BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 18:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 354 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: FLEX-->> [e46] 330Ci KONIEC i POCZĄTEK-idzie M3 V8
PostNapisane: 29 października 2013, 17:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 584
Lokalizacja: SBI
Moje BMW: e36 318tds e46 330Ci
Kod silnika: M41 M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135207
Witam.

Po prawie dwoch latach odkąd ppatryk (poprzedni właściciel) zakończył prowadzenie galerii ja zakładam swoją (można odnaleźć dziennik prowadzony przez ppatryk-a dotyczacy 330 na forum) Jednak w całym tym okresie większość prac i zmian dokumentowałem. Będe zamieszczał opisy chronologicznie zaczynając od momentu zakupu w listopadzie 2011 roku.

Samochód zakupiony przy przebiegu ok. 254 tys. na dzień dzisiejszy ma 265 tys. km :wstyd:

Zaczne od podstaw.

Dane pojazdu:

Art. Wartość
Numer podwozia WBABN51070JT64560
Kod typu BN51
Typ 330CI (EUR)
Typoszereg E E46 (2)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji COUPE
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M54
Pojemność skokowa 3.00
Moc 170
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor TITANSILBER METALLIC (354)
Tapicerka STOFF FLACHGEWEBE LEINEN/ANTHRAZIT (E4AT)
Data prod. 2001-03-17


Wyposażenie

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S169A EU3 EXHAUST EMISSIONS NORM Redukcja spalin EU 3
S403A GLAS ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny, elektryczny
S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE Lusterko wewn. przyciemniane autom.
S439A INTERIOR TRIM FINISHERS Listwy wewnętrzne chrom mat.
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
S663A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional CD
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki
S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.
S946A CONSIDERATION OF PRICE DEPENDENCY Dummy-SALAPA


Wyposażenie seryjne

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
S375A LT/ALY WHEELS/DOUBLE SPOKE 79 Obr. BMW, st. le. podw. spr. 79
S458A SEAT ADJUSTMENT, ELECTRIC. F DRIVER/PASS Regulacja fotela przedn. elektryczna
S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów
S550A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy
S832A BATTERY IN LUGGAGE COMPARTMENT akumulator w bagażniku
S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Wersja językowa, niemiecki

Niedługo po zakupie samochód wyglądał tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jedne z pierwszych modyfikacji - przełom 2011/2012

- wymiana sprężyn na seryjne (2 tylnie nowe)
- zakup alufelg 17" na zime, oczywiście oryginalne BMW, po regeneracji (co ciekawe na takich właśnie kołach samochód opuścił fabrykę) ;)
- geometria
- czarne gumowe dywaniki PETEX na lato i zime (tylko z guma)
- instalacja xcarlink-a pod oryginalne radio
- listwa zderzaka tył pod PDC
- czujnik parkowania bezprzewodowy
- lakierowanie powierzchni na tylniej klapie pod tablicą rejerstracyjna oraz pod blendą nad tablicą (norma w e46)

Zimowy setup:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Następnie:
- nowy zbiorniczek płynu chłodzącego + korek + odpowietrznik (MEYLE HD) + zalanie DYNAGEL
- nowy wahacz lewy Lemforder + tuleja z mocowaniem (prawy wahacz jeszcze ok)
- nowe drążki 2 szt. MOOG
- wymieniłem lampy z tyłu (komplet) na swieższe
- nowa klapka popielniczki w kokpicie na tunelu

Z ciekawości odwiedziłem też hamownie aby sprawdzić ile koników zostało po ponad 10 latach
Trzeba tez wspomnieć, że było to przed wymiana osprzetu, filtrow i olejów. Myśle że na dzień dzisiejszy powinno być wiecej KM i NM niż wtedy :]
Obrazek

Na LPG słabo ale wtryskiwacze były juz na umarciu.
Ale z wyniku byłem zadowolony :)

- Potem przyszedł czas na sprzęgło :] Zakupiłem LUK-a
- wymiana uszczelnienia wału
- zestaw naprawczy 5 biegu (lewarek zostawał mi czasem na lini 5 biegu zamiast wrócić do pozycji neutralnej)
- wrzuciłem short shifter :]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Za jednym razem:
- nowe świece NGK (made in japan)
- komplet filtrów BOSCH
- przednie łączniki stabilizatora MOOG 2x
- gumy na stabilizatorze przód
- uszczelka pokrywy zaworów

Dodatkowo postanowiłem po kilku artykułach przetestować produkty XADO
-anticarbon do czyszczenia cylindrów z nagarów
-vitaflush czyli płukanka przed wymianą oleju
-olej XADO 5W50 8L
-Rewitalizant STAGE 1 regenerujący powierzchnie metalu - dodatek do oleju

Tanie to nie było, ale uznałem, że może warto :looka:

Do kompletu jeszcze LIQUI MOLY do czyszczenia wtryskiwaczy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wymiana oleju na XADO nastąpiła po 10 500 km. Dla mnie nawet za długo czekałem :)


Powoli zbliżała się wiosna więc doszły nowe opony na przód:

-Nankang ns-2 dwie sztuki
Obrazek
Obrazek

-Wczesna wiosną jakiś gryzon przegryzł mi wąż o wody dlatego zakupiłem nowy.
- Zbiegło się to z awaria alternatora, króry oddałem do pełnej regeneracji

Obrazek

Na kilkudniowym wyjeździe silnik nierówno pracował, okazało się, że jedna z cewek padła.. wiec zakupiłem:

- 6 sztuk cewek marki BERU (najbardziej polecane) niestety 180 zł za szt. :kwasny:
- zakup nowego akumlatora CENTRA FUTURA 77ah
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kolejny serwis:
-wymiana paska na CONTINENTAL
-wymiana oleju w skrzyni biegów: ori bmw

Potem dość mało jeździłem samochodem..

W grudniu 2012 roku przy przebiegu 262 tys. podjechałem do znajomego warsztatu GZW Zbrosławice na wymiane wtryskiwaczy LPG. Praca poszła dość sprawnie lecz pojawił się problem przy strojeniu - diagnoza:

- zakup nowego przepływomierza VDO:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dodatkowo pod koniec 2012 wymieniłem:
- nowy zawór DISA
- oryginalna nowa odma
- Oil Catch Tank firmy D1-spec + kilka metrów węża 18 mm (zdjecie po montażu w komorze na końcu w galerii

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oil Catch Tank zastosowałem, ponieważ w M54B30 bardzo szybko oryginalny separator oleju się zawala syfem i jest niedrożny. Często dlatego też te silniki biora duże ilości oleju. Postanowiłem rozwiązać sprawe raz na zawsze poprzez produkt D1, który jest w obiegu odpowietrzenia skrzyni korbowej zainstalowany przed oryginalna odmą, dzięki czemu zbiera znaczna większość zanieczyszczeń, które co jakiś czas spuszczam ze zbiorniczka poprzez umieszczony w nim korek spustowy.

POLECAM ten zabieg w m54b30.

Poczatkiem roku 2013 wymieniłem :

-zestaw naprawczy VANOS-a BEISAN komplet wraz z "łyżwą" i sróbkami
-nowa uszczelka pokrywy zaworów + 15 uszczelek srób ori bmw + uszczelka korka oleju ori bmw +zmywacz do starych uszczelnień
Obrazek
Obrazek

Po wymianie uszczelnień jest wyczuwalnie lepszy "dół" podczas pracy silnika.


Marzec 2013 - Zawsze miałem fioła na punkcie anty-korozji i profilaktycznego zabezpieczania samochodów od rdzy, a że miałem juz doświadczenie w tym temacie z e36 postanowiłem zacząć "REMONT GENERALNY" po czasie tak to musze nazwać, ponieważ brnąłem z pracami coraz głębiej w samochód. Do tego remontu wlicza sie też dużo wymian mechaniki i elementów estetyki samochodu. Po kolei:

1. Pierwszy etap prac to demontaż kompletnego wydechu, wszystkich osłon, nadkoli, osłon termicznych, rozpórek podwozia, wału przewodów (zapewnienie dobrego dostępu przy konserwacji) zderzaków, nakładek progowych, lamp przód i tył - dostanie się do gołego podwozia - wykorzystałem w tym celu najazdy, było cieżko bo czasem mocowania były zapieczone, dużo mocowań tez brakowało.. Praktycznie wszystkich elementów zewnętrznych samochodu: listwy, klamki oswietlenie, uszczelki itp.

2. Przy okazji rozebrałem praktycznie całe wnętrze: podsufitka ze słupkami, boczki kanapa tył, tunel oraz wszystkie wykładziny bagażnika oraz zaciski hamulcowe.
Roboty od groma a to dopiero poczatek..

3. Następnie samochód postawiłem na 15' stalówkach :P i obaliłem na kołyskach na bok. Majac dobry dostęp do całej podłogi myłem całe podwozie przez 2 dni (1 dzien + drugi poprawki po wyschnięciu) myjka ciśnieniową generującą strumień wody o temp. do 140 stopni (praktycznie para) Po tak przygotowanej powierzchni można było dopiero ocenić jakie oblicze ma podwozie. Wiadomo samochód w miare młody więc dziur nie było lecz duża ilosc korozji powierzchniowej. Ale był to wg mnie najwyższy czas aby sie za to zabrać.

Środki z których korzystałem:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Uznałem, że nie bede wklejał zdjęc pokazujacych miejsca skorodowane, bo mam ich bardzo dużo oraz wygladaja nieestetycznie. Jeżeli ktoś chce moge wysłać taka paczke zdjęć na PW badz e-mail :) Zamieszczę jedynie zdjęcia tych miejsc po podkładowaniu, także będzie można znaleźć taka newralgiczna lokalizacje np. w swoim egzemplarzu ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ze względu na koniecznosc pozostawienia samochodu w tej pozycj nie moglem wyciągnąć zawieszenia i nie dotykałem na tym etapie tylniej czesci od poczatku baku w tył. Zostały wykonane tylko prace na samej podłodze kabiny.

Kazde skorodowane miejsce czysciłem w zależności od potrzeby kątówka z tarczą, szczotką druciana na kontówkę, szczotka na wiertarkę, dremelem wraz z zestawem koncówek, papierem sciernym różnych gradacji, czasem reczną szczotka drucianą. Cel był jeden: całkowite pozbycie się utlenionego metalu z powierzchni, a nie podłubanie nie odp****ol.

Następnie stosowałem noxudol rust eater oraz fosol na wyszlifowane powierzchnie, po wygryzieniu resztek rdzy miejsca te były myte i odtłuszczane, następnie podkładowane AUTOCOLOREM. Czego efekt można zobaczyć na powyższych zdjęciach. Po wyschnięciu całość podłogi była jeszcze raz dokładnie odtłuszczana. Miejsca niepożądane zostały oklejone folia.
W tym momencie z pomoca pistoletu i kompresora zostało naniesione kilka warstw NOXUDOL-a UM 1600. Jest to konserwacja majaca w składzie związki reagujace z korozją - profilaktycznie ;)
Prace z całego podpunktu 3. trwały między dwa a trzy tygodnie (nie pamietam dokładnie)

4. Po wykonaniu wszystkich prac na podłodze kabiny samochód został opuszczony na 4 koła :padam:

Obrazek
Obrazek

Wyciągnąłem butle z LPG, podstawe akumlatora z bagażnika, wlew PB oraz LPG, bak paliwa wraz z wszystkimi przewodami, kompletne zawieszenie z tyłu wraz z linkami i innymi mocowaniami, ogolnie ogołociłem karoserie do zera. Auto trzeba było podstawić na prowizorycznych klockach.

Efekty konserwacji podłogi kabiny
Obrazek
Jeszcze przed wyciagnięciem butli
Obrazek
Bmw lewituje
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Usunąłem wszystkie mocowania przewodów LPG, poniewaz korodowały, póżniej zamieniłem je na blaszki/opaski z nierdzewki. Chciałem uzyskać tez dobry dostęp do "blachy"

Cała procedura usuwania korozji tylnej częsci nadwozia oraz wneki akumlatora wyglądała tak samo jak w przypadku podłogi kabinowej (opis powyżej), z tym, że ...
było 100 razy trudniej: więcej zakamarków do czyszczenia, trudniejszy dostęp, niekomfortowa pozycja podczas pracy, wbrew pozorom większa powierzchnia, bardzie zaawansowana korozja. Sprawe utrudniały przewody hamulcowe stalowe których nie demontowałem (bdb stan)
Po tygodniach męki efekt po podkładowaniu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przy okazji prac skontrolowałem stan podłogi w miejscach mocowania wózka i nie ma u mnie żadnych pęknięć (jak wszyscy wiemy wada fabryczna e46) :ok:
Moja podłoga jest juz po wyeliminowaniu tej wady co można poznać po wspawanej dodatkowej warstwie blachy na zakładke.

Po wyschnięciu podkładu przyszedl czas na oklejenie i przygotowanie powierzchni pod UM-1600
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i po całej nocy pracy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Celowo został pominięty obszar w okolicach rantów tylnich nadkoli i wnętrza wlewu paliwa, gdyż w tych miejscach musiałem oddac powierzchnie do malowania lakiernikowi (efekt zawieszenia gwintowanego - obdarty rant wewnętrzny z którego usunąłem korozje, lecz ten rant jest oryginalnie fuknięty baranem i przylakierowany pod kolor. Dlatego po lakierniku zostanie tam naniesiona konserwacja. Wnetrze wlewu tez do lakierowania, poniewaz pod zaworem LPG było troche rdzy.

5. Zabrałem sie za przednia część samochodu. Zacząłem od demontażu: błotników, wahaczy, stabilizatora, amortyzatorów, gniazd, zwrotnic, opuszczeniu magla, przewodów, czyjników, kołków, zaślepek, elementów montażowych - STANDARD jak przy tyle, lecz miałem w planach wymiane uszczelki pod miską olejową (niepokojące wycieki) więc podwiesiłem silnik i zdemontowałem belke pod silnikiem wraz z poduszkami.

Obrazek

Znów cała procedura z przygotowaniem powierzchni powtórzyła sie, równie sumiennie jak z poprzednimi częściami nadwozia.
Dodatkowo została wykonana konserwacja na progach. Zaznaczam, że nie przykonserwowałem żadnego kołka ani zaślepki :cool:
Pokazuje od razu efekt końcowy:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Najbardziej newralgiczne miejsca lecz po montażu wszystkich elementów niewidoczne
Obrazek
Sztuką było perfekcyjnie okleić
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Podłużnice od dołu
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Od góry też przatakowałem podłużnice
Obrazek
Obrazek

Na koniec prac z UM1600 przyszedl czas na konserwacje profili zamknietych:
NOXUDOL 700:
Progi z dołu i góry, podłużnice przód i tył, tylnia belka, profile zamkniete w okolicy tylnich i przednich nadkoli, podłużnice na podwoziu, słupki A B C oraz profile dachu :)

NOXUDOL 750:
Aplikowałem konserwacje pędzlem na ranty pod uszczelki dzrzwi i tylnich szybek oraz pod listwy chrom nad szybami (zostały one oczywiscie zdemontowane)

NOXUDOL PLASTONE:
Stosowałem go praktycznie pod każdą śróbkę podczas montażu części w samochodzie. Aplikuje się go pędzlem lub palcem dlatego robiłem nim poprawki wszędzie tam gdzie nie dotarłem pistoletem, oraz do stworzenia grubszej warstwy w miejscach newralgicznych.

Błotniki sprawiły mi niemiła niespodzianke. Po pierwsze są wykonane z cieńszej blachy niż w e36. Po drugie koroduja od srodka, jestem przekonany, że od wewnętrznej strony w każdym ponad 10 letnim e46 bedzie korozja.
Oto zdjęcie lewego błotnika od wewnątrz - juz po wytrawieniu kwasami. Zaznaczam, że mój prawy błotnik był w znacznie gorszym stanie :kwasny:
Obrazek

Następnie błotniki od wewnętrznej stronyzabezpieczyłem reaktywnym + podkładem akrylowym, lecz nie konserwowałem jeszcze na gotowo, ponieważ błotniki ze wzgledu na czynnosci z nimi wykonywane musiały isc do lakiernika (na razie sobie oczekiwały)

Dodatkowo sciągłem obydwoje drzwi i okazało się, że jest dużo rdzy na całej dolnej krawędzi która została zapoczątkowana od listewki mocowanej przy samym rancie od wewnętrznej strony oraz spod masy uszczelniajacej na łączeniu blach.
Kilka godzin pracy z kontówką i dremelem tak aby wyelminować cała rdzę, następnie typowe prace lakiernicze wykonywane przezemnie z tymi miejscami: podkład reaktywny>podkład akrylowy>baza>bezbarwny. Wszystko ładnie odcięte na wewnetrznym wykroju drzwi. BARK FOTO w trakcie prac

Musiałem też wyczyścic rdzę znajdujaca sie wokół zaślepek karoseryjnych pod tylnia kanapa i pod nogami pasażerów z tyłu. Potem standard podkład + Noxudol plastone. Zamiast dawac z powrotem metalowe zaslepki dałem w te miejsca gumowe o takiej samej srednicy. Od góry i od dołu uszczelniłem własnie plastonem - swietnie sie do tego nadaje.

6. W międzyczasie wszystkich prac kupowałem części i regenerowałem podzespoły do samochodu, głównie zostały oddane do piaskowania, cynkowania i malowania proszkowego praktycznie wszystkie elementy zawieszenia:
-wózek tylnego zawieszenia
-stabilizatory 2 szt.
-wahacze poprzeczne dolne tylnie
-rozpórka kielichów przód (by Nakrętka)
-belka pod silnikiem
-flansze i osłony z dyfra
-elementy tylnego zawieszenia i układu hamulcowego (mocowania itp.)
-klamry mocujace przewody paliwowe
-sprężyny H&R które trzymałem na regale praktycznie od momentu zakupu auta (dla przypomnienia jezdziłem na seryjnych)
-podstawe akumlatora
-metalowa osłona filtra paliwa na podwoziu
-klamry zderzaka tył
+ wiele innych drobnych elementów

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Komplet sprężyn H&R przed odnowieniem
Obrazek
Sprężyna tylnia seryjna vs. H&R (oba komplety odmalowane proszkowo)
Obrazek
Obrazek

Zakupiłem i wymieniłem:
- dyferencjał z automatu z przełożeniem 3.38 + nowe simeringi + Motul 75W90
- uszczelki wydechu (za kolektorem) 2 szt. ori bmw
- łączniki stabilizatora tył 2 szt. MOOG
- poliuretany DEUTER komplet na cały samochód
- przegub homokinetyczny wału - ori bmw
- uszczelka miski olejowej ori bmw
- podkładki korków spustowych oleju + oringi bagnetu - 3 szt. (ori bmw)
- sworznie prawego wahacza przód MEYLE HD 2 szt.
- poduszki pod silnikiem LEMFOERDER 2 szt lecz z wersji M3 - mocniejsze
- poduszki skrzyni biegów LEMFOERDER 2 szt
- gniazda amortyzatorów przód LEMFOERDER 2 szt
- gniazda amortyzatorów tył LEMFOERDER 2 szt (dodatkowo je pomalowałem barankiem :P )
- nowe osłony i odboje amortyzatorów komplet na całe auto
- nakrętki koszy pomy paliwa 2 szt. (stare były totalnie skorodowane :zdziwko: ) ori bmw
dodatkowo je pomalowałem farba HAMERITE aby sytłacja sie nie powtórzyła
- nowe szczęki tylniego hamulca ręcznego komplet + porzadne czyszczenie wszystkich mechanizmów i tarcz
- plastikowe osłony tylnich poprzecznych wahaczy dolnych 2 szt. ori BMW
- plastikowe osłony znajdujące się przed tylnimi kołami 2 szt. ori BMW
- nowe prawe tylnie nadkole ori bmw
- guma dolotu za przepływka + guma przed przepustnica ori bmw
- czujnik poziomu oleju w misce: zamiennik
- kupiłem większość nowych kołków i mocowań oryginalnych z BMW


Odnowiłem zgodnie z technika lakiernicza (czyszczenie z rdzy i brudu do "zera" + podkład + farba HAMERITE w różnych kolorach):
-dyferencjał na czerwono i popielato
-amortyzatory oryginalne zostały wypiaskowane (ponad 80% sprawności) i pomalowane - popielaty
-zwrotnice przód" czarny
-tylnie wahacze "wleczone" kolor czarny
-półosie: czarny

+ inne jakies małe drobne elementy

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jestem jeb***ty, maluje nowe części :zabawa:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Moje "polibusze" sa akurat koloru czerwonego z zółtym
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zabrałem się za sciągnięcie miski olejowej. Podczas sciagania okazało się, żę oring który znajduje sie na rurce od bagnetu ktora wchodzi w miske jest w kawałakach :zdziwko:
To tłumaczyło zwiększone zużycie oleju i wyciek. Na bloku na powierzchni styku z uszczelka miski była lekka korozja która wyczyściłem drobnym papierem sciernym. Na dnie miski był też "kisiel" to normalne, lecz trzeba było dobrze wyczyścić całość rozpuszczalnikami. Jeżeli sie ma około 1 l takiego dziadostwa na misce to ciężko potem przy wymianie oleju dobrać jego ilosc. Polecam ten zabieg. Wymieniłem od razu czujnik poziomu w misce. Miska została zamontowana na nowej uszczelce.

Zdemontowałem również przepustnice oraz silniczek krokowy. Okazało się , że krokowiec jest całkowicie zablokowany, a przepustnica lekko przybrudzona. Wszystko zostało wyczyszczone i zamontowane wraz z nowymi gumami od całego dolotu. Dodatkowo wymieniłem też koncówki na przewodzie podcisnieniowym (od gumy dolotu do filtra paliwa) bo były sparciałe.
Zamocowałem większość przewodów na gotowo uzywając zazwyczaj nowych elementów mocujących. Robiłem to mając w rece zdjecia wykonywane przy demontazu tak aby wszystko było jak fabryczne i nie pomylic miejsca przeznaczenia żadnego z elementów.

Zamontowałem zbiornik LPG, bak + tylne zawieszenie wraz z dyferencjałem (wymieniłem w nim uszczelnienia 3 szt i wlałem od razu jak był na stole nowy olej MOTUL 75W90), amortyzatory tył oraz wahacze wleczone - całosć poskręcana do kupy. Z przodu przykręciłem poduszki silnika, poduszki skrzyni, belke, wahacze, kompletne amortyzatory, satbilizator itd - całość do kupy. Praktycznie wszytkie elementy gumowe w zawieszeniu zostały zastąpione poliuretanowymi.
Wszystkie gwinty i śróby w zawieszeniu i elementach podwozia zostały potraktowane smarem miedziowym ;)
Teraz można było postawic samochod na koła :]

Obrazek
Obrazek
Kanapa z malana niezastąpiona :zabawa:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Skoro był już na kołach pojechał (jeszcze na lawecie) do lakiernika, malowałem:
-maske (miała juz dużo odprysków od kamieni)
-błotniki L+P (korodowały od wewnatrz + zmęczony lakier)
-doły drzwi pod listwa (wczesniej wspomniane lekkie zaczatki korozji na rantach)
-góra tylnej klapy (przy szybie były rysy zapewne od skrobaczki)
-tylni prawy błotnik (efekt prac przy wlewie i rancie tylnego nadkola) +odswiezenie lakieru
-rant lewego tylniego nadkola
-przestrzen pod ryglem drzwi na karoseri L+P strona (korozja pod tym ryglem - norma w e46)
-tylni zderzak (odświeżenie lakieru)
-klamki L+P (odświeżenie lakieru)
-nowa blenda tylnej klapy (poprzednia miała pęknięcie)
-listewki pod lampami przednimi - zakupiłem nowe 2 szt. ori BMW
-spojler na tylnia klape - nowy
-klosze lusterek (odświeżenie lakieru)
-klapka wlewu paliwa (zakupiłem nową)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po powrocie samochodu miałem luzem błotniki więc zostały od wewnatrz wykonserwowane NOXUDOLEM PLASTONE i zamontowane na oryginalnych sladach po śróbkach :) Potem ranty tylnich nadkoli (UM1600) oraz konserwacja (PLASTONE) i składanie elementów wlewu:
-nowa klapka
-nowy zawór LPG
-nowa guma wlewu
-nowe wszystkie gumki i plastiki

Przeczulony poprzednia korozja spod zaworu lpg, pod wszystkimi elementami wlewu dałem znów NOXUDOL PLASTONE (dobrze uszczelnia), a przestrzenie miedzy blachami we wlewie zalałem konserwacja do profili nox 700.

+zamontowałem wszystkie połączenia przewodów paliwowych, zbiorniczka wyrównawczego, filtra węglowego itp.

W międzyczasie zgromadziłem i zacząłem montować elementy samochodu:

-kompletnie zregenerowane zaciski hamulcowe (uszczelki, gumki, smar ATE, odpowietrzniki) + malowanie proszkowe na zółto :hyhy: + odświeżone klocki na czarno
-nowe nerki - ori BMW
-nowy gąbkowy filtr powietrza PIPERCROSS
-odmalowana wcześniej proszkowo rozpórka kielichów (by Nakrętka)
-zderzak tył + nowe poprowadzenie przewodów parktronika
-zderzak przód + nowe halogeny
-nakładki progowe
-listwy boczne
-blenda tylnej klapy (obowiazkowo zakonserwowana przestrzen pod nia - bardzo czesto te miejsce koroduje)
-klamki
-lampy przednie (po regeneracji kloszy) wraz z ringami SMD JAFRA i po czyszczeniu w środku całości + żarówki postojowe LED
-tylnie lampy demontowałem i zakonserwowałem karoserie pod nimi :P i od razu założyłem
-kierunki all
-listwy pod lampami nowe ori po malowaniu 2 szt
-spojler na tylna klape + oryginalna taśma dwustronna BMW do montaż spojlera
-wszystkie nadkola i elementy wokół nich
-podstawa akumulatora
-ramki tablicy BMW-SPORT ;)
+ wszystkie drobne elementy zewnętrzne

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zdjęcie spojlera i listw po lampami jeszcze przed malowaniem
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Następnie z kanału:
-wał z nowym przegubem
-osłony silnika i skrzyni
-osłony termiczne
-kompletny wydech na nowych uszczelkach + otwarcie na stałe klapki w tłumiku końcowym :D
-osłony wokół nadkoli
-mocowanie przewodów hamulcowych

Podczas gdy miałem wypożyczona myjke na gorącą wode to potraktowałem nią wszystkie zdemontowane częsci jak: nadkola, osłony, wydech i inne brudne elementy podwozia i nie tylko ;)

Założyłem nowy filtr oleju (MANN) a potem silnik został zalany olejem VALVOLINE VR1 5W50 (weszło 7,5 L :zdziwko: ), układ hamulcowy płynem ATE 5.1 i odpowietrzony + kontrola wszystkich innych płynów. Czas na odpalenie.. odpalił za 1 razem (chyba mu sie podobało :hyhy: ) Dymił dość mocno ale to para - wynik wilgoci w wydechu. Krótka przejażdżka i wszystko chodzi idealnie :D

Obrazek

Następnym etapem było wnętrze. Oddałem je do prania (dywan siedzenia, bagażnik cały), sam wyprałem pianka uszczelki drzwi, tylnych okienek oraz wygłuszenie maski. Zgromadziłem też kilka ciekawych jego elementów i je zamontowałem:

-podsufitke wraz z słupkami obdarłem z materiału i wszystko wyszlifowałem do gładkiej powierzchni (słupki plastikowe, sufit z włukna szklanego) zajęło to około 15 h przy użyciu elektonarzędzi :kwasny: następnie kompletna podsufitke zawiozłem do flokowania na głęboki czarny kolor, wyszło świetnie. Za jednym razem dałem do flokowania w tym samym kolorze środkowy tunel między siedzeniami. Musiałem dokupic troche elementów podsufitki aby wszystko było czarne, np: daszki przeciwsłoneczne, srodki słupków B, mocowania daszków, lampa stopu led, rączka pasażera, wieszaczki z tyłu, uchwyt zasłony szybrdachu
-zamocowałem na stałe x-car link w schowku pasażera oraz wyswietlacz parktronika
-radio CD ori bmw
-wymieniłem wszystkie listwy wewnętrzne w srodku, na taki sam kolor jak miałem - matowy srebrny ale te były w bardzo dobrym stanie
-dałem tapicerowi do obszycia czarna naturalna skóra zagłówki 4 szt.
-oddałem wszystkie boczki do tapicera celem obicie perforowana eko-skóra
-pomalowałem tylnia półke na czarno (była fioletowa od słońca)
-wymieniłem głośniki z tylniej półki na takie z wersji HARMAN CARDON - dużo lepsza jakość
-wymieniłem prawa klamke z boczka drzwi (stara porysowana)
-kupiłem wkładke do tunelu: wersja na kubki + schowek na monety: nowa ori BMW
-wymieniłem uszczelke drzwi kierowcy na taka w idealnym stanie (stara zmęczona)
-rozpórka tylnich kielichów :cool:
-montaz centralki parktronika na boczku bagaznika
-wkładka bagażnika - ori BMW :ok: + siatka z tesco z 5 zł

Zanim założyłem to wyczyściłem alusy STYLE 32. Wszystkie wyważyłem i zamontowałem do tyłu dystanse po 10 mm na strone, a wszystkie koła przykręciłem na nowych ocynkowanych śróbach.

Potem pojechałem na kompleksową geometrie :)

Na koniec musiałem już tylko zająć się kosmetyka (pomoc dziewczyny nieoceniona :) )
Środki które stosowałem:

WNĘTRZE:
-dokładne odkurzanie
-czyszczenie plastików i skóry: rozcienczona woda destylowana IPA
-odżywienie wszystkich plastików z kabiny, bagażnika, komory silnikowej: POORBOY’S WORLD Natural Look Dressing
-lekka regeneracja boczków skórzanych na siedzeniach: farby do skóry: czarna + bezbarwna
-odżywienie skóry: GLIPTONE GT13

NA ZEWNĄTRZ:
-dokładne 2-krotne mycie + osuszenie: ValetPRO pH Neutral Snow Foam
-mycie samochodu w kilku miejscach benzyna ekstrakcyjna z konserwacji
-lekka polerka ręczna całości: AutoGlym Paint Renovator
-chromy: Meguiar's All Metal Polish
-przygotowanie powierzchni: IPA
-woskowanie: Collinite 476s Super Doublecoat Paste

Na drugi dzień całe auto zostało umyte i zamontowałem:
-zapomniany już znaczek 330ci :cwaniak:
-pochromowane na nowo końcówki wydechu

Prace zakończyłem 1 Października 2013 (pół roku prac)

Cześć prezentowanych przedmiotów to zdjęcia zapożyczone z internetu.

Spot z poprzednim wlascicielem ppatryk-iem:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i pełna sesja za dnia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Bagażnik pedanta :P
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Prosze nie piszcie żebym założył pełny m-pak, wymienił listwy na shadow, wlozyl kiere z multifunkcja bo i tak tego nie zrobie ;)
Nie bede udawał eMki skoro to eMka nie jest :cool:

Kilka osób bedzie uważać, że niepotrzebnie tak "profilaktycznie" podszedlem do tego samochodu, ale ja już tak mam, ze jak cos robie to na poważnie. Robiłem auto dla siebie nie na handel, chce go mieć już chyba na zawsze. Ciesze się, przede wszystkim z tego, że wiem co mam. Nabrałem również dużo doświadczenia robiąc z tym autem, co się napewno przyda w przyszłości :) Szkoda mi tych wszystkich kultowych BMW które zżera rdza, bo to powolna droga na złom nawet jak technicznie auto jest ok, a uwierzcie, że e46 powoli już też ruda wpierdziela. Mam nadzieje, że mój dziennik kogoś zmotywuje aby nie tylko dbać o samochód z zewnątrz, ale by może zacząć od podstaw i czasem zająć się tym co jest pod autem. Nie musi być to tak jak w moim przypadku z demontażem itp, na dzien dzisiejszy dobre konserwacje sa w stanie powstrzymac juz istniejaca rdze, ale musi byc taki srodek zastosowany na czysta powierzchnie. Reasumując: lekki demontaż osłon i nadkoli > mycie myjka wysokociśnieniową > ręczna szczotka druciana do likwidacji luźnej rdzy > lekkie odtłuszczenie > aplikacja środka > montaż i gotowe - mamy spokój na pare lat :)

Zapraszam do komentowania :)

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Ostatnio edytowano 9 kwietnia 2014, 17:08 przez flex, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330Ci by flex - RETROSPEKCJA
PostNapisane: 29 października 2013, 17:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 3649
Lokalizacja: Pyskowice
Moje BMW: F34 / CLA
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143460
miło popatrzeć na moje byłe 330Ci :)
Dobrze, że tak dbasz, lepiej trafić samochód nie mógł :)

tyle pracy włożyć w samochód :padam: :padam: :padam:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330Ci by flex - RETROSPEKCJA
PostNapisane: 29 października 2013, 18:09 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 1886
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115743
kawał dobrej lektury :ok:

świetna robota, fajne masz podejście :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330Ci by flex - RETROSPEKCJA
PostNapisane: 29 października 2013, 18:11 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
o stary :padam: od takich osób aż miło się kupuje auta :super: :piwo:

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330Ci by flex - RETROSPEKCJA
PostNapisane: 29 października 2013, 18:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
takie projekty są mega :szok:
kawal dobrej roboty :ok:

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330Ci by flex - RETROSPEKCJA
PostNapisane: 29 października 2013, 18:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 532
Lokalizacja: CB
Moje BMW: gnije :(
Garaż: e36-> e36-> e39-> e46-> e39-> e36-> e38 ;)
I to jest galeria z prawdziwego zdarzenia :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330Ci by flex - RETROSPEKCJA
PostNapisane: 29 października 2013, 18:21 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Świetny projekt :) Aż prosi się, żeby trwał nadal :hyhy:

Na pb moc i Nm nawet oki jak na m54b30, ale na LPG było słabo. Masz jakieś "aktualniejszy" wykres?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FLEX -> [e46] 330Ci - RETROSPEKCJA
PostNapisane: 29 października 2013, 18:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28TU
Jak dobrze widze to jest bmw ktore jest tez na forum bmw3er :hyhy:

Dziwi mnie tylko ze taka pordzewiala ,ja swoja ogladalem cala i tylko z przodu dol maski,standart w e46


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FLEX -> [e46] 330Ci - RETROSPEKCJA
PostNapisane: 29 października 2013, 19:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1315
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 320td
Kod silnika: M47TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 46&start=0
ppatryk jesteś mega szczęściasz. Ja swojego Compacta jeśli kiedykolwiek sprzedam, to tylko w takie ręce jak flex
Super podejscie do sprawy. Wielki szacun :super: :padam:

A zdjęc jest chyba tyle,ze zakładki mi się pozwieszały :rotfl:

_________________
......Zobacz moje BMW......

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FLEX -> [e46] 330Ci - RETROSPEKCJA
PostNapisane: 29 października 2013, 19:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 3490
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: ///Z3
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=173199
Człowieku jesteś nienormalny! I chwała Ci za to ;) Auto jak nowe :ok:

_________________
BMW ///Z3
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FLEX -> [e46] 330Ci - RETROSPEKCJA
PostNapisane: 29 października 2013, 19:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1978
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
Garaż: F11 touring http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141609
e46 compact: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140091
byłe e46 touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=87181
szacunek za włożoną pracę!! niby zmiany wizualnie niezbyt widoczne, ale czasu poświęcone w opór!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FLEX -> [e46] 330Ci - RETROSPEKCJA
PostNapisane: 29 października 2013, 19:26 
Można byc pedantem, ale Ty pobijasz wszystkich :D :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: FLEX -> [e46] 330Ci - RETROSPEKCJA
PostNapisane: 29 października 2013, 19:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Wariat w pozytywnym tego słowa znaczeniu :) kawał dobrej roboty kolego :cwaniak: :super:

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FLEX -> [e46] 330Ci - RETROSPEKCJA
PostNapisane: 29 października 2013, 19:34 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29637
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
witam na forum :super:

:szok: ostro działasz :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FLEX -> [e46] 330Ci - RETROSPEKCJA
PostNapisane: 29 października 2013, 19:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 893
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
Panie jesteś mega!!! A teraz napisz że zimą bedzie stała w ciepłym garażu :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FLEX -> [e46] 330Ci - RETROSPEKCJA
PostNapisane: 29 października 2013, 19:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1688
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Moje BMW: E63 645Ci
Kod silnika: N62B44
Garaż: E63,F25,F10,E38 baaardzo individual: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151384
Byłe Z3 :
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120132
Były compact 316i :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148494
Działaj dalej :)

_________________
E63,F25,F10,E38 baaardzo individual : viewtopic.php?f=6&t=151384
Moje byłe Z3 1.8 Roadster : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120132
Były E36/5 316i Hellrot : viewtopic.php?f=6&t=148494


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FLEX -> [e46] 330Ci - RETROSPEKCJA
PostNapisane: 29 października 2013, 19:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 584
Lokalizacja: SBI
Moje BMW: e36 318tds e46 330Ci
Kod silnika: M41 M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135207
Dzieki za miłe komenty ;)

Patryk zostawił mi dobra baze (samochód całkowicie bezwypadkowy) np. błotniki ja odkręcałem pierwszy raz :)

Cytuj:
Świetny projekt :) Aż prosi się, żeby trwał nadal :hyhy:

Na pb moc i Nm nawet oki jak na m54b30, ale na LPG było słabo. Masz jakieś "aktualniejszy" wykres?


damianRC:

nie robiłem żadnych nowych pomiarów na hamowni, ale może jeszcze w tym roku sie chyba wybiore :)

A galerie bede teraz prowadził regularnie i systematycznie :ok:

marcinbmw3er napisał(a):
Jak dobrze widze to jest bmw ktore jest tez na forum bmw3er :hyhy:

Dziwi mnie tylko ze taka pordzewiala ,ja swoja ogladalem cala i tylko z przodu dol maski,standart w e46


Nie ma tej galeri na żadnym innym forum ;)
Co do korozji to powiem Ci tak, nie było jakos duzo tej korozji, jak robisz sprejem (podkład) to zawsze wyjdziesz poza obszar docelowy, dlatego moze to tak wygladac :) podkładem robiłem tez w miejscach gdzie nie ma korozji a był ubytek w fabrycznej mastyce i orginalnego podkładu było cienko (dla lepszego zabezpieczenia poprawiłem podkładem). Poza tym jak bys zrzucił bak w swojej i wyszorował dobrze to miejsce - gwarantuje Ci masz to samo (korozja powierzchniowa nie perforacyjna). Duzo razy to przerabiałem, że na oko z podnosnika podwozie wyglada na zdrowe, a po umyciu wychodza na swiatlo dzienne małe wżery. Mysle ze jak bym zobaczył Twoja e46 to znajde kilka miejsc gdzie cos sie zaczyna dziac jak u mnie, bo jeżeli mówimy o purchlach (perforacja) to ich na e46 jeszcze duzo nie widac, ale jak juz będa to zazwyczaj jest za pozno na zwykłe zabezpieczenie takiego miejsca :)

Cytuj:
Człowieku jesteś nienormalny! I chwała Ci za to ;) Auto jak nowe :ok:


Piter: masz racje, wszyscy mi to mowili podczas pracy z autem ;)

Potwierdzam - samochód w ziemie będzie sobie spał w garażu :ok:

Zima to żywioł mojej drugiej BMW e36 sedan 1.8 TDS :super:

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FLEX -> [e46] 330Ci - RETROSPEKCJA
PostNapisane: 29 października 2013, 20:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
O panie prawdziwy maniak z ciebie :P, podejście do konserwacji podwozia :padam:
jak i praca nad resztą auta :padam:

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FLEX -> [e46] 330Ci - RETROSPEKCJA
PostNapisane: 29 października 2013, 20:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1895
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136958
No kawal dobrej roboty pełen szacun za poświęcony czas :padam:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FLEX -> [e46] 330Ci - RETROSPEKCJA
PostNapisane: 29 października 2013, 20:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 346
Lokalizacja: Niepołomice
Moje BMW: E91
Kod silnika: N47D20
Kawał dobrej roboty, tym bardziej że E46 jest teraz na etapie gdzie priorytetem właściciela w modyfikacjach jest jedynie gwint i duże/szerokie koło :rotfl:
Proponuję gaśnicę i apteczkę umieścić w przeznaczonych do tego celu przez producenta miejscach, czyli pod przednimi fotelami :) Takie smaczki myślę, że są obowiązkowe przy Twoim podejściu do tematu ;)

Pozdrawiam.

_________________
Było sobie E46 330i touring SMG...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 354 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL