BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 maja 2024, 14:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 589 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 30  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 25 czerwca 2015, 13:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
o kuźwa, to u mnie 2.75. Aż dziw że to żyje ;) Chyba też sobie zażyczę w TC taki boost ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 25 czerwca 2015, 13:48 
grzeszak napisał(a):
Czarny, będę musiał zmierzyć, jak na razie nie było miejsca, żeby rozwinąć tak zawrotne prędkości na pewno na przełomie lipca i sierpnia będę na zlocie z profi sprzętem pomiarowym. Mam też nadzieję, że do tego czasu uda się podjechać na lotnisko i pomierzyć RL.


Super! Nie moge sie doczekac :P Mam nadzieje, ze to mnie zmotywuje do czegos :super:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 25 czerwca 2015, 13:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
Kunio napisał(a):
o kuźwa, to u mnie 2.75. Aż dziw że to żyje ;) Chyba też sobie zażyczę w TC taki boost ;)


Przyjemnie prostuje kręgosłup :)

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 25 czerwca 2015, 13:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Czarny napisał(a):
e, to nie powinno miec znaczenia, bo norma uwzglednia wps. korekcyjny na takie rzeczy.


Tak, w teorii. W praktyce nie do końca, bo auto z dużym coolerem a malym coolerem będzie miało inne rozbieżności, ale w przypadku seryjnych aut zwykle sie wszystko sie elegancko pokrywa...


Pewnie, ja nadal sądzę, ze te konie nie są po wydechu, zwłaszcza, ze czasy sie nie zmieniły przed/po w takim stopniu, by można bylo stwierdzić progress.


grzeszak napisał(a):
turbo ustawiane było na 2,94 bara.


Łoooo... To więcej niz u mnie było chyba, a i tak moje chodziło poza swoimi możliwościami. Nie docenialem gt1752 ! :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 25 czerwca 2015, 14:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
deejeys napisał(a):
Łoooo... To więcej niz u mnie było chyba, a i tak moje chodziło poza swoimi możliwościami. Nie docenialem gt1752 ! :D


Jadę na remap do TC :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 25 czerwca 2015, 14:16 
deejeys napisał(a):
Tak, w teorii. W praktyce nie do końca, bo auto z dużym coolerem a malym coolerem będzie miało inne rozbieżności, ale w przypadku seryjnych aut zwykle sie wszystko sie elegancko pokrywa...


nawet w seryjnych potrafia byc, ale nie o tym temat, jak pisalem, jestem rowniez za tym, ze kreski nie jada, wiec nie ma sie co wczuwac, ja czekam na danie glowne :P


Góra
  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 25 czerwca 2015, 14:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
Czarny napisał(a):
jestem rowniez za tym, ze kreski nie jada, wiec nie ma sie co wczuwac, ja czekam na danie glowne :P


Też się z tym stwierdzeniem zgadzam, ale w moim przypadku to chyba nie tylko kreski?

0-60 - 3,0
0-100 - 6,2
1/4 - 14,4

Jest to zwykłe, rodzinne kombi, które ma dobrze jechać w mieście i nie najgorzej na autostradzie. Nie da rady z tego zrobić potwora w każdym zakresie prędkości. Powyżej 160 km/h auto wyraźnie puchnie (co widać po filmikach z przyspieszeń). Mam tylko nadzieję, że skutkiem ubocznym moich modyfikacji będzie poprawiony trochę czas 100-200.

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 25 czerwca 2015, 14:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 621
Lokalizacja: Grudziądz
Moje BMW: 323ti++/ 318ti
Kod silnika: m52 / m42
grzeszak, czas wbić na autobane ekipą i potestować furki nagrać filmiki etc :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 25 czerwca 2015, 15:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 254
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: Brak
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146096
wyniki bardzo ładne :ok:

a mocną zasłonę dymną zostawia we wstecznym lusterku?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 25 czerwca 2015, 15:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
Rafi90 napisał(a):
wyniki bardzo ładne :ok:

a mocną zasłonę dymną zostawia we wstecznym lusterku?


Nie widzę, bo mi dym przesłania :)

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 26 czerwca 2015, 08:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 149
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
taki przyrost mocy to nie tylko efekt samego przelotu.bez tej turbawki nie bylo by takiego przyrostu i bez icka. Hamowalem swoje padlo przed o po zalozeniu icka i przelotu i przyrost byl w granicy bledu pomiarowego, a spr na tej samej hamowni. Clue sukcesu to turbo+icek+przelot.
Graty wyniku :ok: jak widać jedzie na papierze i w realu :super:

_________________
Obrazek
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140696


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 26 czerwca 2015, 15:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Czarny napisał(a):
pieknie! a jak czasy? :hyhy:

jak 100-200? cos sie zmienilo? :hyhy:

e, to nie powinno miec znaczenia, bo norma uwzglednia wps. korekcyjny na takie rzeczy.

Gratki! i czekam na 100-200 :P


Ułaaa, ktoś tu się mocno gorączkuje, czy chociaż w jakiejś kategorii 330i dotrzyma kroku :P

Kreski zacne, ale widząc jak auto jedzie nie ma co się dziwić. Max moment jak w M5 ;)

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 26 czerwca 2015, 15:50 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
wynik ladny :ok:
Przy takiej mocy jezeli pomiar byl prawidlowy 100-200 powinnienes robic w czasie nie gorszym od 330i e46 czyli okolo 19s wedlug gps

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 26 czerwca 2015, 15:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
forest napisał(a):
wynik ladny :ok:
Przy takiej mocy jezeli pomiar byl prawidlowy 100-200 powinnienes robic w czasie nie gorszym od 330i e46 czyli okolo 19s wedlug gps


Pod warunkiem, że jak każdy diesel e46 nie spuchnie powyżej 160 km/h.
Chociaż przywołując ostatnie (zarejestrowane kamerką) starcie z 330 Ci, nawet przy prędkości 180 km/h wciąż się oddalałem.

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 26 czerwca 2015, 16:01 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
grzeszak, Wlasnie to jest dziwne czemu e46 w dyszlu tak puchna przy wyzszych predkosciach ? Chociaz tez nie wszystkie bo deejaysa 320d przy 250 koniach krecilo prawidlowe czasy jak na ta moc 16.5 wg rl jak pamietam.
w e92 nie ma takiej sytuacji. Czy to zasluga turbiny czy uklad chlodzenia wydajniejszy czy o co chodzi?

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 26 czerwca 2015, 16:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
cimell napisał(a):
taki przyrost mocy to nie tylko efekt samego przelotu.


Dla mnie to oczywiste, a pozatym :


Pierwszy podstawowy błąd :

Obrazek

to ten Twój pierwszy wykres, odnalazłem go na drugiej stronie.

Obrazek

Pierwsze co się rzuca w oczy to na drugim wykresie auto wygenerowało 25% strat w napędzie a po drugie zakręciło się 550rpm niżej (wg przełożeń wprowadzonych przez operatora hamowni ) co jeśli nie jest prawdą i auto w rzeczywistości zakręciło się do 4700rpm - ten wykres nie ma odniesienia do rzeczywistości bo wartości szczytowe będą miały inną wartość. Wynika to z paru wzorów fizycznych.


Czarny napisał(a):
nawet w seryjnych potrafia byc, ale nie o tym temat, jak pisalem, jestem rowniez za tym, ze kreski nie jada, wiec nie ma sie co wczuwac


Ja się absolutnie nie wczuwam, jedynie stwieradzam fakty, bo potem są takie opinie, że po wyrzuceniu wydechu to +20 koni w internetach pisali :rotfl:

Luźniejszy wydech potrafi przy sporym turbo pozwolić niżej wygenerować Nm, co testowaliśmy zresztą w 320D z GT2260 i na ori wydechu 2,25 z tłumikiem końcowym seryjnym + jeden przelotowy AVG wsadziliśmy 1,5m gołej rury 2,5cala w ziemie prosto i praktycznie góra (od 3600rpm) nie zmieniła się ani grama tak średni zakres obrotów się po prostu podniósł, ale nie były to jakieś kolosalne wartości...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 27 czerwca 2015, 11:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
deejeys napisał(a):
Pierwsze co się rzuca w oczy to na drugim wykresie auto wygenerowało 25% strat w napędzie a po drugie zakręciło się 550rpm niżej (wg przełożeń wprowadzonych przez operatora hamowni ) co jeśli nie jest prawdą i auto w rzeczywistości zakręciło się do 4700rpm - ten wykres nie ma odniesienia do rzeczywistości bo wartości szczytowe będą miały inną wartość. Wynika to z paru wzorów fizycznych.


Nie bardzo zrozumiałem o co Ci chodzi? (patrz pogrubiony fragment)
Auto w rzeczywistości zakręciło się do 4145 rpm. Nie rozumiem też stwierdzenia, że wykres nie ma odniesienia do rzeczywistości. Proszę wyjaśnij mi to dokładnie. I nie traktuj tego jako atak, na prawdę chcę, żebyś mi to wyjaśnił.

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 28 czerwca 2015, 21:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
grzeszak napisał(a):
Auto w rzeczywistości zakręciło się do 4145 rpm.


Czyli Ty siedziałeś w aucie podczas pomiaru, tak?


grzeszak napisał(a):
Nie bardzo zrozumiałem o co Ci chodzi? (patrz pogrubiony fragment)



"a po drugie zakręciło się 550rpm niżej (wg przełożeń wprowadzonych przez operatora hamowni ) co jeśli nie jest prawdą i auto w rzeczywistości zakręciło się do 4700rpm - ten wykres nie ma odniesienia do rzeczywistości bo wartości szczytowe będą miały inną wartość. Wynika to z paru wzorów fizycznych"

Nie do końca rozumiem, czego tu nie załapałeś ale napiszę jeszcze raz :

Wg tego co kiedyś mi pisałeś, również przesunąłeś sobie odcięcie tak jak ja - Ty akurat na 4700. Co zresztą pokazuje pierwszy wykres. Drugi wykres, jeśli nie było korekty programu jest nie prawidłowy - max obroty to tylko 4150rpm... Powodem który najczęściej to powoduje jest źle wprowadzone przełożenie na hamowni (wpisuje się to podczas pomiaru każdego auta) i jeżeli mam rację to moc na wykresie z tego powodu może być zawyżona.

Prawidłowy pomiar auta to bieg zblizony do przełożenia głównego (w Twoim wypadku 5ty ) i jak najszerszy możliwy zakres obrotów czyli od 1000rpm do końca - 4700rpm w tym wypadku.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 28 czerwca 2015, 21:25 
Lincoln napisał(a):
Ułaaa, ktoś tu się mocno gorączkuje, czy chociaż w jakiejś kategorii 330i dotrzyma kroku


Ee? Jakbyś nie zauważył, od dłuższego czasu mocno kibicuje i wspieram grzeszaka, a jak sprawił lanie 330Ci, to zamiast bronić kierownika M54, to jeszcze skomentowałem jego w mojej ocenie infantylne tłumaczenia i uzasadnienia porażki, więc daruj sobie.

deejeys napisał(a):
Ja się absolutnie nie wczuwam, jedynie stwieradzam fakty, bo potem są takie opinie, że po wyrzuceniu wydechu to +20 koni w internetach pisali


Przecież nie mówię, że się wczuwasz! :P

ale faktycznie, 25% strat, to baaaaardzo dużo jak na rwd.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 28 czerwca 2015, 22:53 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Odnośnie tych strat czy na obu hamowniach był mierzony na tych samych biegach? Jeżeli tak to straty powinny być takie same jeżeli nie to mogą się roznic

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 589 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 30  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL