BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 11:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 407 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 3 sierpnia 2014, 22:11 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 31
Posty: 1613
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e36 i e34
Kod silnika: M52TUB30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161768
:ok: :25: :10: :padam: :padam: Wielki szacunek za to co robisz i jak to robisz,wszystko perfekcyjnie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 3 sierpnia 2014, 23:08 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 36
Posty: 2261
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: E91 318d LCI
Kod silnika: N47
Garaż: E91 318d LCI + F20 118d LCI + F82 M4
Kup sobie szczypce do tych opasek zaciskanych to nie bedziesz musial "zaciskac i jakos tam uklepywac" ;) tylko wszystko zrobisz 1 ruchem reki i wyjdzie równo zacisniete na plasko tak jak z fabryki :hyhy: . Mam takie z jonneswaya, koszt chyba ok 50zl.

Pozatym dobra a nawet bardzo dobra robota :padam: .

Przekładnie sprayem malowałes ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 16:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: 325e
Kod silnika: M20B28
piotres napisał(a):
Kup sobie szczypce do tych opasek zaciskanych to nie bedziesz musial "zaciskac i jakos tam uklepywac" ;) tylko wszystko zrobisz 1 ruchem reki i wyjdzie równo zacisniete na plasko tak jak z fabryki :hyhy: . Mam takie z jonneswaya, koszt chyba ok 50zl.

Pozatym dobra a nawet bardzo dobra robota :padam: .

Przekładnie sprayem malowałes ?


Tak, jakimś tam żaroodpornym. Najpierw spędziłem troszkę czasu żeby doprowadzić ją do w miarę zadowalającego stanu. Imo wyszło spoko :)
A szczypce faktycznie, w przyszłości mogą się przydać... Mają one jakąś swoją konkretną nazwę?

_________________
Rzuć okiem na mój projekt!
viewtopic.php?f=6&t=128088&p=1625231#p1625231

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 9 sierpnia 2014, 20:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: 325e
Kod silnika: M20B28
Dzisiaj w końcu złożyłem rozrząd.
Z Adamsem jakiś ponad miesiąc temu zamówiliśmy 2 regulowane kółka z catcamsa.
Na razie przyszło jedno :| zadowolenie klienta ponad wszystko :evil:


Obrazek

Obrazek

Obrazek


W zestawie dostajemy "trzpień", czy jak kto to nazywa, który co ciekawe jest krótszy niż ten z oryginalnego kółka i ledwo co wystaję z dziury ;-) Polecam zatem wybić trzpień ze starego kółka i użyć właśnie tego.


Obrazek


Dogadaliśmy się że ja biorę pierwsze... Bo Adams daleko w polu :D I wyszło takie coś.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Zdecydowałem się na pasek Gates, napinacz Ruville i pompę wody SKF z szerokiej lampy.
Na razie rozrząd ustawiony jest standardowo i po zrobieniu "nastu" obrotów, nic się o siebie nie obija, a kreski zawsze spotykają się w tym samym momencie.
Naciągnąłem rozrząd tak jak piszą w książce "sam naprawiam", więc mam nadzieję że będzie okej =/
Po dociśnięciu palcem z lekkim oporem można go docisnąć o jakieś 0,5cm. Oczywiście da się mocniej...
Śrubę wałka rozrządu przykręciłem na 70Nm + trochę kleju do gwintów. Napinacz również dostał klej do gwintów.
Jutro zacznę od ustawienia zaworów i poprawnego ustawienia rozrządu ;-)

Jeśli ktoś ma jakieś uwagi co do rozrządu, chętnie posłucham.

Piona,

_________________
Rzuć okiem na mój projekt!
viewtopic.php?f=6&t=128088&p=1625231#p1625231

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 11 sierpnia 2014, 20:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: 325e
Kod silnika: M20B28
No i przyszedł czas na finalnie ustawienie rozrządu.
Nigdy tego nie robiłem, więc mam nadzieję że wyszło okej. Zawsze po odpaleniu auta można poprawić.

Warto zacząć od ustawieniu luzu zaworowego. Myślę tłumaczyć jak to zrobić nie trzeba.
Ale gdyby już ktoś chciał...
Pamiętamy że tłoki poruszają się parami. Tj. 1-6, 2-5 i 3-4, a luz najlepiej regulować przy mimośrodach.
Tak więc jeśli chcemy ustawić zawory na cylindrze numer 1, kręcimy wałem do momentu mijania się zaworów na cylindrze numer 6.
Krzywki w tym momencie skierowane są symetrycznie do góry.
Co widać na zdjęciu...


Obrazek


Natomiast krzywki na cylindrze numer 1 skierowane są również symetrycznie, tyle że w dół.
I w tym momencie dokonujemy regulacji ;-) Wiadomo... 0.25 na zimnym.


Obrazek

Obrazek


Po tym wszystkim możemy zacząć właściwe ustawienie rozrządu.
Zaczynamy od ustawieniu pierwszego cylindra w GMP. Tu zrobiłem mały błąd, bo chciałem to zrobić z czujnikiem zegarowym na tłoku, ale przykręciłem głowicę i dupa. Trzeba polegać na znakach.

Pierwszy ze znaków znajduje się na dużym kole pasowym od czujnika położenia wału.


Obrazek


Musi być ustawiony na wznak ze znakiem z dolnej osłony rozrządu.


Obrazek


Zaopatrujemy się w tarczę kątów i w jakiś tam mądry sposób staramy się przymocować ją do koła pasowego.
Ja przykręciłem mniejsze koło pasowe na dwie śruby, a tarczę kątów na dwie dłuższe.


Obrazek

Obrazek


Najpierw odrysowałem dziury, ale okazało się że tarcza kątów nie była ustawiona ze wskaźnikiem na 0.
Za drugim razem tarcze ustawiłem, ale wał nie był ustawiony w GMP :duh:
Udało się za trzecim razem.


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Łapiemy za czujnik zegarowy i ustawiamy trzonek na górnej podkładce sprężynki.
Czujnik ma tylko jedno zadanie - pokazuję nam najdrobniejszy ruch zaworu.


Obrazek

Obrazek


Żeby było łatwiej, ustawiamy czujnik na 0 i kręcimy wałem. Wszystko ustawiamy na pierwszym cylindrze i na zaworze ssącym.
Jeśli widzimy że krzywka zaworu ssącego zbliża się do krzywki zaworowej, zwalniamy i obserwujemy czujnik zegarowy.
W pewnym momencie wskazówka na czujniku powinna drgnąć/ruszyć.


Obrazek


Patrzymy na tarczę kątów i sprawdzamy wynik.


Obrazek


Wyszło 26 stopni przed GMP.
Sprawdzamy specyfikację wałka...


Obrazek


Zawór ssący powinien otwierać się 32 stopnie przed GMP, a zamykać 72 stopnie po DMP.
Zawór wydechowy powinien otwierać się 66 stopnie przed DMP, a zamykać 26 stopni po GMP.
Natomiast najmocniej otwarty zawór ssący znajdziemy na 110 stopniu.
Mamy teraz dwie możliwości na ustawienie rozrządu. Albo ustawiamy od razu 32 stopień przed GMP dla zaworu ssącego, albo szukamy z czujnikiem zegarowym najmocniej otwartego zaworu ssącego i ewentualnie przesuwamy go na 110 stopień.
Ja zacząłem od tej pierwszej metody...


A więc luzujemy kółko


Obrazek


i kręcimy wałem na 32 stopień przed GMP


Obrazek

Obrazek


Cała wewnętrzna tarcza razem z wałkiem będą stały w miejscu, a obracać będzie się tylko kółko zębate.
Skręcamy i sprawdzamy...


Obrazek


Przy takim ustawieniu zawór ssący zamknął się na 64 stopniu. A więc brakuje nam 8 stopni. Za drugim razem ustawiłem wszystko odwrotnie. Zacząłem od ustawienia zamkniętego zaworu. Sytuacja analogiczna... Tym razem brakowało z przodu.
Pokombinowałem jeszcze kilka razy i w końcu ustawiłem najmocniej otwarty zawór na 110 stopniu.
Przy takim ustawieniu zawór ssący otwiera się na 32 stopniu, a całkowite zamkniecie znajdziemy na 68 stopniu.
Zniknęło nam 8 stopni. Dodam że wałek jest ten który być powinien ;-)

Moim zdaniem brak tych kilku stopni wynika z lekko (o ile można to tak nazwać) zużytych dźwigienek zaworowych, których niestety nie wymieniałem.


Obrazek


Tyle,

_________________
Rzuć okiem na mój projekt!
viewtopic.php?f=6&t=128088&p=1625231#p1625231

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 13 sierpnia 2014, 17:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: 325e
Kod silnika: M20B28
Dzisiaj odebrałem kilka gratów do finalnego składania.
Najpierw linka gazu...


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Dalej przewody hamulcowe z przodu auta... Brakuję jeszcze tylko tego najdłuższego który biegnie na tył.
Przewody jak zwykle proste, samemu trzeba ukształtować.


Obrazek

Obrazek


Przewody paliwowe, które co ciekawe już są odpowiednio powyginane :)


Obrazek

Obrazek

Obrazek


No i pierwsza z trzech - nowa osłona termiczna.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Panowie jeszcze pytanie odnośnie przewodów paliwowych. Ze zbiorniczka z oparami wychodzą te 2 plastikowe przewody, które chyba służą tylko do odprowadzania oparów. Moich nie ma... Zdechły, umarły, rozsypały się w pył. Nowe kosztują 278 i 324 ziko :| Tyle nie dam, ni uj. Macie jakiś namiar na coś podobnego?
Ciekawostką jest też cena przewodu łączącego 2 komory w baku z wąskiej lampy. Jakiś ro temu kosztował o ile dobrze pamiętam 150, czy tam 170 zeta. Mówię, spoko... kupię później. Teraz kosztuję 365 :thu:

Piona,

_________________
Rzuć okiem na mój projekt!
viewtopic.php?f=6&t=128088&p=1625231#p1625231

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 13 sierpnia 2014, 18:45 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Opad szczęki :) Do Zdworza to pewnie nie zdążysz, co? :/

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 13 sierpnia 2014, 19:39 
Online
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
niesamowite jest to, co robisz z tą E30 :oczami:

PS a może taniej wyjdzie jak zamówisz https://www.bmwautoparts.net/

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 13 sierpnia 2014, 21:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: 325e
Kod silnika: M20B28
maaaad napisał(a):
Opad szczęki :) Do Zdworza to pewnie nie zdążysz, co? :/


Niestety nie :( ale może wpadnę sobie od tak :)

rorafalki napisał(a):
niesamowite jest to, co robisz z tą E30 :oczami:

PS a może taniej wyjdzie jak zamówisz https://www.bmwautoparts.net/


Zamawiam raz tu i raz tu. Z moimi zniżkami często wychodzi taniej w aso niż z autoparts. Problem z aso jest taki że mają na niektóre rzeczy strasznie wielki czas oczekiwania. Przykładowo... Pedał gazu z autoparts będę miał dostarczony w ciągu 10 dni, a aso mówi mi o 3 tygodniach :|
Na miejscu zamawiam z Bawaria Motors Gdynia.

_________________
Rzuć okiem na mój projekt!
viewtopic.php?f=6&t=128088&p=1625231#p1625231

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 13 sierpnia 2014, 21:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
piekna sprawa :)

tak z ciekawości, liczyć ile $ już Ci pochłonął ten projekt?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 6 września 2014, 15:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: 325e
Kod silnika: M20B28
Cóż, chciałbym powiedzieć że motor już gotów, ale brakuję jeszcze kilku drobnostek, więc z tym muszę się wstrzymać ;-)
Co nie zmienia faktu że koniec z silnikiem tuż tuż...


Obrazek


Patrząc na stare przewody chłodnicze, ich wygląd po prostu nie pozwalał mi użyć ich ponownie. A więc ASO...
Dwa przewody można kupić w z zwykłych sklepach motoryzacyjnych i są sprzedawane pod marką Meyle. Ale to niestety tyle.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Śrubę podstawy chłodnicy oleju prysnąłem na szybko jakimś tam sprayem, bo wyglądała tragicznie. Nowa już w drodze ;-)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Brakuję oczywiście kilku rzeczy, ale są to drobnostki jak na przykład świece i przewody, które mam, ale brakuję mi plastikowej obudowy przewodów. Również już w drodze :)
No i tak to wszystko wygląda... Zobaczymy jaki będzie tego finał.

Piątka,

_________________
Rzuć okiem na mój projekt!
viewtopic.php?f=6&t=128088&p=1625231#p1625231

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 6 września 2014, 16:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 53
Lokalizacja: KRK
Moje BMW: e46 318CI
Kod silnika: m43tub19
Ciągle zbieram szczękę z podłogi.
Super podejście do tematu -było, jest i będzie super autko.
Bezawaryjności i do zobaczenia na trasie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 15 września 2014, 13:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
Przepięknie :)

Teraz można postawić go w salonie i sobie oglądać zamiast tv ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 15 września 2014, 14:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 1801
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Garaż: było:330ci - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 8#p2072598

było: 320d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138535/
szkoda nim jezdzic, a nawet odpalac :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 15 września 2014, 18:31 
Online
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
kuerone, Ty to naprawdę nienormalny jesteś :super:
niby nie Ty pierwszy robiłeś remont, ale jako jeden z nielicznych zrobiłeś nowy silnik :cwaniak:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 15 września 2014, 18:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
ło matko nowe serducho :przestraszony:
gratuluje zapału :ok: :ok: :ok:

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 15 września 2014, 19:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 574
Lokalizacja: NL / POT
Moje BMW: E38 740iA
Kod silnika: M62B44
Garaż: Było :
e36 M40B18
e46 M57N
e60 535d
Jest :
e38 740iA
e36 drift spec
CBR 954
Perfekcja :padam:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 15 września 2014, 21:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Tak wylizany, że szkoda go w ogóle wkładać do samochodu :P wyślij ofertę do BMW Welt, niech go wyniosą na salony :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 17 września 2014, 17:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: 325e
Kod silnika: M20B28
Dzięki, jakoś tam wygląda! :) Mam tylko nadzieję że będzie jeździć tak jak wygląda :rotfl:
Ostatnio natomiast wpadło mi trochę drobnych części...

Nowe remie maski. Stare jakoś nie spełniało moich wymagań ;-) Plus wszystkie nowe kołki, podkładki i spinki do zamontowania ramienia.


Obrazek

Obrazek


I reszta...


Obrazek


Piankowe wygłuszenie maski, na które spróbuję przymocować materiałowe wygłuszenie, osłonę przewodów zapłonowych, osłonę wlewu paliwa, przewód podciśnieniowy, zaślepkę wyjścia pod filtr węglowy w przepustnicy, przewodzik z przepustnicy do silniczka krokowego, uszczelniacze skrzyni biegów + jakieś śrubki, podkładki i tak dalej...

Myślałem jeszcze nie dawno że uda mi się w tym roku odpalić motor i ruszyć chodź kawałek z miejsca, ale może być ciężko :)
Obecnie zabrałem się za skrzynię, w której wymienię wszystkie uszczelniacze i na nowych częściach odbuduję "mechanizm" wybieraka. W sumie to samo tyczy się układu paliwowego, który zostawiłem sobie na koniec :) będę kupował wszystkie przewody w ASO, a niestety z prostych finansowych względów nie uda mi się kupić wszystkiego na raz. Tak więc co miesiąc coś i może grudzień okaże się tym miesiącem :)

Piona,

_________________
Rzuć okiem na mój projekt!
viewtopic.php?f=6&t=128088&p=1625231#p1625231

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 17 września 2014, 20:32 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
Więcej tu nie zaglądam :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 407 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 21  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL