BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 21:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: djenker -->> E53 BLACK SAPPHIRE, Nocna sesja str.3
PostNapisane: 20 grudnia 2014, 21:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Dobre foty, zresztą tak ja i auto. Dwie rzeczy mi się nie widzą, to denko wielkie na kierownicy i koza trochę jest ;)

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: djenker -->> E53 BLACK SAPPHIRE, Nocna sesja str.3
PostNapisane: 21 grudnia 2014, 01:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
mistrz napisał(a):
a gdybys mial porownac dynamike x5 do swojej e46 ? przymierzam sie do zakupu takiego auta i troche boje sie ze bedzie za wolne... (jezdzilem e46 328 i e60 530d )


E46 było w miarę dynamicznym autem, ale nic specjalnego. Poza tym bardzo dobrze je wspominam bo miałem super świeżą sztukę.

E53 z racji dużego momentu pomimo swojej słoniowatości zbiera się bardzo przyjemnie, oraz brzmi przy tym wyjątkowo jak nie diesel. Połykanie autostrad tym autem to sama przyjemność (choć powyżej pewnych, niedozwolonych już prędkości stawia duże opory i ekonomia na tym cierpi).

Trudno porównywać oba modele, to są dwa różne światy.

Jeżeli chcesz auto do wyścigów z pod świateł, to nie tędy droga.

mistrz napisał(a):
A co do spalania to czy sie zwiekszylo czy moze wrecz przeciwnie ?


Spalanie skoczyło. Przed programem w cyklu mieszanym była dyszka. Teraz w dynamicznej trasie nie da się zejść poniżej 10, w mieście 13-14. Coś za coś, a mity o cudownym rozmnożeniu ropy w baku po "chiptuningu" wsadzam między książki.

mistrz napisał(a):
Moze dziwne pytanie ale czy jestes zadowlony z tego auta ? Czy miales jakies problemy z Xdrive ?


X5 jest zwarte, dynamiczne, z fajną pozycją za kierownicą, bezpieczne itd itp. Zastanawiam się tylko czasem czy sportowe zawieszenie w tym aucie nie jest ciut przesadzone. Na równiutkiej trasie wiadomo, że fajnie połyka zakręty i trzyma się asfaltu jak przyklejona. Natomiast miejskie "dziurawe" realia odbijają się nieco na komforcie.

Póki co brak awarii (normalna obsługa i raptem dwa razy padł sterownik świec żarowych ale to nie wina tego modelu). Auto używane raczej na dalsze wycieczki, i raczej wieczorem w mieście. Przebiegi roczne robi małe więc trudno wypowiadać się o żywotności xdrive czy innych podzespołów. Jako, że to automat i mocno ponad 2 tonowy kolos - szybko zjada hamulce :)

Ogólnie świetne auto.

Wojteke36m napisał(a):
fajna sprawa


aha

podol napisał(a):
Dwie rzeczy mi się nie widzą, to denko wielkie na kierownicy i koza trochę jest


To auto ma takie być, za duże i wysokie :)

Poza kratkami w zderzaku, nic z w tym aucie nie zmieniłem i nie planuję zmieniać. Taka konfiguracja, w jakiej wyjechała z fabryki, jest w mojej ocenie ekstra. Trzeba tylko dbać, żeby dalej bezpiecznie i sprawnie jeździła :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: djenker -->> E53 BLACK SAPPHIRE, Nocna sesja str.3
PostNapisane: 3 kwietnia 2015, 11:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
Na potwierdzenie, że auto żyje i ma się dalej dobrze w tych samych rękach, odgrzeję kotleta i wrzucę jakieś foty.

Całkiem niedawno skończyły się klocki z przodu, a że tarcze lekko biły, to i one poszły na złom:

Było

Obrazek

Jest

Obrazek

Zaciski zdecydowanie potrzebują odświeżenia, ale to przy następnej wolnej okazji (których mam co raz mniej).

Przy okazji auta na podnośniku wymieniliśmy również olej w skrzyni. Ciekawą metodą, z użyciem płukanki:

Obrazek

i przelaniem całego układu (skrzynia, przewody i chłodnica oleju) przytłaczającą ilością nowiutkiego oleju, udało nam się całkowicie zmienić zużyty i brzydki olej, który tam od kilkudziesięciu tys. km. się znajdował. Niestety brak więcej fotek z racji brudnych rąk, ale oczywiście nowy filtr z ASO i uszczelka wpadły, a po wszystkim ISTA załatwiła sprawę adaptacji - skrzynka chodzi o niebo przyjemniej.

Dwa tygodnie temu, pojechałem do naszego forumowego kolegi Rafała (a mojego serdecznego przyjaciela), aby powierzyć mu opiekę nad X5.

Było tak:
Obrazek

Obrazek

Jak widać masce się dostało kilka razy kamieniem, przez co nie wyglądała zbyt pięknie i oryginalny lakier musiał niestety ustąpić nowemu.

Obrazek

Tutaj natomiast coś nie zagrało na linii produkcyjnej, I oryginalne zabezpieczenia drzwi (jednych) poddały się nalotowi rudej. Sprawa zrobiła się na tyle nieprzyjemna, że wyszły też dwa bąbelki na zewnątrz drzwi, w związku z czym całe drzwi również musiały przyjąć nowy lakier i zabezpieczenie antykorozyjne.

Już po lakierowaniu, ale jeszcze przed polerką całości:

Obrazek

Obrazek

I już cała wypolerowana czekała na odbiór:

Obrazek

Obrazek

Przy okazji po lakierowaniu drzwi (zdjęciu), trzeba było wykasować błąd poduchy:

Jest błąd

Obrazek

Kilka kliknięć

Obrazek

I nie ma błędu

Obrazek

Żebym się zbyt długo nie nacieszył nowym lakierem, spadł kwietniowy śnieg

Obrazek

Jako, że Rafał to facet obrotny, znalazł jeszcze odrobinę czasu, żeby zająć się tematem nowego oleju w silniku.

Paczka zamówiona i odebrana:

Obrazek

Już pod dachem gotowa do wizyty u specjalisty, na dodatek w doborowym towarzystwie

Obrazek

Znów płukanka

Obrazek

Smoła out

Obrazek

Nowy olej in

Obrazek

Inspekcja zresetowana

Obrazek

Jeszcze raz, ogromne dzięki za wszelką pomoc dla Rafała. Jest to moje wsparcie duchowe, techniczne i organizacyjne w wielu sferach życia, nie tylko tego motoryzacyjnego. Mam wobec Ciebie dług wdzięczności, który mam nadzieję kiedyś spłacić. :hug:

I to tyle.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: djenker -->> E53 BLACK SAPPHIRE, Nocna sesja str.3
PostNapisane: 3 kwietnia 2015, 12:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
auto jest świetne, z każdej strony jak nowe!
polecam się na przyszłość :)
a :piwo: dokończymy w Toronto :cwaniak:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Junior Vintage -->> E53 BLACK SAPPHIRE, nadal żywe str.5
PostNapisane: 3 kwietnia 2015, 14:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29637
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
Junior Vintage napisał(a):
i przelaniem całego układu (skrzynia, przewody i chłodnica oleju) przytłaczającą ilością nowiutkiego oleju,


ile "wchodzi" do skrzyni a ile zużyliście na wymianę? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Junior Vintage -->> E53 BLACK SAPPHIRE, nadal żywe str.5
PostNapisane: 3 kwietnia 2015, 15:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
Zależy od sposobu wymiany.

Jak wymieniliśmy wcześniej grawitacyjnie to weszło 5-6 litrów.

Przelanie układu do czysta i uzupełnienie skrzyni pochlonelo całe 10 litrów.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Junior Vintage -->> E53 BLACK SAPPHIRE, nadal żywe str.5
PostNapisane: 3 kwietnia 2015, 15:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29637
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
Junior Vintage, dzięki :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Junior Vintage -->> E53 BLACK SAPPHIRE, nadal żywe str.5
PostNapisane: 3 kwietnia 2015, 21:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 367
Lokalizacja: ŁomiankY
Moje BMW: Białasek E34
Kod silnika: M50B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135944
10 l oliwy :szok: Ło matko sporo tego. Quu fa u ciebie jak zawsze podejście do autka normalnie perfekcyjne. Lud powienienen się uczyć od ciebie i innych dbających o bawari. Kawał dobrej roboty. Co do hebli mogłeś dać Tarcze Rotingrea Nawiercane i nacinane. Nie wiem co zapodałeś teraz. Ale wyglądają jak Bosch. Które kiedyś miałem w E46. No i pozdro. Wesołych świąt.

PS. Kiedyś przyjadę na pogaduchy i fotki .... Bo niebawem E30 zawita chyba i u mnie :serce:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Junior Vintage -->> E53 BLACK SAPPHIRE, nadal żywe str.5
PostNapisane: 4 kwietnia 2015, 08:04 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 40
Posty: 5953
pięknie wypolerowana jak lustro..........ale ten śnieg :(

_________________
Typer 12/2012-I miejsce
Typer 01/2013-II miejsce...Typer 02/2013-III miejsce...Typer 03/2013-III miejsce...Typer 04/2013-I miejsce..Typer 09/2013-II Miejsce...Typer 12/2013-II miejsce...Typer 03/2014-III miejsce...Typer 05/2014-III Miejsce...Typer 10/2014-II miejsce...Typer 11/2014-II...Typer 12/2014-I..Typer 11 / 2015 - II...Typer 04/2016-III...Typer 08/2016-II..Typer 09/2016-III..Typer 10/2016-III..Typer 05/2017=II...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Junior Vintage -->> E53 BLACK SAPPHIRE, nadal żywe str.5
PostNapisane: 4 kwietnia 2015, 08:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4254
Lokalizacja: okolice Kępna
Moje BMW: E38 735i
Kod silnika: M62
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166789
Dobra robota :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Junior Vintage -->> E53 BLACK SAPPHIRE, nadal żywe str.5
PostNapisane: 4 kwietnia 2015, 10:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 151
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: F11 520d
Zanim kupiłem E61 interesowałem się X'em. Genialne samochody z ponadczasową linią, szczególnie po lifcie. Powodznia na drodze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL