BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 23:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Wojt_SGS ---> E46 325Xi
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 14:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 574
Lokalizacja: NL / POT
Moje BMW: E38 740iA
Kod silnika: M62B44
Garaż: Było :
e36 M40B18
e46 M57N
e60 535d
Jest :
e38 740iA
e36 drift spec
CBR 954
Łukasz_P napisał(a):
(głównie przednie błotniki) :kwasny:
No niestety ale przednie blotniki e46 lift grubością nie grzeszą i ruda je bardzo lubi.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wojt_SGS ---> E46 325Xi
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 14:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 43
Lokalizacja: Milanówek
Moje BMW: E46 325Xi
Dzięki wielkie :)
Mam nadzieję, że teraz już wężyk nie będzie spadał, bo naprawiłem go mam nadzieję na wyrost ;)

Dokładnie - butla jest tam gdzie było koło, a hak trzymam w domu - raczej nie miewam potrzeby użycia haka niespodziewanie kiedy jestem z dala od domu, także nie jest to dla mnie żaden problem, klucze i podnośnik są dalej na swoim miejscu.

Obrazek

Jeśli chodzi o te problemy z rdzą to nie wiem jak w innych e46, ale u mnie na dwóch nadkolach wyszły delikatne purchelki pod lakierem, we wrześniu się ich pozbędę, bo mam przykre doświadczenia z zaniedbywaniem takich spraw - w zeszłym aucie ruda pod warstwą błota i śniegu wyjadła dziurę do bagażnika z nadkola - a przeszło właśnie z zewnętrznej części nadkola od niewielkiej ilości rdzy która rozwinęłą się niespodziewanie po wewnętrznej części nadkola.

Pozdrawiam, Wojtek

_________________
E46 325xi Touring http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=139586


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wojt_SGS -->> E46 325Xi
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 14:59 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Bardzo ładny i dobrze wyposażony turas :ok: . Instalacja rzeczywiście założona estetycznie, tak z ciekawości ile wcześniej spalała PB?


Poza tym mimo, że to xi pokusił bym się o lekką glebę albo inaczej: lekkie obniżenie. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wojt_SGS -->> E46 325Xi
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 15:51 
Offline
Lokalny Ekscentryk

Wiek: 38
Posty: 5113
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: ????
Kod silnika: ????
Garaż: Brak :(
Jest:
Ford S-Max 2.0
Volvo V40

Było:
E36 325td
E36 318is Coupe
E39 530d Touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82514
E46 318i: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132544
E90 320d: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159224
E87 120d
E60 535d
instalacja bardzo fajnie założona :ok: ja też u Toudiego zakładałem i od roku zero problemów :) fajne że turas został w naszej okolicy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wojt_SGS -->> E46 325Xi
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 20:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 43
Lokalizacja: Milanówek
Moje BMW: E46 325Xi
damianRC napisał(a):
Bardzo ładny i dobrze wyposażony turas :ok: . Instalacja rzeczywiście założona estetycznie, tak z ciekawości ile wcześniej spalała PB?


Poza tym mimo, że to xi pokusił bym się o lekką glebę albo inaczej: lekkie obniżenie. :)


dzieki :) Benzyny spala ok 11.5-12l, według komputera i według baku też by się zgadzało, czyli gazu spala 2l więcej.

Odrobinę mógłbym go obniżyć, ale to dopiero przy zmianie sprężyn - wydawać kase dla samego obniżenia to chyba aż tak mi nie zależy ;)

_________________
E46 325xi Touring http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=139586


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wojt_SGS -->> E46 325Xi
PostNapisane: 22 sierpnia 2014, 14:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 43
Lokalizacja: Milanówek
Moje BMW: E46 325Xi
We wrześniu odstawiam auto do zaprzyjaźnionego mechanika - lista prac do zrobienia:

- Kupiłem Short- Shifter z Allegro, mam nadzieje, że będzie on działał bez zarzutu, zależy mi, żeby nie musieć tak wachlować biegami, a słyszałem dużo pochlebnych opinii o shortshifterach, w prawdzie o tych z allegro słyszałem różne opinie, ale mam nadzieje, że mi się poszczęści.
Obrazek

-Mam kłopot z lekkim falowaniem obrotów na zimnym silniku tak do ok.30C, wcześniej na 2-3 miesiące problem załatwiło wyczyszczenie przepływomierza, być może jego czas się już zbliża, spróbujemy wyczyścić raz jeszcze, jak problem się powtórzy to wymieniam, to na szczęście nie duży wydatek.

-Na przeglądzie wyszły jakieś lekkie luzy wahacza lewego przedniego, trzeba to dokładniej sprawdzić, podczas jazdy nic się nie dzieje.

-Poprawki lakiernicze - wyszły mi dwa purchelki po prawej stronie, oraz kilka bardzo małych na lewym przednim nadkolu, chce się ich pozbyć przed zimą, żeby nie zdążyły się rozejść.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wracam z wyjazdu w październiku - jak odbiorę autko to wrzucę foty jak wyszło lakierowanie i jak sprawuje się shortshifter.
Pozdrawiam

_________________
E46 325xi Touring http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=139586


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wojt_SGS -->> E46 325Xi
PostNapisane: 26 sierpnia 2014, 13:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Samochód, naprawdę super, zazdroszczę :)

_________________
monitoring pojazdów może zmniejszyć koszty firmy przez kontrolę czasu pracy kierowców


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wojt_SGS -->> E46 325Xi
PostNapisane: 13 stycznia 2015, 14:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 43
Lokalizacja: Milanówek
Moje BMW: E46 325Xi
Hej! Dawno mnie tu nie było, a autku przez ostatnie miesiące poświęciłem sporo uwagi.

Obrazek

Przebieg na dzień dzisiejszy to 232175km, jestem świeżo po przeglądzie i wymianie filtrów instalacji LPG - do tej pory sprawuje się bez problemowo - średnie spalanie w mieście na krótkich trasach 13,5-14,5l, w trasie 11-11,5l.

Olej wymieniam co 10tyś. na Motul 8100 X-Cess, tak jak robił to mój poprzednik.

W ostatnim czasie zrobiłem:

Blacharka - polakierowany przedni prawy słupek oraz przednie nadkola i prawe tylne, purchelki rudej przeszły do historii, w tej chwili blacha jest w 100% zdrowa! :)

Wymieniony pęknięty zbiorniczek płynu chłodniczego - oryginalny zbiorniczek, płyn i robota niestety 330zł:/

Wymienione amortyzatory z tyłu

Sporo problemów miałem z zimowym kompletem kół - okazało się po założeniu, że wszystko pukało, stukało i wibrowało jak szalone, mimo, że na letnich jest idealnie cicho i gładko. Do wyprostowania trafiły 3 felgi zimowe, a krzywe, stare opony z tyłu poszły na śmietnik. Zamiast nich kupiłem Continentale ContiWinter z końca 2011 roku w bardzo dobrym stanie, z bieżnikiem 6,5-7mm, czyli identyczne jak te które są na osi przedniej. Już nic nie wibruje, tylko gdzie ten śnieg? ;)

Z małych rzeczy - niedawno przykleiłem od nowa piankę uszczelniającą w drzwiach prawych - zauważyłem, że pod dywanikami z przodu i z tyłu po prawej stronie pojawiła się woda. Tak jak przypuszczałem okazało się po zdjęciu boczków, że odeszła pianka uszczelniająca drzwi - przykleiłem ją więc nowym klejem, który zachowuje sprężystość po zaschnięciu, nawet w niskich temperaturach - taki trochę sylikono-klej, po tej operacji ani śladu wody, wszystko super szczelne a przy okazji miałem szansę przesmarować na nowo zamki roztworem oleju i benzyny przy pomocy rozpylacza - polecam ten patent, nie trzeba wymontowywać zamków, wystarczy spryskać je od środka drzwi. Teraz nawet największy mróz im nie straszny;)

Dzisiaj wymieniłem uszkodzoną pompkę spryskiwaczy xenonów na oryginalną, wszystko już śmiga jak powinno - widać dawała za małe ciśnienie, bo nie wysuwały się spryskiwacze.

Przy okazji wymiany akumulatora w kluczyku zmieniłem również całą jego obudowę, teraz prezentuje się tak:
Obrazek

Zamontowałem także short-shifter, a przy okazji wymieniłem wszystkie tulejki skrzyni na nowe, oryginalne w celu usztywnienia całego drążka tak jak to było od nowości- sprawuje się on tak - jestem bardzo zadowolony!



Jak tylko spadnie śnieg to wybierzemy się z beemką na pierwsze ślizgawki i zrobimy zdjęcia :) pozdro!

_________________
E46 325xi Touring http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=139586


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wojt_SGS -->> E46 325Xi
PostNapisane: 13 stycznia 2015, 14:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 624
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Pięknie dbasz o autko :) Świetne posunięcie ze zmianą shorta, sam zamierzam niedługo zastosować taki mod :)

Wojt_SGS napisał(a):
Przy okazji wymiany akumulatora w kluczyku zmieniłem również całą jego obudowę

Wyjaśnisz krok po kroku w jaki sposób to zrobiłeś i jaki akumulatorek zamontowałeś? Obudowa z Allegro? :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wojt_SGS -->> E46 325Xi
PostNapisane: 13 stycznia 2015, 14:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 1801
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Garaż: było:330ci - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 8#p2072598

było: 320d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138535/
duzo roboty z short-shifterem ? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wojt_SGS -->> E46 325Xi
PostNapisane: 13 stycznia 2015, 15:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1273
Moje BMW: F10 M5
Kod silnika: S63
Cieszę, się że auto trafiło do Ciebie :ok: Tak trzymaj ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wojt_SGS -->> E46 325Xi
PostNapisane: 13 stycznia 2015, 15:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 43
Lokalizacja: Milanówek
Moje BMW: E46 325Xi
igor b. napisał(a):
Pięknie dbasz o autko :) Świetne posunięcie ze zmianą shorta, sam zamierzam niedługo zastosować taki mod :)

Wojt_SGS napisał(a):
Przy okazji wymiany akumulatora w kluczyku zmieniłem również całą jego obudowę

Wyjaśnisz krok po kroku w jaki sposób to zrobiłeś i jaki akumulatorek zamontowałeś? Obudowa z Allegro? :hyhy:


Dzięki wielkie, staram się jak mogę, chociaż portfel mało zadowolony, ale mam zamiar nim jeszcze trochę pojeździć więc wychodzę z założenia, że lepiej robić wszystko na bieżąco jeśli się da.

Jeśli chodzi o wymianę akumulatora(myślałem, że to bateria, dopiero później dowiedziałem się, że to akumulator który ładuje się na zasadzie indukcji) to kupiłem go na allegro(VL2020 koszt ok.15-20zł), rozciąłem żyletką kluczyk, oderwałem baterie od blaszek(jest w pewien sposób "przyspawana" do nich) i zamontowałem nową. Nie przymocowywałem jej ponieważ nie widziałem takiej potrzeby - po włożeniu w nową obudowę wszystko jest ściśnięte więc dodatkowe mocowanie uznałem za zbędne. Na początku spróbowałem skleić stary kluczyk, ale z marnym skutkiem + był już dość mocno zużyty, kupiłem więc obudowę na allegro za pare złotych z nowym grotem. Poszedłem do kluczmistrza;) w celu wycięcia grotu w centrum janki, ale krzyknął 50zł, więc powiedziałem dziękuję, dobranoc. Gość w Milanówku na Targu wziął za to 15zł, także spoko :) Nowa obudowa nie jest na klej, jak oryginalna(BMW by za dużo kasy straciło na wymianach baterii tj. kluczyków ;) tylko na zatrzaski, więc zmontowanie wszystkiego zajęło mi 30 sekund.
Kluczyk rzecz jasna musiał się troszeczkę wyrobić, ale to byłą kwestia dwóch dni.


gamil napisał(a):
duzo roboty z short-shifterem ? :)

W X-ie od groma. Mój mechanik chciał mnie zabić za sam pomysł;) Żeby dostać się od spodu do "zawleczki" drążka trzeba było zrzucić cały wydech.
Dodatkowo short z allegro nie pasował do końca i trzeba było go szlifować, a na koniec okazało się, że bieg 1 i 5 wrzucają się raz na trzy, w dodatku cięzko jak jasna cholera. Po całej operacji miałem pomysł wrócić do starego drążka, ale mechanik powiedział mi, żebym sam sobie to teraz zmieniał :D + że powinno się wyrobić. Trochę pojeździłem i wszystko przeszło, widac musiało się dotrzeć. Na pewno znaczenie miało też, że wymieniliśmy wszystkie tuleje itp w mechanizmie, więc one też musiały się dotrzeć, ale dzięki temu drążek nie chodzi na boki, nie wibruje itp. jest sztywny jak nowy. Wszystkie biegi wrzucają się bez problemowo - rzecz jasna zdecydowanie ciężej niż na oryginalnym drążku, ale krócej i pewniej - mi to zdecydowanie bardziej odpowiada, jednak trzeba się do tego przyzwyczaić.

Pzdr!

_________________
E46 325xi Touring http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=139586


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wojt_SGS -->> E46 325Xi
PostNapisane: 20 stycznia 2015, 17:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 43
Lokalizacja: Milanówek
Moje BMW: E46 325Xi
zastanawiam się nad ringami smd do mojego touringa, ktoś ma jakieś doświadczenia? Ciężko się to montuje? Zastanawiam się czy u mnie trzeba byłoby rozklejać światła, trochę się tego boję, żeby nie zaczęły parować itp. co myślicie?

Obrazek

_________________
E46 325xi Touring http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=139586


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wojt_SGS -->> E46 325Xi
PostNapisane: 21 stycznia 2015, 03:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Przy takim serwisie musi odwdzięczyć się długo bezawaryjnością :super: :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wojt_SGS -->> E46 325Xi
PostNapisane: 21 stycznia 2015, 06:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 406
Lokalizacja: Kutno / Łódź
Moje BMW: e92
w touringach i sedan klosze lamp są na zatrzaski, wiec nic kleić i rozklejać nie trzeba :) pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wojt_SGS -->> E46 325Xi
PostNapisane: 21 stycznia 2015, 07:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1389
Lokalizacja: Vienna
Moje BMW: E46 330d Touring///M
Kod silnika: M57D30 +
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=128804
Pelno tego na yt. https://www.youtube.com/watch?v=VU33mFvBp90

_________________
E46 330d+ Touring M-Pak on BBS CK"


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wojt_SGS -->> E46 325Xi
PostNapisane: 21 stycznia 2015, 10:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 43
Lokalizacja: Milanówek
Moje BMW: E46 325Xi
dzięki, to dobra wiadomość, że nie trzeba nic psuć :) w takim razie przemyślę temat raz jeszcze. pzdr!

_________________
E46 325xi Touring http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=139586


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wojt_SGS -->> E46 325Xi
PostNapisane: 23 stycznia 2015, 15:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 43
Lokalizacja: Milanówek
Moje BMW: E46 325Xi
Dzisiaj po dłuższym czasie udało się ustalić przyczynę wyskakiwania błędów silnika(błędy sondy lambda - zbyt bogata mieszanka w banku 1 i 2) przy stałym obciążeniu - np. podczas dłuższej jazdy z tempomatem po autostradzie. NIe zauważyłem w prawdzie większego spalania czy spadku mocy, ale denerwowało mnie, że coś się z autem dzieje. Doszedłem do wniosku razem z moim mechanikiem od gazu na przeglądzie, że nie są winne sondy(co od początku obaj przypuszczaliśmy) ani przepływomierz, ale jakaś mikroskopijna nieszczelność w układzie dolotowym która przy dużym, stałym obciążeniu silnika powoduje niezgodność wyników przepływomierza i sond i wyrzuca błąd. Nie zdarzało się to często, bo przez ostatnie 1,5-2 miesiące błędów było w INPIE 3, ale jednak.
Dzisiaj z moim lokalnym mechanikiem postanowiliśmy poszukać tej nieszczelności (psikanie łatwopalną substancją + obserwacja napięcia sond) i okazało się dokładnie tak jak zakładał od początku - do wymiany jest uszczelka kolektora ssącego. Na szczęście to niewielki koszt + trochę pracy, a przy okazji wszystko się przeczyści i wymieni przy okazji kilka elementów które mogą okazać się zmęczone.

Teraz pytanie do ekspertów - naczytałem się, że w e46 urywają się jakieś klapki kolektora i wpadają do cylindrów niszcząc głowicę, więc ludzie je na zaś wymontowują - czy ten problem odnosi się tylko do diesli czy również do benzyniaków?

dzięki i pozdrawiam!

_________________
E46 325xi Touring http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=139586


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wojt_SGS -->> E46 325Xi
PostNapisane: 23 stycznia 2015, 19:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 406
Lokalizacja: Kutno / Łódź
Moje BMW: e92
Wojt_SGS,
Wojt_SGS napisał(a):
Teraz pytanie do ekspertów - naczytałem się, że w e46 urywają się jakieś klapki kolektora i wpadają do cylindrów niszcząc głowicę, więc ludzie je na zaś wymontowują - czy ten problem odnosi się tylko do diesli czy również do benzyniaków?


ten problem dotyczy tylko kopciuchów. W benzynie to nie występuje ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wojt_SGS -->> E46 325Xi
PostNapisane: 23 stycznia 2015, 19:53 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Ale na uwadze miej DISĘ- a szczególnie luz klapki oraz metalowy trzpień który też potrafi narobić bałaganu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL