BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 17:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: sanczo1988 -->> E46 320d 150km Touring
PostNapisane: 22 listopada 2015, 11:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: BMW E46 320D 150KM
Kod silnika: M47N
Witam serdecznie.
Na forum pojawiłem się stosunkowo niedawno nie mailem okazji się nigdy wcześniej przedstawić zatem postanowiłem zrobić to teraz. Mam na imię Paweł i pochodzę z Poznania obecnie mieszkam w Skokach niedaleko Wągrowca wiec jak ktoś mialby ochote na jakiś spocik to serdecznie zapraszam :) Swojego wymarzonego samochodu szukałem dobre kilka miesięcy. Pamietam plakaty na scianie rozwieszone z auto-swiata z tym modelem w wersji M3 gdy byłem jeszcze dzieciakiem. Na takie auto budżet domowy niestety nie pozwalał jednakże po trudach poszukiwań w końcu się udało znaleźć cos dla siebie. Samochód kupiłem od użytkownika zapewne niektórym znanego w kręgach (Zielo). Wyposazenie nie powalana na kolana ale nie to było dla mnie ważne przy wyborze. Przede wszystkim liczyła się udokumentowana historia i zadbana mechanicznie "sztuka". Po kilku mailach zajechałem do kolegi na oględziny. Samochod niczym nie wyroznia się z tłumu zwykły turasek ale całkowicie sprawny pod względem technicznym. Silnik jak najbardziej w porządku wkreca się ladnie na obroty nie zamula. Nie puszcza zadnej "chmurki" za sobą. Turbina ok grama oleju nie schodzi. Wszystkie papiery komplet kluczyków faktury z napraw w tym dwumas ze sprzeglem i przednie amory nowe aku koło pasowe i inne drobiazgi. Wady również były. Do poprawek błotniki oba gdyż wyszły parchy na nich oraz prawe drzwi pasażera przy progach. Poduszki pod silnikiem do wymiany. Zielo opuscil trochę z ceny na naprawy. Pierwsza przejażdżka i wrazenia dziwne przyzwyczajenia z elektronicznego wspomagania jednak krótka trasa do domu i już ogarnięty temat.. naped na tył i ten komfort w porównaniu do poprzednich aut i to cos czego nie ma żadne inne.. zakochany... i ta miłośc nie ustąpi :) ale dość już tego gadania przedstawiam fotki z ogłoszenia które zachowały się u mnie na kompie oraz rozkodowany VIN

VIN: WBAAP71000JL30767
Type code: AP71
Model: 320D (EUR)
E-F-R series: E46 3FL
Series: 3
Type: TOUR
Steering: LL
Doors: 5
Engine: M47DO1
Displacement: 2.00
Power: 110 (149 hp)
Drive: HECK
Transmission: MECH
Paint code: 668 - SCHWARZ 2
Upholstery code: H9TT - STOFF JACQUARD/G
Prod.date: 2001-09-10

S210 Dynamic stability control III
S240 Steering wheel, leather
S273 BMW light-alloy wheel star spokes 43
S320 Deleted, model lettering
S428 Warning triangle and first aid kit
S434 Interior surface aluminium
S441 Smoker package
S473 Armrest front
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog lights
S521 Rain sensor
S534 Automatic air conditioning
S548 Kilometre speedo
S650 CD player
S661 Radio BMW Business (C43)
S785 White direction indicator lights
L801 NATIONAL VERSION GERMANY
S832 Battery in luggage compartment
S851 Language version German
S863 Dealer List Europe
S879 Operating instructions German

Obrazek
Obrazek
Obrazek

wg książki serwisowej przejechane było 3k km na oleju ale miesiąc po kupnie wymieniłem wszystkie filtry olej oraz poduszki pod silnikiem na Lemfordera. Zaopatrzyłem auto na zime w felgi od e87 styling 229 oraz zimowe onuce Dunlop winter sport 3 16 cali. Felgi całkowicie przypadkiem nabyte szalu nie robia ale w końcu to na zime ma być. Wiosna jak już będę miał więcej czasu chciałbym je przemalować na czarny połysk. Na lato sa 17 styling 103 na których go kupiłem. Niestety pomimo moich checi puki co nie zrobiłem lepszych fotek ani wnętrza ani wozu ze względu na mój system pracy oraz obecna pogode gdzie od dwóch tygodni dobrze codziennie pada ale obiecuje ze w najbliższym terminie podesle caly zestaw zdjęć byscie mogli zobaczyć cala okazalosc trójeczki jaka posiadam. Tu zas kilka fotek bedacych "chwila" przy spacerze w lesie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
jak pewnie wielu zauwazylo wyposażenie rozni się od wersji w jakiej z fabryki wyjechało. Poprzedni właściciel dodał kilka modów przez co auto teraz zyskało na atrykcyjnosci. Ma sportowa multi kiere tempomat lampke przy pedałach przycisk otwarcia tylnej szyby nieco zmienione oświetlenie podsufitki oraz dodatkowy bass w bagażniku. Na cale szczęście nie zawadza niczym w przestrzeni bagażowej wiec jak dla mnie bomba :)
Osobiscie nie planuje jakiś super modów. Dla mnie przede wszystkim liczy się stan techniczny i o niego będę zabiegał zawsze w pierwszej kolejności. Niestey niedopatrzenie za wczasów uszkodzonego koreczka w podwoziu doprowadziło do obszerniejszej korozji okolic otworu i na chwile obecna to pierwszy z punktów i najważniejszy na mojej liscie a przy okazji cale zabezpieczenie antykorozyjne podwozia.
Obrazek tak to wyglądało jak na przeglądzie dowiedziałem się ze brakuje tej zaślepki. Na szczęście lepiej pozno niż wcale jak to mowia i temat zostanie ogarnięty w najbliższym czasiue przez fachowca na chwile obecna jest moja krótkoterminowa naprawa by zapobiec do tego czasu dostawaniu się wilgosci do wnętrza samochodu
Obrazek

Niektórzy pewnie zapytają o mody jakie chciałbym wprowadzić..
Jesłi chodzi o te sprawy to oczywiście naprawa tych błotników i progu drzwi pasażera na których wyszły parchy niezbyt widoczne ale sa wiec trzeba poprawić. I to mój drugi must have zaraz po podłodze.
Nastepna sprawa jaka chciałbym zmienić to kierunki. Nie wiem czemu ale najbardziej podobają mi się lampy z pomarańczowymi kierunkami wiec chciałbym je wymienić wlasnie na takie. Białe tez sa spoko ale wg mnie oczywiście pomarańczowe maja to cos... Białe kojarzą mi się z lexusami i tymi ich słynnymi brzydkimi tylnymi lampami.. jakos tak wyszlo;pp Kolejnym na pewno będzie przyciemnienie szyb.. Czarny lakier to tak trochę lipnie mi jak każdy widzi wszystko w srodku.. nieco ciemniej będzie lepiej.. Jak dorwe relingi dachowe w miare dobrej cenie to tez się pojawia. Przy okazji lakierowania błotników chciałbym się zorientować jak wyjdzie malowanie listew na shadow line oraz lusterek wraz z grillem który tez chciałbym czarny. Mam obecnie zwykle gumowe wiec nie wiem czy się nadaja do malowania jak nie to również będą z czasem do zmiany.
Cichym marzeniem byłoby zalozenie m pakietu ale z tym to naprawdę bym musial poczekać bo takie fundusze to w pierwszej kolejności poszlyby na wykończenie chaty ogrodu itp. a niżeli na auto. Niestety przy takim czyms kompromisu z moja lubą nie znajde wiec co zrobić :D obym się kiedyś doczekał ;p
Na chwile obecna tak to u mnie wygląda. W najbliższym czasie postaram się podzielić czyms więcej z Wami
Pozdrawiam
Sanczo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sanczo1988 -->> E46 320d 150km Touring
PostNapisane: 23 listopada 2015, 23:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
Powodzenia z turaskiem, bezawaryjności i przyjemności z jazdy życzę. Pomarańczowe kierunki lepiej wyglądają niż białe :)

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sanczo1988 -->> E46 320d 150km Touring
PostNapisane: 24 listopada 2015, 08:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: BMW E46 320D 150KM
Kod silnika: M47N
Dziekuje bardzo. Co do kierunków mam takie samo zdanie :) po zmianie zaprezentuje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sanczo1988 -->> E46 320d 150km Touring
PostNapisane: 6 lutego 2016, 19:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: BMW E46 320D 150KM
Kod silnika: M47N
Witam serdecznie nie było mnie tu troche a zmian sporo wiec uaktualniam. Chcialem edytować pierwszy post bo zdjęcia wygasły ale nie mam pojęcia jak to zrobić wiec mile widziana rada w tym kierunku będę wdzięczny. Od ostatniego postu wiele się pozmienialo... Pomaranczki zostały zamontowane jakiś czas temu oto rezultaty i więcej fotek auta

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

a tu dodatkowy alarm zamontowany jeszcze przez pierwszego wlasciciela pojazdu w Niemczech. Mam oryginalna instrukcje obsługi której de fakto nie rozumiem i te dwa dodatkowe kluczyki na których pojawiają się wszelkie informacje o pojeździe gdy mnie nie ma w pobliżu np. czy ktoś próbuje otworzyć drzwi jaka jest temperatura itd. itp.. ale nie specjalnie tego używam wiec lezy w kartonie wszystko z papierami i fakturami od samochodu. Fajna rzecz to taka ze wystarczy ze gdy ktoś luknie przez szybe bądź za blisko się zbliży do auta zaczyna pikac odstraszając potencjalnego złodzieja. Samych kluczyków do auta posiadam sztuk 4 jeden który używam na co dzień i reszta widoczna na foto :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek








Chcialem się podzielić swoimi spostrzeżeniami po zimie. Jako iż teraz była pierwsza jaka przejezdzilem samochodem z tylnym napedem była to dla mnie swojego rodzaju "dziewicza" przeprawa ale ku mojemu zdziwieniu autem naprawdę pewnie się jedzie. Założone mam opony Dunlop winter sport 3 w rozmiarze 205/50 16 cali i musze przyznać ze jeździ się na nich naprawdę dobrze. Kleja się drogi nawet gdy jest slizgo i nie miałem obaw przy wyprzedzaniu czy innych manerwach. Jezdzilem pewnie jedyny momenty gdzie tyl auta wpadal w poślizg było moje życzenie gdzie na zakrecie na "dwójce" dodawałem więcej gazu. wtedy DSC od razu reagował. Po jego wylaczeniu można było się fajnie pobawić. Ale abstrahując od tego normalna jazda po drodze była rewelacyjna. Samochod wykonuje wszystkie polecenia jak należy jest bardzo przewidywalny i co najważniejsze naprawdę pewnie się prowadzi czy to na mokrej nawierzchni suchej czy zasniezonej. Jedyny minus opon to chyba szum przy wiuekszych prędkościach. ALe mimo wszystko zdecydowanie cichsze niż zimowki firmy barum które miałem na poprzednim aucie. Jeśli ktoś mialby wątpliwości i nie wiedział jakie kupic to polecam wlasnie te. Stosunek ceny do właściwości jezdnych jest naprawdę dobry.
W czasie mrozów które u mnie akurat były w granicach -16 stopni auto odpalalo przy pierwszym przekręceniu stacyjki . Ani razu nie musialem krecic dwa razy co wywolywalo u mnie bardzo duzy uśmiech na twarzy tym bardziej iż stawiam fure pod chmurka bo garaze zajęte :D "Pion" na tarczy temperatury silnika osiagal w granicach 6-8km na trasie . Z tego co wiem dość długo bo ogladajac filmik Rogera na yt widziałem ze u niego pion był po prawie 4km jednakże u mnie spowodowane jest to niewlasciwym działaniem elektrycznego podgrzewacza cieczy który na kompie wykazuje dwa bledy.

Co się zniemilo od mojego ostatniego wpisu.. Generalnie porządek pod maska :D a dokładniej wyczyszczynony kolektor ssacy odma oraz nowe przewody podciśnienia. Ale pokoleji.. mala fotorelacja jakość zdjęć kiepska i tez niewiele ich robilem bo rece wiecznie brudne

tu byłem już po demontażu całego niepotrzebnego ustrojstwa które zawadzalo przy demontażu kolektora i po wymianie przewodow. Zakupilem 4m firmy samco a wymiana przebiegla tak ze jeden wężyk został sciagany docinany i wkładany w te same miejsca by przypadkiem nic nie pomylić. Niektórzy ludzie czytając forum widze ze zmieniali przewody bez sciągania kolektora jakim cudem pojęcia nie mam no ale nie tylko ja mam niezgrabne lapska wiec coz mnie by się to nie udało :)

Obrazek

tak wygladaly stare przewodu po demontażu

Obrazek

tu zas zakladalem nowe uszczelki kolektora podczas czyszczenia zalałem go kilkukrotnie srodkiem do czyszczenia silnikow "akra" po czym płukany był woda. Zaniesiony do kotłowni na cala noc by ladnie wysechł. Na drugi dzień jak nowy można było montować spowrotem na swoje miejsce. W miedzy czasie była jeszcze wymiana uszczelek odmy i jej czyszczenie.

Obrazek

a tak wygladal silnik po zdjęciu kolektora

Obrazek

Jeśli chodzi o te czynności wykonywałem je pierwszy raz w zyciu. Nigdy wcześniej tak naprawdę nie demontowalem niczego przy samochodzie wiec ten zabieg był moim "dziewiczym" rejsem ale od czegos trzeba zacząć by się nauczyć. Trudnosci jakie napotkałem przy tym zabiegu było wiele. Po pierwsze moje doświadczenie które jest nijakie zatem uczyłem się na bledach. Sruba od bagnetu ma fatalne dojście moje niezgrabne dłonie ledwo mogly tam cos krecic przez co oryginalna sruba spadla w czeluscie silnika na pokrywe ale szybko zastapilem ja inna przy montażu :) Podlaczenie kostek pod czujniki kolektora to tez nielada wyzwynie. Wypiac było latwo ale do wsadzenia poprosiłem szczupłego szwagra z dlonmy "złodziejaszka" bo moje palce nie chciały być tak gibkie. Kolejnym utrudnieniem była uszkodzona sruba listwy wtryskowej. W przeszlosci co najmniej raz kolektor był już sciagany w celu usuniecia klapek zawirowan i jedna sruba e4 była tak zajechana ze niczym nie szlo jej odkrecic. Zatem musialem delikatnie dospawać klucz "ósemke" do podstawki sruby i ladnie już poszlo. dokrecajac ja zrobiłem to z wyczuciem by na przyszlosc nie było z nia problemów. Mysle ze następnym razem pojdzie już mi dużo lepiej jak będę miał sciagac kolektor bo przynajmniej już wiem jak się to robi.

Przy okazji wyczyscilem filterek elektrozaworu turbiny.. Ciezko schodzi ten plastik na nim ale o dziwo udało się go zdjąć bez połamania zadnego zaczepu co mnie bardzo ucieszylo. Przeczyscilem go z jednej strony gdyż balem się go rozklejać.

Wszystkie te zabiegi generalnie były przypadkowe i wyniknely po prostu z checi zrobienia czegos.. tak naprawdę moim glownym powodem otwarcia maski był montaż klapy gaszącej która wykonal dla mnie kolega Trandolf za ktora serdecznie mu dziekuje. Dostalem jasna instrukcje montażu jednakze Niesamowicie meczylem się z wypięciem kostek od ECU gdyż te plastikowe zaczepy wysuwane strasznie mocno u mnie seidzialy ale po godzinnej walce i obejrzeniu kilku filmikow na yt jak to wyjac udało się. Wszystkie kable zostały polutowane nowy AGR/EGR wraz z przepustnica podlaczony (jedyny minus teraz to jeszcze gorsze dojście do ostatniej dolnej sruby przy dokręcaniu calosci do kolektora) troszkę trzeba tez było skrocic gumowy waz bo rura obijala się o metalowa puszke przy zaluzjach chłodnicy. Ale calosc generalnie ladnie spasowala i nie wiele trzeba było przerabiac.. Wywiercilem otwor 14mm w plastiku by przelozyc kabel do przepustnicy oraz rowek w oslonie samej tego ecu by ladnie się tam kabel miescil. Teraz samochod gasnie o niebo lepiej. Nic nie trzesie i roznica jest niesamowicie odczuwalna także szczerze polecam ten zabieg... a koledze Trandolfowi bardzo dziekuje za wszystkie materialy instrukcje i swietny kontakt.

tu fotka po montażu

Obrazek

a tu final i zalozone wszystkie oslony ku mojemu zdziwnieniu udało mi się wszystkie srubki podekrecac i nic nie zostało co raczej mnie się nie zdarzalo nigdy bo jakiekolwiek meble skrecalem zawsze cos tak mi zostawalo :d

Obrazek


prawdziwym testem był dla mnie test drogowy czy przypadkiem niczego nie zepsułem robiąc te czynności. Ale o dziwo auto jedzie a nawet w moim odczuciu zbiera się lepiej. Zuzycie paliwa na odcinku 30km jakie przejechałem jest zaskakująco male biorac pod uwagę jak go przedusilem zatem przewody podciśnienia chyba również teraz pelnia swoja role i sa w pelni szczelne Świst turbiny slychac dużo wcześniej niż przed wymiana.
Generalnie posumowujac bardzo fajnie było cos zrobić i mam duza satysfakcje :)

minusy tego działania również sa.. z racji tego iż "minus" przy akumulatorze był rozlaczony ponad dobe niestety pewnie komp się zresetowal i nie działa tempomat oraz automatyczne ryglowanie drzwi po wlaczeniu zapłonu. Będę musial teraz z tym powalczyć i na nowo to zaprogramować. Na szczęście automatyczne swiatla zostały :) Także mysle iż mogę powiedzieć ze osiagnalem sukces tylko teraz musze przywrocic utracone funkcje które wcześniej były zaprogramowane a teraz już ich nie mam.

P.S Kolega Trandolf wlasnie uswiadomil mi ze brak tempomatu może być przyczyna wypiętego bądź poluzowanego kabelka na kostce ECU jako iż był dokładany. Zatem wcale nie musiało się nic rozkodować. Jutro mam zamiar to sprawdzić wiec licze iż naprawie ten błąd

pozdrawiam serdecznie
Sanczo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL