BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 listopada 2024, 00:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 398 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 11 marca 2015, 15:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 177
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Moje BMW: Volvo s60
Kod silnika: T6
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148681
--==Mały==--, ja u siebie mam Hankook s1 evo i są rewelacyjne, kleją dobrze a nawet przy 270 nie słychać ich tak bardzo :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 13 marca 2015, 21:12 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 3979
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Świetne auto, w dodatku bardzo szybkie. Namawiałem ojca na 650i z MT, ale marudził, że maska do lakierowania (auto w ori lakierze) i niestety kupił e65 z tym samym motorem. Szkoda, bo to naprawdę fajne auto i patrząc na zdjęcia Twojej 650i to mega zazdroszczę :super:

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39, 51.1s F10
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 13 marca 2015, 21:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
Pogoda coraz lepsza wiec musisz się skusić na jakiś wypad do wawy w jakiś czwartek to sprawdzimy rozbieżności vs RL ;)
Auto widziałem na jesieni ale i tak śmiem twierdzić, że o wiele lepiej się prezentuje na żywo niż na fotkach :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 14 marca 2015, 11:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Dzieki za komentarze. Po ostatnich modach już niestety Hipek nie mam szans na wyrównaną walkę z Tobą ale różnicy jestem ciekaw jak ten czas wygląda w odleglościach a może się trafi jakieś seryjne m5 ;)
Co do hankooków już się dotarły i trakcja jest na prawdę dobra ostatnio popadało i na mokrym trakcja chyba najlepsza ze wszystkich opon które miałem w tym aucie.
Na przód też kupię takie hankooki w przyszłym miesiącu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 14 marca 2015, 11:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Lincoln wg mnie starszej osobie e65 bardziej pasuje bo e63 jest sztywne i mało komfortowe.
Ty mi lepiej powiedz jak urwac 1-2s 100-200 bo Tobie rewelacyjnie to wyszło a dłubanie n62 jest mega ciężkie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 14 marca 2015, 12:45 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 3979
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Sezon się rozpoczyna to człowiek jest "głodny" ciekawych starć, wypad do Stolicy wypada dopiero w maju :kwasny:

Co do modów to polecam pakiet podstawowy: Short DIFF (5-8%), kolektory, program, mocą będzie w okolicach "400", co razem z niską masą i świetną aerodynamiką da jescze lepsze wyniki (choć już teraz są świetne) :ok:

Co do opon to właśnie ciekawy jestem czy jakaś konkretna guma zapewnia lepszą trakcję od rodzinki Michelin z serii Pilot Sport (2/3/SS)?

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39, 51.1s F10
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 14 marca 2015, 14:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Ja nigdy nie miałem nowych Michelinów wiec ciężko mi się odnieść w wielu emkach miałem używane to nie było rewelacji przy starcie słabo było z trakcją.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 16 marca 2015, 08:48 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Lincoln napisał(a):
Co do modów to polecam pakiet podstawowy: Short DIFF (5-8%), kolektory, program, mocą będzie w okolicach "400", co razem z niską masą i świetną aerodynamiką da jescze lepsze wyniki (choć już teraz są świetne) :ok:


Powiedz mi czy zmiana dyfra w 528i też cos da ? Obecnie mam 2,93 ale myśle nad 3,07 z automatu no albo 3,15 z 523i ale nie wiem czy podejdzie. Myślisz o ile krótszy dyfer polepszy czasy na 1/4 ?

Miało sie wysłać jako pw więc sorry za offtop


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 16 marca 2015, 09:00 
kupiec_fkl napisał(a):
Myślisz o ile krótszy dyfer polepszy czasy na 1/4 ?


To sie nie mysli, to sie wylicza.

Lincoln napisał(a):
Short DIFF (5-8%),


Nie jest to powiedziane, trzeba policzyc, nie koniecznie musi to przyniesc na kazdym aucie oczekiwane efekty.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 16 marca 2015, 09:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
W 650i krótszy most nic raczej nie da. Manual ma krótsze przełożenia od automatu ale na poszczególnych biegach nie jest szybszy ew przy zmianie biegu ale np e60 550i automat jedzie tak samo a przy 140km/h na 6 biegu ma 500-700 obrotów mniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 16 marca 2015, 09:37 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Czarny napisał(a):
kupiec_fkl napisał(a):
Myślisz o ile krótszy dyfer polepszy czasy na 1/4 ?


To sie nie mysli, to sie wylicza.


W jaki sposób to obliczyć ? Bo na razie to doszedłem do tego, że na obecnym dyferencjale 3 bieg mi się kończy na 165 km/h, a na 3.07 będzie się kończyć na 157 km/h. Z tego co się orientuje większość 328i na mecie osiąga prędkości ok. 145-150 km/h więc teoretycznie może ten krótszy dyfer coś ugra


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 16 marca 2015, 09:47 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
kupiec_fkl napisał(a):
Czarny napisał(a):
kupiec_fkl napisał(a):
Myślisz o ile krótszy dyfer polepszy czasy na 1/4 ?


To sie nie mysli, to sie wylicza.


W jaki sposób to obliczyć ? Bo na razie to doszedłem do tego, że na obecnym dyferencjale 3 bieg mi się kończy na 165 km/h, a na 3.07 będzie się kończyć na 157 km/h. Z tego co się orientuje większość 328i na mecie osiąga prędkości ok. 145-150 km/h więc teoretycznie może ten krótszy dyfer coś ugra



Różnica na pewno będzie odczuwalna, choć nie wiem czy taka jak na filmie.





--==Mały==-- Te Zimmermany są już powleczone powłoką żeby nie rdzewieć tak jak Textar?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 16 marca 2015, 09:59 
--==Mały==-- napisał(a):
W 650i krótszy most nic raczej nie da. Manual ma krótsze przełożenia od automatu ale na poszczególnych biegach nie jest szybszy ew przy zmianie biegu ale np e60 550i automat jedzie tak samo a przy 140km/h na 6 biegu ma 500-700 obrotów mniej.


Da raczej tyle, ze sobie zminejszysz Vmax ;) Raczej nie bedzie spektakularnej roznicy, z reszta widac po czasach pojazdow z 8 biegami, ze nie ma tu jakos wyjatkowo duzo miejsca na ulepszenia.

kupiec_fkl napisał(a):
W jaki sposób to obliczyć ?


Mam nadzieje, ze --==Mały==-- sie zbytnio nie pogniewa za OT. Nalezy zrobic obliczenia trakcyjne, sporzadzic wykres przyspieszen, nastepnie go odwrocic i calkowac w wymaganych granicach, dla 2. wariantow i porownac wyniki ;)

tu masz przyklad, co wyszlo po rozwazaniach u davida:

viewtopic.php?f=86&t=141858&start=560

damianRC napisał(a):
Różnica na pewno będzie odczuwalna, choć nie wiem czy taka jak na filmie.


dlatego pisze, to jest kwestia indywidualna i najlepiej to policzyc przed wykonaniem prac. Hipek kiedys rowniez sie na ten temat nieprzychylnie wypowiadal, u niego nie przynioslo rowniez to rewelacji.

PS. Na takie porownania z YT bym uwazal i to mocno, ludzie jak cos chca udowodnic za wszelka cene, to to zrobia, w kazdym razie, ja bez 6b skrzyni na pewno sobie krotszego dyfra nie wrzuce :P


Góra
  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 16 marca 2015, 10:22 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Czarny napisał(a):
w kazdym razie, ja bez 6b skrzyni na pewno sobie krotszego dyfra nie wrzuce :P


No właśnie ja mam 5-ty bieg wyliczony do 273 km/h, a moje auto nawet takich prędkości nie osiąga. Na 3.07 v-max na 5-tym biegu będzie wynosił 260 km/h (gdzie możliwości tego silnika to chyba 240 km/h). Tak zastanawiam czy coś zmieni w dynamice ten krótszy dyfer czy tylko troche wcześniej będę musiał zmieniać biegi :D Obecny dyfer jest długi niczym w muscle carach w mieście rozpędzam się na 1-szym biegu i od razu wbijam 3 (1-bieg jest do 65 km/h, a 2-gi do 110 km/h). Widzę każdy odradza zmianę dyfra więc nie wiem czy warto go skracać o te 5%. W sumie to E36 528i ma takie same przełożenia co E39 528i, ale ma mniejsze opony o 5% więc teoretycznie po zmianie dyfra bym miał tak samo długie biegi jak E36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 16 marca 2015, 13:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Tyle że w codziennej eksploatacji krótsze przełożenie moze denerwować.
Np u mnie na 6biegu przy 140km/h mam coś koło 3500obr i to już o te 500 za dużo ale bez tragedii jak by jeszcze skrócić i wyszło by te 4000-4500 tu już by w trasie wkurzało.
Wg filmów w e46 m3 też miało mega pomóc a Hipkowi czasy prawie się nie zmieniły.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 16 marca 2015, 13:48 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Troche się zagłębiłem w temat i jedyne dyferencjały jakie mógłbym założyć do mojego wału bez przerobienia posiadają przełożenie 2.93 (taki sam dyferencjał posiada 535i oraz 535iA). Okazało się że dyferencjał z 528iA nie pasuje do 528i, podejdzie on jedynie do 523i. Także ja też odpuszczam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 16 marca 2015, 19:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 146
Moje BMW: 435i
Ja mam zmieniony dyfer z 2,93 na 3,38 i troszkę lepiej się zbiera (ale nie mierzyłem tego przed i po),
ale na pewno o wiele szybciej traci trakcję,
nawet gdy wbijam 2 bok ucieka co mnie przestraszyło za pierwszym razem bo się nie spodziewałem
a nawet nieźle bokiem poleciała ;-)

P.S. jak często korzystacie z V-max?? Chyba lepiej jeśli nawet niewiele, ale mieć lepsze przyspieszenie
niż V-max, którego na co dzień się nie osiąga... przynajmniej ja :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 16 marca 2015, 21:43 
Offline
Specjalista

Posty: 4440
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
kupiec_fkl napisał(a):
możliwości tego silnika to chyba 240 km/h

Aż mi się nie chce wierzyć że do końca nie dałbyś rady go pociągnąć żeby zamknąć licznik :) Kiedyś rozmawialiśmy na ten temat i po drodze do koloni pare razy mi się udało moim 323 zamknąć budzik. Teraz będę jechał na targi do norymbergi to jak pojadę swoim to może coś nagram. Bo na cebulandzkich drogach taka jazda pod presją utraty prawka to nie dla mnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 16 marca 2015, 21:45 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 3979
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Na moje oko więcej Nm na kole poprawia osiagi, do tego najłatwiejsza z dróg to właśnie inne przełożenie. Gdzie to widać - nowe wielostopniowe automaty, które przy starego typu (4/5hp) pozostawiają daleko z tyłu przy zbliżonej mocy. Problem pojawia się z trakcją na 1b, sam myślałem o zrobieniu 3.45->3.64 i starcie z 2b. ale wtedy auto robi się uciążliwe w użytku innym niż prosta/tor.

Mały nie wiem jak to możliwe w porównaniu z automatem, zławszcza, że sprawność manuala jest wyższa, a masa wyższa :kwasny:

POdpowiedz jaki to model opon miał tak dobrą trakcję, bo szukam czegoś do Vectry co dobrze sklei.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39, 51.1s F10
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> BMW E63 650i Manual
PostNapisane: 16 marca 2015, 22:07 
martin4004 napisał(a):
i troszkę lepiej się zbiera (ale nie mierzyłem tego przed i po),


hue hue

martin4004 napisał(a):
nawet gdy wbijam 2 bok ucieka co mnie przestraszyło za pierwszym razem bo się nie spodziewałem


nawet, jesli tak jest, to nic nie oznacza. Masz więcej niuta wcześniej (ale też nie jakoś mega dużo), a potem, gdy jest kolejny bieg, na dłuższym dyfrze wciąż wcześniejszy bieg powoduje, że jest nadwyżka, która kompensuje ten efekt - żeby nie zaśmiecać, rzuć okiem na wykresy w linku, który wrzuciłem.

Lincoln napisał(a):
Na moje oko więcej Nm na kole poprawia osiagi, do tego najłatwiejsza z dróg to właśnie inne przełożenie.


No właśnie niekoniecznie, bo powiedzmy w pewnym zakresie prędkości może to mieć sens, ale w ogólnym rozrachunku nie, przykładowo na 2. biegu długi dyfer do 110, a krótki 95 - ruszając z tej dwójki, do 95 doczłapie się szybszy dyfer, co jest OK, jak się ściga do 95km/h, ale jak do 250, to teraz ta przewaga będzie zniwelowana w zakresie 95-110, co się zyskało wcześniej.

martin4004 napisał(a):
P.S. jak często korzystacie z V-max??


Nie trzeba z Vmax korzystać, wystarczy się zbliżyć do niego, jadąc znacznie ponad 200 mimo wszystko fajniej jest mniejsze obroty stale utrzymywać, niż ocierać się o czerwone pole.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 398 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL