BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 marca 2024, 11:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 443 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: jiGsaw -->> E30 2d 328i+ HellRIDER - face lifting str. 19
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 15:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15790
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Witam wszystkie Galerianki! Czas już chyba przedstawić mój eksperyment motoryzacyjny, czyli czarne E30 coupe m52b28+, które od ponad roku jest w moim posiadaniu. Krótka historia auta: Po tym jak przesiadłem się z mojej starej E30 320i (swoją drogą do dziś nie wiem nawet, czy wylądowała na złomie, bo nowy właściciel po tym jak ją rozbił to nie raczył w galerii nawet tego napisać) na E36 328i sprawy przybrały drastyczny obrót. Rozwaliłem motor, potem go odremontowałem w cenie swapu na m54b30, a na koniec stwierdziłem, że jednak to nie to (w sensie E36, zwłaszcza sedan…) i wracam do E30… W związku z tym, że E36 wyniosło mnie grubszą kasę, a nikt nie chciał mi za nie zapłacić nawet przyzwoitych 10 tysi co jak na tamte czasy było okej za E36 328i w takim stanie to dokonałem zamiany na E30 328i. Oczywiście w tym pułapie cenowym nie mogło być igły, chciałem coś ze zdrowym silnikiem i zdrową budą. Tylko coupe wchodziło w grę, najchętniej czarne i tylko silnik m52b28. Powiedzmy, że mniej więcej się udało, założenia zostały spełnione, a E30 okazała się być w przyzwoitym stanie blacharskim (zderzak i wszystkie szyby od nowości, blacharka do odratowania, brak dziur w miejscach nośnych), a silnik nader zdrowy (na gównianym stożku bez osłony, na starych filtrach i cewkach, z wydechem od m20b20 wypluł 190 km i 264 Nm na hamowni). Jest to shadowline i będzie wszystko szło w kierunku mrocznego i szybkiego klasyka BMW gdyż lubię ten styl. Auto w konfiguracji streetowej, nawet do jazdy nacodzień jak będzie potrzeba. Dla formalności to co było kiedyś: Dane pojazdu Art. Wartość Numer podwozia WBAAA510903063901 Kod typu 1151 Typ 320I (EUR) Typoszereg E E30 () Seria 3 Rodzaj konstrukcji LIM Układ kierowniczy LL Drzwi 2 Silnik M20 Pojemność skokowa 2.00 Moc 95 Napęd HECK Skrzynia biegów MECH Kolor DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181) Tapicerka (0269) Data prod. 1988-07-13 Wyposażenie Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S219A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry 380 mm S288A LEICHTMETALLRAEDER Obr. BMW, st. le. spr. krz. 29 S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL S324A FRONT-UND HECKSPOILER Spojler przedni i tylny S330 SPORTPAKET S339A SHADOW LINE Shadow-Line S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Szkło izolacji cieplnej zielone S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe Teraz jest tak w ogóle: - Buda E30 2d diamantschwarz metallic, chociaż może zmieni kolor na czarniejszy. W tej chwili wygląd jest na drugim planie. - Silnik m52b28 z E36 - skrzynia z E36/E46 (zależy jaki numer wpiszę), short shifter - Wał skrócony z m20 na potrzeby dużej głowy - Dyfer duża głowa - szpera BMW Z3M 3,15 zalana olejem OE BMW + FM BOOSTER specjalny do szper, najlepszy olej jaki może być według specjalistów. - Maglownica E36 - Zawieszenie ori MT E30 odremontowane na Lemforderach, gruba laga - Hamulce TRW przód seria wentylowana, tył z E30 Touring tarcze, podwójne Serwo, dobrze odpowietrzone, dają radę. - Układ chłodzenia – nowa chłodnica Nissens z 324td, elektrowentylator FORD (przełącznik, docelowo czujnik + ręczny włącznik) i skapciałe wisko (tak ma być) - Układ wydechowy m20b20, lada dzień wlatuje całość z m52b28 Modyfikacje mające na celu poprawę osiągów: - Odelżone koło zamachowe - Szpera 25% 3.15 - Przeniesiony akumulator do bagażnika W najbliższym czasie: - Kolektor m50b25 - Dolot własnej koncepcji oparty na filtrze gąbkowym ITG - Zimna przepustnica - Wolna odma - Przeniesienie grzańców na stronę wolną od dolotu (zbiorniczek wyrównawczy, parownik LPG o ile w ogóle się przyda jeszcze, bo póki co gaz odłączony) - Program z przesunięciem odcinki na 7000 rpm lub profesjonalne strojenie. Założenie takie by mieć te około 220 koni i złamać 6s do setki, 25s do 200 i 14 s na ćwiarę. Ogólnie osiągi na poziomie najmocniejszej M3 na prostej albo lepsze. Krótko mówiąc chcę dozbierać wszystkie konie tańsze jak 100 pln za koń. Dalszy plan, który nie wiadomo, czy zostanie zrealizowany, bo te konie już się robią drogie i nieopłacalne: - Zabawy z wałkami - Zabawy z głowicą (polerka, doprężanie, wałki etc.) - Stroker Zmiany zewnętrzne: - Czarna lampa z przodu i czarna lampa z tyłu - Czarne znaczki (będą czarno – białe niedługo) - Felgi 17’ RH ZW3, na zimę tradycyjne bbs 15’ Plany: - Dokupić ori hokej - Doprowadzić do ładu lakierniczo, bo jest słabo - Czasem myślę o przyciemnieniu szyb do całości Wyposażenie: - Wspomaganie - Zawias mt - Skóry sportsitze i kanapa tył prawdopodobnie cabrio, z m3 jest szersza - Control Check Mój wkład: - Czarny sufit - Czarny dywan - Czarna półka tylna - Trójkąty sound system - Centralny zamek - Podgrzewanie zamka kierowcy - Podgrzewane fotele - Elektryczne szyby W planach: - Sportowa kierownica MOMO 36 cm, identyczna jak w mojej pierwszej E30, mam sentyment. Już leży, ale trzeba ją trochę odświeżyć. - Ringi na zegary Alu i czerwone wskazówki Napiszę jeszcze może dokładnie co zrobiłem jak dotąd, bo zdjęć porywających na kolana, czy nadających się na plakat lub do kalendarza nie będzie. Przynajmniej w najbliższym czasie, bo auto ostatnie pół roku prawie kwitnie w warsztacie. I jest strasznie robione. Za mojej kadencji zrobiłem, większość we własnym zakresie – sam lub z pomocą kolegów w warsztacie, który stworzyliśmy na takie właśnie potrzeby. Będę pisał mniej więcej chronologicznie: - Uruchomienia wentylatora nawiewu (chociaż brzydko pracuje i będę musiał go wymienić tak, czy inaczej, może ma ktoś taki na sprzedaż BEZ LUZU na łożyskowaniu?) - Wymiana pompki spryskiwacza - Wymiana przerywacza kierunkowskazów - Poprawki po swapie, które w zasadzie do dziś się wloką… ehh jakbym miał takie możliwości jak obecnie gdy brałem to auto to wolałbym sam zeswapować. Między innymi poprawa montażu serwa hamulcowego, wstawienie porządnego zbiorniczka płynu hamulcowego. - Podłączenie i zregenerowanie elektrowentylatora – włącznik ręczny w kabinie. Docelowo również czujnik temperatury. - Poprawki montażu EWS’a, do dziś nie zapomnę jak pod stocznią mi padł… - Prostowanie felg, czeka mnie jeszcze regeneracja. - Wymiana elementów zawieszenia tylnego: tuleje belki, tuleje wahaczy, poduszki amorów, wszystko lemforder. - Piaskowanie, zabezpieczenie i pomalowanie wahaczy tylnych i belki tylnej. Przy okazji wyczyszczenie i zakonserwowanie naruszonych powierzchni podwozia. - Zamontowanie wahaczy tylnych z E30 Touring, krótko mówiąc wymiana hamulców bębnowych na tarczowe. Przy okazji wymiana przewodów i linek hamulcowych, kupno nowych tarcz i klocków na przód oraz nowych klocków na tył. TRW. Tarcze z przodu to chyba od nowości były :O - Wymiana chłodnicy na nową Nissens od 324td, wymiana termostatu. - Usunięcie i zakonserwowanie oraz uszczelnienie kilku ubytków blacharskich w rejonie pasa tylnego, nadkoli, wnęk bagażnika, podłogi, nadkoli przednich, progów. - Wymieniłem wnękę na koło zapasowe, bo moja miała spód przegnity. Przy okazji trochę ją pogłębiłem w razie jakbym kiedyś był zmuszony wrócić do LPG, bo E30 generalnie miało być do jazdy nacodzień, ale teraz rozliczam paliwo na firmę, więc jeżdżę służbowym. Dzięki temu wsadzę większą butlę lpg, bo zasięg na butli poniżej 300 km w mieście to porażka… no i przy okazji lepiej trochę tył dociążony. - Podłączenie audio, w tym jakiś wzmacniacz i subwoofer. - Wielokrotne wojaże z przekładnią główną. Ogólnie mam już na stanie 5 głów do tego auta, więc niezły przerób jak na rok. Zaczęło się od małej i bardzo krótkiej głowy, jednak tak jeździć się nie dało… Do auta dostałem dłuższą trochę głowę, okazało się, że zmielona była. Zatem kupiłem od znajomego kolejną małą głowę 3.25 i sprawowała się dzielnie jakieś pół roku. Po czym coś w niej łupnęło… no ale dalej wszystko było niby ok… Po miesiącu znów coś łupnęło i całość zaczęła się dziwnie zachowywać. Po rzuceniu łba na stół wyszło, że śruby mocujące wianek się wykręciły :O. Ktoś pewnie kiedyś przy niej grzebał i się nie postarał… Dodam, że gdyby nie to to mała głowa by jeszcze pewnie sporo przejeździła na HIPOLU, który wlałem. Wcześniej miała epizod z V8 4.4 w compact i też dała radę. Ogólnie mam wrażenie, że te małe głowy nie są takie słabe jak się o nich mówi, jak ktoś nie katuje to spokojnie można na nich śmigać. Docelowo miała być jednak duża głowa i szpera, więc w tym celu zakupiłem dwie duże głowy. Jedna bez dekla z BMW Z3M S3.15 cierna (choć miał być torsen, ale nie szkodzi), druga głowa duża z Deklem pospawana z E30 325i. Po przełożeniu flanszy, dekla, zamontowaniu uszczelki GAMBT i zalaniu olejem OE BMW + FM Booster przekładnia wylądowała w aucie. - Okazało się, że nie mam w aucie skrzyni od 2.8, a miała być… :/ druciarze… mam taką skrzynię, więc chciałem wymienić, ale prawdopodobnie by trzeba silnik wyjąć, a chciałem zdążyć do zlotu z autem jako tako. Toteż zapadła tymczasowa decyzja o skróceniu wału od m20, bo inaczej by nie pykło do dużej głowy. Wał po skróceniu został zamontowany. - Świece wymieniłem, standardowe NGK do tego silnika - Póki co odłączone lpg - Lampy przednie przerobione na nowych szkłach pod Black hella. Dodatkowo przyciemnione, więc jest to coś Ala przyciemniona bh. - Kupiłem i zamontowałem short shifter, bo na tym seryjnym czułem się jak w ikarusie - Niestety jakiś idiota pod stocznią zastawił mnie i manewrując by wyjechać najechałem na jakiś kamień, przód mi się uniósł i obtarłem prawym błotnikiem o szlaban, pod którym manewrowałem przodem. Efekt taki, że trzeba było polakierować błotnik… póki co jest w czarnym macie, niedługo będę się brał za poprawki blacharsko – lakiernicze to coś z tym się zrobi. - Znaczki czarny mat, wkrótce będą czarno – białe przód/tył i kierownica - Akumulator przeniesiony do bagażnika - Zbiornik spryskiwaczy kupiłem i zamontowałem w miejscu akumulatora - Nowy olej Motul 5w40 X-cess tradycyjnie, do tego filtr knecht - Zakupiłem już kolektor m50b25 i filtr gąbkowy itg - Lada dzień wlatuje cały wydech od e36 m52b28 - Zamontowanie z tyłu kanapy z cabrio/m3 i przerobienie auta na 4 osobowe w zakresie pasów bezpieczeństwa - Wymienione wycieraczki - Regenereacja wnętrza i zrobienie go pod siebie – Czarny dywan, czarny sufit, czarna półka tylna, czarne skórzane boczki, czarne skóry, czarna kierownica z biało czarnym znaczkiem. W zasadzie wszystko strasznie czarne generalnie taka zasada. - Dołożenie elektycznych szyb - Dołożenie trójkątów z syczkami soundsystem, jeden wymagał naprawy - Dołożenie centralnego zamka - Dołożenie podgrzewanego zamka kierowcy - Naprawa maty fotela kierowcy - Dołożenie instalacji grzanych dupek kierowcy Ogólnie myślałem też o klimatyzacji. Doszedłem do wniosku jednak, że pod maską by był osprzęt od m52, w środku od e30. Dużo rzeźby i kosztów, a tylko dodatkowe 20 kg i sam nie wiem, czy bym używał, a to auto nigdy nie miało być komfortowe jakoś szczególnie, bo to E30 przecież jest. Toteż klimę odpuściłem. Jak miałem klimę w E36 to raptem kilka razy na rok używałem, bo rzadko robię dłuższe trasy, na krótkie odcinki to bez sensu… Ponieważ jest to galeria to postaram się pokazać jak najwięcej zdjęć z prac, ale niestety z braku chęci i czasu nie dokumentuję wszystkiego skrzętnie. Myslę, że na fotkach widać około 1/3 prac jakie zostały wykonane przy aucie. :) Na początek kilka klimatycznych <LOL> fotek jeszcze od poprzedniego właściciela, żeby było widać jak to było na początku. Albo jak nie było. Więc... Let's the game begin! Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Po druciarskim swapie: Obrazek Takie tam audio w bagażniku się walało, to podłączyliśmy jak trzeba: Obrazek Teraz już fotki z prac przy aucie za mojej kadencji. Saw I – mechanika. Na początek zakupy. Obrazek Obrazek No to jedziemy z koksem, zawieszenie i hamulce od nowości w większości, stan agonalny, więc trzeba było się z tym uporać najpierw, bo bezpieczeństwo to podstawa: Na dzień dobry wahacze i belka tylna wyleciały z auta: Po piaskowaniu: Obrazek Po zabezpieczeniu i pomalowaniu: Obrazek Obrazek Po uzbrojeniu: Obrazek Zaciski również zostały rozebrane i zregenerowane: Obrazek Obrazek Małą głowę dostałem gratis do auta, ale satelity posypane, do pospawania jedynie się nadaje Obrazek Czyszczenie krokowca i już po paru poprawkach po swapie: Obrazek Obrazek Sprawa elektrowentylatora kooperacja Ford – BMW :D: Obrazek Obrazek Przy okazji miła niespodzianka, zderzak od nowości najprawdopodobniej: Obrazek Deszcze nie straszne nam jeszcze ;) : Obrazek Nie zapomnę jak wracając z pracy nie mogłem odpalić auta… okazało się, że druciarze swapownicy jakoś podkleili kluczyk od EWS i spadł po prostu na dywanik… pomerdałem i w końcu cudem się udało ogarnąć… toteż tymczasowo musiałem ogarnąć jakiś patencik, wymodziliśmy taką stacyjkę: Obrazek Nowa chłodnia Nissens od 324td na miejscu: Obrazek Jako, że fabryczny skok lewarka w BMW to porażka, powinien być gdzieś w połowie drogi między seria, a SH, na który się zdecydowałem: Obrazek Moja trzecia mała głowa, po tym jak coś w niej łupnęło kilka razy wylądowała na stole, oto efekty interwencji: Obrazek Takie coś wypadło, pewnie ktoś kiedyś nie dokręcił głównej przekładni stożkowej: Obrazek Co ciekawe po wymianie oleju i oczyszczeniu, uzupełnieniu i dokręceniu śrub nadal by pojeździła bez większych problemów, bo atak się nie uszkodził mocno, no ale w końcu przyszedł czas na…: Obrazek Obrazek A tu druga duża głowa, którą kupiłem. Zwykła z 325i E30 zaspawana, potrzebowałem z niej flansze i dekiel: Obrazek Po przekładkach, uszczelnieniu GAMBIT’em gotowa do założenia: Obrazek Przygotowania do montażu wydechu z E36 328i Kolektory na stole, trzeba było dorobić kilka szpilek: Obrazek Wydechy – jedna z nielicznych rzeczy, z którą pojadę do fachowców. Niestety bez giętarki do rur to byśmy się babrali z tym parę dni pewnie… Stary po prawej i „nowy” po lewej ;) Obrazek Takie tam spodu: Obrazek Short shifter już na miejscu, jeszcze nie testowałem, ale już jestem podjadany jak niemowlak na stosie: Obrazek Saw II – blacharka i lakierka: No cóż tutaj również bez szału, ale nie było takiej tragedii jak w przypadku mechaniki gdzie prawie wszystko wymagało ingerencji/naprawy/wymiany. Mocne zalety to buda bez większych dzwonów, ładnie wypadła pod miernikiem, wszystkie szyby ori. Nie jest przegnita w każdym kierunku. Krótko mówiąc jakaś baza jest. Nie obyło się oczywiście bez wad, trochę korozji się znalazło.  W każdym razie do odratowania, a w razie co za kilka lat nie jest problem przesiąść się z gratami do następnej budy czy to E30, czy E36 compact lub Z3. Chociaż E30 najlepsze. ;) Kilka fotek po wybebeszeniu dywanu itp.: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Kolejne ubytki odnalezione… niestety auto długo stało u kogoś z wodą w bagażniku…, a montując butle ktoś też słabo zabezpieczył spód wnęki na zapas. Obrazek Obrazek Obrazek Zdjęcia spodu: Obrazek Obrazek To teraz walka: Dziury ładnie lub mniej ładnie pospawane, poszlifowane zabezpieczone, poszpachlowanei znowu poszlifowane. Następnie pomalowane. Najgorzej było z tylnym prawym nadkolem, na szczęście rudy wkradł się w miejscach nie wpływających na konstrukcję nośną, czy zawieszenie. Obrazek Już po ogarnięciu i ostatnie namaszczenie, no może przedostatnie: Obrazek Obrazek Jakieś ostatnie rzeczy do poprawy w zakresie blacharki od strony wnętrza: Obrazek Obrazek Wnęka z gracikami po świętej pamięci Touringu z okolic Elbląga… Rest In Pieces Obrazek Tu już gotowa prawie do przeszczepu: Obrazek Buda też gotowa do przyjęcia nowej wnęki: Obrazek Przy okazji grube półosie udało mi się zdobyć w niezłym stanie: Obrazek Spód częściowo ogarnięty już: Obrazek Obrazek Obrazek Saw III – wnętrze, w końcu coś przyjemniejszego : Dywan na pierwszy ogień Obrazek Następnie podczas regeneracji i zmiany koloru, po praniu: Obrazek Dywan gotowy, zregenerowany i odświeżony ;) : Obrazek Przy okazji dywanu, również półka tylna gotowa do wstawienia: Obrazek Kanapa już czeka: Obrazek Skoro jest tapczan, to i fotel pokażę: Obrazek Skoro przy temacie foteli jesteśmy, to fotel kierowcy wymagał rozbiórki celem naprawy maty grzewczej: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Aż się ciepło na warsztacie zrobiło:  Obrazek Deska rozdzielcza wymyta, przedmuchana, nasmarowana nagrzewnica, zregenerowany elektrozawór: Obrazek Obrazek Myślałem, że nagrzewnica mi cieknie, ale po zrobieniu prób szczelności poza autem, zamontowaniu i protestowaniu na aucie okazało się, że druciarze po prostu nie potrafili jej dobrze zamontować i lało się na łączeniach węży… Obrazek Komplet skórzanych, czarnych boczków pod El. Szyby wyląduje wkrótce razem z resztą wnętrza w budzie: Obrazek Wycinanki  Pewnie zastanawiacie się czemu tyle dziurek do E30 2d. Otóż uchylę rąbka tajemnicy – przyciski do grzanych dup też tam będą, a nie tak jak jest to seryjnie bezsensownie rozwiązane, że trzeba ich szukać i nie wiadomo który jest do którego fotela… : Obrazek Naprawa głośniczka soundsystem, to jest wyzwanie… Obrazek Dozbrajanie drzwi, dołożyłem centralny, El. Szyby, głośniczki trójkąty ori oraz podgrzewanie zamka kierowcy: Obrazek Saw IV - To teraz inne, luźne zdjątka oraz styling: Tacy feldzy na lato RH ZW3 17’, do renowacji niestety: Obrazek Tu na autku Obrazek Lampy gotowe do wskrzeszenia jako diabelski pomiot: Obrazek Interwencja (by PROZAC, sam się nie podejmowałem tego, bo dla jednej sztuki za dużo wyważania drzwi by było) Obrazek Obrazek Obrazek Lampki prawie gotowe, jeszcze przed przyciemnieniem. Obrazek Ryjek przed Obrazek Ryjek po, klimatyczna rejestracja ;) : Obrazek Obrazek W razie jakby mi się kiedyś czernina odwidziała to mam lampki ori na zapas, no i ori apteczka BMW od nowości, to podstawa bezpieczeństwa! :D Obrazek Tak to mniej więcej jest na chwilę obecną, wklejam kilka fotek ze zlotu, na które się załapał mój czerniak: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Tutaj z większą sąsiadką: Obrazek Takie ogólne: Obrazek Kilka nowych fotek w tym wnętrze, fotki przed zlotem robione: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Przepraszam za prezencję skór, ale przecierałem je chusteczkami nawilżonymi jakimś mleczkiem do skór i na słońcu za szybko to wysychało pozostawiając takie właśnie smugi, a już spieszyłem się na zlot i nie miałem czasu tego dopicować. Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek I tu już po zlocie: :kie: Obrazek Długo czekaliście, mam nadzieję, że warto było. Galerię będę poprawiał i aktualizował na bieżąco. Póki co na tyle, teraz czekam na bicze! :D Ta sama hamownia i praktycznie identyczne warunki, na chwile obecną przed strojeniem. Przed modami (264 Nm - zjadłem fotkę): Obrazek Po modach: Obrazek Porównanie: Obrazek Nic tak nie cieszy jak porządna Gałka od dziewczyny :hyhy: Obrazek A tak to wygląda nocą: Obrazek Żeby nie było, że spocząłem na laurach, po długich poszukiwaniach i rozszyfrowywaniu numerów jest... Obrazek W końcu mam trochę wolnego i wziąłem się w garść, auto szykuję pod sezon 2015, choć już się tak naprawdę zaczął i zobaczymy ile da się zrobić. :dobani: Na pierwszy ogień zawiecha przód: Obrazek Obrazek Obrazek Nie ma to jak zdrutowany naprawiany i przerabiany 5x przyrząd, a na koniec i tak samym młotem się robi. :rotfl: Obrazek Od jakiegoś czasu zaciągał mi oliwę i rzygał pod siebie z odmy. Oznacza to, że czas wymienić olej. Wybór sztampa - Motul 5W40 Xcess. Filtr knechta. Obrazek Od dawien dawna nie podobało mi się jak pracuje przednie zawieszenie... podczas remontu zdemontowaliśmy lagę i... okazało się, że z przodu siedzą jakieś harcore amortyzatory, prawdopodobnie bilstein B8 lub B6 ze skróconym skokiem. A do tego zwykłe springi mt :wstyd: efekt był taki, że amortyzator praktycznie w ogóle nie pracował w swoim zakresie. Krótko mówiąc było do dupy i tak nie mogło pozostać. Jako, że cenię sobie nie szorowanie i nie uszkadzanie szkliwa to problem powstał jaką glebę zastosować... pierwszy pomysł to kupić eibach pro kit, no i fajna oferta się pojawiła na nowe sprężyny na olx, ale się spóźniłem. :/ Jednak nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło i w efekcie wpadły progresywne springi weitec prawdopodobnie -60/40. Jestem bardzo mile zaskoczony, bo nie ma problemu z szorowaniem, jest nawet całkiem przyzwoity komfort jak na taką glebę, a prowadzenie super. Idealny kompromis według mnie i tak już zostanie najprawdopodobniej. Ciekawi mnie jak będzie to współpracowało z moimi 17" na niskim profilu. Także zestawik przód bilstein B8/B6 skrócony skok i -60 weitec tył bilstein B6 i -40 weitec Efekt poniżej. :) Obrazek Obrazek Obrazek Nie będę wklejał wszystkich fotek, ale pozwolę sobie na taki mały spojler. Auto przechodzi gruntowną odbudowę blacharsko - lakierniczą. Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Zdążyłem odebrać felgi z regeneracji... :) Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Jako zapowiadałem tak zrobiłem, auto przeszło kompletną renowację blacharsko - lakierniczą. Długo miałem problem z odnalezieniem odpowiednich fachowców. Z tymi najtańszymi w ogóle nie szło się porozumieć. W końcu pojechałem do niby najlepszych i gadka już się kleiła, ale jakoś gwarancji nie chcieli dać, a 6 koła to miało kosztować. Olałem ich i zrozpaczony pojechałem w dawne sprawdzone miejsce i okazało się, że ci faceci są tacy jak mają być... dali dwa lata gwarancji na piśmie na całość prac, choć kwota razem z regeneracją felg zrobiła się pięciocyfrowa... większość ludzi mówi, że nie warto, ja nie żałuję. Efekt 4 miesięcznej pracy poniżej, niech każdy sam oceni. Gdzieś pod bloczkiem jako starter: Obrazek Obrazek Fajny plener: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Morze nasze morze, a raczej zatoka: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Zwiedziliśmy też podziemia: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Polanka redłowska: Obrazek Obrazek Obrazek Góra kamienna: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Skwer kościuszki: Obrazek Obrazek Jakby ktoś jeszcze miał jakieś wątpliwości albo nostalgię to pozwoliłem sobie zrobić małe zestawienie: BYŁO Obrazek JEST: Obrazek BYŁO: Obrazek JEST: Obrazek BYŁO: Obrazek JEST: Obrazek BYŁO: Obrazek JEST: Obrazek

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Ostatnio edytowano 1 czerwca 2014, 20:52 przez jiGsaw, łącznie edytowano 8 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw - E30 2d black 328i+ HellRIDER, enigmatic edition,
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 15:20 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Jak będziesz w jakiś weekend przelotem w gd daj znać chętnie obczaje na żywo ;) Fajne auto :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw - E30 2d black 328i+ HellRIDER, enigmatic edition,
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 15:43 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1646
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: M5
Można wrzucić temat do poradnika "jak należy zaczynać galerię" :ok: Sporo trwało to założenie galerii jednak miałeś kupę pracy przy aucie. Podłoga jest, kielichy na swoim miejscu także można bawić się w mechanikę, powodzenia :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw - E30 2d black 328i+ HellRIDER, enigmatic edition,
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 15:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4253
Lokalizacja: okolice Kępna
Moje BMW: E38 735i
Kod silnika: M62
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166789
Piękna, wzorowa galeria :) Autko oczywiście świetne :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw - E30 2d black 328i+ HellRIDER, enigmatic edition,
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 15:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 26
Posty: 52
Lokalizacja: Reda
Moje BMW: E30 cabrio
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142692
Pewnie "trochę" roboty było? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw - E30 2d black 328i+ HellRIDER, enigmatic edition,
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 16:01 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
czarna e30 :ok: pokaż jak to lata ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw - E30 2d black 328i+ HellRIDER, enigmatic edition,
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 16:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 1801
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Garaż: było:330ci - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 8#p2072598

było: 320d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138535/
Nooo takie galerie uwielbiam ! :) Szacun za robote, pokaz wiecej fotek calosci z zewnatrz jak to wyglada teraz ;) Pieknie sie zapowiada :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw -->> E30 2d black 328i+ HellRIDER, enigmatic edition,
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 16:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Niezła robota! Swoją drogą, jakieś 2-3 tygodnie temu jadąc koło dworca widziałem jakąś E30-stkę z dwoma młodymi chłopakami w środku - ładnie poleciała zakręt bokiem, aż im uniesiony kciuk pokazałem :D Ale auto nie przypominało Twojego, więc może to była jakaś inna E30. Pozdrawiam kolegę z naszego pięknego miasta :)

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw -->> E30 2d black 328i+ HellRIDER, enigmatic edition,
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 16:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
Profesjonalne podejscie do tematu :ok: Ogrom roboty,ale satysfakcja zapewnie jest jeszcze wieksza w odbudowie takiej E30 :ok:

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw -->> E30 2d black 328i+ HellRIDER, enigmatic edition,
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 17:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37029
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
sporo pracy włożyłeś :ok:
wzorowa galeria - czekam na foty z dalszych prac :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw -->> E30 2d black 328i+ HellRIDER, enigmatic edition,
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 17:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 119
Lokalizacja: Suwałki/Slough UK
Moje BMW: 118D E87
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0
Jestem godzien podziwu, autko podoba mi się, czekam na dalsze prace nad czarnulą :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw -->> E30 2d black 328i+ HellRIDER, enigmatic edition,
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 18:44 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 29
Posty: 1200
Lokalizacja: WZ
Moje BMW: Najlepsze :)
Kod silnika: m54b30
Oddałeś e36 z motorem po remoncie za to? :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw -->> E30 2d black 328i+ HellRIDER, enigmatic edition,
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 19:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1718
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e61
Kod silnika: M57X
Garaż: były dwie e46 328Ci i 330d a teraz jest e61 535d http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141217
oby tak dalej, ciekawe e30 się szykuje :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw -->> E30 2d black 328i+ HellRIDER, enigmatic edition,
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 20:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Masa pracy przed tobą, powodzenia.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw -->> E30 2d black 328i+ HellRIDER, enigmatic edition,
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 20:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Dużo fotek, ale przyjemnie opisane... :)


Sporo pracy, szczerze nie chcialo by mi się... :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw -->> E30 2d black 328i+ HellRIDER, enigmatic edition,
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 21:37 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
jiGsaw, długo się zbierałeś z galerią, ale było warto poczekać :ok: Dobra robota, będę tu z przyjemnością zaglądał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw -->> E30 2d black 328i+ HellRIDER, enigmatic edition,
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 22:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15790
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Berbel007 - oczywiście, to było zwykłe E36 jakich wiele, jedynie wyróżniało się tym, że szpera była sprawna. Faceci z E30 nie mogli uwierzyć jak testowali. :rotfl:

Dzięki za pochlebne komentarze, utwierdzacie mnie w przekonaniu, że warto :D

Dodam tutaj oficjalne podziękowania dla użytkownika Filipson z młodej gwardii, który mimo młodego wieku dzielnie znosi trudy i pomaga mi w odbudowie i przerabianiu auta. :)
Pewnie za jakiś czas powstanie tutaj galeria jego pięknego CABRIO, które również razem mamy zamiar odświeżać, choć baza lepsza niż u mnie niewątpliwie.

Pozdrowienia dziękczynne również dla jego ojca Jacka, z nieco starszej już gwardii, który trzyma pieczę nad wszystkim. ;)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw -->> E30 2d black 328i+ HellRIDER, enigmatic edition,
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 22:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 8579
Lokalizacja: Lubelskie LJA
Moje BMW: Mercedes-Benz CLS
Kod silnika: 320CDI 7G-Tronic
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028
Chyba nieźle to musi zapierd.... co?
Jaka waga (być może nie doczytałem)

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw -->> E30 2d black 328i+ HellRIDER, enigmatic edition,
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 22:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15790
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Do kręcenia się po mieście mocy powinno wystarczyć. Liczę, że jest poniżej 1200 kg. :)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw -->> E30 2d black 328i+ HellRIDER, enigmatic edition,
PostNapisane: 5 kwietnia 2014, 00:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 294
Lokalizacja: Woodridge/Chicago/Bydgoszcz
Moje BMW: 328i x-Drive e92 LCI
Garaż: wspomnień czar: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134593
Sroyota: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164256
Stan początkowy mizerny. Natomiast stan końcowy będzie, mam nadzieję, rewelacyjny :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 443 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL