BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Ogłoszenia
Teraz jest 15 grudnia 2017, 01:21


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 256 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: bombel535 -->> E39 523i Oxfordgrun
PostNapisane: 12 września 2013, 14:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 450
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E32 735iA
Kod silnika: M30B35
Garaż: Jest:
E32 735iA:
viewtopic.php?f=6&t=153588

Byłe E39 523i:
viewtopic.php?f=6&t=133425

Było E34 535i:
viewtopic.php?f=6&t=124376
Witam ponownie. Po sprzedaży moje E34 535i, najpierw był ogromny smutek. Potem przeszło i zacząłem szukać auta na codzień czyli E39 i dokupię ładne E32 do pieszczenia, jak się jakieś trafi. Znalazłem auto dość blisko, okazało się być rewelacyjne. Całe auto jest w ORI lakierze. Środek ładny niezniszczony. Sensowne wyposażenie. Mechanicznie bez zastrzeżeń. Wgnieciony lekko jeden błotnik, zero rdzy nigdzie na całym aucie. Wszystkie szyby oryginalne łącznie z przednią. Jest sekwencja która chodzi super. Reasumując powiem najkrócej: tym jeździ się lepiej, ale E34 było fajniej :) Mam auto na co dzień, które jest reprezentatywne, wygodne, ciche i względnie oszczędne oraz niezniszczone i dobrze wykonane.

Przebieg posądzam o prawdziwy: 251000km

Tutaj rozkodowany VIN:
Type

Value
VIN WBADD31010BU39134
Type code DD31
Type 523I (EUR)
E series E39 ()
Series 5
Type LIM
Steering LL
Doors 4
Engine M52
Displacement 2.50
Power 125
Drive HECK
Transmission MECH
Colour OXFORDGRUEN METALLIC (324)
Upholstery STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)
Prod.date 1997-10-23

Code

Description (interface)

Description (EPC)
S216A SERVOTRONIC HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S299A LM RAEDER MIT MISCHBEREIFUNG BMW LA wheels with mixed tires
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering
S339A SHADOW LINE Shadow-Line
S416A SONNENSCHUTZROLLOS Roller sun vizor, rear lateral
S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit
S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Fine wood trim
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Headlight aim control
S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Cruise control
S665A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business RDS
S690A CASSETTENHALTERUNG Cassette holder
S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG National version Germany/Austria
Code

Description (interface)

Description (EPC)
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature German

Code

Description (interface)

Description (EPC)
S260A SEITENAIRBAG FUER FAHRER/BEIFAHRER Side airbag for driver/passenger
S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Window lifts,electric,front/rear
S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights
S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer
S550A BORDCOMPUTER On-board computer

Code

Description (interface)

Description (EPC)
S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Sun-blind, rear

Tutaj fotki jeszcze z ogłoszenia, jako że nie miałem czasu zrobić foto sesji.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Póki co auto ma zrobione przez poprzedniego właściciela:
-sonda lambda ORI
-czujnik położenia wałka VDO Siemens
-amortyzatory przód bilstein
-tarcze i klocki przód
-akumulator Bosch 72Ah
-świece irydowe
-wymienione łożyska w sprężarce klimy
-wymienione rezystory wentylatora klimatyzacji
-oring na filtrze oleju
-uszczelniacz wału
-wisko
-wtryski benzynowe z rozbitka przebieg 168K
-tuleje pływające tył
-rolki i pasek
-zmienione szkła przednich lamp z ciemnymi kierunkami na DEPO
-twardy wosk 3 letni, możliwe że Carnauba czy coś takiego

Plany na najbliższą przyszłość:
-wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
-wymiana guzików w kluczyku
-są popękane niektóre klawisze sterowania klimatronikiem, więc ich wymiana
-dorzucenia lusterka fotochromatycznego, możliwe że również bocznych
-porządna naprawa blacharska błotnika
-zmiana oleju
-pokombinować coś z felgami.

Aktualne felgi to Rial 16"
Część gratów już kupiona czekam na przesyłki, więc się będzie dłubać na bieżąco.

Auto się sprawuje ok, powoli zaczynam coraz bardziej odczuwać brak mocy w porównaniu do poprzedniczki, ale przynajmniej w miarę oszczędne i silnik szybko się nagrzewa i wskakuje na gaz. Zastanawiam się nad jakimś chipem aby osiągnąć poziom 190 koni tak jak to jest w M50 i M54. Jakieś porady co i jak?

Co do aktualności.

Zakupiony nowy olej full syntetyk Liqui Moly 5w40 i płukanka. Do tej pory jeździło na Petronas 0w40
Obrazek

Zakupione nowe gumki do kluczyków:
Obrazek

Tu przed:
Obrazek

I po wymianie:
Obrazek

Nowe chodniczki w wersji jesienno zimowej - gumowe Petex, sprawdzona wysoka jakość:
Obrazek
Obrazek

Stopery, teraz nic się nie przesuwa:
Obrazek

Czarne letnie chodniczki materiałowe:
Obrazek

I te odporne na pluchę:
Obrazek

Teraz czekam jeszcze na paczkę od Sybira z nową uszczelką pokrywy zaworów, filtrem oleju i jeszcze paroma gratami.

Przyszły w końcu nowe zabawki od Sybira. Trochę to trwało, bo z Niemiec coś długo szło, ale fajna paczka przyszła :)

Uszczelka pod pokrywę zaworów ORI
Obrazek

Filtr oleju, cały zestaw z uszczelkami ORI
Obrazek

Oryginalny lakier BMW do jakichś zaprawek
Obrazek

Zaślepki śrub na pokrywce na silniku
Obrazek

Schowek na narzędzia zamykany na dziwny patent ze zwykłą metalową śrubą.
Zatem gniazdo gwintowane:
Obrazek

I pokrętło śrubowe:
Obrazek

Do uzupełnienia stanu narzędzi bardzo fajny śrubokręt ORI
Obrazek

Skoro jesteśmy w bagażniku to brakujące spinki tapicerki
Obrazek

Oring do pojemniczka z płynem od wspomagania
Obrazek

Co by samochód nie był mądrzejszy od człowieka, zaopatrzyłem się w instrukcję obsługi.
Gruba kniga, 2x grubsza niż od E34. I podobno jedna z ostatnich dostępnych sztuk. Uff zdążyłem nabyć to do kolekcji.
Obrazek

I na koniec, bardzo fajny grat jakim jest elektroniczna zmieniarka.
Podpina się pod gniazdo zmieniarki, i działa z pendrive i kart pamięci.
Jedyna wada - brak nazw utworów. Poza tym rewelacja
Obrazek

Jutro w końcu wymiana oleju i dalsza relacja z montażu gratów.
Pora też na wymycie auta pod maską żeby było ładnie.

Parę rzeczy do przodu. Od czego zacząć.
Auto już na moich blachach:
Obrazek

Wymieniona już uszczelka pod pokrywą zaworów i olej - Liqui Moly 5w40 pełny syntetyk.
Po zdjęciu pod pokrywą czysto, śladowe ilości syfu:
Obrazek

Wałeczki czyściutkie, aż miło popatrzeć:
Obrazek

Okazało się że palce do świec zapłonowych trochę nadgryzione zębem czasu. Jeszcze ujdą, ale w planach jest wymiana:
Obrazek

Ale co ciekawe to oryginały:
Obrazek

Zamknięcie schowka na narzędzia wyglądało następująco:
Obrazek
Aktualnie jest fabrycznie. Niestety patrzę że nie zrobiłem fotki.

No i po robotach pod maską ładnie umyłem, można jeść :)
W paru miejscach można jeszcze by poprawić ale i tak jest ślicznie
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i pobawiłem się NCS'em i zrobiłem coś takiego:
Obrazek


Od lusterka z wtyczki potrzebne są piny 10 i 3. Tutaj zapożyczone z innego forum foto z rozkładem pinów we wtyczce.
Generalnie są porady żeby podpinać 3 przewody - plus, minus i sygnał od wstecznego aby rozjaśniało się lusterko.
Wg mnie to do niczego nie potrzebne, więc ograniczyłem się do samego zasilania. Sprawdzone to działa dobrze.
Obrazek

Pacjent:
Obrazek

Zatem tak. Zacząłem montaż od przedłużenia wiązki o około pół metra, co by za krótko nie było oraz oplecenia przewodów taśmą materiałową, aby był porządek:
Obrazek

W tym momencie zdejmujemy zwykłe lusterko. Przekręca się jego mocowanie do szyby o 45 stopni i jest zdjęte.
Następnie trzeba się dostać pod podsufitkę. Zatem odkręcamy mocowanie słonecznika i słonecznik po jednej stronie. Są tam wkręty TORX
Wyjmujemy lampkę spod słonecznika. Od obydwu odpinamy wtyczki.
Dalej sprawdzałem gdzie jest prąd. Potrzebny jest prąd po zapłonie. W efekcie trzeba podłączyć lusterko pod jeden z przewodów od lampki a drugi do przewodów od czujnika otwarcia słonecznika. Plus fioletowy minus brązowy. Nie da się podłączyć tylko pod lampkę, ponieważ obieg prądu jest wyłącznie wtedy kiedy lusterko jest odsłonięte i lampki zapalone. Wg mojego przepisu lusterko działa niezależnie od włączonych świateł, na pierwszej pozycji kluczyka.
Obrazek
Obrazek

Do podłączenia trzeba obrać trochę izolacji z przewodu, i przylutować lub zakręcić przewód od lusterka i zaizolować.
Obrazek
Obrazek

Istotna uwaga. Przy testach może wam nie działać, jeśli robi się w dzień to. Powodem jest czujnik światła z przodu lusterka, aby w dzień nie ściemniało się. Wystarczy zatkać to palcem i można testować.

Coś tam się dzieje. Powoli, jako że specjalnie przy aucie nie ma co robić.

Niedawno dokonany zakup nowego obuwia:
Obrazek
Obrazek

I tu już na felgach na których będę jeździł w zimie.
Obrazek

Było tak:
Obrazek
Obrazek

I już tego nie ma. Błotnik zrobiony, bardzo ładnie. Przy okazji były drobne ślady rudej na klapie przy lampkach od tablicy, oraz jedna kropka na progu. Zostało to wypiaskowane, zabezpieczone i pomalowane.

Wpadły też pomarańczki z przodu. Podziękowania dla dawido_zn za ogarnięcie zamiany. Moje czarne są teraz u niego. Czekam na paczkę z pomarańczowymi bocznymi jeszcze i obaj będziemy mieli komplet jednolitego oświetlenia.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przyszły w końcu pomarańczowe kierunki. Zatem jutro montaż i będzie spójne auto, i w pomarańczy, tak jak lubię.
Obrazek

Mały update i zapowiedź innego wizerunku auta.
Jak widać wleciały już pomarańczowe kierunki w błotniki, więc etap przywracania jednolitości oświetlenia auta uznaję za zakończony.
Jest mój ukochany od zawsze pomarańcz.
I tak zdałem sobie sprawę że jeszcze chyba nie mam ani jednego foto ze zmiany kół w żadnym z samochodów które miałem, więc tu uwieczniłem :)
Jutro wrzucę fotki jak się auto prezentuje, bo już się ściemniło nim z myjni wróciłem. A moja "lustrzanka" Nokia nie ogarnie już po ciemku ładnych zdjęć :(

W międzyczasie zostały wyczyszczone skóry środkami Colourlock, jutro będzie jej konserwowanie.
Obrazek

Obiecane fotki :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wymieniłem termostat, jako że auto sie długo nagrzewało. Jest OK.
Obrazek

Odpowietrzanie. "Kocham to" Oczywiście już umyte i uprzątnięte po tym.
Obrazek

Działalność jakiegoś wuja:
Obrazek

Poza tym została zrobiona konserwacja podwozia. Niestety nie mam jeszcze fotek. Ale wszystkie nadkola, cała podłoga, pod wszystkim osłonami zostało zakonserwowane.

Jak auto było na podnośniku, jakieś stare wycieki zostały umyte zmywaczem, potem osuszone. Będzie się obserwować czy nic się nie dzieje dalej.

Plany na najbliższą przyszłość:
-dokładka lub zderzak alpiny. Zastanawiam się czy kupować ORI, czy laminata z allegro. Różnica pieniężna spora. Jeśli ktoś zetknął się z tymi dokładkami byłbym wdzięczny za opinię.

Kolejny plan to felgi. Rozważam 2 rodzaje Alpin i S65. Te nowsze pewnie bym kupił DARE :D Mam VT zrobiony, ale każda z tych felg wygląda tak dobrze, że dylemat jest.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Mały update.

Auto dzielnie pokonuje kilometry. Zimą jednak okazuje się gorsze od E34, bo tam co najwyżej centralny nie chciał zatrybić, a tutaj nagminnie przymarzają szyby i czasami zamki w drzwiach przez co trzeba z nimi walczyć aby zamknąć.

Z racji tego iż brakowało mi ogrzewania na wolnych obrotach, a po sprawdzeniu w INPA był błąd: auxiliary water pump, wleciały "nowe" elektrozaworki z pompką. Póki co wydaje się być dobrze.
Obrazek

Z racji iż doskwierał mi zbyt krótki podłokietnik, dzięki pomocy kolegów z forum dowiedziałem się że występuje przesuwany. Więc zakup:
Obrazek
Obrazek

Niestety jak w każdym, uchwyt pokryty gumą zadziera się i jest podrapany. Zatem obłażącą gumę usunąłem do końca, w efekcie wygląda bardzo dobrze.

Przed:
Obrazek

Po:
Obrazek

I jeszcze takie pytanie. Mam ciągle ponawiający się błąd dotyczący wtryskiwacza. Może jakieś sugestie co i jak, bo niezbyt wiem jak to zinterpretować. Engine roughness na tym cylindrze jest 0.00 więc wychodziło by ok z tego co wiem:
Obrazek

Dzięki koledze Lipper wpadnie do mnie hak holowniczy westfalii z całą wiązką i dwoma niezgubionymi jeszcze kluczykami do głowicy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Poza tym podstopnica w lepszym stanie:
Obrazek

I uszczelka lewej lampy która się uwzięła żeby parować:
Obrazek

Reszta fantów w trakcie zamówień i przesyłek.

Kilka rzeczy zrobione.

Zakupione u Marcina gumy bagażnika:
Obrazek

I już zamontowane:
Obrazek

Niestety jedno mocowanie w wykładzinie okazało się peknięte i przedmiotu nie utrzymuje bo się wyciąga, ale już to zamówione w nadchodzącej paczce od Sybira

Wymieniłem olej w skrzyni biegów oraz w dyfrze. Niestety brak foto z wymiany. Przy okazji zamiast tego silnik został od spodu umyty zmywaczem ze starych jakichś wycieków i prowadzona jest obserwacja czy wszystko ok.
Obrazek

Było:
Obrazek

Jest filtr powietrza KN:
Obrazek

A z racji iż kupiłem używany dodatkowo zestaw KN do czyszczenia filtra:
Obrazek

Filtr w tym momencie się suszy po myciu i oczekuje na aplikację olejka. Po zamontowaniu do przetestowania jest różnica na spory plus w stosunku do filtra papierowego nieznanej mi firmy.

Dodatkowo od Kamila zakupiłem plik ze zmodyfikowanym wsadem do sterownika silnika, który miał w swojej poprzedniej 523i. Troszkę jakby lepiej chodzi auto, wydaje się bardziej elastyczne, także dziękuję za to Kamil i się cieszę że wszystko przebiegło pomyślnie (możliwe usmażenie sterownika).

Dzisiaj po umyciu auta stwierdziłem, że zrobie mu kilka zdjęć, bo długo to było zaniedbywane. Niestety po umyciu przy wycieraniu zaczął mnie szlag trafiać ile rys wszędzie się pojawiło po zimie. No cóż. Życie. W międzyczasie oczekuję na paczuszkę od Sybira i działam dalej :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W międzyczasie doszła paczka od Sybira, serdeczne dzięki za jak zwykle najlepszej klasy obsługę.
Obrazek

Uszczelka przedniej szyby. Stara sparciała. Jak tylko zrobi się ciepło, biorę się za wymianę.
Obrazek

Guma dolotu. Przy wymianie elektrozaworków, okazało się że stara jest popękana trochę. I że zrobiła się plastikowa.
Obrazek

Kolejne elementy układanki do montażu haka holowniczego. Wzmocnienie zderzaka pod zaślepkę.
Obrazek

Klapka haka holowniczego
Obrazek

To już widzimisię. Mocowanie tempomatu jest pordzewiałe co mnie irytuje, więc nowe :)
Obrazek

Zaślepka śrubki mocującej kieszeń z narzędziami:
Obrazek

Coś co mnie mocno cieszy. Cały komplet, właściwie wszystkie elementy wybieraka biegów. Cel - całkowite zniwelowanie luzu na lewarku. Nie jest mocno duży, ale ostatnio się najeździłem nowiutkimi samochodami prosto z taśmy to mnie zaczęło mocniej wkurzać :)
Obrazek

Spinki mocowania osłony wentylatora chłodnicy
Obrazek

Zestaw jakichś potrzebnych spinek i wkrętów, co gdzie brakuje. W nadkolu, gdzieś indziej itd.
Obrazek
Obrazek

Zaczep gumy porządkowej w bagażniku. Mój okazał się być lekko ułamany i niefunkcjonalny.
Obrazek

Na koniec coś dla duszy po skończonej robocie, kilka katalogów do poczytania
Obrazek

Wymiana gumy dolotu. Porozbierane. Syf. Trzeba umyć po zimie. Aczkolwiek na jesień było myte i nie wiem skąd tyle piachu tu pod maską przy tej ilości osłon. W E34 tego nie było.
Obrazek

Było:
Obrazek

Porównanie w trakcie:
Obrazek

Jest:
Obrazek

Nowe filterki do gazu:
Obrazek

Stary kontra nowy:
Obrazek

Przy okazji gaz został wystrojony. Chodzi duużo lepiej teraz.

Było uszkodzone mocowanie:
Obrazek

I jest nowiutkie całe:
Obrazek

Wymieniona podstopnica z połamanej na całą:
Obrazek

Wpadł nieuszkodzony przycisk klimatronika, który wypadał. Przy tym śmieszna akcja. Wsiadam ze znajomym do auta, najpierw wyjmuję stary przycisk, a on się tak patrzy i mówi: pewnie zaraz drugi z kieszeni wyjmiesz :D Zgadł :)
Obrazek

Krasek zwrócił mi uwagę że mam niewłaściwy olej do skrzyni wlany przy wymianie. I faktycznie na zimno ciężko wchodzą biegi. Zatem kupiłem właściwy Castrol Syntrans B 75W. Teraz tylko nigdzie nie mogę kanału obczaić aby go wymienić. U każdego zajęty...
Obrazek

No i ostatnio jak auto było na podnośniku zauważyłem, że mam poparciałe tylne elastyczne przewody hamulcowe. Zatem nówki TRW:
Obrazek

I przy okazji nowy płyn hamulcowy:
Obrazek

Dzisiaj zmieniłem ponownie olej w skrzyni biegów. Zobaczymy rano co będzie, póki co jest ok. Weszło coś około 1.2-1.3 litra.

No i tym razem udostępnienie kanału się udało, więc w końcu zrobiłem wymianę elementów wybieraka biegów. Wrednie i opornie szło, ale się udało.

Zatem zaczynamy, zdejmujemy gałę:
Obrazek

Wyjęty wodzik, wyierak i reszta gratów:
Obrazek
Obrazek

Stare łożysko:
Obrazek

I już nowe łożysko:
Obrazek

I tulejka nad której wyjęciem musiałem się trochę pogłowić:
Obrazek

Całość operacji zakończona powodzeniem i rękami które nie dają się odmyć nawet płynem do mycia silników.

Wrażenia. Luz około 0.5-1.0cm na boki jest nadal. Aczkolwiek całość chodzi znacznie sztywniej i precyzyjniej.

Nie ma róży bez kolców. Miałem wymieniać elastyczne przewody hamulcowe tylne, lecz dopatrzyłem, że mam zardzewiałe przewody hamulcowe metalowe.
Obrazek

W związku z tym będę je wymieniał, a resztę zrobię przy okazji (płyn i przewody gumowe).
Teraz porada do was. Czy lepiej rzeźbić przewody miedziane, będą wieczne, czy zakupić gotowe stalowe w ASO. Zdaje się elementy nr 3 i 4?
Cenowo wyjdzie w miarę podobnie za materiał, trochę taniej za miedź, trochę drożej za montaż za to pewnie, ale łatwiej będzie to z kanału zrobić.

Trochę się działo, ale zaktualizuję fotostory później.
Na razie najnowszy nabytek:
Jedna sztuka ładniutka:
Obrazek

Pozostałe 3 już niestety w takim stanie:
Obrazek

Czeka mnie polerowanie rantów i odświeżenie śrubek. Na srebrno jak są, lub na złoto, do zielonego by pasowało.

Dobra. Kilka rzeczy zaktualizuję.

Auto dostało się w ręce PLOTKA w Białymstoku, gdzie zrobił korektę lakieru.
Tak było przed:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i po kuracji:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Lakier trochę przeszedł, więc głębsze rysy pozostały, ale lśni pięknie, jest lustrzany. Wszystkie swirle, drobne ryski itd zostały zlikwidowane. Dobre podejście do sprawy i pacjenta.

I któregoś deszczowego dnia po pracy, na gładkim lakierze fajnie się deszcz skropelkował:
Obrazek
Obrazek

Kolejna rzecz. Dotarła mi z malowania zaślepka haka:
Obrazek

Więc zabrałem się za montaż zakupionego wcześniej żelastwa.
Zacząłem od demolki:
Obrazek
Obrazek

Trzeba było trochę śrubek odkręcić i pozbyć się odbojników (są na sprzedaż)
Obrazek

Zrobić małe cięcie w belce:
Obrazek

Założyć wzmocnienie zderzaka:
Obrazek

No i to co bolało mnie najbardziej... Zrobić otwór w karoserii aby przeprowadzić wiązkę.
Co ciekawe, otwornica się poddała... Dobrze że miałem dobre ostre wiertło fi4 to raz przy razie i potem bokiem, aby wykonać otwór fi40mm. Potem konserwacja brunox i smołą do podwozi oraz przeprowadzona już wiązka:
Obrazek

No i tworzenie otworu w zderzaku na klapkę. Niestety brak jakichkolwiek oznaczeń gdzie ciąć. Musiałem duużo mierzyć, oraz robić przymiarki. W końcu udało się wyciąć dobry otwór i klapka idealnie pasuje. Niestety noc złapała i brak foto. Będzie przy okazji.

Felgi trochę odmyłem z grubsza, ale jeszcze spróbuję użyć środka w stylu IRON X, jako że DIMER wymiękł trochę:
Były:
Obrazek
Obrazek
Są:
Obrazek
Obrazek

W takim stanie poszedłem przymierzyć je do auta, jak będą leżeć.

S33 VS S5 RC
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I oba kółka z jednej strony już:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Mi się podoba. Jak zregeneruję śrubki i spoleruję ranty będzie bajka.

Aby nie było tak różowo (bo to tylko 4x8J) ukazują się takie braki szerokości:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W związku z powyższym i pomiarami będą dystanse 17 i 20 mm. Od razu ze zmianą otworu centrującego na felgę, aby mieć uniwersalne.

Jako że nie chcę mieć większych szpar w nadkolach niż na 16" oponę przewiduję na 225/50R17. Bo na tych 17 się zrobiła koza (235/45R17 VS 225/55R16)

Na chwilę obecną felgi rozkręcone.
Mam teraz taką fajną miseczkę śrubek, tylko niezbyt mam pomysł gdzie dać aby najszybciej i za rozsądną kasę odnowili.
Obrazek

Rotor z jednej wyjęty, pozostałe trzeba będzie wycisnąć na prasie.
Obrazek

Po 5 minutach ze środkiem 3V3 (rewelacja!!) lakier wyglądał już tak:
Obrazek

No i oczyszczony z tej jakby folii:
Obrazek

Tak jedna felga przygotowana jest do polerki. Jeszcze tylko zdjąć opony i można w pełni działać.
Opony na sprzedaż za ile kto da. Jestem w stanie wysłać za jakieś 50zł. Fulda rok 2010, wszystkie po 3mm. Bez uszkodzeń jakichkolwiek.

CDN...

Auto jeździ. Ostatnio wskoczył taki fajny przebieg:
Obrazek

Do felg zakupiłem opony jedynej słusznej marki, czyli Continental Sport Contact 3 rok w rozmiarze 235/45R17 w bardzo ładnym stanie.
Obrazek
Obrazek

Niniejsze oponki mają fajny bajer jakim jest powłoka wewnątrz, która uszczelnia oponę w razie przebicia. Taki klaister. Nazywa się to Conti Seal jakby ktoś chciał poczytać:
Obrazek

Przyszły też dystanse do felg 17 i 20mm. Dystanse mają kołnierz na felgę 72,5mm czyli od normalnych BMW. W przyszłości będzie można założyć dowolne felgi, czy też dystanse, do dowolnego BMW:
Obrazek

Oczywiście do tych dystansów konieczne są pierścienie centrujące:
Obrazek

Śrubki dałem do ocynkowania w celu odświeżenia. Może szału nie ma, ale jest schludnie i nie ma rdzy, a cena 50zł za komplet jest świetna. Tak to wygląda:
Obrazek

No i wypolerowałem jedną felgę:
Obrazek

Przymierzyłem na próbę rotor i pojedyncze śrubki:
Obrazek
Obrazek

I całokształt:
Obrazek

To była ta najlepsza felga. Teraz czeka mnie niestety takie coś z wżerami:
Obrazek

Roboty będzie, ale wiem jaki efekt można osiągnąć, więc mnie to zachęca do pracy :)

Na chwilę obecną wżery są już z jednej usunięte, w efekcie czego wyglądałem jak górnik. Ale już z górki będzie.
Do felg planuję chromowane wentylki.
Po zrobieniu rantów pozostanie jeszcze dokładnie domyć rotory z pyłu oraz oczyścić bębny.

Poniżej dowód amelinowej ręki, że nie próżnuję, hah. Kolejna felga już wyprowadzona z wżerów, jeszcze seria wodnych papierów i będzie gotowa.
Obrazek
Obrazek

W międzyczasie, dzisiaj rano było małe reunion z kolegą ze studiów i wtedy sąsiadem: Matt_GT.
Dwa brudasy i porównanie lamp przed i po FL.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Doszły chromowane wentylki:
Obrazek

Szuwaks Iron Zero, którym odczyściłem rotory i bębny. Poza paroma rysami, rotory jak nowe.
Obrazek

Rotory przed i po:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Bęben w trakcie czyszczenia:
Obrazek
Obrazek

Foto porównawcze po polerce, przed i po:
Obrazek

Felgi gotowe:
Obrazek

I na aucie. Tutaj tył z dystansem 20 (ale za bogato).
Obrazek

Przód za dnia, dystans 17:
Obrazek

I foto całości. Przód aktualnie 20mm a tył wcale, ze względu na podróż w pełni załadowanym autem w 5 osób.
Obrazek

Sesja porządna nastąpi. Jak dla mnie wygląda rewelacyjnie. Aby tylko dopasować lepiej dystans z tyłu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I tutaj foto z boku. Z przodu dystans 20mm ET0 Z tyłu bez na chwilę obecną, ET20.
Obrazek

Dzisiaj zamontowałem w końcu uszczelkę przedniej szyby. Nie zrobiłem fotki starej, ale dosłownie się kruszyła w rękach, aczkolwiek jeszcze "była", a po bokach w nawet całkiem niezłym stanie. Dzisiaj u kolegi widziałem, coś co kiedyś nazywało się uszczelką, jako że dookoła zostało tylko wypełnienie aluminiowe. Gumy brak :D. Więc u mnie nie było jeszcze źle. Ale ma być jak należy.
Obrazek
Obrazek
Do montażu popsiukałem silikonem w sprayu, wchodziła praktycznie sama ta uszczelka. Malina.

Skoro byłem przy uszczelkach, wymieniłem w końcu uszczelkę lampy, która mi parowała. Moja nie była niby zła, ale nie wiem. czy ori czy nie, bardziej pianka niż guma. Tak czy inaczej miałem lepszą to wymieniłem. Poza tym odkryłem powód parowania (prawdopodobny) - guma dookoła wtyczki żarówki, nie była założona na klosz całym obwodem. Powinno być lepiej.
Obrazek
Obrazek

No i wyjąłem i wyczyściłem wtryskiwacze gazowe, jako że ostatnio niezbyt dobrze działają. Będą albo wtryski do wymiany, albo reduktor. Objaw: na niedogrzanym silniku auto bardzo mocno szarpie, robi kangurka, przy ruszaniu potrafi zgasnąć. Mam przez jednego speca obstawiany reduktor (niby nie trzyma ciśnienia, bo z 1.2 potrafi spaść do nawet 0.7) a drugi obstawia wtryski. Zobaczymy co będzie.
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Była wolna chwila, więc postanowiłem skończyć montaż haka, czyli pociągnąć instalacje elektryczną.
Po zdjęciu kanapy, ukazał się poniemiecki jeszcze brud i bogactwo. Drobne zabawki dziewczęce, spinki do włosów, tyle kruszyn że dzieci z Afryki bym nakarmił i 1,5 euro oraz 50 fenigów.
Obrazek

Z kanapy wystawał kawałek papierka, bardzo się z niego ucieszyłem, w końcu go mam :)
Obrazek
Obrazek

Wracając do haka, instalkę poradziłem sobie zamontować, jak na razie wszystkie światła działają, gdzie przy niekompletnym montażu nie działały wcale, więc wszystko powinno być ok. Podziękowania koledze Lipper bodajże za towar i kilka porad co do czego.

W trakcie montażu zwróciłem uwagę, jak bardzo przemyślane są te auta. Wiązka przewodów schowana pod osłoną elegancko, ale chcąc przeprowadzić kolejny, nie trzeba nic rozbierać w tej kwestii, tylko wystarczy wykorzystać dodatkowy kanalik z zaczepami. Bajki.
Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Za dużo się aktualnie nie dzieje, ale zrobiłem wstępną przymiarkę do polerki lamp i kilka aktualnych fotek.
W najbliższych planach mam zakup trochę chemii do auta i dalsze zadbanie o lakier.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Wspólne nocne fotki E32 i E39 i nauka obsługi aparatu :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A teraz zgadnijcie co będę robił całą sobotę :D
Obrazek
Obrazek

Dzisiaj padało. Potem padało. Później też padało. Ale Bóg dał parę godzin gdzie nie padało i wymyłem auto, nałożyłem politurę i wywoskowałem. Poniżej efekty.
Obrazek
Obrazek

I zgadnijcie co się stało jak tylko wróciłem do domu. Też padało :D Więc od razu test powłoki.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Alpina vs Mpak
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Mała aktualizacja.
Stwierdziłem, że lampy mogę zrobić trochę lepiej. Wcześniej zaczynałem od papieru 1200 teraz robiłem od 600 w górę. Jest sporo lepiej. Przy okazji zrobiłem już obydwie, poprzednia lampa kierowcy była na próbę.
Więc przed:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W trakcie:
Obrazek
Obrazek

Efekt prawej, bo lewej zapomniałem cyknąć
Obrazek
Obrazek

No i podziwianie mojej pracy i zielonej :)
Obrazek

W międzyczasie przyszła paczka od Darexa. Durna poczta zamiast zostawić awizo trzymała mi 2 tygodnie! Skandal.
Zatem nowe wycieraczki szyby przednie, nowe końcówki przewodów zapłonowych i rolka SKF do klimy.
Obrazek

Stara i nowa (Bremi ori różni się lekko od Boscha):
Obrazek

Świeczka irydowa Denso, w ładnym stanie. Szkoda że tylko jednoelektrodowa.
Obrazek

No i wymiana po nocy na parkingu. Już zapomniałem jak to jest.
Obrazek

To auto jest w tak dobrym stanie, że prawie nie ma co przy nim robić. Niestety jak mówię to postanowiła pokazać że jednak pozwoli mi coś przy sobie porobić i strzeliła focha. Raz ma dobrze raz nie pracuje na 3 cylindrze (angine roughness w INPA na poziomie 8-10K).
Podmieniałem miejscami na cylindrach świece, wtryskiwacze, cewki. Cały czas albo wszystko działa dobrze, albo lipa na 3 cylindrze. W tym momencie przychodzi mi tylko do głowy jeszcze błąd sterownika silnika. Podobna sytuacja była chyba u Krzyśka_E34. Dzisiaj wgram na nowo mapę silnika, zobaczymy co się będzie działo.


Ostatnio edytowano 4 sierpnia 2014, 19:51 przez bombel535, łącznie edytowano 38 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bombel -->> E39 523i M52B25 Oxfordgrun
PostNapisane: 12 września 2013, 14:28 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 32
Posty: 4703
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: E90 320d
Kod silnika: M47
Garaż: E90 320d: viewtopic.php?f=6&t=159224

Było:
E36 325td
E36 318is Coupe
E39 530d Touring: viewtopic.php?f=6&t=82514
E46 318i: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132544
Ładnie wyglądająca seria :super: ja bym tylko uporządkował kierunki :) niestety do E34 podejścia nie ma ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bombel -->> E39 523i M52B25 Oxfordgrun
PostNapisane: 12 września 2013, 14:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 688
Moje BMW: E39
Kod silnika: 523
Oj tylko ta wygoda, wygoda ;) zadbane e39 odwdzięczyć się potrafi naprawdę dobrze. Mi się jednak bardziej podobało e34 :)

_________________
Prelude 3 gen
BMW 528IA
Audi A3 tdi dynosoft
BMW 740D
Corsa B C20XE ;]
Astra F Sedan C20XE
Audi A8 D2 3,7 Q
A wszystko w linku niżej zapraszam:
viewtopic.php?f=55&t=122822


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bombel -->> E39 523i M52B25 Oxfordgrun
PostNapisane: 12 września 2013, 14:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 26
Posty: 1585
Moje BMW: Avensis
Kod silnika: D4D
Ładny sedan. Jak podejdziesz tak jak do e34 to będzie malina :)
s37 ładnie na aucie wygląda(nie wiem czy zostawiłeś po e34).

_________________
Obrazek
Typer 07 / 2013 - III miejsce, 09 / 2013 - III miejsce,
Typer 1 / 2014 - I miejsce, Typer 4 / 2014 - III miejsce, Typer 5 / 2014 - II miejsce, Typer 7 / 2014 - I miejsce, Typer 8 / 2014 - III miejsce, Typer 09 / 2014 - I miejsce, Typer 11 / 2014 - 3 miejsce, Typer 12 / 2014 - III miejsce
Typer 01/2015 - III miejsce, Typer 2/2015 - III miejsce, Typer 05 / 2015 - II miejsce, Typer 8 / 2016 - III miejsce, Typer 10 / 2015 - III miejsce, Typer 02 / 2016 - II miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bombel -->> E39 523i M52B25 Oxfordgrun
PostNapisane: 12 września 2013, 16:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 450
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E32 735iA
Kod silnika: M30B35
Garaż: Jest:
E32 735iA:
viewtopic.php?f=6&t=153588

Byłe E39 523i:
viewtopic.php?f=6&t=133425

Było E34 535i:
viewtopic.php?f=6&t=124376
achel159 napisał(a):
Ładny sedan. Jak podejdziesz tak jak do e34 to będzie malina :)
s37 ładnie na aucie wygląda(nie wiem czy zostawiłeś po e34).


Dzięki za wiarę we mnie :)
Co do S37, to poszły razem z autem. Jest to optymalna felga... Ale... To jest 18 cali. A w tym momencie mam super wygodne auto, nie wytłuczone zawieszenie i chciałbym to zachować. Dlatego zostanę przynajmniej na razie przy 16". Popatrzę co jest z 17" ewentualnie ciekawego, ostatecznie S37 :) Ale auto ma na celu być duppenwaggen, więc po co pchać na siłę wielkie fele i katować je w mieście. E32 będę pieścił jak dokupię :D

Co do auta, owszem, E34 ogółem dużo fajniejsze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bombel -->> E39 523i M52B25 Oxfordgrun
PostNapisane: 12 września 2013, 18:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 37
Jak na tyle lat to rzeczywiście dobrze się trzyma ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bombel -->> E39 523i M52B25 Oxfordgrun
PostNapisane: 12 września 2013, 20:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 34626
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
przy byłym E34 wygląda słabo, ale jestem pewny, że zarówno ta E39 jak i planowane E32 będą :padam:
powodzenia :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bombel -->> E39 523i M52B25 Oxfordgrun
PostNapisane: 12 września 2013, 22:07 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 6377
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: audi 80 b4 abt lpg
Kod silnika: ABT
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=119539 BMW E39
viewtopic.php?f=55&t=164448 AUDI 80
bombel535, ile za to napłaciłeś?moze byc na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bombel -->> E39 523i M52B25 Oxfordgrun
PostNapisane: 12 września 2013, 22:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Na VIN widzę M-zawias. Nie jest twardo?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bombel -->> E39 523i M52B25 Oxfordgrun
PostNapisane: 12 września 2013, 22:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 450
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E32 735iA
Kod silnika: M30B35
Garaż: Jest:
E32 735iA:
viewtopic.php?f=6&t=153588

Byłe E39 523i:
viewtopic.php?f=6&t=133425

Było E34 535i:
viewtopic.php?f=6&t=124376
ULLISSES napisał(a):
Na VIN widzę M-zawias. Nie jest twardo?


Jest w sam raz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bombel -->> E39 523i M52B25 Oxfordgrun
PostNapisane: 13 września 2013, 00:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 26
Posty: 4262
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E39, E32, E30
Kod silnika: M57D30 M60B30 M50B25
e39 jak e39, czekam na e32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bombel -->> E39 523i M52B25 Oxfordgrun
PostNapisane: 13 września 2013, 01:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 450
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E32 735iA
Kod silnika: M30B35
Garaż: Jest:
E32 735iA:
viewtopic.php?f=6&t=153588

Byłe E39 523i:
viewtopic.php?f=6&t=133425

Było E34 535i:
viewtopic.php?f=6&t=124376
Byczus napisał(a):
e39 jak e39, czekam na e32 :)


A kolega to podobną kofigurację do mojej już ma :) Gratki. A jak przesiadka z E34 do E32?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bombel -->> E39 523i M52B25 Oxfordgrun
PostNapisane: 13 września 2013, 04:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 6200
Lokalizacja: Lodz/Chicago
Moje BMW: F10 535
Kod silnika: N55
Garaż: F10 535i
viewtopic.php?f=6&t=164895&start=0
Lindsay Loha S600 W140
viewtopic.php?f=55&t=164699
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296

Byle:
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
E60 535xi
viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 viewtopic.php?f=6&t=40314
Twardy wosk 3 letni ? Trzy lata temu nakladany czy ma wytrzymac 3 lata :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bombel -->> E39 523i M52B25 Oxfordgrun
PostNapisane: 13 września 2013, 08:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 450
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E32 735iA
Kod silnika: M30B35
Garaż: Jest:
E32 735iA:
viewtopic.php?f=6&t=153588

Byłe E39 523i:
viewtopic.php?f=6&t=133425

Było E34 535i:
viewtopic.php?f=6&t=124376
Hakelbery napisał(a):
Twardy wosk 3 letni ? Trzy lata temu nakladany czy ma wytrzymac 3 lata :hyhy:


To drugie oczywiście, heeh :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bombel -->> E39 523i M52B25 Oxfordgrun
PostNapisane: 13 września 2013, 13:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 26
Posty: 4262
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E39, E32, E30
Kod silnika: M57D30 M60B30 M50B25
bombel535 napisał(a):
Gratki. A jak przesiadka z E34 do E32?

E32 jeździ się po prostu epicko, kanapowóz który przynajmniej na razie nie prowokuje mnie do szybkiej jazdy tylko do toczenia się :-D czuć jednak, że prowadzi się prawie 2tony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bombel -->> E39 523i M52B25 Oxfordgrun
PostNapisane: 13 września 2013, 13:34 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 10293
Dobry zakup :ok: Mam bardzo dobre wspomnienia co do "ogóra" 523i ;)
Ja bym dał klasyczne koło i pomarańcze..... o coś jak było u mnie :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bombel -->> E39 523i M52B25 Oxfordgrun
PostNapisane: 13 września 2013, 13:36 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 7672
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: e39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
pomarańcze+styling 32 w 17", skoro nie chcesz 18 ;) i będzie pięknie

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bombel -->> E39 523i M52B25 Oxfordgrun
PostNapisane: 13 września 2013, 13:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 450
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E32 735iA
Kod silnika: M30B35
Garaż: Jest:
E32 735iA:
viewtopic.php?f=6&t=153588

Byłe E39 523i:
viewtopic.php?f=6&t=133425

Było E34 535i:
viewtopic.php?f=6&t=124376
Zastanawiam się czy zostawiać styling 33, ale chyba pójdą w świat :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bombel -->> E39 523i M52B25 Oxfordgrun
PostNapisane: 13 września 2013, 16:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 6200
Lokalizacja: Lodz/Chicago
Moje BMW: F10 535
Kod silnika: N55
Garaż: F10 535i
viewtopic.php?f=6&t=164895&start=0
Lindsay Loha S600 W140
viewtopic.php?f=55&t=164699
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296

Byle:
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
E60 535xi
viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 viewtopic.php?f=6&t=40314
bombel535 napisał(a):
Hakelbery napisał(a):
Twardy wosk 3 letni ? Trzy lata temu nakladany czy ma wytrzymac 3 lata :hyhy:


To drugie oczywiście, heeh :)


Nie czepiam sie ale nie ma takiego wosku ktory utrzyma sie rok, nawet pol roku nie mowie nawet o trzech. Powloka kwarcowa wytrzyma rok, moze troche wiecej ;) Oddaj auto na korekte lakieru I naloz powloke kwarcowa, nie poznasz auta :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bombel -->> E39 523i M52B25 Oxfordgrun
PostNapisane: 16 września 2013, 19:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 450
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E32 735iA
Kod silnika: M30B35
Garaż: Jest:
E32 735iA:
viewtopic.php?f=6&t=153588

Byłe E39 523i:
viewtopic.php?f=6&t=133425

Było E34 535i:
viewtopic.php?f=6&t=124376
Auto się sprawuje ok, powoli zaczynam coraz bardziej odczuwać brak mocy w porównaniu do poprzedniczki, ale przynajmniej w miarę oszczędne i silnik szybko się nagrzewa i wskakuje na gaz. Zastanawiam się nad jakimś chipem aby osiągnąć poziom 190 koni tak jak to jest w M50 i M54. Jakieś porady co i jak?

Co do aktualności.

Zakupiony nowy olej full syntetyk Liqui Moly 5w40 i płukanka. Do tej pory jeździło na Petronas 0w40
Obrazek

Zakupione nowe gumki do kluczyków:
Obrazek

Tu przed:
Obrazek

I po wymianie:
Obrazek

Nowe chodniczki w wersji jesienno zimowej - gumowe Petex, sprawdzona wysoka jakość:
Obrazek
Obrazek

Stopery, teraz nic się nie przesuwa:
Obrazek

Czarne letnie chodniczki materiałowe:
Obrazek

I te odporne na pluchę:
Obrazek

Teraz czekam jeszcze na paczkę od Sybira z nową uszczelką pokrywy zaworów, filtrem oleju i jeszcze paroma gratami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 256 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL