BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 maja 2024, 03:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 667 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 34  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Saper1008 --> E92 335i JB4 + DP Exhaust Sound
PostNapisane: 27 stycznia 2016, 16:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1046
Moje BMW: M3 E92
Kod silnika: S65
Zabrałem sie dzis za demontaż starego spoilera który mocowalem na klej do szyb i jest lipa :mur: Nie da sie tego w 100% usunąć musze pomalowac górną część klapy do przetloczenia :/ We wtorek auto jedzie do mechanika na:
- Naprawe zaworu westegate
- Któraś rolka daje o sobie znać
- Wyciek w okolicach miedzy silnikiem a skrzynia biegów
- Nowy charge pipe metalowy
- Wymiana filtra paliwa w zbiorniku
- I do wymiany bedzie jedna sonda lambda ktora prawdopodobnie powoduje misfire bo mam na kompie błąd 2C9E ale nie wiem czy to nie przez to że mam założone downpipy może ktoś się orientuje ?
Czytalem że bardzo czesto O2 sensor czyli sonda lambda może powodować misfire ale czytalem też że może to wyskakiwać dlatego ze mam DP, sonda kosztuje tysiaka wiec nie chce tez jej wymianiac jezeli jest sprawna :looka:

_________________
Zapraszam do mojego sklepu ---->> http://www.carbonhouse.pl
oraz na FB - https://www.facebook.com/CarbonHousePL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Saper1008 --> E92 335i JB4 + DP Exhaust Sound
PostNapisane: 27 stycznia 2016, 17:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Błąd jest od sondy za katem. Rozumiem, że tylne sondy masz usunięte?

Wątpię, żeby od tego był missfire. Z tego co pamiętam to w JB4 można programowo wyłączyć tylne sondy i wtedy błędu nie powinno być.
Missfire masz na którejś mapie czy na seryjnej też występuje?

Nie klej spojlera na klej do szyb jak chcesz go kiedyś demontować. Bez uszkodzenia lakieru jest to nie możliwe.
Ja swój zamontowałem na mocną taśmę 3M i nie ma problemu.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Saper1008 --> E92 335i JB4 + DP Exhaust Sound
PostNapisane: 27 stycznia 2016, 18:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1046
Moje BMW: M3 E92
Kod silnika: S65
Żadnych sond nie usuwałem wszystkie są na miejscu błąd 2C9E to AfterCat 02 sensor heater input signal, Bank 1, może ktoś jest w stanie dokladnie mi powiedziec która to sonda jak stoje przodem do maski to ta za katem czy przed i z prawej czy z lewej, pisalem do Burger Motorsport mówili że misfire na 90% spowodowany jest tą sondą bo mam misfire na kilku cyl na 4 5 6 wiec to napewno w tym DP który idzie od turbo 4-6 cyl a nie na jednym co eliminuje swiece cewki i wtryski, jeszcze winny może być filtr paliwa w zbiorniku dlatego tez go zakupilem, w JB4 jest opcja wyłączenia bledu ktory wyskakuje po zamontowaniu DP ale jest to włąsnie inny błąd niz ten co mam, misfire mam tylko na najmocniejszej mapie 5 na seryjnej i na 1 i 2 nie ma tego błedu, spoilera nie dalo sie inaczej zamontować niż na klej do szyb, teraz już po ptokach musze malować innej opcji nie mam kupilem taśme 3m czerwoną teraz wkleje na to bo oryginalnie też idzie na czerwoną 3m :luka: A i HPFP też odpada bo odpala mi normalnie nie faluje itd. bylem w serwisie to była wymnieniona HPFP jakies 30 tys temu na niby jakas poprawiona wersje.

_________________
Zapraszam do mojego sklepu ---->> http://www.carbonhouse.pl
oraz na FB - https://www.facebook.com/CarbonHousePL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Saper1008 --> E92 335i JB4 + DP Exhaust Sound
PostNapisane: 27 stycznia 2016, 19:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Błąd jest od grzałki sondy za katalizatorem dla cylindrów 1-3
Cylinder 1 liczymy najbliżej od zderzaka.
Ten błąd moim zdaniem nie ma nic wspólnego z Twoimi missfireami, to jest błąd jedynie od grzałki i to jeszcze jest sonda za katalizatorem.

Jeśli błąd masz na najmocniejszej mapie to szukaj usterki w układzie zapłonowym, paliwowym.

Najprościej to przeżuć pierw cewki z cylindrów 123 na 456 i sprawdź czy błąd się przeniesie na inny bank.
Jak tak to masz winowajce. Jak nie to robisz to samo ze świecami a potem z wtryskami.
Pamiętaj tylko że po zamianie miejsc wtrysków należy je przypisać do danego cylindra (Inpą)

EDIT:
Błąd missfire masz na banku 2 czyli cylindry 4-5-6
Błąd sondy za katem masz na banku 1 czyli 1-2-3 to ewidentnie wyklucza problem wypadania zapłonu przez sondę.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Saper1008 --> E92 335i JB4 + DP Exhaust Sound
PostNapisane: 27 stycznia 2016, 20:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1046
Moje BMW: M3 E92
Kod silnika: S65
Cewki i swiece sa nowe multimisfire raczej wyklucza cewki swiece i wtryski bo malo prawdopodobne żeby polecialy 3 wtryski na raz narazie zrobie zawor westegate ktory tez moze to powodowac bo mialem kilka razy 30ff przez nieszczelnosc tego zaworu zauwazylwm tez ze czasami jak ten zawor mniej slychac pewnie jakos lepiej sie ułoży to misfire wystepuje rzadziej albo np jak jade spokojnie pozniej przycisne z 1-2 sprinty z butem w podlodze nie ma misfire dopiero przy 3-4 sprincie wyskakuje misfire wiec to tez moze wskazywac np na filte paliwa w zbiorniku jak jest paliwo w przewodach to auto jedzie a jak zabraknie bo pompka za slabo pompuje to wyskakuje misfire, tak sobie tlumacze ;p w nastepnym tygodniu bedzie wiadomo, a za co odpowiada ta grzałka warto to wymieniac ? jestes pewny że to od grzałki a nie od samej sondy ? Jeżeli nie jestes tego pewny to powiedz bo nie chce byc wprowadzony w błąd chcialbym żeby auto jeżdziło na mapie 5 bo jest dużo szybsze niz np na mapie 2 jest jeszcze inna opcja jak bedzie sucho zrobie data log wtedy moze bedzie widac na wykresie gdzie jest problem bo w JB4 connect kit jest taka opcja.

_________________
Zapraszam do mojego sklepu ---->> http://www.carbonhouse.pl
oraz na FB - https://www.facebook.com/CarbonHousePL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Saper1008 --> E92 335i JB4 + DP Exhaust Sound
PostNapisane: 27 stycznia 2016, 20:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Błąd jest na 100% od grzałki sondy za katalizatorem.
Samej grzałki nie da się wymienić, trzeba całą sondę nową.
Sonda lambda zaczyna działać dopiero przy pewnej temperaturze, grzałka służy do tego, żeby podgrzać sondę żeby szybciej można było osiągnąć temperature.

Ten błąd nie ma nic wspólnego z Twoim wypadaniem zapłonu.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Saper1008 --> E92 335i JB4 + DP Exhaust Sound
PostNapisane: 27 stycznia 2016, 20:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1046
Moje BMW: M3 E92
Kod silnika: S65
Lukasz_S napisał(a):
Błąd jest na 100% od grzałki sondy za katalizatorem.
Samej grzałki nie da się wymienić, trzeba całą sondę nową.
Sonda lambda zaczyna działać dopiero przy pewnej temperaturze, grzałka służy do tego, żeby podgrzać sondę żeby szybciej można było osiągnąć temperature.

Ten błąd nie ma nic wspólnego z Twoim wypadaniem zapłonu.

To narazie nie bede jej ruszał Dzieki

_________________
Zapraszam do mojego sklepu ---->> http://www.carbonhouse.pl
oraz na FB - https://www.facebook.com/CarbonHousePL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Saper1008 --> E92 335i JB4 + DP Exhaust Sound
PostNapisane: 31 stycznia 2016, 15:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 71
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: F10
Kod silnika: N57D30B
Witam, obsługujemy u nas w serwisie wiele samochodów podanej marki, mamy też w opiece kilka 335i n54, 3 samochody z nich maja założone jb4. Jesli masz cewki OK to Twoje błędy spowodowane są na 99% przez wtryskiwacze - b. często je wymieniamy w samochodach z silnikami n53, n54.

przestaw wtryskiwacze te z cylindrów na których wypada zapłon na tych gdzie jest ok. i sprawdź gdzie wypadnie zapłon i masz odpowiedz ;) później podziękuj za diagnozę na odległość heh pozdrowienia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Saper1008 --> E92 335i JB4 + DP Exhaust Sound
PostNapisane: 31 stycznia 2016, 15:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 71
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: F10
Kod silnika: N57D30B
Lukasz_S napisał(a):
Błąd jest od sondy za katem. Rozumiem, że tylne sondy masz usunięte?

Wątpię, żeby od tego był missfire. Z tego co pamiętam to w JB4 można programowo wyłączyć tylne sondy i wtedy błędu nie powinno być.
.


jb4 nie wyłącza tylnych sond tylko robi autokasowanie blędów i wtedy czek Ci się nie zaświeca, mozna założyć tuleje na tylne sondy i to Ci pomoże tak robia w USA chlopaki.

Filtr paliwa drogi i na hamowni nie zawsze pokazuje się po tym przyrost mocy niestety heh


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Saper1008 --> E92 335i JB4 + DP Exhaust Sound
PostNapisane: 31 stycznia 2016, 15:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
pawkog napisał(a):
przestaw wtryskiwacze te z cylindrów na których wypada zapłon na tych gdzie jest ok. i sprawdź gdzie wypadnie zapłon i masz odpowiedz później podziękuj za diagnozę na odległość heh pozdrowienia

Wtryski trzeba zakodować po zamianie miejscami :!:

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Saper1008 --> E92 335i JB4 + DP Exhaust Sound
PostNapisane: 31 stycznia 2016, 15:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 71
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: F10
Kod silnika: N57D30B
oczywiście ze trzeba, ale do cel spróbowania czy wtysk leje mozna podmienić i odpalić bez kodowania bez żadnych skutków ubocznych :)

robiłem tak dziesiątki razy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Saper1008 --> E92 335i JB4 + DP Exhaust Sound
PostNapisane: 31 stycznia 2016, 17:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1046
Moje BMW: M3 E92
Kod silnika: S65
pawkog napisał(a):
oczywiście ze trzeba, ale do cel spróbowania czy wtysk leje mozna podmienić i odpalić bez kodowania bez żadnych skutków ubocznych :)

robiłem tak dziesiątki razy

Tylko że gdyby problem byl z wtryskami to raczej bledy byly by na tych samych cyl a raz mi wyskoczy na 3 raz na 4 i 3 a ostatnio tylko na 6 cyl, zaktualizowalem soft w jb4 i widze ze jest lepiej bo jezdzilem i nic nie wyskakiwalo dopiero po pewnym czasie wyskoczyl mi wlasnie na cyl 6, narazie wymienie filtr paliwa, naprawie zawor westegate, zrobie czyszczenie dolotu i zaktualizuje soft silnika jezeli nie pomoze wtedy bede szukal problemu we wtryskach :niepewny:
Zrobilem DATA LOG w JB4 może ogarniacie Panowie te wykresy ??
WSZYSTKO NA 5 N MAPIE
Pierwszy na 3 biegu bez żadnych błedów
Obrazek

Drugi na 3 biegu przy okolo 4000 wywalilo missfire
Obrazek

TUTAJ lista parametrów jakie moge dodac do wykresu maxymalnie jest 16

Obrazek

może ktoś jest bardzo madry i coś mi podpowie :)

_________________
Zapraszam do mojego sklepu ---->> http://www.carbonhouse.pl
oraz na FB - https://www.facebook.com/CarbonHousePL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Saper1008 --> E92 335i JB4 + DP Exhaust Sound
PostNapisane: 31 stycznia 2016, 18:56 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3719
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 92&start=0
Saper1008, nie pisałem do jakiejś firmy która się zajmuje modzeniem aut np.TC
Może oni by to ogarneli?

_________________
Zapraszam do komentowania
Moje E46 330Ci
viewtopic.php?f=6&t=160792&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Saper1008 --> E92 335i JB4 + DP Exhaust Sound
PostNapisane: 31 stycznia 2016, 19:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1046
Moje BMW: M3 E92
Kod silnika: S65
lukasbmw napisał(a):
Saper1008, nie pisałem do jakiejś firmy która się zajmuje modzeniem aut np.TC
Może oni by to ogarneli?

Napisalem zobaczymy czy cos mi powiedzą :)

_________________
Zapraszam do mojego sklepu ---->> http://www.carbonhouse.pl
oraz na FB - https://www.facebook.com/CarbonHousePL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Saper1008 --> E92 335i JB4 + DP Exhaust Sound
PostNapisane: 31 stycznia 2016, 20:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7087
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Kod 30ff to uciekajace cisnienie doladowania, ponizej wklejam instrukcje jak przeprowadzic test i sprawdzic czy i gdzie ucieka cisnienie

http://www.n54tech.com/forums/showthread.php?t=13114


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Saper1008 --> E92 335i JB4 + DP Exhaust Sound
PostNapisane: 31 stycznia 2016, 22:10 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 71
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: F10
Kod silnika: N57D30B
a co robi auto jak dasz mu mape 7 ? wypada zapłon? ja zawsze na tej mapie testuję te silniki :)
Sprawdź dokladnie jeszcze dobrze dolot czy nie ma gdzieś uszkodzeń banana który to nagminnie pęka przy przepustnicy.

Wypadanie zapłonu to nic innego jak problem jak napisał kolega wyżej z układem paliwowym lub zapłonowym, ew czasmi powodowane przez brak lub słabą kompresję lub przedmuch komprechy w układ chłodzenia...

Pompę HP miałeś wymienianą ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Saper1008 --> E92 335i JB4 + DP Exhaust Sound
PostNapisane: 31 stycznia 2016, 23:20 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3719
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 92&start=0
W TC już ogarnęli kilka N54 z twoją też na pewno dadzą sobie radę.

_________________
Zapraszam do komentowania
Moje E46 330Ci
viewtopic.php?f=6&t=160792&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Saper1008 --> E92 335i JB4 + DP Exhaust Sound
PostNapisane: 31 stycznia 2016, 23:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1046
Moje BMW: M3 E92
Kod silnika: S65
30ff u mnie spowodowany jest nieszczelnoscia zaworu westegate, na mapie 7 tylko przycisne lekko i odrazu mam wypadanie zaplonu na np 4 i 6 cyl lub multi missfire na 7 mapie jest najgorzej bo na 5 mam wypadanie na pojedynczych cyl 4 5 lub 6, jeżeli mowisz o rurze od doladowania to wlasnie w tym tygodniu bedzie metlowa bo juz kupiona i czeka na montaż napisalem do TC jutro maja mi odpisac.
Jeżeli to wszystko nie pomoze to sprawdze wtryski bo nie chcial bym ich wymieniac bez potrzeby a te wszystko rzeczy ktore zrobie to i tak przyda sie zrobic profilaktycznie.

_________________
Zapraszam do mojego sklepu ---->> http://www.carbonhouse.pl
oraz na FB - https://www.facebook.com/CarbonHousePL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Saper1008 --> E92 335i JB4 + DP Exhaust Sound
PostNapisane: 1 lutego 2016, 14:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1046
Moje BMW: M3 E92
Kod silnika: S65
Wysłałem do TC data log z JB4 i twierdzą że mam za wysoki AFR czyli dawka paliwa jest za uboga, na pierwszy ogień idzie filtr paliwa w zbiorniku moze byc zawalony jeżeli nigdy nie byl wymieniany i pompka daje za małe ciśnienie, dzis wieczorem auto jedzie do warsztatu odbiore pewnie za pare dni zrobie ponownie data log bedzie wtedy wiadomo czy pomoglo czy nie.
DZIEKUJE BARDZO TC-PERFORMANCE ZA POMOC I POLECAM CHŁOPAKI ZNAJA SIE NA RZECZY :)

_________________
Zapraszam do mojego sklepu ---->> http://www.carbonhouse.pl
oraz na FB - https://www.facebook.com/CarbonHousePL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Saper1008 --> E92 335i JB4 + DP Exhaust Sound
PostNapisane: 11 kwietnia 2016, 18:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1046
Moje BMW: M3 E92
Kod silnika: S65
Udalo sie dojść co było powodem wypadania zapłonu na 5 mapie winne były świece ... Załozyłem nówki sztuki NGK 3 biegunowe do seryjnych mocy wystarczały ale przy wiekszych nie dawały rady założyliśmy NGK jednobiegunowe i zgodnie z Informacja ze strony BMS przerwa ustawiona na 0,55mm i auto gania jak wsciekłe :)
Na aucie mam już nowe felgi ale jeszcze nie jest wszystko do konca złożone jak bedzie kompletne auto to wrzuce zdjęcia :) Że tak powiem biedy nie ma :hyhy:

_________________
Zapraszam do mojego sklepu ---->> http://www.carbonhouse.pl
oraz na FB - https://www.facebook.com/CarbonHousePL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 667 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 34  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL