BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 06:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 589 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 30  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 1 czerwca 2016, 20:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam .
Zjadacze zębów i grzebacze w tych silnikach najczęściej teoretycy , często nie maja pojęcia o szczegółach a podobno w nich tkwi diabeł.

Grzeszaka silnik jest z 2002r euro 3 wtryski "80" . M47tu w e46 ma sprężarkę klimy obok turbiny a dokładnie 4 milimetry przed nią.
Pracuje seryjnie w szczycie doładowania na 2,4 bara.
Prostym modem nie wymuszającym przeróbek jest włożenie gtb 1752 która jest wielkości seryjnej turbiny gt1749.
Fajnie wstaje i potrafi do tych 4 tyś jako tako radzić sobie z ciśnieniem na poziomie 2,8 bara. Przy czym została stworzona aby dmuchać okolice 2,6 bara. Trzeba też zaznaczyć że ciśnienie o którym mowa może być nieco wyższe przy niższych obrotach.
Szukając wniosków ;) Gdyby nie fakt że turbiny te są w miarę wytrzymałe i znoszą chłostę ( powyżej 2,8 bara) w miarę dzielnie , to i tak koniec życia tej turbiny jest na wyciągnięcie ręki. I każdy kto dłubał coś z tą turbiną to wie jak jest , po prostu z czasem pęka odlew żeliwny strony gorącej.

Robiąc rzetelnego moda nie na 5 dni i nie na 5 ostrych przejazdów , trzeba by się na kimś czymś wzorować.

Pod lupę poszła alpina d3 200ps.
Czyli 2litrowy silnik nieco nowszy bo m47tu2 na nieco innych wałkach ale tak ogólnie bardzo podobny.
Te 200 koni alpina zrobiła na dedykowanej turbinie gtb1756 i w dość szerokim zakresie, seryjny soft każe jej dmuchać 3 bary
Do tego jest znacznie większy intercooler i wtryski o sporej wydajności bo " 219" od e60 535d (bi turbo)
Ciśnienie na cr alpina również wyciągnęła niemal do końca możliwości regulatora w okolice na 1680 atmosfer.

Więc w silniku o identycznej konstrukcji aby nie dymiło i było w miarę trwale, choć to zależy w szczególności od tego ile olej i jakiego w silniku ,jak również w głowie ma użytkownik , trzeb by zbliżyć się do parametrów pracy alpiny d3 200ps.

Patent w tym że 2l silnik w e90 ma przeniesioną sprężarkę klimy na druga stronę silnika w rejon alternatora.
Tam gdzie kiedyś była " klima" jest mała pompa wspomagania . Zrobiło się tam sporo miejsca i " BMW" miało pole do popisu bo można tam wkładać co się zechce niemal wszystko wejdzie.
Więc do e90 ,e87 i innych aut z m47tu2 można bez większych przeróbek wcisnąć znacznie większe turbo , w e46 z m47tu nie ma takiej możliwości.

Powracając do alpiny bo taką opcję zrobiłem w aucie żony .... doładowanie 3,1 czy 3,2 i więcej nie robi już roboty, dolewanie paliwa również już nie robi szału , pojawia się spore zadymienie a osiągalne moce oscylują w okolicach 240koni.
Wadą turbiny gtb 1756v wkładanej do alpiny jest jej rozmiar i zamulenie z dołu.
Naturalnie przy tych przeróbkach które nastąpiły w Grzeszaka aucie można by pokusić się o wsadzenie gtb1756 ,2056 czy jakiejś mutacji na bazie gt np. 2060.
Tylko moglibyśmy zapomnieć o dobrej dynamice z dołu.
Padło na turbinę stosunkowo młodą, nowej konstrukcji od 2l silnika bmw seryjnie wypuszczanego z mocą powyżej 180koni.
Jak pisałem w wcześniejszym poście nastawiliśmy się na wykorzystanie jej szybkości z dołu co widać na wykresie , turbo również przyzwoicie sobie radzi na wyższych obrotach ale niestety nie jest w stanie utrzymać powyżej 3 barów , turbo to pomimo gabarytów i budowy nie bardzo nadaje się do pracy przy takim ciśnieniu.
Dopóki wszystko nie było poskładane nikt nie wiedział ile tak naprawdę można z niej wycisnąć, ponadto założenie było takie że pod maską wszystko ma wyglądać niemal jak ori , klima ma działać i być na swoim miejscu i tak to jest zrobione. Cały osprzęt, wszystko po stronie kolektora wydechowego jest tam gdzie było , w efekcie praktycznie całe wolne miejsce w tym rejonie zostało wykorzystane na max.
Włożenie większej turbiny , wymuszało by wywalenie klimatyzacji ,nie tylko sprężarki ale i jej przewodów, tego nikt nie chciał.
Co do wtrysków przeskok z seryjnych "80" eu3 na "216" eu4 pozwoliło trochę bardziej odkręcić" kurek" mieliśmy świadomość że nie zrobi to szału ale wtryski "219" zawsze będzie jeszcze mnożna włożyć. Problem w tym że paliwa nie brakuje ,powietrza jak sądzę również.
Przypuszczam bo głowy bym sobie uciąć nie dał że brakuje przepustowości, więc w grę musiało by wchodzić odprężenie silnika i zabawa na poziomie wałków. Nikt tak naprawdę tego nie robił ,a jeśli nawet informacji w sieci brak.

Plany były ambitne ale czasem trzeba popatrzeć prawdzie w oczy, mi zabrakło wiedzy i doświadczania a bezmyślne narażanie kolegi na wydatki w ciemno, nikomu się nie uśmiechają.

Uważam że to co udało się osiągnąć , dynamika z dołu oraz dość spora moc w szerokim zakresie obrotów , nie wspominając o momencie obrotowym jest świetnym wynikiem, jak na tak małe modyfikacje i przeróbki. Pamiętać trzeba że panewki, smarowanie , układ korbowo tłokowy itd. Nie były wyliczane na takie obciążenia z jakimi aktualnie pracują , wszystko jest seryjne .
Prywatnie uważam że cały ten silnik pracuje w stresie ,bo przecież znamy temat pękających wałów w serii, widzieliśmy nie raz wyjechanie niemal do zera panewki , nie wspominając o pękających od przeciążenia tłokach.
Oczywiście można pocisnąć więcej , zrobić większa zadymę a na amatorskich zawodach zastanawiać się czy do domu wrócimy na kolach czy na lawecie.

Internet przyjmie wszystko ,pochwały , hejt , spam,mądrą i pustą polemikę , przechwałki i cwaniactwo, przyjmie też prawdę a prawda jest taka że przy jednej turbinie albo mamy dobry dół albo dobrą górę . Ciężko jest zrobić ful mocy i torpedę z dołu dobierając do starego silnika jedno turbo.
Nie bez powodu powstały diesle w których pracują nad powietrzem dwie , trzy a ostatnio nawet cztery turbiny.Układ paliwowy pracuje przy 2400 atmosferach , silniki są maksymalnie przebudowane , odprężone i lekkie.

Szukanie czegoś więcej w "rupciu" z przed ponad 16 lat jest ekonomicznie nie uzasadnione, i jeśli nawet osiągnie się w szczycie obrotów 15-20 czy nawet 50 koni więcej to i tak silnik tragicznie umrze przy którymś sprincie.

Łatwo się pisze , miało być więcej , jestem rozczarowany, mod nie warty świeczki itd. Klepanie w klawiaturę nic nie kosztuje ,mody ,przeróbki , ryzyko , doświadczenie a na końcu wnioski . To ma cenę.

Proszę szanownych forumowych kolegów o zluzowanie , temat właściciela auta pewnie jest ciekawy i czyta go wiele osób z poza forum i na pewno kraju. Mam nadzieję że jest w jakimś stopniu merytoryczny i dzieli się wiedzą.
Przepychanki pod tytułem , kiepski czas , nie warto itp. są zbędne , nie dodadzą ani mocy ani momentu, robią śmietnik i pokazują prawdziwą naszą twarz .

Jak w kawale o piekle i kadziach w których gotowali się Polacy , Ruscy i Niemcy...........
Przy kadzi Ruskich stoi wartownik i pilnuje żeby nie uciekli , przy Niemcach też , przy kadzi z Polakami nikogo nie ma.
Lucyfer na inspekcji pyta dlaczego ?
Ponieważ nie ma takiej potrzeby ! Gdy jeden Polak próbuje się wychylić , uciec reszta go wciąga.

Życzę wszystkim udanych modów , wielu koni i tysięcy niutonów a w szczególności życzę bezawaryjnej i bezpiecznej jazdy.

Pozdrawiam Krzysiek
Sory za nieco przydługawą wypowiedz,mam nadzieję że coś wniosła.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Ostatnio edytowano 1 czerwca 2016, 21:16 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 1 czerwca 2016, 20:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Lincoln napisał(a):
deejeys, pamiętając Twój temat i podejście do 320Cd, to gdyby ktoś napisał (niesłusznie zresztą) że grzebiesz w najniższej lidze


nie ma norm określających ligi, napisałem to mocno subiektywnie, ale nadal nie uważam tego za jakąś tragedię.


Lincoln napisał(a):
to byś się zapłakał, a Twoi fani/koledzy zamęczyliby delikwenta, a sam teraz taką głupotę napisałeś.


Nie głupotę tylko czasy się zmieniają, mając 200koni i 1500kg już parę lat temu trzeba się było pilnować kogo koło się staje na światłach bo można się mocno zdziwić było a teraz? Jest obecnie bardzo dużo aut seryjnie doładowanych z sporym zapasem i potencjałem na więcej, które można kupić w dobrych pieniądzach i ludzie to robią.


Kunio, miło, że ktoś pamięta ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 1 czerwca 2016, 21:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
Widzisz Roger, jest dokładnie tak, jak przewidywaliśmy. Mogłem w sumie nic w temacie nie pisać i tak "specjaliści" wiedzą lepiej.
Nie widzieli auta, nie zajrzeli pod maskę, nie mieli okazji się przejechać, a i tak hejt leci aż grubo :)

Przemo nie próbuj merytorycznie rozmawiać, nie ma sensu ścierać klawiszy na klawiaturze :)

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 1 czerwca 2016, 22:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Roger-Nysa, podziwiam Cię. Chciałbym mieć taki talent pisarski i potrafić rozbić na 1000 słów 2 zdania. Rewelacja! Aż dziwne, że nie zostałeś polonistą. Ba nawet przypominasz mi trochę mojego byłego polonistę z liceum - nawet jak się pomylił to potrafił tak zamotać, że ciemna masa nie załapała... To było piękne :)

Roger-Nysa napisał(a):
przy jednej turbinie albo mamy dobry dół albo dobrą górę


Dlatego w aucie które ma się ścigać nikt nie patrzy na dół. Bo dołem to się można jarać jak na 4/5 biegu nie chce się redukować tylko wyprzedzać. A i to zresztą na większej turbinie da się zrobić, #potwierdzone_info.

Roger-Nysa napisał(a):
Zjadacze zębów i grzebacze w tych silnikach najczęściej teoretycy , często nie maja pojęcia o szczegółach a podobno w nich tkwi diabeł.


Masz absolutną rację, wiesz co mówisz i fajnie, że potrafisz się do tego przyznać :)

Roger-Nysa napisał(a):
Internet przyjmie wszystko ,pochwały , hejt , spam,mądrą i pustą polemikę , przechwałki i cwaniactwo,

grzeszak napisał(a):
a i tak hejt leci aż grubo


Polecam czasem sprawdzić słowa które się używa, bo pisanie o nie przychylnych opiniach " hejt " jest trochę śmieszne. To jest forum, każdy może się wypowiedzieć, każdy czytający również może przeanalizować to i wyciągnąć wnioski.

Jak dla mnie życie już dawno zweryfikowało Twoje teoretyczne podejście i modyfikacje, więc dalsza dyskusja nie ma sensu bo pisałem to już wiele razy. Żeby móc się do kogoś rzucać, najpierw trzeba dosięgać ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 1 czerwca 2016, 22:20 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Dokladnie. A czasy takie same. Zle to odbierasz to nie hejt tylko kazdego indywidualna opinia.
Poza tymbsam mowiles ze beda granice 300hp akcja trwala pewno rok albo prawie tyle a mocy jest tyle ile bylo czasy te same a chcesz byc killerem na miescie w 1.6t kombi z 220hp :-) no sorry ale sam wiele obiecywales i rzucales cyframi ze bedzie 300+ a wyszlo 2hp plus . Wiec zastanow sie kto jest hejterem ? Forumowicze trzezwo patrzacy na wyniki modyfikacji czy Ty i Twoj tuner ktoremu cos chyba nie wyszlo a naobiecywal zlote gory :-)

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 1 czerwca 2016, 22:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
grzeszak, Trochę przesadzasz, powiedziałeś jasno jakie są oczekiwania, i plany:

grzeszak napisał(a):
Autko po małej obsuwce dzisiaj podstawiłem do Rogera. Pozostaje tylko cierpliwie czekać, szykuje się na prawdę gruby projekt. Dzięki Krzysztof za miłe spotkanie.


Cytuj:
grzeszak nie osiągnie 300 KM z 2 litrów...


grzeszak napisał(a):
A tego to akurat nie byłbym taki pewien :) to nie są wszystkie plany...



Roger mieszkający w krainie diesli którą sam sobie wykreował też o tych planach pisał:
Roger-Nysa napisał(a):
Witam

Czas zabić następny silnik ;) :mad: :zabawa:

Grzeszaka, nie zadowala 234ps i parę niutonów ,zatem będą zmiany.
Tym razem postaramy się zamieścić , trochę zdjęć , trochę merytorycznego opisu , trochę science fiction dla kosmitów.
Miejmy nadzieję że galeria nie zostanie zbrukana jałowym wpisem hejterów.

Zawsze zaczyna się przez telefon i kończy w moim garażu ,choć nie zawsze kończy do końca.
Tym razem dostałem wolna rękę i postaram się zrobić wszystko aby wycisnąć jak najwięcej z starej poczciwej jednostki m47tu.
Auto będzie przerabiane mechanicznie w Nysie , będzie tu hamowane , strojone i programowane.
Stronę mechaniczną , przeróbki strojenie ogarnę ja :hurra: :super: , natomiast hamowanie chipowanie, edycja map , lokalna firma z Nysy HAZZAX.
Będzie dobrze , będzie prawda , bez ściemy ,kitu i opowieści z kosmosu. Choć znajdzie się parę wpisów dla kosmitów. :przestraszony: ;)

reszta tu: viewtopic.php?f=6&t=138097&start=280

Podsumowując wyszła z tego dupa blada i tyle.
Poznaliśmy się, wiem że masz parcie na moc i jakoś nie chce mi się wierzyć że jesteś usatysfakcjonowany tym brakiem wyniku.
Takie zdanie ma pewnie większość osób która czytała zapowiedzi "grubego" projektu.
Pisanie o tym jakie to kombi jest ciężkie też możecie włożyć między bajki które tu zostały pisane przy planowaniu modóF, dobrzę wyposażone coupe waży tyle samo albo i więcej.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 2 czerwca 2016, 01:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Pawel! napisał(a):
Podsumowując wyszła z tego dupa blada i tyle.
Poznaliśmy się, wiem że masz parcie na moc i jakoś nie chce mi się wierzyć że jesteś usatysfakcjonowany tym brakiem wyniku.
Takie zdanie ma pewnie większość osób która czytała zapowiedzi "grubego" projektu.


Na kunia wykres pewnie było szkoda czasu , ale ze względu na to że przez 4 miesiące szukał dołu który podobno nie jest ważny i uczciwie kombinował z hybrydami pozwoliłem sobie połączyć wykresy zgodnie z skalą.
Kunio nie pamiętam co tam zrobiłeś ale IC , wydech i wtryski 216 bo masz eu4
Mod na gtb1752 i na hybrydzie 1756 z muszla 52 rozwierconą.

Zatem auta różnią się tylko turbinami i softem.
Obrazek

Pozwoliłem sobie nałożyć wykres na wykres Holendra ;) e90 320d po ładnym grzebnięciu . Turbo 2056 od e60 525d 177ps. ponad 3 bary doładowania wtryski nie wiem jakie 216 lub 219. Dolot , egr off , wydech ,ic. przesunięcie odcinki .

Obrazek

Wnioski ,hm tak jak pisałem , okolice 240ps to wartości graniczne , na tym etapie modzenia.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 2 czerwca 2016, 06:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Ludzie zrozumcie, że wynik nie ma zadowalać WAS, ale właściciela. Gdyby chciał zrobić Wam "dobrze" jak to bywa w innych galeriach, to pojechałby na "odpowiednią" hamownie, "zrobił" odpowiedni wynik na maksymalnym koksie bez patrzenia na trwałość czy LAG dla zadowolenia publiki, choć nauczony życiem, wiem że malkontentów i tak by nie brakowało :P Jeden lubi jak mama mu kupuje auta, drugi zmieniać kluczowe dla mocy podzespoły niczym bieliznę, a trzeci felgi zależnie od humoru i ważne by każdy miał z tego radochę.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 2 czerwca 2016, 07:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
Lincoln napisał(a):
Ludzie zrozumcie, że wynik nie ma zadowalać WAS, ale właściciela. Gdyby chciał zrobić Wam "dobrze" jak to bywa w innych galeriach, to pojechałby na "odpowiednią" hamownie, "zrobił" odpowiedni wynik na maksymalnym koksie bez patrzenia na trwałość czy LAG dla zadowolenia publiki, choć nauczony życiem, wiem że malkontentów i tak by nie brakowało :P Jeden lubi jak mama mu kupuje auta, drugi zmieniać kluczowe dla mocy podzespoły niczym bieliznę, a trzeci felgi zależnie od humoru i ważne by każdy miał z tego radochę.


I tą mądrą wypowiedzią zakończmy polemikę, są ciekawsze na forum "projekty".

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 6 czerwca 2016, 20:11 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 45
Posty: 796
Lokalizacja: Starogard Gdański
Moje BMW: Mercedes
Kod silnika: V8
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=160023
a ja nadal nie rozumiem jakim cudem kombi w dieslu może wzbudzać tyle emocji :) świat stoi na głowie. Ja tam wolę jednak popatrzeć na dziewczyny :) a z aut najbardziej podobają mi się Ferrari Corvette :) itp.

_________________
Zapraszam na mój kanał o motoryzacji
https://www.youtube.com/channel/UCNvQ4u ... m0itanaAsg

Prezentacja BMW E39
https://youtu.be/PJeIoCG2tgU

Nissan Murano
https://youtu.be/VLJ8SzF14AY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 22 czerwca 2016, 22:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
grzeszak napisał(a):
Z podstawowych modyfikacji:
grzeszak napisał(a):
4. Zaworek podciśnienia z nowego mini turbo.

Czymś się różni od tego co siedzi ori? Jakieś plusy tego zaworka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 22 czerwca 2016, 23:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
Roger-Nysa napisał(a):
Grzeszaka silnik jest z 2002r euro 3 wtryski "80" . M47tu w e46 ma sprężarkę klimy obok turbiny a dokładnie 4 milimetry przed nią.

Zdaje się że deejeys klimę u siebie miał, a mocy było więcej :)
Roger-Nysa napisał(a):
doładowanie 3,1 czy 3,2 i więcej

z czystej ciekawości, rozumiem, że podajesz ciśnienie bezwzględne? Dlaczego, skoro normalnie używa się wartości nadciśnienia? Idiotycznie to wygląda :P
Roger-Nysa napisał(a):
Szukanie czegoś więcej w "rupciu" z przed ponad 16 lat jest ekonomicznie nie uzasadnione, i jeśli nawet osiągnie się w szczycie obrotów 15-20 czy nawet 50 koni więcej to i tak silnik tragicznie umrze przy którymś sprincie.

Łatwo się pisze , miało być więcej , jestem rozczarowany, mod nie warty świeczki itd. Klepanie w klawiaturę nic nie kosztuje ,mody ,przeróbki , ryzyko , doświadczenie a na końcu wnioski . To ma cenę.

Słowo też ma cenę chyba
Dziwią Was "hejty" i ogólne rozczarowanie. Wystarczyło robić co zrobiliście, ale pominąć bicie piany na forum że będzie grubo i 300 to nie błahe marzenia

I na koniec, żeby rozluźnić atmosferę ;)
deejeys, graty bo chyba jeszcze w PL nikt więcej w m47n nie miał? :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 23 czerwca 2016, 08:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Chycu napisał(a):
Zdaje się że deejeys klimę u siebie miał, a mocy było więcej :)


Miał i to dużo, ale co z tego skoro nie przekładało się to na lepsze czasy?


Chycu napisał(a):
deejeys, graty bo chyba jeszcze w PL nikt więcej w m47n nie miał? :hyhy:


"Miał", po prostu nie o wszystkim można przeczytać w necie.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 23 czerwca 2016, 08:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Co nie zmienia faktu ze nie tak prosto zrobić 300+ nawet w 123d, a skoro glosno ktos pisal o tym, a wyszlo wielkie nic to jest to porażka i trzeba sie przyznać. ;)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 23 czerwca 2016, 09:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 2191
Moje BMW: najładniejsze
Garaż: G80 M3

Byle e92 335 M-pack
Byle e82 : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147967
Byłe e46: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134728
Byłe M3+http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.ph ... &start=380
Lincoln napisał(a):
Chycu napisał(a):
Zdaje się że deejeys klimę u siebie miał, a mocy było więcej :)


Miał i to dużo, ale co z tego skoro nie przekładało się to na lepsze czasy?


Chycu napisał(a):
deejeys, graty bo chyba jeszcze w PL nikt więcej w m47n nie miał? :hyhy:


"Miał", po prostu nie o wszystkim można przeczytać w necie.




Z tego co ja pamiętam, a miałem okazję jeździć tym autem, to klimy nie było ale i tak za nim tęsknie <3
Co do najmocniejszego m47n, to pewne jest tylko to, że Dawida było najmocniejsze z ujawnionych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 23 czerwca 2016, 11:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Lincoln napisał(a):
Chycu napisał(a):
Zdaje się że deejeys klimę u siebie miał, a mocy było więcej :)


Miał i to dużo, ale co z tego skoro nie przekładało się to na lepsze czasy?


Chycu napisał(a):
deejeys, graty bo chyba jeszcze w PL nikt więcej w m47n nie miał? :hyhy:


"Miał", po prostu nie o wszystkim można przeczytać w necie.



Miałem się już tu nie wypowiadać, bo nie chce przeczytać w wiadomościach o jakimś samobójstwie czy coś, ludzie różnie znoszą krytykę i ciągle przegrywanie. A jest tu jeden osobnik który mi ze 3 razy obiecywal, że mnie obejdzie... :rotfl: Nie chce mi się nawet komentować tych wywodów, tak jak tego, że grzeszczaka auto wg wykresu ma limiter na 4100 rpm i tych wykresów z różnych hamowni skopiowanych z painta, i tak dalej.

Sprawdź tablicę chwały w temacie o RL, sprawdź czas 320d mojej i sprawdź swojego kolegi. Następnie podejmuj wypowiedz, bo to, że setka była podobna niewiele znaczy, wystarczy zapytać Hipka lub WujkaW na jakich oponach kręciłem jakie czasy :) A ja mimo posiadania urządzenia nie robiłem pomiarów non stop, są to wyniki z jednego pomiaru jakiegoś tam dnia, autem z całym wyposażeniem bez spuszczania się. Żadnych trików, rozmów przez telefon.


Co do klimy to tu mnie macie - po wsadzeniu gtb nie odpaliłem klimy ALE dało się to zrobić, kwestia chęci :)


Lincoln bardzo bym Cię prosił jeszcze o rozwinięcie co masz na myśli mówiąc, że nie o wszystkim można przeczytać w necie, bo intryguje mnie to :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 23 czerwca 2016, 13:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Chycu napisał(a):
z czystej ciekawości, rozumiem, że podajesz ciśnienie bezwzględne? Dlaczego, skoro normalnie używa się wartości nadciśnienia? Idiotycznie to wygląda :P

Zadaj sobie pytanie jakim ciśnieniem oddychasz ? zero czy około 1atmosfery-990hpa- 1000mb.
W wszystkich znanych mi aplikacjach diagnostycznych oraz w sprawach technicznych tak to jest przedstawiane.
Ponadto silnik z odłączonym dolotem wytwarza około 1000mb podciśnienia na wolnych obrotach a turbo aby w kolektorze było ciśnienie otoczenia musi wykonać pracę i wdmuchać 1 atmosferę więc jeśli piszemy że turbo dmucha 2,9 bara to na tyle wykonało pracy .

Co do rozczarowania oczywiście , wszyscy maja prawo być rozczarowani , ja ,właściciel i grono forumowych kolegów, wszyscy jesteśmy zawiedzeni.
Wypisywanie 300ps było raczej sarkazmem, ale co nie którzy mieli prawo podłapać. Ja liczyłem na 250-60ps .Niestety nawet po wpakowaniu bardziej wydajnych wtrysków mocy by nie przybyło a jeśli nawet to nie współmiernie do czarnego dymu za autem.
Oczywiście na potrzeby forum można było przygotować wykres, jednak uważam że lepiej napisać kiepską prawdę inż wspaniałe kłamstwo.

Taki mod wbrew pozorom nie pochłania wcale sporo kasy , co daje ?
Jeśli chodzi o dynamikę , bije spokojnie podkręcona alpinę d3 oraz wszystkie wynalazki na 1752 /2056 nie wspominając o hybrydach.
Spokojnie konkuruje z podkręcona 123d
Robi większość bmw z 3litrowym silnikiem dde4 /5 wykręconych okolice 250ps.

Kosztuje połowę mniej od konkurencji i w przypadku awarii silnika również pochłania zdecydowanie mniej pieniędzy i czasu.
Wiedza ci co wyciągali turbiny z bi turbo lub 3 litrowy silnik z e90 ,e46 lub go tylko przezbrajali.

Zatem są i plusy i minusy całej tej zabawy, ponadto pamiętać trzeba ,że silnik do pomiaru nie był zasilany żadnym dodatkowym paliwem , czy "suplemetem" podnoszącym moc , wszelkiego rodzaju dotrysk czy to wody , metanolu , czy czegoś lotnego.

Od jakiegoś czasu śmigam 535d sporo się dzięki niej nauczyłem przez jej ecu przetoczyło się sporo softów, słabsze mocniejsze , dymiące nie dymiące , auto pomimo sporej masy jeździ przyzwoicie i daje frajdę , jednak nie daje tego co małe lekkie auto z sporym niutonem na dole i manualna skrzynią .

Niech będzie dla potomnych.....320d 150ps z 2002r zrobione do codziennej jazdy na 230ps i około 500Nm przy 1800 to hardcor.
Większe cyfry to spory wydatek ,spore zmiany a następnie kosztowne naprawy. Czego nie polecam i nie życzę nikomu.

DJ. kombi to nie coupe z "plastikową" klapą , trochę inna masa i opory aerodynamiczne , ponadto jednak ta klima jest i chodzi a do dolotu nikt nic nie wtryskuje . Auto w środku i na zewnątrz wygląda jak seryjne . Twoje auto chyba było bardziej przystosowane do kręcenia czasów , same czerwone ringi ;) przecież dodawały mocy. Nikt tu nie neguje tego że miałeś najszybsze e46 320d na forum może w kraju a kto wie czy na świecie. Nikt też nie podważa faktu że żadne zrobione w moim skromnym garażu auto nie było szybsze od Twojego coupe. Przypuszczam że nigdy nie będzie , zrozumiałem że żeby konkurować z Tobą muszę mieć, więcej wiedzy , więcej pieniędzy , więcej czasu a co za tym idzie więcej doświadczenia , którego niestety mi brak.
Dlatego masz moje pokłony :padam: :padam: .

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 23 czerwca 2016, 14:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Roger-Nysa napisał(a):
Spokojnie konkuruje z podkręcona 123d


Na tym przestałem czytać Twój post, bo nie wiem z jak podkręconą masz na myśli? Po samym programie? Bo dobrze podkręcone 123d+ przewinęło się przez to forum i bez zmiany programu 5.4 s do setki na RL i 13.9 ćwiara...

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 23 czerwca 2016, 21:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
Roger-Nysa napisał(a):
Chycu napisał(a):
z czystej ciekawości, rozumiem, że podajesz ciśnienie bezwzględne? Dlaczego, skoro normalnie używa się wartości nadciśnienia? Idiotycznie to wygląda :P

Zadaj sobie pytanie jakim ciśnieniem oddychasz ? zero czy około 1atmosfery-990hpa- 1000mb.
W wszystkich znanych mi aplikacjach diagnostycznych oraz w sprawach technicznych tak to jest przedstawiane.
Ponadto silnik z odłączonym dolotem wytwarza około 1000mb podciśnienia na wolnych obrotach a turbo aby w kolektorze było ciśnienie otoczenia musi wykonać pracę i wdmuchać 1 atmosferę więc jeśli piszemy że turbo dmucha 2,9 bara to na tyle wykonało pracy .

Wiem o tym oczywiście, ale wszelkie tematy i info które czytałem do tej pory w internecie mają przedstawione ciśnienie doładowania jako nadciśnienie. Dlatego też, czytając któryś z Twoich tematów lata już temu kilka chwil byłem przekonany że diesle jeżdżą z tak dużym doładowaniem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: grzeszak -->> E46 320d Touring
PostNapisane: 23 czerwca 2016, 21:58 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Ogolnie zle nie jest i tak bo ladnie wstaje to turbo i jak na 2.0d w e46 touring to auto zapierdziela.Moc mocy tez nie rowna bo wykresy nie jezdza. Jeden bedzie mial 250hp i moze jezdzic gorzej od tego co ma 230hp wiec dobrze by bylo jakbys nagral jakis film 0-200. Mimo malego nie dosytu z racji zapowiedzi 300+ i tak zle nie jest i nie jeden scigant w 2.8 moze sie zdziwic ;)

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 589 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 30  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL