jężdżę w 80% w stylu emeryckim :D

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -> BMW E46 330i sedan
PostNapisane: 4 maja 2013, 21:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Zrobilem dziś płukankę. Olej Valvoline przed płukaniem był dość czysty ale ciemny a po płukance zczerniał bardziej. Zalałem Millersa, przejechałem 60km i olej nadal jest czyściutki/złoty, ciekawe jak długo tak zostanie, pewnie długo bo tak to juz by był ciemny. Podobno Valvoline max life zrobił robote a płukanka dopełniła... mimo, ze auto od początku jeździło na syntetyku 0w40 siłą rzeczy dobry olej lub płukanka coś tam zawsze zbierze.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Ostatnio edytowano 25 marca 2014, 22:48 przez !kuchar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -> BMW E46 330i sedan
PostNapisane: 22 lipca 2013, 18:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Up. Wleciało coś tam do auta ale o tym kiedy indziej. Założyłem Eibach pro kit - jeździ się na tym idealnie. Jak się ułożą to geometria i zmierzę ile usiadła.

Może w tym tygodniu jakas fajniejsza sesja będzie jak kolega koko znajdzie czas :)

Dziś miałem trochę zabawy bo ze trzy razy mylem auto, ściągałem smołe itp. bez użycia cleanera użyłem wosku/sealantu Chemical Guys. Super produkt niezwykle łatwy w użyciu i daje więcej niż dobry efekt:
Obrazek

Postaram się uchwycić na innych zdjęciach...tutaj takie ale nie widać do konca:
Obrazek

Pozdrawiam

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -> BMW E46 330i sedan
PostNapisane: 23 lipca 2013, 13:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 5077
Lokalizacja: Krotoszyn
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116330
Coś widać ;) ta gąbka Meg'sa to jednak wielozadaniowa jest :D
!kuchar napisał(a):
bez użycia cleanera użyłem wosku/sealantu Chemical Guys.
możesz napisać coś więcej, nakładałeś bezpośrednio po umyciu, tak?

_________________
Zobacz i oceń moje E46 320d Stahlgrau | Cicha wytrzymałość. Zapraszam również na kanał YT!
Obrazek
~ Moda przemija, styl pozostaje. ~


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -> BMW E46 330i sedan
PostNapisane: 23 lipca 2013, 14:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Artur.92 napisał(a):
Coś widać ta gąbka Meg'sa to jednak wielozadaniowa jest

ano jest :D

Artur.92 napisał(a):
możesz napisać coś więcej, nakładałeś bezpośrednio po umyciu, tak?

Umyłem auto szamponem Megsa z dodatkiem APC. Potem poleciałem całe Tenzi Pix (nazwijmy to bardzo dobrze działającą "podróbką" CarPro IronX'a). Po Prixie jeszcze raz mycie i użycie środka do smoły Valetpro tar remover citrus. Potem miejscami glinka lecz nie miała co robić. Na koniec kolejne mycie szamponem, wytarcie do sucha i aplikacja tego sealanta Chemical Guys.

Zawsze przed woskowaniem używałem cleanera ale tym razem odpuściłem z braku czasu. Zabezpiecze auto na jesien tak samo tyle, ze z cleanerem oraz 'zimowym' woskiem Collinite.

Pozdrawiam

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -> BMW E46 330i sedan
PostNapisane: 23 lipca 2013, 16:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1263
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E90 320d +
Kod silnika: N47
Garaż: Jest :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 79&start=0
Było :
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=42401&start=0
No no ładnie wyszło,szkoda że nie dałeś cleanera zawsze dłużej by poleżał,na czarnym lakierze dopiero daje niesamowity 'wet look' :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: !kuchar -> BMW E46 330i sedan
PostNapisane: 23 lipca 2013, 16:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Sparco, nie dałem dlatego, że i tak za jakies 2 miesiace będe robił "full" tyle, że muszę kupić jakiś fajny cleaner pod Collinite bo w tej chwili mam tylko mleczko polerskie Megs UC (daje to rade po woskiem Colli i ten trzyma 4-5 miesiecy przy użyciu qucik detailera). Polecasz jakis cleaner ?

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 709 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 36  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL