BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 15:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 242 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 27 lipca 2017, 09:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F31 320d
Kod silnika: N47T
maaaad napisał(a):
Jak Ci się pracowało z Menzerną?


Ogólnie dobrze, w porównaniu np do Poorboy's SSR 2 zdecydowanie mniej chlapie na boki. Dobrze się rozprowadza.
Jedynie docieranie pasty jest czasochłonne, bo szybko zapycha mikrofibrę.

Wymieniony przekaźnik pomp paliwa. Stary się przepalił. Koszt w ASO - 55,60zł:
Obrazek

Niedługo korekta softu. Jestem ciekaw przyrostów :P


Ostatnio edytowano 18 maja 2018, 13:30 przez nissky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 10 sierpnia 2017, 08:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F31 320d
Kod silnika: N47T
Musiałem nalać jakiegoś lipnego paliwa..chociaż tankuję tylko na sieciówkach, unikam nieznanych stacji. Przyblokowało mi pompę progową i przez to te ekscesy z gaśnięciem podczas jazdy. Dolałem paliwa do pełna na lotos i od tego czasu nie gaśnie. Za to zauważyłem że sporo więcej kopci oraz wzrosły korekty na wtryskach.....

Aby więc nie bawić się w półśrodki - pompa jest fabryczna, zamówiłem nową Magneti Marelli, do tego nowy filtr paliwa Meyle, oraz 2 puszki Liqui Moly Diesel Spulung (podłączę to poza zbiornikiem paliwa). Mam nadzieję że ten zestaw ładnie wyczyści wtryski.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 10 sierpnia 2017, 09:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
przykra sprawa - dlatego ja tankuję na Shell/Lotos

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 10 sierpnia 2017, 09:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F31 320d
Kod silnika: N47T
rorafalki napisał(a):
przykra sprawa - dlatego ja tankuję na Shell/Lotos


To tankowanie, po którym zaczęły się problemy było....na Orlenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 10 sierpnia 2017, 12:03 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 677
Lokalizacja: Czestochowa
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Silnik M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105058
LM wiele Ci nie pomoze jak wszytsko robisz wyciagnij zbiornik i wyczysc go,pozniej nowy filtr :ok:
Na slasku paliwo jest brane z trzech rozlewni jedynie na Auchan nie wiem skad ,reszta idzie z innego kotla,jedynie Lotos ma osobne zbiorniki ,takze moim zdaniem raczej ktos sam mieszal na stacji jak za dawnych lat :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 11 sierpnia 2017, 07:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F31 320d
Kod silnika: N47T
Wymieniona pompa, filtr, układ wtryskowy przepłukany na czystym Diesel Spulung..Prawie godzinę sobie chodził, gdy wyłączyłem silnik to w resztkach preparatu widać było cząstki stałe, kolor z przeźroczystego zrobił się mega zółty, mimo że pociekło mi trochę paliwa od strony silnika. Nowa pompa jest w dodatku dużo cichsza, wiec to też na +
Pozostało pojeździć i sprawdzić korekty oraz zachowanie silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 11 sierpnia 2017, 15:21 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 677
Lokalizacja: Czestochowa
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Silnik M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105058
Pompe ktora?Ja zalewam prawie na pusty bak ten srodek i jezdze prawie do zera,pozniej normalne tankowanie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 11 sierpnia 2017, 20:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F31 320d
Kod silnika: N47T
Wymieniłem oczywiście pompę progową.
Ja bym na Twoim miejscu tak nie robił. Ten środek jest dosyć mocny. Jak masz mało paliwa w baku to ten środek rozpuści Ci cały syf który się tam nazbieral i wszystko pójdzie na układ wtryskowy. Słyszałem nawet o przypadkach ze komuś przez to poszły wtryski. Dlatego ja tylko leje dodatek Millers do paliwa, a czyszczę uklad wtryskowy to z pominięciem baku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 13 sierpnia 2017, 08:05 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 677
Lokalizacja: Czestochowa
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Silnik M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105058
Dlatego napisalem wyzej zeby bak wyciagnac i wyczyscic go a pozniej wlac ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 07:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F31 320d
Kod silnika: N47T
Auto po wymianie pompy śmiga jak głupie - ostatnio zaliczyło prawie 1000km w trasie na wakacje. Dodatkowo po montażu intercoolera przy wyższych temperaturach ciągnie zauważalnie lepiej powyżej tych 160km/h.
Chodziła mi po głowie zmiana na E90/E91 po lifcie albo F20, ale na razie odpuszczę chyba ten temat..

Wstawiam kilka zdjęć z Zakopanego, udało się w końcu ogarnąć lustrzankę więc teraz zdjęcia będą lepszej jakości
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 18 maja 2018, 13:30 przez nissky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 08:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
2 fota fajna, szkoda, że seat popsuł plener :P

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 26 września 2017, 07:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F31 320d
Kod silnika: N47T
Udało się zrobić poprawkę programu po montażu IC. Turbo dmucha aktualnie 1.66bara. Wrażenia z jazdy jeszcze bardziej na plus :)
Do delikatnych drgań w układzie przeniesienia napędu się już przyzwyczaiłem.

Aktualnie ze spraw eksploatacyjnych czeka mnie:
- wymiana tarcz i klocków na nowe przód/tył
- prawdopodobnie wymiana przepływki (przy wyższych obrotach wartości pożądane przez ECU nie pokrywają się z wartościami zmierzonymi przez przepływomierz)
- powoli wymiana koła pasowego (po wyłączeniu klimy drgania są prawie nie odczuwalne)

Zauważyłem także małe wykwity rudej pod nakładkami ozdobnymi progów z tyłu. Do ogarnięcia na szybko aby się to nie rozprzestrzeniało


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 26 września 2017, 08:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
najważniejsze, że 3er śmiga i jesteś :D
nissky napisał(a):
wymiana tarcz i klocków na nowe przód/tył

jakie planujesz :chytry:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 26 września 2017, 08:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
ory polecam, jak chcesz zostawić ją na dłużej!!!

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 26 września 2017, 08:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F31 320d
Kod silnika: N47T
rorafalki napisał(a):
jakie planujesz


Myślałem jeśli chodzi o tarcze wentylowane (bez nawiercania) to albo ATE, chociaż z ich jakością ponoć różnie bywa, albo Zimmermann.
Do tego klocki ceramiczne np jurid white, by tak nie brudziło felg. (obecne zimmermann strasznie pylą) :)
Do tego przemalowanie zacisków na ciemny niebieski i od razu wymiana gum przy tłoczkach profilaktycznie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 26 września 2017, 08:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
HansiO napisał(a):
ory polecam, jak chcesz zostawić ją na dłużej!!!

co prawda to prawda

choć ja i moi znajomi na EBC nie narzekają, a na ATE, Zimmermann etc. niestety zazwyczaj tak :/
Textar też się jakoś trzyma - ale to loteria :/

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 28 września 2017, 08:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
rorafalki napisał(a):
Textar też się jakoś trzyma - ale to loteria

nie trzyma się komplet 220pln o czymś to świadczy...
wytrzymały u mnie 2k u mnie...
kup OE ;)

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 3 listopada 2017, 09:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F31 320d
Kod silnika: N47T
Ostatnio z rana auto zaczęło przy odpalaniu nierówno pracować i kopcić na niebiesko.
Podłączyłem komp - 6 świec niesprawnych, czyli padł sterownik świec....a 2 lata temu był regenerowany.
Zakupiłem nowy beru, mam nadzieje że jak padnie to na gwarancji :cenzura:
Ten typ tak ma, to już mój 3 sterownik.

Obrazek
Obrazek

Wziąłem się także za wymianę poduch pod skrzynią, siedziały jeszcze stare OEMy które stwardniały i straciły swoje właściwości. Przy okazji ogarnąłem temat CDV, po wywaleniu jest bajka. Polecam każdemu wywalić CDV, auto w końcu przestało szarpać przy zmianie biegów z 1 na 2 oraz z 2 na 3. :]
Za jednym zamachem wymieniłem także gumy wydechu środkowego, a także gumę wydechu końcowego - stare były już bardzo zużyte, przez co wydech latał na każdą stronę przenosząc wibrację na karoserię. Po wymianie wibracje na kierownicy są ledwo odczuwalne. Wcześniej było to dość uciążliwe.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Do wymiany pozostał jeszcze wąż turbo - intercooler. Przez 13 lat zdążył się przetrzeć o jedną z pobliskich śrub. Na razie jest zrobiony "na sztukę", lecz nowa sztuka już zamówiona.
Poza tym, niedługo zmiana na styling 44 czyli setup zima.


Ostatnio edytowano 18 maja 2018, 13:31 przez nissky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 3 listopada 2017, 09:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
lubię tu zaglądać - zawsze fajnie działasz :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: nissky -->> E46 330d+ Touring M57N || Polerka
PostNapisane: 7 listopada 2017, 08:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F31 320d
Kod silnika: N47T
Pytanie do znawców tematu - zaczęło coś mi z tyłu po stronie kierowcy skrzypieć na nierównościach. Sprawdziłem z tyłu plastiki, wykładziny bagażnika, lewarek, podstawkę pod koło, roletę i nie mogę zlokalizować tego skrzypienia....jest to trochę wnerwiające.
Z tyłu rok temu wymienione były wszystkie tuleje zawieszenia.

Poza tym....powoli zastanawiam się nad sprzedażą auta, chodzi mi po głowie coś nowszego. Chociaż trochę szkoda sprzedawać bo auto nie jest w złym stanie i daje sporo frajdy z jazdy.

Edit..
rura turbo -> intercooler wymieniona, stara pękła jak widać na zdjęciu.
Wykasowałem błędy świec po ostatniej wymianie sterownika i aktualnie auto ma całe 0 błędów. :)
Zamówiona uszczelka głównego termostatu, bo zaczęła przepuszczać delikatnie płyn.

Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 18 maja 2018, 13:32 przez nissky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 242 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL