BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2024, 07:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: JNX -->> E46 320D+++ Wstępny wpis, modyfikacje!
PostNapisane: 17 stycznia 2013, 15:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E93 | E30
Kod silnika: N55B30 | M52B28
jnx powiedz mi kiedyś miałeś wrzucać do auta GTB2260VK (z tego co pamiętam) czemu porzuciłeś ten projekt? myślisz że to biturbo to dobry pomysł? te dwie turbinki w 3.0d potrafią spokojnie dmuchnąć 350 km 700/730 nm, nie boisz się że są trochę za mocne? (ja wiem że można wykorzystać tylko połowę ich potencjału) i jak uważasz jak zmieni to żywotność silnika? pytam się z ciekawości bo sam kiedyś chciałem dwie turbinki wrzucić do swojego frytko wozu tylko mnie to przerosło i dlatego teraz będę chciał wrzucić jedną mocną turbinę, właśnie GTB2260vk bo z tego co czytałem i słyszałem że potrafi ładnie dmuchnąć i już przy 2000 obrotów można mieć całkiem fajną moc dostępną.

z tego co kojarzę to deejeys teraz wrzuca GTB2260vk?

sorry że tak trochę wybiegam od tematu twojego auta (w twoim temacie :P) ale porostu pytam z ciekawości. A widzę że odważnie podchodzisz do tematu tuningu co mi się bardzo podoba i życzę powodzenia w dalszych modach (będę śledził temat z niecierpliwością na relację z tuningu :D)

Pozdrawiam Hadzi

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JNX -->> E46 320D+++ Wstępny wpis, modyfikacje!
PostNapisane: 17 stycznia 2013, 16:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Hadzi, u mnie zaczęliśmy gt2256 ale mamy mala pauze, ale damy radę. Gt2260 troche sie boje bo to jest naprawdę krowa. Do tego bedą wtryski od 535d :) bo seria nie daje rady powyżej pewnych wartości.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JNX -->> E46 320D+++ Wstępny wpis, modyfikacje!
PostNapisane: 17 stycznia 2013, 16:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
swistar, jak już wspomniałem, trzeba spełniac marzenia :) jeden lubi gdzieś pojechać coś zwiedzić, drugi fascynuje się dźwiękiem a trzeci kocha modzić auta :) ja jestem tym trzecim :ok: dzięki i trzymaj kciuki :super:

Hadzi, tak :) miałem dużo pomysłów, ale GTB2260 bym wrzucił i co? kolejny zwykły projekt :)
niczego bym się przy nim nie nauczył... może z dołu ładnie wstaje ale nie wiem jak ze spool'em czyli reakcją na gaz... może gdy się ją merda spalinami z dołu to jakoś się rozpędza i jak wejdzie na odpowiednie obroty to zaczyna dmuchać, jest jedno ale... co gdy nagle mają pójść spaliny na wirnik? jak się wtedy zachowa? czy przełożenie energii kinetycznej w potencjalną będzie odbywać się w zadowalającym czasie? Nie wiem.. Za te same pieniądze zrobię projekt z dwoma turbinami, ucząc się przy tym wiele i czerpiąc dużo satysfakcji przy tym :P Nie jestem nastawiony na jakieś wyniki, jestem nastawiony na zainstalowanie i dopracowanie systemu :ok: Potencjał tych turbin jest tak duży że go nawet nie wykorzystam, ale fajnie mieć świadomość że jakaś część w aucie chodzi na pół gwizdka przy okazji generując niskie EGT ;)

Pozdrawiam :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JNX -->> E46 320D+++ Wstępny wpis, modyfikacje!
PostNapisane: 17 stycznia 2013, 23:41 
Ciekawe mody i plany, jak zmienisz zderzak to wizualnie też będzie całkiem dobrze. Te 250KM, które chcesz osiągnąć, silnik tyle wytrzyma? W każdym razie będę śledził temat, bo zapowiada się ciekawie.
Powodzenia :ok:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: JNX -->> E46 320D+++ Wstępny wpis, modyfikacje!
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 12:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 938
Moje BMW: Z3 Coupe M-Power
Kod silnika: S50B32
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=84460
projekt juz nie top... :zdziwko:

_________________
ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK<!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JNX -->> E46 320D+++ Wstępny wpis, modyfikacje!
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 12:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Wania napisał(a):
projekt juz nie top... :zdziwko:
chyba cię to nie dziwi .? wtryski turbo i program chyba nie wystarczy :D ktos sie pomylił i zmądrzał.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JNX -->> E46 320D+++ Wstępny wpis, modyfikacje!
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 13:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 938
Moje BMW: Z3 Coupe M-Power
Kod silnika: S50B32
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=84460
skoro umycie podwozia dimerem wystarczy zeby byc w top to wtryski i turbo tym bardziej...

_________________
ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK<!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JNX -->> E46 320D+++ Wstępny wpis, modyfikacje!
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 14:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Wania, oj tam nie przejmuj się, kogo to obchodzi czy jest w TAP MADL czy nie... mi nie zależy by być TAP MADL ;) w dziale galeria ludzie również mogą zobaczyć moje autko :ok: Co do wczesniejszych pytań to :

wtryski pasują p&p z modelu 535D - należy pamiętać wtryskiwacz z końcówką 219, nie 216!!! gniazda wtryskowe są takie same, różnica polega tylko na zmianach w sofcie.

co do biturbo... owszem mogą być problemy z ciśnieniem oleju, ale jesli wystąpią to spróbujemy zamontować zewnętrzną pompę oleju.

teraz wszystkich dziwi jezuuu jak te bydle się tam zmieści ?? :przestraszony: :przestraszony: :przestraszony: :przestraszony: :przestraszony:


Oczywiście, jak zawsze nie obejdzie się bez przeróbek :) O jakich przeróbkach mowa? Ano o takich że górne turbo koliduje z filtrem powietrza, zatem będzie trzeba przerobić filtr powietrza i zamontować inny/inaczej wyjdzie w praniu.

Dolne turbo jest naprawde potężne o to porównanie z seryjną turbosprężarką w E46 150KM czyli GT1749 :

Obrazek

Pytanie co z dołem? no właśnie... minimalnie pomaga nam budowa zestau gdzie jak ktoś bystry zauważy że dolna turbina jest niesamowicie blisko kolektora i na dodatek jest ona pochylona ku górze... ze wstępnych pomiarów wynika że dolna krawędź dużej turbiny jest oddalona o 15cm od kolektora, można powiedzieć że porównywalnie z serią...

Obrazek

więc jesli będą jakies przeróbki to może przeróbce będzie trzeba oddać łapę silnika... się zobaczy no narazie tak wstępnie opisuje a jak wyjdzie to zobaczymy :ok:

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JNX -->> E46 320D+++ Wstępny wpis, modyfikacje!
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 14:41 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7012
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
od dawna czekałem na twoja galerie jak wiadomo ja tam fanem kopciuchów nie jestem bo brakuje mi w nich paru rzeczy ale ładne autka docenic umiem i to mi sie bardzo podoba ale nie cytować mi tego nigdzie ;)

stawiam, że juz na obecnym setupie musi to być niezły zapierniczacz podobny do foresta za prosta sprawa krótszych biegów w stosunku do seryjnego 330/328 a mocy ma sporo i momentu

na ćwiartkę bym poległ sromotnie ale z rolki bardzo chciałbym stanąć z takowa maszyną :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JNX -->> E46 320D+++ Wstępny wpis, modyfikacje!
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 15:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Zdzira 850I, nie przesadzajmy... gdzie mi tam do foresta :padam: własnie z racji tego że mam dużo przełożeń to tracę na ich zmianach, benzynki oczywiście takie topowe z dobrym momentem obrotowym w tym czasie rozwijają swoją moc w trybie :

5sek - 220KM, zmiana, 7sek -220KM

a my w dieselkach :

3sek -220KM, zmiana, 4sek - 215KM, zmiana, 5sek, 210KM - ze względu na rozgrzanie całego układu.

Zmiana = przykładowo 0.5sek.

Tak więc teraz mamy :


Benzynka:
12sek - 220KM + 0.5sek sek straty

Dieselek:

(3x220 + 4x215 + 5x210) / 12sek = 214KM

12sek - 214KM + 1.5sek straty

Rozumiecie już teraz ? :)


Teraz czym się możemy wspomóc?

Duży IC
Każdy nowy pyta się co daje IC przy pomiarach nic nie widac żadnych zmian... Heh to oczywiste..

Duży IC nie przynosi mocy przy jednym pomiarze... poprostu niweluje straty generowane na kolejnych biegach w trakcie ciśnięcia :)
Wtrysk metanolu/wody - to samo - zniwelowanie strat wynikających z rozgrzania się osprzętu ( plus dodatkowe koniki ;) )

Mam nadzieje że trochę wyjasniłem :ok:

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JNX -->> E46 320D+++ Wstępny wpis, modyfikacje!
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 15:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E93 | E30
Kod silnika: N55B30 | M52B28
jnx napisał(a):
wtryski pasują p&p z modelu 535D - należy pamiętać wtryskiwacz z końcówką 219, nie 216!!! gniazda wtryskowe są takie same, różnica polega tylko na zmianach w sofcie


no w końcu odpowiedziałeś na moje pytanie :D i ta odpowiedz mnie w pełni zadowala i nawet nie wiesz jak cieszy :D

czekam na zdjęcia z montażu biturbo :D

Pozdrawiam Hadzi

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JNX -->> E46 320D+++ Wstępny wpis, modyfikacje!
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 15:50 
Wania napisał(a):
skoro umycie podwozia dimerem wystarczy zeby byc w top to wtryski i turbo tym bardziej...



Który to taki zdolny ? :rotfl:




P.S. Pardąsik za OT JNX .


Góra
  
 
 Tytuł: Re: JNX -->> E46 320D+++ Wstępny wpis, modyfikacje!
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 15:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 938
Moje BMW: Z3 Coupe M-Power
Kod silnika: S50B32
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=84460
sirek, jest taki jeden bez dachu ;)

_________________
ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK<!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JNX -->> E46 320D+++ Wstępny wpis, modyfikacje!
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 15:58 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7012
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
hehehe w jednym Cie pocieszę JNX krowiaste V8 czy V12 też się grzeje jak cholera :))) także musze pomyślec o tym natrysku chyba też :rotfl: :D

no może i biegi często zmieniacie ( trzeba byc dobrym onanistą :rotfl: ) ale jednak krótkie przełożenia dobrze działaja na osiągi nie ma innej opcji po to dzisiaj srzynie maja po 7-8 biegów gdzie 20 lat temu miały 4-5


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JNX -->> E46 320D+++ Wstępny wpis, modyfikacje!
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 16:17 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 4695
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=135795
byłe
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=71866
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... t=piotr320
zderzak masakryczny, ale reszta a zwłaszcza silnik po naprawdę dobrych modach.. :padam: :padam:

_________________
Zajrzyj i oceń mojego turasa..:-)

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JNX -->> E46 320D+++ Wstępny wpis, modyfikacje!
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 16:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Zdzira 850I napisał(a):
hehehe w jednym Cie pocieszę JNX krowiaste V8 czy V12 też się grzeje jak cholera :))) także musze pomyślec o tym natrysku chyba też :rotfl: :D

no może i biegi często zmieniacie ( trzeba byc dobrym onanistą :rotfl: ) ale jednak krótkie przełożenia dobrze działaja na osiągi nie ma innej opcji po to dzisiaj srzynie maja po 7-8 biegów gdzie 20 lat temu miały 4-5


Pewnie, tyle że dzisiejsze skrzynie potrafią wrzucać biegi szybciej niż mrugnięcie oka ;)

Po drugie u mnie 6 biegowa skrzynia ma poprostu dołożony 6 bieg jako nadbieg... 4 bieg kończy sie na 160km/h a w waszych mocnych benzynkach manualnych?

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JNX -->> E46 320D+++ Wstępny wpis, modyfikacje!
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 16:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
jnx napisał(a):
4 bieg kończy sie na 160km/h a w waszych mocnych benzynkach manualnych?
nie wiem czy według ciebie 330 to mocne,ale mi kończy się 3ka przy 160.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JNX -->> E46 320D+++ Wstępny wpis, modyfikacje!
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 16:34 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
Nightfox napisał(a):
ale mi kończy się 3ka przy 160.

to samo u mnie w 528.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JNX -->> E46 320D+++ Wstępny wpis, modyfikacje!
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 17:42 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7012
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
hahah u mnie w automacie przy 170 koniec 3 a przy 260 skończy się 4 ale nigdy nie sprawdziłem bo mam kagańca na 240 :) dlatego uwierz mimo czasu zmiany biegu na krótszych biegach się lepiej wychodzi :)

a docelowo w ile chciałbys utrafic po bitubo ja staiwałbym na 270-280KM po dobrym ogarnięciu tematu ale silnik nie będzie miał pewnie lekko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: JNX -->> E46 320D+++ Wstępny wpis, modyfikacje!
PostNapisane: 18 stycznia 2013, 17:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Płaskie 250/450 by wystarczyło.... :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 174 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL