BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 09:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 589 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 30  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 12 lipca 2015, 11:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
Dante182 napisał(a):
grzeszak, wzmacniasz jakos silnik? Tzn co z panewkami? Jakas chlodnica oleju by sie chyba przydala. Modyfikacje glowicy?


Na razie nie ruszam silnika. Chłodniczka najprawdopodobniej wpadnie, Roger nad tym myśli.

BanDai napisał(a):
mimo wszystko podejście ,a najwyżej zabije silnik jest przerażające ;P


A co mam napisać? :) nic gorszego się nie może stać. Słupek ok. 2500 - 3000, jedno popołudnie i autko znowu śmiga :) Dobrze wszyscy wiemy, że panewki w e46 320d nie są jego najmocniejszą stroną. Nie spotkałem się też z jakimiś zestawami do wzmacniania m47n, nikt takich rzeczy nie robi.

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 12 lipca 2015, 11:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
grzeszak napisał(a):
Nie spotkałem się też z jakimiś zestawami do wzmacniania m47n, nikt takich rzeczy nie robi.

Ciekawe dlaczego...

Wielu ludzi dałoby sobie juz spokoj z m47n, ale jak idac Ty chcesz cos udowodnic, podoba mi się.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 12 lipca 2015, 11:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 196
Lokalizacja: Dzierżoniów/Wrocław
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57
Pawel! "Wielu ludzi dałoby sobie juz spokoj z m47n", " Ciekawe dlaczego?" :D

_________________
Jak się nie ma co się lubi, to się na to pracuje ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 12 lipca 2015, 12:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1376
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
grzeszak, nigdy nie szukalem jakis lepszych panewek do m47n, jednak znajac zycie pewnie za granica istnieja takie graty :) Jednak uwazam ze przy takich mocach i uzywanym silniku zmiana na nowe panewki mogla by zmniejszyc ryzyko awarii.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 12 lipca 2015, 14:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
Ciekawi mnie ten projekt chociazby ze wzgledu na wlozenie tego bo miejsca na nowe turbo tam malo. W sumie nikt nie zna granicy wytrzymalosci tego silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 12 lipca 2015, 15:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
Kunio napisał(a):
Ciekawi mnie ten projekt chociazby ze wzgledu na wlozenie tego bo miejsca na nowe turbo tam malo. W sumie nikt nie zna granicy wytrzymalosci tego silnika.


Miejsce "się" zrobi :)

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 12 lipca 2015, 15:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 196
Lokalizacja: Dzierżoniów/Wrocław
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57
znając Krzysztofa i jego magiczne rączki na pewno się wszystko zmieści :D

_________________
Jak się nie ma co się lubi, to się na to pracuje ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 12 lipca 2015, 15:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Jak gt2260 weszło nie ruszając klimy, to nie wiem czy tak malo tu miejsca. Wystarczy odpowiedni kolektor :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 12 lipca 2015, 17:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
No ale mam na mysli seryjny rozwiercony bo tak planują z tego co czytam. Jakby uciąć od R6 i powiesić między 3 i 4 cylindrem to sie każda zmiesci ;) Swoją drogą czekawe czemu tak rzeźbi z seryjnym jak mozna własnie wrzucic od 3.0d kolektor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 12 lipca 2015, 17:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 2191
Moje BMW: najładniejsze
Garaż: G80 M3

Byle e92 335 M-pack
Byle e82 : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147967
Byłe e46: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134728
Byłe M3+http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.ph ... &start=380
Kunio napisał(a):
akby uciąć od R6 i powiesić między 3 i 4 cylindrem to sie każda zmiesci ;) Swoją drogą czekawe czemu tak rzeźbi z seryjnym jak mozna własnie wrzucic od 3.0d kolektor


bzdura, kolektor kolektorem ale łapa silnika będzie do cięcia ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 12 lipca 2015, 18:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Kwestia wykonania customowego kolektora to 2 wieczory i tyle. Łapa silnika custom jak ktoś chce to sam zrobiłem taką, 3 godzinki pracy w sumie, potem malowanie i tyle... Jak coś to mam foty bo moja leży gdzieś w garażu. Ewentualnie w galerii Leo też jest pokazana jego łapa - torchę inna bo moja jest chuda - jego wyglada jak most :P Ale on miał specyficzny plan - dolot biegnie pod tym mostem :)


Nie wiem, kiedyś mi się to wydawało takie skomplikowane, patrząc z perspektywy czasu to modyfikowanie tego silnika nie jest trudne. Najgorsze jest budowanie dolotu bez dobrych przecinarek. Szlifierka stołowa czy też kątowa średnio dokładna jest a tu wystarczy 1-2st błędu i trzeba się drapać po głowie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 12 lipca 2015, 18:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
customowy znaczy jaki? Rzeźbiony z R6 czy jeszcze coś innego ?
Jaki w końcu jest najlepszy sposób żeby zamocować wieksze turbo w tym silniku ? Kolektor od R6 i wieszanie turbo miedzy 3 i 4 cylindrem czy rozwiercanie ori i przerabianie łapy/przesuwanie sprezarki ?


Ostatnio edytowano 12 lipca 2015, 18:37 przez Kunio, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 12 lipca 2015, 18:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 2191
Moje BMW: najładniejsze
Garaż: G80 M3

Byle e92 335 M-pack
Byle e82 : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147967
Byłe e46: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134728
Byłe M3+http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.ph ... &start=380
Kunio,

Dawidowi chodziło pewnie o kolektor wykonany od podstaw z kwasu bez docinania ORI R6 tak samo z łapą silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 12 lipca 2015, 20:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Kunio napisał(a):
customowy znaczy jaki? Rzeźbiony z R6 czy jeszcze coś innego ?


Zależy. Zależy jakie turbo, mi turbiny BMW średnio pasują, no może poza jednym modelem. Reszta to nuda w sumie.

Pod turbo BMW oczywiście można żeliwo rozciąć, pospawać. Pod inne turbo już nie do końca to takie easy2do. Ale zrobienie customa to na ten moment naprawdę nieduże koszty.

Kunio napisał(a):
czy rozwiercanie ori


Rozwiercanie wylotu na pewno nie zaszkodzi ale nie zwiększa pojemności kolektora w żaden sposób ani jego przepustowości w jakimś ogromnym stopniu (jeśli w jakimkolwiek) u mnie nie było nic takiego zrobione, kolektor seria nawet nigdy od silnika nie odkręcony. Nie blokowało mnie to. Wydech 2,25" również nie blokował mnie. Wiadomo, lepsze przepływy = samo dobro.


Należy liczyć się z tym, że turbina liczona do pojemności 2.0 nie będzie generować nie wiadomo jakich mocy bo to nadal turbo liczone do tej pojemności. Im nowsze turbo, tym lepiej zaprojektowane, a nie zrobione na oko przez heńka w garażu, z gruszką założoną przez mirka sąsiada. Są tacy co takie turbo próbowali wsadzić, ale się nie przyznają do tego, nie przyznają się do porażek, koniec kropka.


Kunio, jak będziesz grzebał przy turbo, to łapę jak coś mam. Zresztą nie tylko łapę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 12 lipca 2015, 21:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1376
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
2 wieczory na spawanie kolektora od podstaw :rotfl:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 12 lipca 2015, 21:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 196
Lokalizacja: Dzierżoniów/Wrocław
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57
haha ale ulep :rotfl:

_________________
Jak się nie ma co się lubi, to się na to pracuje ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 12 lipca 2015, 21:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
Prace się jeszcze na dobre nie rozpoczęły, a dyskusja już robi się ciekawa :)

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 12 lipca 2015, 21:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Obrazek


Nie wiem co może być w tym trudnego, że aż tak źle widzisz swój talent (aczkolwiek Twoje dzieło, jak mniemam ? nie wygląda zbyt ciekawie), ale zawsze możesz to zlecić specjaliście, a mamy trochę takich w kraju. Koszt od 1000zł w górę ogólnie :)

Sprawa jest dość prosta - zamawia się u pewnego pana dwie flansze - jedną do silnika drugą do turbiny. Przykręca się je do w/w elementów, otwiera piwko i po ustawieniu turbiny zaczyna łapać kolanka/rurki. Oczywiście trochę elementów będzie trzeba dociąć, ale z racji polskiej krwi nie widzę w tym problemu. Polacy to nie Amerykanie, że na każdej części musi pasować "xxx KIT"

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 12 lipca 2015, 21:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1376
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
deejeys, nie wiem czy spawales ale to sie latwo pisze ze tutaj przypasowac, tam pospawac i jest gitara. Samo ustawianie i dopasowywanie kolanek moze pochlonac duzo czasu jesli to ma byc jakos w miare zrobione. Tym bardziej ze miejsca nie jest tam jakos wiele. Jesli masz swoje CNC to flansze zrobisz sobie w jeden dzien :) Przypuszczam ze nie masz wiec tez troche sobie na to poczekasz. Ludzi ktorzy to zrobia nie brakuje, wrecz przeciwnie sa magicy ktorzy to zrobia na błysk ;) Nie mialem zamiaru uderzac na Ciebie, ale widze ze juz sie podpaliles... Chcialem tylko zaznaczyc ze zbyt optymistycznie podeszles z tymi dwoma wieczorami.
Peace&love :serce:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 12 lipca 2015, 22:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Dante182, napisałem o wyspawaniu kolektora w dwa wieczory. No dla mnie bylo jasne, że graty typu flansze, rury to należy mieć wcześniej. Ba, sama operacja na wsadzeniu turbo się nie kończy. Dalej należy połączyć turbo z intercoolerem i dolotem, dorobić splywy oleju i zasilanie olejowe. Na samym końcu wydech. Jest co robić, a pośpiech jest wskazany przy lapaniu pcheł.

Spawac spawam hobbistycznie, pare DPF-ow wyciąłem w życiu, sam swoj wydech spawalem, sam swoj dolot spawalem. A w ostatnim czasie trochę potrenowalem na innych materialach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 589 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 30  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL