BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 czerwca 2024, 22:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 589 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 30  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 30 czerwca 2015, 15:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
forest napisał(a):
Odnośnie tych strat czy na obu hamowniach był mierzony na tych samych biegach? Jeżeli tak to straty powinny być takie same jeżeli nie to mogą się roznic


Poprzednio też auto było mierzone na 5-tce.

deejeys napisał(a):
Czyli Ty siedziałeś w aucie podczas pomiaru, tak?


Siedzieliśmy obaj, ja na fotelu pasażera. Poprzednim razem też tak było.

Pan "hamujący" zakręcił auto tylko do takich obrotów, nie wiem czemu nie poszedł do odcinki.

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 30 czerwca 2015, 22:19 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Jeżeli ten sam bieg to straty powinny wyjść identyczne

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 30 czerwca 2015, 22:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
grzeszak napisał(a):
Pan "hamujący" zakręcił auto tylko do takich obrotów, nie wiem czemu nie poszedł do odcinki.


Tym bardziej ten pomiar jest bez sensu. Najlepsza opcja to bylby pomiar na tych rolkach co pierwszy wykres, z tymi samymi danymi, i wykresy nałożone na siebie. Idealnie pokazały by co się w ciągu tego roku zmieniło.

A tak z ciekawości, to ten wykres pierwszy czasem nie jest z przed wymiany silnika ? A drugi na innym słupku?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 1 lipca 2015, 06:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
deejeys napisał(a):
A tak z ciekawości, to ten wykres pierwszy czasem nie jest z przed wymiany silnika ? A drugi na innym słupku?


Tak, to już jest na nowym silniku.

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 1 lipca 2015, 07:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
No to o czym my w ogóle mowimy....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 5 lipca 2015, 10:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
Wczoraj wpadły nowe amortyzatory z osłonami i odbojami na przód. Wybór padł na Bilstein B4, jest dokładnie tak samo, jak było na sprawnych oryginałach (oryginalne Sachs ze znaczkiem BMW).

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 5 lipca 2015, 18:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

Czas zabić następny silnik ;) :mad: :zabawa:

Grzeszaka, nie zadowala 234ps i parę niutonów ,zatem będą zmiany.
Tym razem postaramy się zamieścić , trochę zdjęć , trochę merytorycznego opisu , trochę science fiction dla kosmitów.
Miejmy nadzieję że galeria nie zostanie zbrukana jałowym wpisem hejterów.

Zawsze zaczyna się przez telefon i kończy w moim garażu ,choć nie zawsze kończy do końca.
Tym razem dostałem wolna rękę i postaram się zrobić wszystko aby wycisnąć jak najwięcej z starej poczciwej jednostki m47tu.
Auto będzie przerabiane mechanicznie w Nysie , będzie tu hamowane , strojone i programowane.
Stronę mechaniczną , przeróbki strojenie ogarnę ja :hurra: :super: , natomiast hamowanie chipowanie, edycja map , lokalna firma z Nysy HAZZAX.
Będzie dobrze , będzie prawda , bez ściemy ,kitu i opowieści z kosmosu. Choć znajdzie się parę wpisów dla kosmitów. :przestraszony: ;)

Koniec propagandy ;)

Najpierw seria na gt1752 wykres.
Następnie mod na nie całe 2,9 bara 1752v
Następnie te same parametry pracy dla nowej turbiny , większe przeloty , większa przepustowość.
I finalnie pomiar na dużym koksie :szok: będzie dym :hurra:

Zaczynamy od dobrania turbiny GT 1752V od e60 już się kończy, dmucha już sporo jak na swoje możliwości i gabaryty.
Zastąpimy ja czymś większym.
Na mecie stanęły 4 sztuki .
GTB 1756v od e90 320d alpina d3 200ps .
GTB 2056v od e60 525d 177ps
mitsubishi od e90 177ps n47
mitsubishi od f10 520d 184ps

Do wszystkich wymienionych turbin, niestety trzeba dość mocno grzebnąć mechanicznie przy silniku.
Turbiny te są zdecydowanie większe od seryjnej turbiny tego silnika.
Ograniczeniem jest , samo osadzenie turbiny, sterowanie,kolektor,nie fajnie umieszczony kompresor klimy.

Moc na końcu obrotów silnika nie zawsze jedzie , to wiemy!
Postawiliśmy na najmłodszą konstrukcję , zakupiliśmy turbinę której jeszcze nie miałem w rekach, mitsubishi od f10 520d 184ps.
Miłym zaskoczeniem jest koło kompresji wykonane w innowacyjnej technologi, wytrzymałe i lekkie z stopu przypominającego tylko aluminium.
Jeśli nie będzie super dużo mocy to na pewno będzie inaczej jeśli chodzi o moment obrotowy i jego przebieg.
Co wyjdzie zobaczymy niebawem.

Turbinę osadzimy na rozwierconym seryjnym żeliwnym kolektorze 320d.
Aby turbo dobrze siadło w miejsce seryjnej turbiny , zostanie przerobiona łapa silnika oraz opuszczony około 4cm w dół kompresor klimy, dla niego również zostanie wyspawane nowe mocowanie.
Ponadto w grę wchodzi, przerobienie wydechu pod v band i stworzenie całkiem nowego dolotu do turbiny -połaczenie turbiny z przepływomierzem i filtrem.
Nie zastanawiałem się jeszcze jak tą piękna turbinką zasilić intercooler , opierając się o rurki 60mm, tam naprawdę jest mało miejsca.

Trochę fotek z przymiarek , porównań i przeróbek.
Miłego oglądania :hyhy:

Obrazek
Porównanie kolektora seryjnego i rozwierconego

Obrazek
Porównanie średnic przepustowości konkurencyjnych turbin .

Obrazek
Koło kompresji ,oględzinki i pomiary.

Obrazek
Turbo już osadzone na kolektorze.

Obrazek
Porównanie turbinek ..... ;) Jak już będzie miejsce przy silniku to zawsze można wsadzić do testu inne turbo.
Zawsze mam na stanie niemal wszystkie turbiny od naszych beemek :hyhy:

Obrazek
Dwa rywale podobna przepustowość ,podobna wydajność. Różane firmy , rożne okresy produkcji.
Z doświadczenia ,diagnostyki , logowań i testów , mitsu od f10 jest szybsza ale czy szybkością dorówna gt 1752?

Obrazek
Pierwsze pasowanie :hurra:

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 5 lipca 2015, 18:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
będzie grubo - zobaczymy jak bardzo :cwaniak:
powodzenia Panowie :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 5 lipca 2015, 21:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1376
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
Baaardzo mi sie to podoba :super:
Krzysiek chyba znow stworzysz nowy trend na turbo do m47n :P Trzymam kciuki za caly projekt! Widac ze niezla locha jest w tej f10 520d :O Jak wyglada porownanie wirnikow mitsu 184ps z gt2056v? Info moze byc na PW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 5 lipca 2015, 21:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
oj będzie najszybsze 320d e46 na forum :)
będziecie ruszać głowice czy zostaje seryjna?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 5 lipca 2015, 22:02 
ojjjj będzie się działo :super:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 5 lipca 2015, 22:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
Nie podniecajcie się tak bo u davida w kompocie tez mialo się dziać po podobnych modach, a dupy nie urywa. Poczekajcie na efekty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 5 lipca 2015, 22:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
Kunio napisał(a):
Nie podniecajcie się tak bo u davida w kompocie tez mialo się dziać po podobnych modach, a dupy nie urywa. Poczekajcie na efekty

Nie jechałeś to nie oceniaj.. Samym wykresem z hamowni samochód nie jeździ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 6 lipca 2015, 06:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
Na razie Panowie na spokojnie, bez zbędnego jarania się. Mamy plan, a właściwie Krzysiu go ma :) i będziemy go realizować. Jak wyjdzie finalnie, dowiemy się już wkrótce.
Mam pełne zaufanie do Rogera, nie ma opcji, żeby nie wyszło. Zawsze jest plan B :)

Kunio, uważasz że u Dawida się nie dzieje? Osobiście nie widziałem szybszego kompota w dieslu, ale skoro to za mało ...

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 6 lipca 2015, 06:51 
To Prawda, kompot davida dupy nie urywa :dobani: ale bol- tak :super:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 6 lipca 2015, 08:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
Nie powiedzialem ze nie jedzie ale biorac pod uwage wklad pracy to szalu nie ma wzgledem seryjnej turbiny. No chyba ze w tym calym "stage" chodzilo o przebieg momentu ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 6 lipca 2015, 09:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Uwielbiam ten zawadiacki styl pisania, od razu kojarzy mi się z prowokacją niczym z filmow o dobrym i zlym glinie czy też filmów z pudlem w tle :v zaczepki niczym zarzucanie sieci na staw hodowlany.


Oczywiście, jak zawsze kolorowo i barwnie, niczym swap 2jz do e92 :D


Ogólnie pomysł mi się osobiście podoba. Mam tylko nadzieje, ze to mitsu ma grubsza oske w miejscu smarowania niz jej starsza siostra z e9x. Zdecydowanie lepiej wsadzic tu normalnej wielkości turbo niz załadować gtb2260 i jej nie wykorzystać, choć ja mam inną laleczke na ten moment ktora widzialem jakis czas temu... i właśnie taka bym wsadzil do 320d.


Czarny, juz tak nie ironizuj. Kunio napisal jak to widzi i tyle. Spodziewał się i pewnie nie tylko on czegoś ponad norme i tyle. Jakas tam wolność wypowiedzi nawet na tym forum istnieje, chyba co?

Ja tam kibicuje autorowi galerii. Mam nadzieję, ze będzie to jechało sensownie.


Co do wymiany średnic rur, jesli chcecie to Wam podpowiem z fizyki gazów teorie - przed IC nie ma sensu robić 60mm, gdyż lepiej jest pociągnąć seryjna średnicę - tak aby rozprężenie powietrza następowało juz w IC. Sam osobiście tez tak mialem to zrobione.

A tak ogólnie to wiecej nie ma co pisać, dobre projekty same potrafię się obronić. Jak będzie w tym przypadku? Czas pokaże.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 6 lipca 2015, 09:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1376
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
Kunio, a sadzisz ze oddawanie mocy nie jest wazne? Zreszta co do kompota to tam teraz blokowały wtryski :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 6 lipca 2015, 09:39 
deejeys napisał(a):
A tak ogólnie to wiecej nie ma co pisać, dobre projekty same potrafię się obronić. Jak będzie w tym przypadku? Czas pokaże.


O wlasnie :D zatem do dziela :super:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 6 lipca 2015, 11:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
No to już czuję na sobie presję :) Do tematu podchodzę bardzo spokojnie, nie mam oczekiwań typu "przeróbka na 300 koni" :)
Na pewno będzie inaczej, na pewno nowocześniej i myślę, że lepiej. Po całej "zabawie" mechanicznej i strojeniu auto zostanie gruntownie sprawdzone na drodze. Jak Race Logic pokaże progres w jakimkolwiek zakresie, to będę zadowolony.

O projekcie myślałem już od ponad roku, niestety przygoda z wymianą silnika troszkę mnie przyhamowała. Mam odłożony worek siana na zabawę, Roger ma wolną rękę w działaniu, nie może być źle :) czas pokaże.

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 589 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 30  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL