BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 11:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 407 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 18 września 2014, 18:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 834
Lokalizacja: Wyszków
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B25
:padam:

_________________
Oceń moje BMW

viewtopic.php?f=6&t=150015&start=0

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 18 września 2014, 18:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2756
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: M5 E39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=156497
O Masakra będzie nowe E30. Ten Silnik mógłby tak wisieć u mnie w pokoju :padam:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 18 września 2014, 21:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1196
Chyba swobodnie można powiedzieć, że jedna z najlepszych o ile nie najlepsza renowacja BMW w Polsce :luka:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 20 września 2014, 18:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: 325e
Kod silnika: M20B28
@koko2403, mi tam się marzy aby to jeździło tak jak wygląda, tyle :)

@Beatles, dzięki! Ale mimo wszystko jest tu sporo kruczków które będzie trzeba poprawić, więc do najlepszych renowacji trochę brakuję :)


Mając w końcu zestaw naprawczy pompy wspomagania, zabrałem się za drobną regenerację :)


Obrazek

Obrazek


Jak dobrze wiemy, w e30 są dwa rodzaje pomp wspomagania. ZF i Vickers - strzelam patrząc na zestawy naprawcze, że ZF jest nowszym rodzajem pompy, a Vickers starszym. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi. Ale wracając do tematu...

Tak prezentuje się wcześniej wspomniany zestaw naprawczy do pompy ZF,


Obrazek


A tak do Vickers - i z tym będziemy się męczyć dzisiaj.


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Zaczynamy standardowo od rozpoznania... Rozbieramy sprzęt na części pierwsze.


Obrazek


Zaczniemy od powiedzmy trudniejszej strony ;-) Zdejmujemy górna pokrywę


Obrazek

Obrazek


Wyciągamy blaszki, które nie są w żaden sposób przymocowane...


Obrazek


Dalej środkową zewnętrzną część z kołeczkami.


Obrazek


Żeby wydostać środkową wewnętrzną część, musimy zdjąć pierścień zaciśnięty na wałku napędzającym


Obrazek

Obrazek

Obrazek


W tym momencie możemy bez problemu wysunąć wałeczek w dół


Obrazek

Obrazek

Obrazek


No i naszym oczom ukazuje się uszczelniacz do którego tak pragnęliśmy się dokopać :)


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Po rozłożeniu jednej strony, łapiemy się za tę łatwiejszą.


Wyciągamy kołek ze sprężynką i o-ringi


Obrazek

Obrazek


I prawdę mówiąc to tyle filozofii jeśli chodzi o budowę pompy wspomagania. Banalna robota :)
Wszystko składamy oczywiście na odwrót. Przed włożeniem wałka proponuję przelecieć go troszkę np włókniną,


Obrazek

Obrazek


Zgodnie z tradycją, wszystko czyścimy i malujemy


Obrazek


Przed włożeniem wałka napędzającego pamiętamy o uszczelniaczu,


Obrazek

Obrazek


Bardzo fajnie pasuję tu nasadka 22mm, która może nam pomóc z uszczelniaczem. Byle nie przesadzić z siłą wbijania...


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Pamiętamy oczywiście aby wszystko wkładać na "mokro" z odpowiednim do tego płynem.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Kołeczki,


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Jeśli chodzi o blaszki,


Obrazek


Zwróćmy uwagę że z jednej strony są one odrobinę zaokrąglone i właśnie tą strona kierujemy je na zewnątrz,


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


O-ring,


Obrazek


Uszczelka,


Obrazek


I zabieramy się za drugą stronę.


Obrazek

Obrazek


Przed włożeniem kołka, postanowiłem przyjrzeć mu się trochę bardziej, rozkręcając go...
Warto z każdego zakamarka pompy pozbyć się starego płynu.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Składamy i łapiemy na dwie śruby


Obrazek


Do tego ogarnięte koło pasowe, nowe śruby, uszczelniacze i ocynkowane śruby drążone,


Obrazek

Obrazek


W pompie mamy jeszcze dwie śrubki na imbusy, konkretnie...


Obrazek

Obrazek


Próbowałem jedna odkręcić bez wcześniejszego zalania wd40 i środek się oczywiście ukręcił - jak by inaczej.
Jeśli nie będzie przeciekać zostawię tak jak jest...
Brakuje dokręconych do pompy wsporników mocujących ją do podstawy w bloku, ale to jutro.

Przy okazji... Czy są jakieś przewody do wspomagania w zamiennikach? Albo ma ktoś jakiś pomysł skąd wziąć nowe w jakiejś normalnej cenie?

Piona,

_________________
Rzuć okiem na mój projekt!
viewtopic.php?f=6&t=128088&p=1625231#p1625231

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 20 września 2014, 20:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
jak zwykle wielkie brawa :hurra:
kuerone napisał(a):
Czy są jakieś przewody do wspomagania w zamiennikach?

w każdym większym mieście dorabiają, jakość bardzo dobra, a jak mają na wzór będą identyczne :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 21 września 2014, 15:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: 325e
Kod silnika: M20B28
rorafalki napisał(a):
jak zwykle wielkie brawa :hurra:
kuerone napisał(a):
Czy są jakieś przewody do wspomagania w zamiennikach?

w każdym większym mieście dorabiają, jakość bardzo dobra, a jak mają na wzór będą identyczne :)


Dostałem kilka namiarów i na pewno skorzystam :) dzięki za pomoc!


Dodam jeszcze kilka zdjęć po umieszczeniu pompy wspomagania na swoim miejscu.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Dokręciłem również nowe wisko - takie samo otrzymamy zamawiając bezpośrednio w BMW, tyle że z całą naklejką ;-)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


5

_________________
Rzuć okiem na mój projekt!
viewtopic.php?f=6&t=128088&p=1625231#p1625231

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 21 września 2014, 18:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 687
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=135852
Jestem pod ogromnym wrażeniem Twojej dbałości o każdy detal. Mam nadzieję że nagrasz jakiś film z pierwszym odpaleniem silnika :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 21 września 2014, 18:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
kuerone, a kiedy planujesz finał?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 21 września 2014, 20:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1005
Pachnie nowością... :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 22 września 2014, 19:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: 325e
Kod silnika: M20B28
MDFK napisał(a):
Jestem pod ogromnym wrażeniem Twojej dbałości o każdy detal. Mam nadzieję że nagrasz jakiś film z pierwszym odpaleniem silnika :)


Na pewno z drugim, jak już będę wiedział że wszystko działa jak powinno!! :D

rorafalki napisał(a):
kuerone, a kiedy planujesz finał?


Przy dobrych wiatrach może uda się odpalić w tym roku :) w sumie silnik już gotowy.

gh0st napisał(a):
Pachnie nowością... :D


Oby tez tak jeździło ;-)



Jako że trafił mi się dzień wolny, w końcu mogłem nadrobić jakieś tam zaległości.
Brakowało mi 2 ważnych rzeczy... Nowej śruby drążonej do podstawy chłodnicy oleju, oraz nowego tunelu na przewody zapłonowe.

Tadam!


Obrazek

Obrazek


Uszczelniacz i o-ring miałem już kupione, więc został tylko montaż. Przykręciłem również adapter pod czujniki ciśnienia i temperatury oleju, oraz filtr. Wszystkie gwinty czujników, jak i śrub zaślepiających pozostałe 2 otwory owinąłem lekko taśmą teflonową. Co do czujników, staramy się nie owijać całego gwintu, ponieważ czujniki minus zabierają ze ścianki poprzez gwint.


Obrazek

Obrazek


Przyszedł czas na przewody, których nie kupowałem nowych, a użyłem już wcześniej używanych z tego motoru.


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Ułożenie przewodów w tunelu wcale nie jest takie proste ;-)


Obrazek

Obrazek

Obrazek


No ale udało się i pokrywka również mogła wskoczyć na swoje miejsce.


Obrazek

Obrazek


Czy w tym wsporniku te wtyczki są wsadzone z tej strony, czy z drugiej?
Ja wsadziłem tu wtyczki od czujnika położenia wału i od przewodów zapłonowych. Tak ma być?


Obrazek


Kupiłem sobie również nową łapę sprzęgła i porównując do starej uważam to za dobrą decyzję :)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Makaveli pytał się o zaślepkę do przepustnicy od przewodów filtra węglowego.
Tak to wygląda, gumowe coś :)


Obrazek

Obrazek

Obrazek


No i mały bonus, a konkretnie przewód podciśnienia...


Obrazek


Piona!

_________________
Rzuć okiem na mój projekt!
viewtopic.php?f=6&t=128088&p=1625231#p1625231

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 22 września 2014, 19:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 1801
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Garaż: było:330ci - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 8#p2072598

było: 320d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138535/
ogromny szacun za wiedze ktora posiadasz :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 5 października 2014, 17:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: 325e
Kod silnika: M20B28
Podziałałem dzisiaj troszkę ze skrzynią... Nie jest to jakiś mega szał na pierwszy rzut oka, ale ważne czego nie widać ;-)
Wymieniłem wszystkie simmeringi, rozdzieliłem i uszczelniłem skrzynię reinzosilem i mam nadzieję że nie będzie ciec. Bo głównie o to chodziło.
Troszkę czasu również zeszło mi doprowadzenie jej do stanu możliwego do malowania... Musi wystarczyć.

W skrzyni mamy 3 simmeringi. Jeden w "dzwonie" wciśnięty w pokrywę łożyska


Obrazek

Obrazek

Obrazek


W tym wypadku simmering musimy wcisnąć do samego końca


Obrazek


Polecam również wymienić śrubki, które kosztują jakieś tam grosze :)
Obudowę na około smarujemy reinzosilem, dajemy klej na śrubki i skręcamy... Czego niestety zdjęcia nie mam.


Obrazek


Pozostałe dwa simmeringi znajdziemy z tyłu skrzyni... Tj. pod krzyżakiem,


Obrazek


oraz za mechanizmem odpowiadającym za zmianę biegów.


Obrazek


Wszystkie simmeringi wyciąga się bez większych problemów. To samo tyczy się ze wciskaniem. Ja użyłem do tego starych simmeringów. Zero stresu i żadnych problemów.


Obrazek

Obrazek


Kilka nowych części...


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Oczywiście przy dokręceniu nakrętki krzyżaka warto dobrać sobie kogoś do pomocy...


Obrazek


Więcej i lepsze zdjęcia wrzucę przy montażu mechanizmu wybieraka.
Przy okazji, wróciło również sprzęgło po regeneracji od Pana Radzikowskiego. Kawał dobrej roboty.
Regenerowałem tylko sprzęgło... Myślałem również o wzmocnieniu docisku, ale kosztowało to zbyt dużo, więc dałem sobie na luz...


Obrazek


Tak btw...
Co to za skrzynia "sport" dla m20? Z tego co pamiętam, dogleg był tylko dla m3, więc strzelam że ta w przeciwieństwie do zwykłego getraga jest szybsza. Jest to jakiś rarytas? Zastanawiałem się kiedyś nad kompletną (w miarę możliwości ;-) ) odbudową skrzyni, ale moim zdaniem zwykła nie jest tego warta. Ale co z tą sport?

Piona,

_________________
Rzuć okiem na mój projekt!
viewtopic.php?f=6&t=128088&p=1625231#p1625231

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 5 października 2014, 18:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 267
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54b32
Garaż: Było http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 90&start=0
Jest http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 28&start=0
Mega galeria :padam: kibicuje projektowi :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 5 października 2014, 18:52 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 27
Posty: 52
Lokalizacja: Reda
Moje BMW: E30 cabrio
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142692
Kostki od położenia wału i od przewodów są w dobrym miejscu. Mogę zobaczyć u siebie, wydaje mi się że lepiej się układały.
Jakiej firmy masz przewody?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 5 października 2014, 20:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4258
Lokalizacja: okolice Kępna
Moje BMW: E38 735i
Kod silnika: M62
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166789
Kawał dobrej roboty :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 18 października 2014, 21:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: 325e
Kod silnika: M20B28
A więc chyba doczekaliśmy się jednej z ostatnich prac przy aucie w tym roku :)
Z ciekawostek dodam że od stycznia chcę iść do woja zawodowo, więc może sie to odłożyć jeszcze bardziej w czasie...

Ale do rzeczy.
Po sporym czasie auto wróciło do mnie po poprawkach w komorze, tak więc mogłem wsadzić na przód wszystko co miałem przygotowane.
Co do gwintu, powiem szczerze że ma niezły potencjał i ogólnie jest dość twardo. Ale żeby było jasne, aż tak nisko nie będzie...
Możliwe jeszcze opuszczenie o jakieś 2-3cm.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Chciałbym również być tym kolejnym, który wsadził do siebie magiel od e36 i potwierdza że wszystko pasuję bez jakich kolwiek przeróbek. Mnóstwo ludzi narzeka że coś im nie pasuję...
Wystarczy nabić magiel na krzyżak od wspomy trochę dalej, wrzucić podkładki nad magiel i jest OK!


Obrazek

Obrazek


Co do komory...
Poprosiłem o dorobienie mocowań na zbiorniczek wyrównawczy od szerokiej lampy i o to one ;) No problem...


Obrazek


Do tego poprawione kilka innych kwiatków... Np.


Obrazek


Ale żeby nie było zbyt kolorowo...
Komora raczej na pewno nadaje się do ponownego piaskowania. Cały lakier był zerwany do blachy i pomimo że rudej nie widać ani grama, jednak coś jest nie tak. Kolesie mówili że po iluś tam latach jednak może coś zacząć wychodzić przez albo źle zabezpieczoną komorę, albo po prostu całość stała za długo po piaskowaniu bez podkładu - a tak chyba było na pewno.
Po drugie jakiś dziwny jest ten bezbarwny na aucie. Albo źle położony, albo po prostu kiepski. Jest za twardy i ze słupków schodził płatami... (też były poprawiane). Tak więc mam się nie zdziwić jak po którymś tam myciu będzie mi odpadał z lakieru.

Czyli co... To czego trzymam się od xxx lat, staje się potwierdzać. Czego nie zrobisz sam, nikt tego lepiej za ciebie nie zrobi.
Miało być dobrze a jest kupa.

Tu chciałbym zacząć ciekawą debatę, nad tym co zostawić w tym aucie ;-) Od jakiegoś czasu ide w zaparte że drugi raz tak nie wyremontuje M20, ale z drugiej strony mocno zastanawiam się nad kupnem ori silnika z tego auta - stara eta i zrobienie go po prostu jako oryginał. Ale jak coś to kiedyś kiedyś ;-)


Jeszcze jedno zdjęcie od znajomego po ogarnięciu kiery i gałki.


Obrazek


Chyba trzeba zacząć samemu ogarniać blacharkę i lakier...

Piona!

_________________
Rzuć okiem na mój projekt!
viewtopic.php?f=6&t=128088&p=1625231#p1625231

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 18 października 2014, 21:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1196
Mam wrażenie, że ja podchodzę do swojego e28 dość pedantycznie, ale to co Ty robisz powinno się drukować na ulotkach i rozrzucać jako propagandę po świecie:) :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 18 października 2014, 22:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 366
Lokalizacja: ...::: PL :::...
Moje BMW: BMW 330d
Kod silnika: m57
Prawdopodobnie przejdziesz do historii. Pełen szacunek!

PIONA
:ok:

_________________
"Cóż za smutna epoka, w której łatwiej jest rozbić atom niż zniszczyć przesąd, może dlatego. że idiota z dyplomem to taki sam idiota, jak przedtem – tylko z pretensjami."
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 18 października 2014, 22:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4258
Lokalizacja: okolice Kępna
Moje BMW: E38 735i
Kod silnika: M62
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166789
Szacunek za włożoną pracę i zaangażowanie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 19 października 2014, 07:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1407
Lokalizacja: POZnań*
Moje BMW: e28 520i| e38 740i
Kod silnika: m20b20 |m60b40
Beatles napisał(a):
Mam wrażenie, że ja podchodzę do swojego e28 dość pedantycznie, ale to co Ty robisz powinno się drukować na ulotkach i rozrzucać jako propagandę po świecie:) :ok:


x2

naprawdę mega .!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 407 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 21  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 86 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL