BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2024, 22:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: kupiec_fkl -->> BMW E39 528i
PostNapisane: 9 marca 2015, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M52B20
Proponuję założyć konto na FB dla tej bmki ;)
Nie widziałem jeszcze tyle zdjęć jednego samochodu.
Pozdrawiam i powodzenia w dalszym użytkowaniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kupiec_fkl -->> BMW E39 528i
PostNapisane: 9 marca 2015, 22:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Hehe, skoro widziałes tak malo to wejdz do galerii DaNN'a. ;)

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kupiec_fkl -->> BMW E39 528i
PostNapisane: 15 marca 2015, 09:30 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
kupiec_fkl napisał(a):
Przy okazji sprawdziłem, że rozpuszczalnik ładnie domywa gołębie kupy


Też czyszczę łagodnym rozpuszczalnikiem ;) Wg mnie robiąc z umiarem nic się nie stanie , nie powinno rozpuścić nam naszego lakieru.

kupiec_fkl napisał(a):
w Leśniewie


O Panie jakie tam biwaki były , to były piękne czasy :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kupiec_fkl -->> BMW E39 528i
PostNapisane: 28 marca 2015, 17:44 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Dzisiaj postanowiłem sprawdzić w jakim stanie jest moja odma i jej węże. Okazało się, że odma jest całkiem OK, ale wąż spływowy od odmy do bagnetu był zassany. Spowodowało to jego deformację, zalepienie i blokowanie przepływu. Na zdjęciu poniżej za bardzo nie widać jego zniekształcenia.

Obrazek

Przeciąłem go w tym miejscu gdzie się zniekształcił. Następnie wstawiłem rurkę plastikową między dwa kawałki węża taką żeby ciasno siedziała. Połączyłem z odmą i póki co przepływ jest. No ale to taki patent na jakiś czas. Niedługo szukam odmy z zestawem wężów szkoda, że to cholerstwo takie drogie :/ Zauważyłem, że mam zmieniony alternator wg VIN powinien być 120A, a jest wstawiony 140A.

Przeczyściłem także główną przepustnicę i silniczek krokowy środkiem do czyszczenia gaźników. Wyciągając krokowca zauważyłem, że wąż podciśnienia regulatora paliwa dość luźno siedzi w kolektorze dolotowym. Zamówię go także z odmą. Sprawdziłem wąż łączący przepływomierz i przepustnicę w ciemnym pomieszczeniu wkładając do niego żarówkę i jest ok. Co prawda ten filtr widoczny na zdjęciu poniżej jak widać po 9 000 km nie był za bardzo brudny, ale jak już czyściłem dolot to go wymieniłem i przy okazji wysypałem liście z puchy filtra.

Obrazek

Wszystko udało mi się zrobić bez zdejmowania kolektora ssącego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kupiec_fkl -->> BMW E39 528i
PostNapisane: 11 kwietnia 2015, 18:39 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Niedawno zrobiłem małe zakupy. Mechanik zmienił sprzęgło i przy okazji zdecydowałem się zmienić skrzynię biegów którą kupiłem od użytkownika jiGsaw. W mojej poprzedniej skrzyni biegów na zimnym silniku czasami zamiast 3 wskakiwała 5. Teraz jest wszystko tak jak powinno być biegi wchodzą nawet bardziej ściślej, a do tego sprzęgło się nie ślizga. Tarcze sprzęgła chyba ktoś wymieniał bo różnica między nową to 0,7 mm (jakby co mogę ją sprzedać). Okazało się, że docisk puszczał, a łożysko sprzęgła było już bliskie wykończenia. Sprawdziłem także dwumas i jest jak nowy zero luzu poprzecznego jak i osiowego. Wymienione zostało także łożysko wałka zdawczego OE BMW.

Obrazek

Zdecydowałem się dokupić także poduszki skrzyni biegów.

Obrazek

Kiedy mechanik walczył z napędem ja wymieniałem sprężyny. Zakupiłem komplet zawieszenia od koko2403 jednak zdecydowałem się nie zakładać jego mpakietowych amorków. Obecny setup zawieszenia to sprężyny przód Eibach Sportline -5 cm + amortyzatory MTS które kupiłem rok temu. Powiem wam, że amortyzatory MTS współpracują idealnie z zawieszeniem Eibach. Moje poprzednie sprężyny LOWTEC były za twarde i było uczucie odrywania auta od ziemi. Sprężyny LOWTEC są dedykowane wg mnie do bardzo twardych amortyzatorów Bilstein B8 itp. Z tyłu na razie zdecydowałem się zostawić tak jak było czyli amortyzatory i sprężyny H&R - 4 cm.

Obrazek

Wymontowując kolumny mc phersona rozpiąłem końcówkę i okazało się, że drążek ma luz nie na końcówce ale na jabłku. Z drugiej strony okazało się, że luz jest jeszcze większy. Odrazu zamówiłem na miejscu drążki Lemfordera (niestety w tym wypadku już nie mam zdjęć pudełek :D ). Po tym wszystkim została zrobiona zbieżność i auto na pewno bardzo zyskało w kwestii prowadzenia :) Na geometrii okazało się, że 528i jest prosta nie przekoszona tyłu nawet nie regulowaliśmy bo był w normie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kupiec_fkl -->> BMW E39 528i
PostNapisane: 11 kwietnia 2015, 22:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
konkret serwis, niedługo zakładam B8 do E32 zobaczymy czy będzie taczka :D
kupiec_fkl napisał(a):
a do tego sprzęgło się nie ślizga.

na których biegach miałeś objawy ślizgającego sprzęgła? myślisz, że skrzynia miała na to wpływ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kupiec_fkl -->> BMW E39 528i
PostNapisane: 12 kwietnia 2015, 09:05 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Byczus napisał(a):
na których biegach miałeś objawy ślizgającego sprzęgła? myślisz, że skrzynia miała na to wpływ?


Skrzynia absolutnie nie miała na to wpływu moja skrzynia nawet miała mniejszy luz wewnętrzny w obecnej skrzyni przy otwartym oknie lekko słychać zazębienia ale biegi wchodzą dużo lepiej. W moim przypadku nie trzymał docisk ktoś wymienił kiedyś samą tarcze sprzęgła. Sprzęgło ślizgało się tylko gdy się je skatowało np. szybką zmianą biegów albo trochę rond zrobiło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kupiec_fkl -->> BMW E39 528i
PostNapisane: 17 czerwca 2015, 00:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 124
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e46 330ci cabrio lsd
Kod silnika: m54b30+
piękne, skromne i eleganckie e39 ;) pomyśl o szperze z e34, łatwo przerobić, tylko spawarkę do alu trzeba mieć :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kupiec_fkl -->> BMW E39 528i
PostNapisane: 17 czerwca 2015, 10:22 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Czyli jednak zostaje, co ? :D Ja powoli myślę nad zmianą bo chyba będę musiał się na diesla przerzucić. Ale to wtedy planowałbym albo lełona z ARL pod maską i programem 200+ , albo 330d w e46.Chociaż zobaczymy co wyjdzie, póki co dbam o qp ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kupiec_fkl -->> BMW E39 528i
PostNapisane: 17 czerwca 2015, 11:08 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Miłosz napisał(a):
Czyli jednak zostaje, co ? :D


A wspominałem o sprzedaży ? :P Co ja kupie za tego paździerza jakbym miał odłożoną gotówkę na inne auto to wtedy bym się zastanawiał. Ewentualnie jedyne na co mógłbym go zamienić to na W210 E430, ale to byłby typowy dupowóz do wożenia aktówek w moim przypadku operatów ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kupiec_fkl -->> BMW E39 528i
PostNapisane: 17 czerwca 2015, 11:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
Nawet nie myśl o sprzedaży. Masz fajne e39 i nic lepszego w takim budżecie nie ma :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kupiec_fkl -->> BMW E39 528i
PostNapisane: 17 czerwca 2015, 12:13 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
kupiec_fkl napisał(a):
Co ja kupie za tego paździerza

Ja Ci dam paździerza :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kupiec_fkl -->> BMW E39 528i
PostNapisane: 17 czerwca 2015, 18:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 316
Lokalizacja: WOR
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: 318is M42 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 6#p1960166
ładne e39 :D , we wnętrzu brakuje mi ori radia :dobani:

_________________
zobacz i zostaw komentarz :) -->http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149690&p=1960166#p1960166

Obrazek

Gdy Ci smutno, gdy Ci źle wsiądź do fury, przejedź się!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kupiec_fkl -->> BMW E39 528i
PostNapisane: 23 czerwca 2015, 10:48 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
W końcu przyszedł uchwyt na telefon za 5 zł i postanowiłem coś nagrać. Pierwszy start zupełnie spalony (10 letnie Michelin trzymają bardzo słabo):



Drugi postanowiłem zrobić z ASC, ale tylko zmuliło to auto:



Potem znalazłem dłuższą prostą która pozwoliła rozpędzić auto do 160 i tymsamym zmierzyć 100-160 które wg niemieckich czasopism powinno wynosić 11,9s (0-160 19,7s):



No i wkońcu udało się wykręci 0-100 w okolicy 7-8s:



Jakieś rady co robię źle ? Nigdy nic nie filmowałem, ani nie ćwiczyłem startów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kupiec_fkl -->> BMW E39 528i
PostNapisane: 23 czerwca 2015, 11:57 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
kupiec_fkl napisał(a):

Jakieś rady co robię źle ? Nigdy nic nie filmowałem, ani nie ćwiczyłem startów.



Spróbuj wystartować z 1,5 i 3 tys obrotów. Poza tym przy ruszaniu szybciej puszczaj sprzęgło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kupiec_fkl -->> BMW E39 528i
PostNapisane: 23 czerwca 2015, 11:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
Ciężko przez internet się zrozumieć... może któryś forumowy killer rozpisze całą procedurę :hyhy:

Staraj się nie dopuścić do opadnięcia obrotów po starcie.
Nie za długo na sprzęgle ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kupiec_fkl -->> BMW E39 528i
PostNapisane: 23 czerwca 2015, 13:22 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Sprzęgło puszczam od razu w systemie zero-jedynkowym (nie da go się szybciej puścić), ale chodzi mi co zrobić właśnie żeby auto nie paliło za każdym razem przez 12 metrów gumy... Ja startuje tak że nie wciskam odrazu całego gazu tylko jak widać przytrzymuje ją na pewnych obrotach i puszczam sprzęgło nie wciskając przy tym więcej gazu. Gaz do końca wciskam dopiero jak auto złapie trakcję. Kolejnym razem spróbuje w początkowej fazie dać mniej gazu (tak jak mówicie 1500-3000 RPM).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kupiec_fkl -->> BMW E39 528i
PostNapisane: 23 czerwca 2015, 14:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
kupiec_fkl napisał(a):
ale chodzi mi co zrobić właśnie żeby auto nie paliło za każdym razem przez 12 metrów gumy...

kupiec_fkl napisał(a):
Gaz do końca wciskam dopiero jak auto złapie trakcję.
kupiec_fkl napisał(a):
Pierwszy start zupełnie spalony (10 letnie Michelin trzymają bardzo słabo):

Sam sobie odpowiedziałeś. Z takimi oponami powinni Ci dowód zabrać.
Kup dobre opony i z 15metrów zrobi się 1-2m bez specjalnego treningu.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kupiec_fkl -->> BMW E39 528i
PostNapisane: 23 czerwca 2015, 16:03 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
3500rpm i strzał ze sprzęgła.... jak już złapie to dajesz do odciny ;) Nie ma że muli.
Moje dawne 528i



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kupiec_fkl -->> BMW E39 528i
PostNapisane: 23 czerwca 2015, 17:32 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Czyli wychodzi na to, że wszystko robię jak trzeba tylko to kwestia opon. Widać na Kamila filmiku jak rusza z obrotów podobnych jak ja na pierwszym filmiku. Jednak u mnie auto przez chwile stało i paliło gumę jednym kołem i dopiero ruszyło zostawiając 12 metrowy ślad.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 121 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL