BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 06:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 630 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 32  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet///Reklamacja skrzyniASBs.20
PostNapisane: 23 sierpnia 2011, 17:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 550
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: nice one!
Kod silnika: S65B40
No i znowu nawaliła skrzynia! Jutro laweta i z powrotem do ASB Palka. Rozmawiałem wstępnie z właścicielem, powiedział że to aż niemożliwe żeby znowu nawalił. Wspomniał o bardzo rzadkim przypadku jakim jest padający sterownik w tych skrzyniach i to obstawia. Mówił że jak robią ok. 50 takich skrzyń rocznie to ok. 3 ma padnięty sterownik.

tomek-gti, Haha, jakos dwa tygodnie temu pomalowałęm moją rame rowerową na kolor felg, ale bardzo wstępnie bo pędzlem i tylko z jednej strony :P


Ostatnio edytowano 23 sierpnia 2011, 17:29 przez prokot, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet///Reklamacja skrzyniASBs.20
PostNapisane: 23 sierpnia 2011, 19:59 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 4695
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=135795
byłe
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=71866
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... t=piotr320
współczuje problemów ze skrzynią... :(

za to zazdroszczę autka.. :P

_________________
Zajrzyj i oceń mojego turasa..:-)

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet///Reklamacja skrzyniASBs.20
PostNapisane: 23 sierpnia 2011, 21:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 550
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: nice one!
Kod silnika: S65B40
Ostatnio, zanim mi się skrzynia posypała, wymieniłem sobie tylnie amortyzatory oraz oba łączniki stabilizatora z przodu. Zamiar miąłem zrobić trutoriala z wymiany amorków ale jakoś nie miałem weny ani czystej ręki ;] Jednak zrobiłem zdjęcie bardzo dobrego patentu, który zaoszczędza masę czasu i spinek tapicerskich, mianowicie nacięcia w macie wygłuszającej aby mieć dostęp do mocowań amortyzatorów.

Patrz niżej na DIY tutorial


Ostatnio edytowano 16 września 2011, 17:08 przez prokot, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet///wymiana amorów tył s.21
PostNapisane: 23 sierpnia 2011, 22:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Ta mata wyciszająca jest przyklejona do profilu? Nie ma możliwości wyjąć jej bez uszkodzenia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet///wymiana amorów tył s.21
PostNapisane: 23 sierpnia 2011, 22:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1978
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
Garaż: F11 touring http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141609
e46 compact: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140091
byłe e46 touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=87181
Bardzo fajny patent :) Jak Ci się udało pościągać te boczki bagażnika bez ściągania tych plastików?? Ja jak usuwałem hak holowniczy próbowałem się dostać pod prawy boczek, żeby wyciągnąć wiązkę kabli do haka, rozryłem wszystkie plastiki po prawej, to od góry gdzie są pasy, poodkrecałem wszytskie śruby... boczek od dołu odchodził, ale od góry nie było opcji, żeby dziada wyciągnąć... chętnie poczytam jak Ty to zrobiłeś...

widzę łączniki meyle hd - bardzo dobre, polecam, sam na nich jeżdzę ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet///wymiana amorów tył s.21
PostNapisane: 23 sierpnia 2011, 22:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 410
Lokalizacja: W-wa/Węgrów
Moje BMW: ST FR
Kod silnika: ACT
Garaż: Była Beta
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105035
Jest Leon 3 ST FR
Będzie ...
Hehe, to teraz już wiem co mi mechanik ciął wymieniając osłony :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet///wymiana amorów tył s.21
PostNapisane: 24 sierpnia 2011, 00:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 550
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: nice one!
Kod silnika: S65B40
W takim razie postaram się zrobić opis jak to wszystko ładnie i szybko pościągać, przyda się dla potomnych ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet///wymiana amorów tył s.21
PostNapisane: 24 sierpnia 2011, 06:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 501
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: brak
Kod silnika: brak
Garaż: Pusto Jak Na Razie ;/
miecha temu tata też wymieniał amory w kombi i zrobił takie same otwory :D

_________________
BMW>>>>> BardzoMądryWybór :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet///wymiana amorów tył s.21
PostNapisane: 24 sierpnia 2011, 13:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 1451
Lokalizacja: Siedlce i Wawka
to ciekawe z tą skrzynią, u mnie jest wszystko OK po remoncie

_________________
http://www.odjazdowenaklejki.pl

Teraz Skoda !!!
viewtopic.php?f=55&t=142675&start=20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet///wymiana amorów tył s.21
PostNapisane: 24 sierpnia 2011, 14:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 155
Lokalizacja: Radom/Kraków
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142116&start=0
Swietny turas i ciekawe mody! :ok:

Po przeczytaniu tematu mam nadzieje, ze u mnie nie bedzie takich przygod ze skrzynia i silnikiem, bo tez mam automat... :zawstydzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet///wymiana amorów tył s.21
PostNapisane: 26 sierpnia 2011, 18:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1247
Lokalizacja: NE/HL
Moje BMW: e46
prokot napisał(a):
tomek-gti, Haha, jakos dwa tygodnie temu pomalowałęm moją rame rowerową na kolor felg, ale bardzo wstępnie bo pędzlem i tylko z jednej strony



No to wtepnie akcencik jest :hurra:

_________________
Wydajemy pieniadze, ktorych nie mamy, na tuning, ktorego nie potrzebujemy, by podobac sie ludziom, ktorych nie znamy.

moj BEAMER:
viewtopic.php?t=56107


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet///wymiana amorów tył s.21
PostNapisane: 28 sierpnia 2011, 08:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 550
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: nice one!
Kod silnika: S65B40
Barton, U Ciebie nie powinno być problemów, bo po 2005 roku wstawiali już swoje skrzynie a nie GM.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet///wymiana amorów tył s.21
PostNapisane: 11 września 2011, 20:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 550
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: nice one!
Kod silnika: S65B40
No dobra, odebrałem go z serwisu w czwartek. Trzymali go ponad dwa tygodnie i testowali. Doszli do wniosku że to wina komputera i wsadzili mi nowy. Sprawa teraz wygląda tak, ze oddali mi auto do testów z nowym kompem na dwa tygodnie, jeżeli wszystko będzie ok musze im zapłacić 600zł za kompa, jeżeli znowu się zepsuje to mam dzwonić, będą holować. Póki co jeżdżę już 4 dzień i wszystko śmiga bardzo elegancko. Mam nadzieje że to już koniec przygód na jakiś czas bo dosyć mocno mnie wykończyły.
Z nowości jeszcze to felgi wróciły do lakiernika na poprawki oraz maluje sie rama rowerowa pod kolor felg ;] Musze jeszcze wymienić wahacze bo coś mi jednak dalej stuka. Mam zamiar się wyrobić ze wszystkim do 24 na summer carsa, jeszcze 20 mam obronę pracy magisterskiej ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet///wymiana amorów tył s.21
PostNapisane: 11 września 2011, 21:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1978
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
Garaż: F11 touring http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141609
e46 compact: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140091
byłe e46 touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=87181
uuu, jednak to wszystko nie takie hop siup z tymi automatami... mam nadzieję, że jednak już będzie spoko i będziesz miał spokój :)
powodzenia z mgr i napisz jakiś krótki DIY odnośnie rozbebeszania tego bagażnika jak będziesz miał czas.
Pzdr!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet///wymiana amorów tył s.21
PostNapisane: 16 września 2011, 17:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 550
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: nice one!
Kod silnika: S65B40
Zebrałem się i postanowiłem w końcu zrobić foto instrukcje wymiany tylnich amortyzatorów i odbojów w BMW E46 Touring. Jest to bardzo dokładny przewodnik jak krok po kroku rozebrać tapicerkę i wymienić tylnie amortyzatory. Robiłem to drugi raz i czas, jaki mi ta operacja zajęła to ok. godziny i czterdziestu minut, ale jeszcze przy tym robiłem zdjęcia. Przed rozpoczęciem warto się zorientować, co musimy wymienić na nowe. Oprócz amortyzatorów, warto podnieść auto na lewarku i przyjrzeć się odboją, moje już zdecydowanie nadawały się do wymiany. Nowe kupiłem w ASO Bmw, za 135zł (Wer. M-pakiet). Zdecydowanie trzeba się zaopatrzyć w nowe podkładki na amortyzator, których nie ma w komplecie, koszt to 1,4zł/szt. ASO, oraz koniecznie nowe nakrętki na amortyzator (powinny być w komplecie). Jeżeli macie zamiar to robić pod blokiem na parkingu, to weźcie pod uwagę, że trzeba gdzieś odkładać tapicerkę bagażnika, a będzie tego sporo. Zdjęć jest dużo, ale dzięki temu nawet ktoś, kto ma dwie lewe ręce sobie poradzi ;]
Tagi dla wyszukiwarki: DIY Tutorial instrukcja jak wymienić wymiana zamiana amortyzator amortyzatorów bmw e46 touring kombi odboje zawieszenie rozebranie wyjęcie tapicerki wykładziny boczków bagażnika rear shocks coli suspension rear trailing arm bushes

1.
Obrazek
2. wyciągamy roletę i kładziemy siedzenia
Obrazek
3. wyciągamy podłogę i dostajemy się do koła zapasowego
Obrazek
4.
Obrazek
5. wyciągamy koło zapasowe
Obrazek
6. pozbywamy się boczków i osłony akumulatora
Obrazek
7.
Obrazek
8. klucz 10 I odkręcamy plastikowe nakrętki
Obrazek
9.
Obrazek
10.
Obrazek
11. boczki z drugiej strony
Obrazek
12. Spinki
Obrazek
13.
Obrazek
14. Odkręcamy śruby boczków przy szybie
Obrazek
15.
Obrazek
16. demontujemy uchwyty transportowe
Obrazek
17.
Obrazek
18. Z drugiej strony tak samo
Obrazek
19.
Obrazek
20. Palcami ściągamy plastikowe osłony
Obrazek
21.
Obrazek
22. Teraz, wypychamy tak jak na zdjęciu, palcem w górę osłony pasów, z dwóch stron tak samo
Obrazek
23.
Obrazek
24. Zsuwamy ją po pasie na dół
Obrazek
25.
Obrazek
26.
Obrazek
27. Odpinamy boczki oparcia, wystarczy je mocno pociągnąć w kierunku przodu samochodu. Zaczepione są na jednej dużej spince, ciężko coś uszkodzić
Obrazek
28.
Obrazek
29.
Obrazek
30. Spinki z boczków zostaną w zaczepach, należy je odczepić i zamontować do boczków
Obrazek
31. Wracamy do osłon pasów, ściągamy po jednej spince
Obrazek
32.
Obrazek
33. Odkręcamy nakrętkę 10, ale ostrożnie żeby nie porysować szyby
Obrazek
34.
Obrazek
35.
Obrazek
36. Odkręcamy mocowanie rolety, z dwóch stron tak samo
Obrazek
37.
Obrazek
38.
Obrazek
39.
Obrazek
40. teraz po jednej śrubie na strone
Obrazek
41.
Obrazek
42. Palcami ściągamy osłony słupków, jedna spinka u góry
Obrazek
43.
Obrazek
44. za osłonami po jednej śrubie na strone
Obrazek
45.
Obrazek
46. Wypychamy do góry, tak jak z osłonami pasów
Obrazek
47.
Obrazek
48.
Obrazek
49. Teraz zabieramy się za ściągnięcie boczków. Podnosimy z wyczuciem listwę pod szybą i ściągamy boczek ciągnąc od dołu
Obrazek
50.
Obrazek
51.
Obrazek
52. Z drugiej strony należy uważać na gniazdo zapalniczki
Obrazek
53. odłączamy wtyczkę
Obrazek
54. Bierzemy skalpel I tniemy mate wygłuszającą jak na zdjęciu, dzięki czemu zaoszczędzi nam to masę czasu I nerwów teraz I w przyszłości. Jeżeli się obawiacie czegokolwiek przy tej operacji to nie potrzebnie. Jak się okazało już kupiłem auto z takim nacięciem, które było wykonane co najmniej 3 lata temu. Absolutnie się nic nie dzieje z tego powodu.
Obrazek
55.
Obrazek
56.
Obrazek
57. Idealne dojście do górnego mocowania amortyzatora
Obrazek
58. Trochę tego jest
Obrazek
59. Lewarek i ściągamy koło.
Obrazek
60. Zanim odkręcimy górne mocowanie, luzujemy dolne. Nasadka 18 i duży klucz
Obrazek
61. Żeby odkręcić górę potrzebujemy zrobić kontrę na dwa klucze. Odkręcający to 17mm a kontra to 6mm
Obrazek
62. Poduszki się trzymają na 2x13mm
Obrazek
63. Odkręcone i zdjęty talerzyk
Obrazek
64. Odkręcamy wcześniej poluzowaną dolną śrubę i mamy amortyzator w ręce
Obrazek
65.
Obrazek
66. U góry jest uszczelka, którą ściągamy jeżeli została w nadkolu.
Obrazek
67.
Obrazek
68. Stary i nowy odbój, warto wymienić
Obrazek
69. Teraz kolejność złożenia osprzętu amortyzatora, która jest bardzo ważna. Goły amortyzator.
Obrazek
70. Osłona amortyzatora + odbój
Obrazek
71. Nowa podkładka, którą kupiliśmy w ASO. Te podkładki przeważnie rdzewieją tak że stają się jednorazowe.
Obrazek
72. Dolny talerzyk
Obrazek
73. Górne mocowanie
Obrazek
74. Uszczelka
Obrazek
75. Na dole najpierw podkładka potem śruba
Obrazek
76. Przykręcamy dolne mocowanie, potem np. lewarkiem podnosimy do góry cały wahacz aby móc przykręcić górne mocowanie amortyzatora w bagażniku.
Obrazek
77. Z drugim kołem postępujemy tak samo i składamy w odwrotnej kolejności. Przypuszczam że przy tak dokładnie opisanym przewodniku nie powinno być problemów ani pytań ;]
Pozdrawiam
prokot 

temat także w dziale "Zrób to sam" : viewtopic.php?f=25&t=102874


Ostatnio edytowano 17 września 2011, 14:29 przez prokot, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet///wymiana amorów tył s.21
PostNapisane: 16 września 2011, 17:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 44
Lokalizacja: BDG
Moje BMW: e46
super manual... będzie dla potomnych
może oddzielny temat by z tym zrobić co by lepiej w szukajce znaleźć mimo że jest i tu;)

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet///wymiana amorów tył s.21
PostNapisane: 16 września 2011, 17:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 550
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: nice one!
Kod silnika: S65B40
Tez jest w "zrób to sam": viewtopic.php?f=25&t=102874
ale u mnie w temacie też niech będzie, w końcu się napracowałem ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet///wymiana amorów tył s.21
PostNapisane: 16 września 2011, 17:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 44
Lokalizacja: BDG
Moje BMW: e46
a no jo , zwracam honor :padam:

ogólnie jeszcze raz wielki szacun za poświęcony czas w zrobieniu tego manuala.... lepiej jak w książce servisowej ;p, a tak poza tym to nie wiedziałem ze taki kijowy tam jest dostęp:/ :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet///DIY wym. amor tył s.21
PostNapisane: 16 września 2011, 17:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 550
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: nice one!
Kod silnika: S65B40
Bardzo proszę ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Prokot -->> E46 Touring M-pakiet///DIY wym. amor tył s.21
PostNapisane: 17 września 2011, 00:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1978
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
Garaż: F11 touring http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141609
e46 compact: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140091
byłe e46 touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=87181
Prokot - szacunek!! naprawdę, dzięki! na pewno się przyda, przy grzebaniu w bagaju będzie dużo łatwiej!
:zdrowko: :zdrowko:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 630 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 32  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL