BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 12:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kenet -->> E36 Compact m50b25, do zabawy.
PostNapisane: 14 listopada 2013, 18:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 325 Compact
Kod silnika: m50b25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135754
Witam,

przez ostatnie 4 lata upalałem Astry GSi w różnych mniej i bardziej zorganizowanych imprezach dla amatorów. Ale w tym roku Astra mi się już znudziła i przesiadłem się do Compacta. Jest co nieco zmodyfikowany i przygotowany do sprawiania radości w wolnym od pracy czasie. Ale do konkretów:

Rok prod. 1998

Silnik/napęd:
Seria, m50b25, bez Vanosa, na ten moment 181 KM / 208 Nm. Dyfer 3,91 + szpera wiskotyczna z Z3.
Dolot/wydech:
Kolektor wydechowy od M3. Dalej seria 2,5, końcowy z jakiegoś Mercedesa - do wymiany.
Elektronika:
nie zauważyłem
Hamulce:
Seria od 2,5 , tarcze ATE, klocki TRW.
Wnętrze:
Klata Przemo Car, Fotele Mirco RC i S3, Pasy Schroth 3", kierownica OMP Corsica.
Nadwozie/Zwieszenie:
Zawieszenie przód Bilstein B6 przerobiony na gwint, tył Bilstein B8 sprężyny H&R. Przód - górne mocowania amortyzatorów z M3 zamienione stronami, dolne gumy wahaczy z M3, tylna belka na poliuretanach. Lekka maska z laminatu.

W tym momencie auto wygląda tak:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
A chwilę wcześniej wyglądało tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po zakupie udałem się na zaprzyjaźnioną hamownię, aby ustalić co jest do poprawy.

Obrazek

Jak widać, dużo tego nie ma 181 KM 208 Nm - strasznie mało niuta jak na 2,5 L, ale wydech tutaj sporo zabiera moim zdaniem.

Tak czy siak zdążyłem zaliczyć już trackday na torze Kielce, który był moim debiutem w RWD i szło mi mniej więcej tak:
trasa 1

trasa 2


Później pojechałem trening na Ułęzu (najlepsze kółko):


Następnie Tor Jastrząb bardziej bokiem:


I ostatnio Ułęż, gdzie przydarzyła się awaria paska wielorowkowego i dużo nie pojeździłem:
Obrazek

W aucie jestem zakochany, prowadzi się o niebo lepiej niż Astra i daje znacznie większą radość z jazdy. Przez zimę chcę zamontować rollbar bo będzie trochę nauki jazdy na śliskim, międzygaz i takie manewry, a na wiosnę poprawię wygląd tj. zderzak przód i maska w bardziej ludzkim stanie. Dodatkowo akumulator wyleci na tył, ogarnę nowy wydech i może hydrołapę. A także dużo dużo opon.

Narazie tyle, coś tam później jeszcze pouzupełniam. Pozdrawiam wszystkich.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 13 kwietnia 2014, 13:39 przez Kenet, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kenet -->> E36 Compact m50b25, do zabawy.
PostNapisane: 14 listopada 2013, 21:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
fajna zabawka :ok:
dobrze zrobiłeś przesiadając się na Beem ;)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kenet -->> E36 Compact m50b25, do zabawy.
PostNapisane: 14 listopada 2013, 23:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1688
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Moje BMW: E63 645Ci
Kod silnika: N62B44
Garaż: E63,F25,F10,E38 baaardzo individual: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151384
Byłe Z3 :
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120132
Były compact 316i :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148494
Świetne hobby do tego fajnie że przejazdy udokumentowane, to mi się podoba :ok:

_________________
E63,F25,F10,E38 baaardzo individual : viewtopic.php?f=6&t=151384
Moje byłe Z3 1.8 Roadster : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120132
Były E36/5 316i Hellrot : viewtopic.php?f=6&t=148494


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kenet -->> E36 Compact m50b25, do zabawy.
PostNapisane: 15 listopada 2013, 00:04 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 41
Posty: 6400
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E90 2.0d
Kod silnika: M47N2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119539 BMW E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164448 AUDI 80
fajna zabaweczka ;) oby służyła i sie nie psuła,sam nie raz myślałem o czyms takim,ale jak na dzień dzisiejszy to finanse mi nie pozwalają,moooże kiedyś? :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kenet -->> E36 Compact m50b25, do zabawy.
PostNapisane: 15 listopada 2013, 00:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7078
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Kolejny compact na forum wykorzystywany do sportu :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kenet -->> E36 Compact m50b25, do zabawy.
PostNapisane: 15 listopada 2013, 01:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 532
Lokalizacja: CB
Moje BMW: gnije :(
Garaż: e36-> e36-> e39-> e46-> e39-> e36-> e38 ;)
Fajna zabawka, widzę kolego że śmigałeś po tym nowym torze który powstaje? Jak wrażenia

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kenet -->> E36 Compact m50b25, do zabawy.
PostNapisane: 17 listopada 2013, 13:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 325 Compact
Kod silnika: m50b25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135754
Wrażenia super, do tego stopnia, że wczoraj też tam jeździłem.

To była chyba ostatnia okazja w tym roku żeby poupalać po suchym. Impreza zapowiadała się ciekawie bo miał być pomiar czasu i przejazdy po tzw. "dużej pętli" czyli z wykorzystaniem praktycznie całego obiektu:

Obrazek

Jeździliśmy 8 minutowe sesje w grupach ok 10 aut na raz. Z konkurencji to sporo Subaru i Evo od 6 do 10, kolega Andrew swoim bardzo ładnym e36, mazdy mx-5, sporo FWD - Clio sport 2 sztuki, Pug 207 rc, tego typu sprzęty. Było też dwóch drifterów, którzy blokowali grupę swoją jazdą. A wyraźnie organizator informował, że obowiązuje jazda wyścigowa, a nie bokiem. Ale oba auta i tak zakończyły przedwcześnie na lawetach, więc oliwa sprawiedliwa ;D W ciągu całego dnia było trochę czekania w kolejce, ale bez tragedii i ja się wyjeździłem. Konfiguracja bardzo fajna, dużo skręcania, szybkie i wolne partie - no generalnie żadnych zastrzeżeń. Potencjalne miejsca cięć były odpowiednio zabezpieczone, więc nie występował problem żwiru na torze. Raz chyba ktoś sypnął bardziej bogato, ale było to na bieżąco zamiatane. Taka formuła eventu podobała się chyba wszystkim. Sam nie wiem ile zrobiłem kilometrów. Miałem super pilotkę i po każdym przejeździe staraliśmy się wyłapać miejsca do poprawy. Większość przejazdów wyglądała podobnie do tego:



Co do mojej jazdy - próbowałem się ograniczać, ale BMW prowokuje do agresywnej jazdy bokiem. A do tego przy redukcjach blokuje tył co przeszkadza jechać prosto. Muszę się koniecznie nauczyć międzygazu. Ganialiśmy parę razy z Kamilem jeden za drugim, ale ja się wtedy spinałem i przepałowywałem grubo. Ale zabawa pierwsza klasa i Kamil trochę szybszy jeszcze. Tak czy siak bardzo dobrze mi się jeździło, Federal i R888 robiły robotę, ale z przodu zużywały się wyraźnie szybciej niż w kolegi lotusie, z którego pochodziły i na koniec dnia wyglądały tak:

Obrazek
Obrazek

Wyraźnie pogorszyło to chęć BMW do skręcania, więc siadłem na prawy i po raz kolejny okazało się, że mam szczęście do utalentowanych pilotów :]



Zakończyło się w oponach, ale 3 trytyty i zderzak naprawiony.

Jedyny problem to nieszczęsne chłodzenie - wiatrak jest jakieś 5 cm od chłodnicy i dmucha tylko na jej połowę, przez co ostatnie kółko każdej sesji musiało być już chłodzące. Poza tym auto dało radę - bardzo fajnie hamuje, dobrze przyspiesza. Wiem co trzeba poprawić, a zima pewnie znów będzie długa, więc do wiosny się przygotuję.

Autodrom jastrząb - coś czuję, że to będzie często odwiedzany przeze mnie obiekt w 2014 :hyhy:

Koniecznie musimy zorganizować hethoczowy trackday w takiej formule jak wczoraj - mistrz obiekt do takiego upalania.

Obrazek

Nasz mały BMW Team robi robotę :cool:


BTW - bokiem nie chciałem jeździć ale obiekt jest do tego idealnie przystosowany:



Pozdr

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 17 listopada 2013, 14:03 przez Kenet, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kenet -->> E36 Compact m50b25, do zabawy.
PostNapisane: 17 listopada 2013, 13:50 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 40
Posty: 5953
:ok: :ok: fajne BMW do zabawy trafiłeś powodzonka i życzę tylko medalu-pucharu na półce w roku 2014 :hurra: :ok: :ok: chciałem się pytać jak ten nowy tor ale widzę banan na twarzy po fajnej jeżdzie nadal jest :ok: :ok:

_________________
Typer 12/2012-I miejsce
Typer 01/2013-II miejsce...Typer 02/2013-III miejsce...Typer 03/2013-III miejsce...Typer 04/2013-I miejsce..Typer 09/2013-II Miejsce...Typer 12/2013-II miejsce...Typer 03/2014-III miejsce...Typer 05/2014-III Miejsce...Typer 10/2014-II miejsce...Typer 11/2014-II...Typer 12/2014-I..Typer 11 / 2015 - II...Typer 04/2016-III...Typer 08/2016-II..Typer 09/2016-III..Typer 10/2016-III..Typer 05/2017=II...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kenet -->> E36 Compact m50b25, do zabawy.
PostNapisane: 17 listopada 2013, 16:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 325 Compact
Kod silnika: m50b25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135754
Jeszcze wyniki - byłem ostatecznie 14, ale dużo nie straciłem do 4łapów.

http://www.protimer.pl/wp-content/uploa ... lkator.pdf

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kenet -->> E36 Compact m50b25, do zabawy.
PostNapisane: 17 listopada 2013, 16:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1197
Moje BMW: POLO 9N
Kod silnika: Wesołe TDI
Świetna zabawka, może kiedyś sam spróbuję ;D
szkoda że na filmach nie widać drogi ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kenet -->> E36 Compact m50b25, do zabawy.
PostNapisane: 17 listopada 2013, 17:13 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Kenet, jak na tak mala moc to wynik bdb. Widze ze nawet Andrew pozamiatales :hyhy: widac ze techniczny tor

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kenet -->> E36 Compact m50b25, do zabawy.
PostNapisane: 17 listopada 2013, 22:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 325 Compact
Kod silnika: m50b25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135754
mak17071 napisał(a):
szkoda że na filmach nie widać drogi ;/


Coś musisz mieć nie tak z ekranem bo ja wszystko widzę ;)

forest napisał(a):
Kenet, jak na tak mala moc to wynik bdb.


Brak mocy muszę nadrabiać brawurą, ale dla mnie to nic nowego :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kenet -->> E36 Compact m50b25, do zabawy.
PostNapisane: 17 listopada 2013, 22:22 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
ładnie bokiem zamiatasz :ok: podoba mi się takie wykorzystywanie 2/3 Bmw,czyt. compactów :rotfl:
Kenet napisał(a):
Muszę się koniecznie nauczyć międzygazu
dobry międzygaz piękna sprawa :P ja się uczyłem na peugeocie 206 :rotfl:

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kenet -->> E36 Compact m50b25, do zabawy.
PostNapisane: 17 listopada 2013, 23:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 325 Compact
Kod silnika: m50b25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135754
Wojt4S90 napisał(a):
podoba mi się takie wykorzystywanie 2/3 Bmw,czyt. compactów


2/3 BMW wykorzystane w 100% to i tak więcej niż 100% BMW wykorzystane w 2/3 możliwości :hyhy:

A teraz jeszcze trochę fot:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

:super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kenet -->> E36 Compact m50b25, do zabawy.
PostNapisane: 17 listopada 2013, 23:15 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 29
Posty: 1200
Lokalizacja: WZ
Moje BMW: Najlepsze :)
Kod silnika: m54b30
Ładnie wygląda z przodu na tych pomarańczowych kierunkach :ok: Będzie coś działane w temacie mocy, jakiś swap czy coś czy na razie powrót do seryjnych 240Nm?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kenet -->> E36 Compact m50b25, do zabawy.
PostNapisane: 17 listopada 2013, 23:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 325 Compact
Kod silnika: m50b25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135754
Podstawowe zabiegi czyli dolot, wydech, ecumaster ;) W c20xe też zaczynałem poniżej poziomu fabryki i dość łatwo dołożyłem 20 KM, tutaj chciałbym serię, przede wszystkim więcej niuta. Wykres nie jest poszarpany, więc moim zdaniem na ten moment parametry tłumi wydech. Wygląda mi on na dobry drut:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kupiłem już środek od 328, a na końcu usiądzie komorowy Mtech. Powinno być ok.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kenet -->> E36 Compact m50b25, do zabawy.
PostNapisane: 18 listopada 2013, 08:26 
Wydech zdecydowanie nie robi tu "roboty".

Milo bylo poznac, zabawka pierwsza klasa :ok:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Kenet -->> E36 Compact m50b25, do zabawy.
PostNapisane: 18 listopada 2013, 09:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
fajna zabawka i kierowca ogarnięty :) wydech na pewno nie pomaga, zawsze spadek niutonometrów związany jest z wydechem. najlepiej pasowałby tutaj seryjny wydech z 323ti(m52b25) lub cos takiego: http://allegro.pl/oryg-bmw-z3-2-8-3-0i- ... 70721.html, barany już masz. ciekawe jak wyjedzie na środkowym z 2.8 i końcowym mtech'u,

ja jak sobie zrobiłem w miarę fajny przelot z baranami to straciłem w dolnym zakresie(1500-4500obr) średnio 25-30Nm, moment u góry i moc pozostały bez zmian

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kenet -->> E36 Compact m50b25, do zabawy.
PostNapisane: 18 listopada 2013, 16:09 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
NA filmie trochę temperatura Ci rośnie, to tak normalnie przy takim upalaniu jest, że wychodzi mocno poza pion? :zdziwko:
Do tego shortshift by się przydał, bo coś długie przełożenia się wydają na filmie.
No a tak to sama jazda :ok:

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kenet -->> E36 Compact m50b25, do zabawy.
PostNapisane: 18 listopada 2013, 17:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 325 Compact
Kod silnika: m50b25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135754
Co do wydechu to już czytałem, że tzw. "barany" z M3 nie robią roboty w m50, ale przeczy to moim dotychczasowym doświadczeniom z innymi silnikami. Zawsze mniej restrykcyjny kolektor coś tam poprawiał. Problemem zazwyczaj była dalsza część układu. Przelot w Astrze zabierał parę Nm względem komorowego tłumika. Dlatego tutaj na pewno nie zrobię przelotu. Widziałem ten wydech z Z3 już wcześniej na allegro, ale chcę spróbować swojego rozwiązania. Jak się nie sprawdzi to przynajmniej będę mądrzejszy o nowe doświadczenie i wtedy założę coś bardziej zbliżonego do serii.

Jeśli zaś chodzi o temperaturę to złożyło się kilka spraw. Po pierwsze wymieniłem w tygodniu chłodnicę, bo miałem przypuszczenie, że stara cieknie. Niestety o ile stara była z wersji z klimą, to teraz zamontowałem taką bez klimy, która jak zapewne wiecie, jest jakieś 20% mniejsza. Ja się o tym dowiedziałem już po zakupie (błędy początkującego w temacie). Później okazało się, że stara chłodnica była ok, a problemem był z korkiem. Na dodatek mam usunięte wisko, a jego rolę pełni wiatrak klimy, zamontowany do pasa na trytytach. Co gorsza jest on od chłodnicy odsunięty dobre 5-7 cm, co na pewno nie polepsza jego sprawności, a dwa - dmucha tylko na połowę nowej chłodnicy. Stara chłodnica sięgała niżej i nie było aż takiego problemu. Po Kielcach latałem jak było 30 stopni i wszystko było ok, natomiast inna sprawa, że nie były to kilkuminutowe sesje, a góra 2 minuty ogniem i chłodzenie.

Generalnie, krótko mówiąc układ jest na tą chwilę spier... tj. źle rozwiązany i muszę to poprawić, ale na zimę będzie tak jak jest. Chyba, że ktoś chciałby praktycznie nową chłodnicę z wersji bez klimy, to oddam za 150 zł. Do wiosny wleci większa chłodnica, może nawet z M3 i raczej koniecznie chłodnica oleju, bo tego bardzo brakuje. A póki co trzeba być czujnym i w odpowiednim momencie rozpoczynać tzw. kółko chłodzące.

Shortshifter już kupiłem, nie zdążyłem jeszcze założyć, ale na pewno się przyda. Tak samo jak skrócenie ogromnego skoku pedału sprzęgła, na co też już mam patent.

Dzięki za pozytywne słowa co do jazdy, to moje pierwsze kroki w RWD, będzie tylko lepiej ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL