BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 09:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: KonradWOT -->> E39 540iA
PostNapisane: 3 lipca 2014, 19:36 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 35
Posty: 2421
Lokalizacja: Łomża
Garaż: e91
e30

Było:
e36 320 Coupe
e46 323 Ci
e46 328 Ci
e39 530i
e46 325Ci
E34 V8
E38 740i
Dobry zakup! :)

Znana, lubiana i często upalana :P :hyhy: :rotfl:

_________________
Byłe:
e38 740i- http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149182
e34 v8- viewtopic.php?f=6&t=134153
E46 325Ci- viewtopic.php?f=6&t=128638
e39 530i - http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119101
e46 328Ci- http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=111863
e46 323Ci-http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=79339


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KonradWOT -->> E39 540iA
PostNapisane: 3 lipca 2014, 20:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
rorafalki napisał(a):
(...) porobisz drobne rzeczy i będziesz mieć super auto na weekendy (bo podobno takie założenie/przeznaczenie) :)


Założeniem był samochód "dla funu" ;) Więc weekendy owszem, ale w tygodniu tez można i trzeba się czasem zabawić. Temat dupowozu aktualny, więc jakiś diesel się pojawi wkrótce. Ale trzeba korzystać z Vki póki benzyna nie jest po 7 zł ;)

Arczi napisał(a):
Znana, lubiana i często upalana :P :hyhy: :rotfl:


Teraz nie będzie już upalana :D Ale znana i lubiana mam nadzieję pozostanie ;)


Najważniejsze rzeczy to blacha i motor :) A jak detale zostaną zrobione, to będzie idealnie ;) Zaraz się zabiorę za panel klimatyzacji, może uda się wyeliminować brzęczenie :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KonradWOT -->> E39 540iA
PostNapisane: 3 lipca 2014, 20:07 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
KonradWOT napisał(a):
Teraz nie będzie już upalana :D Ale znana i lubiana mam nadzieję pozostanie ;)

nie no.... protestuję :cisza: Jeden mały epizod z wykończeniem opon.... :P


KonradWOT, to co w końcu brzęczy? Wentylator klimy? (zmieniałem go jakiś czas temu) Czy wiatraczek w panelu klimy? (bo tam to była zupełna cisza :niepewny: )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KonradWOT -->> E39 540iA
PostNapisane: 3 lipca 2014, 20:54 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1696
Lokalizacja: LLU
Kamil_ napisał(a):
nie no.... protestuję :cisza: Jeden mały epizod z wykończeniem opon.... :P


nie tlumacz sie, i tak kazdy wie ze smazyles kapora jak zly :P

a tak serio to swietna fura :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KonradWOT -->> E39 540iA
PostNapisane: 3 lipca 2014, 21:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Kamil_ napisał(a):
KonradWOT, to co w końcu brzęczy? Wentylator klimy? (zmieniałem go jakiś czas temu) Czy wiatraczek w panelu klimy? (bo tam to była zupełna cisza :niepewny: )


Cóż, brzęczy wentylator w panelu klimatyzacji, czyli w tej skrzynce wewnątrz. Pierwsze podejście zakończone porażką ;) Problem zdiagnozowany poprawnie, ale jeden kabel się nie poddał. Było blisko, ale jak nie wyciągnę tej wtyczki, to i wiatraczka nie wyciągnę. Zobaczymy jutro, może jakimś chytrym sposobem się uda. Wygląda jak zwykły molex do kompa, ale jest twardszy niz najtwardsze molexy jakie kiedykolwiek odpinałem :D

EDIT
I są już nowe blachy ;)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KonradWOT -->> E39 540iA
PostNapisane: 6 lipca 2014, 19:06 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
WOT :D ale dziwnie........ :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KonradWOT -->> E39 540iA
PostNapisane: 6 lipca 2014, 20:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1314
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: M3
Miałem kiedyś w poprzednim e39 problem z głośnym wiatrakiem nawiewu i jak dobrze pamiętam skończyło się ściąganiem deski rozdzielczej.
Poza tym gratuluje zakupu, dla mnie ideał e39 lekko podkręcony dodatkami Alpiny! Graty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KonradWOT -->> E39 540iA
PostNapisane: 13 lipca 2014, 13:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Mały update :)

Nie trzeba było zdejmować całej deski, wystarczy odkręcić uchwyt na napoje (2 śrubki widoczne po otwarciu uchwytów) i nawet nie trzeba go całkiem wyjmować. Trzeba odchylić całość najlepiej z lewej strony i palcem wypchnąć sterowanie podgrzewaniem siedzenia. Potem w te dziurę znowu palec i trzeba sięgnąć głęboko i to samo zrobić z panelem klimatyzacji. Wszystko dzieje się szybko i sprawnie ;)

Obrazek

Generalnie wszystko poszłoby dość gładko, gdyby nie ten 3 pinowy kabel. W wyniku tego posypały się mechanizmy przycisków w panelu przednim - myślałem, że nie są naprawialne, tzn że jakiś plastik się złamał ;) Szybkie poszukiwania na realoem i allegro... nie ma takiego numeru części bo 540stka ma w VIN akumulator ciepła i ma dodatkowy kabel sterujący z panelu klimatyzacji. Kupiłem zwykły panel z myślą, że po prostu zamienię panele czołowe i będzie git. Tak też zrobiłem. Wkurzyło mnie tylko, że używka z allegro jest w gorszym stanie niż mój, więc wziąłem śrubokręt i chciałem sprawdzić co tam naprawdę się stało. Moim oczom ukazało się to:

Obrazek

Obrazek

Zdjęcie już pod koniec prac ręcznych mających na celu przywrócenie tych plastików na miejsce. Złożenie wszystkiego do kupy zajęło mi spokojnie 30 minut i udało się dopiero po przyklejeniu długopisów taśmą dwustronną do biurka. Każde naciśnięcie jakiegokolwiek przycisku, gdy ekran nie wpadł jeszcze w swoje zaczepy, powoduje, że trzeba zaczynać od początku ;) Nie polecam jak ktoś jest mało cierpliwy.

Samo czyszczenie wentylatora jest banalnie proste. Wystarczy sprężone powietrze i olej wazelinowy. Można go kupić w sklepie z elementami elektronicznymi, np. giełda przy GUSie w Warszawie.

Końcowy efekt: wentylator jest niesłyszalny i mam panel klimatyzacji do E39 na sprzedaż :D



Oprócz tego wpadło kilka rzeczy od shiningcar.pl

Obrazek


A jutro 540 jest umówione na zmianę głośników na DLS 13cm, instalację emulatora zmieniarki i diagnostykę komputerową - może coś się wyjaśni w kwestii tempomatu.

Smutną rzeczą jest wydech, który znowu po reanimacji zaczął dawać głos. Nie wiem co jest przyczyną... Brzmi to tak, jakby znowu zaczepy przestały trzymać i zrobiła się dziura. Tylko wcześniej było to przy samym Y-ku, a teraz jakby ciut wcześniej. Może we wtorek uda się coś z tym zrobić, bo dźwięk ma jak T34 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KonradWOT -->> E39 540iA
PostNapisane: 13 lipca 2014, 13:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2756
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: M5 E39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=156497
Ekstra reanimacja panelu klimy. Tez to musze ogarnac bo u mnie tez glosno wentylator chodzi

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KonradWOT -->> E39 540iA
PostNapisane: 13 lipca 2014, 18:57 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
Dobre prace :ok:

KonradWOT napisał(a):
Tylko wcześniej było to przy samym Y-ku, a teraz jakby ciut wcześniej. Może we wtorek uda się coś z tym zrobić, bo dźwięk ma jak T34 ;)

tu właśnie na tym Y-ku był rozpinany i zdejmowany w celu zamknięcia tej drugiej puszki. Może właśnie tam coś nie jest złożone jak trzeba. Bo cały wydech jest zdrowy i nie sądzę by coś tam było przedmuchane.


KonradWOT, a co w końcu z czujnikiem klocków? Bo obiecałem tacie w dniu sprzedaży że jak on będzie winowajcą to Wam go wyślę.
No i gdzie jest jakaś sesja? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KonradWOT -->> E39 540iA
PostNapisane: 13 lipca 2014, 20:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1895
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136958
Witam na forum i gratuluje zakupu tak pięknej sztuki :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KonradWOT -->> E39 540iA
PostNapisane: 13 lipca 2014, 23:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Kamil_ napisał(a):
tu właśnie na tym Y-ku był rozpinany i zdejmowany w celu zamknięcia tej drugiej puszki. Może właśnie tam coś nie jest złożone jak trzeba. Bo cały wydech jest zdrowy i nie sądzę by coś tam było przedmuchane.


KonradWOT, a co w końcu z czujnikiem klocków? Bo obiecałem tacie w dniu sprzedaży że jak on będzie winowajcą to Wam go wyślę.
No i gdzie jest jakaś sesja? :)


Nie chodzi o to, że przedmuchany, tylko chyba nie jest złożone jak trzeba. Jak się to uda pościągać do kupy, to będę coś myślał nad customem ;) Generalnie mój problem to jest to, że nie mogę tego zdiagnozować sam, bo nie mam kanału. Muszę się specjalnie umawiać z gościem. Jakbym to mógł zobaczyć, to byłoby łatwiej :D

Co do czujników, to będzie zmieniony przy okazji naprawy wydechu i się okaże. Do tego wpadną jeszcze nowe szczęki ręcznego. Wszystko jest kupione, tylko nie chciałem specjalnie z tym jechać ;)

Sesja jakaś konkretniejsza będzie za jakiś czas :D Póki co audio i ten wydech, a jutro będzie też umawiany tapicer na przód i może lakierowanie kanapy z tyłu. Jest kilka rzeczy do zrobienia, a czasu mało :)

barmali napisał(a):
Witam na forum i gratuluje zakupu tak pięknej sztuki :super:


Dzięki :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KonradWOT -->> E39 540iA
PostNapisane: 13 lipca 2014, 23:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1688
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Moje BMW: E63 645Ci
Kod silnika: N62B44
Garaż: E63,F25,F10,E38 baaardzo individual: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151384
Byłe Z3 :
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120132
Były compact 316i :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148494
Cóż zdjęć mało, ale takich felg i silnika nie wypada nie gratulować ;)

_________________
E63,F25,F10,E38 baaardzo individual : viewtopic.php?f=6&t=151384
Moje byłe Z3 1.8 Roadster : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120132
Były E36/5 316i Hellrot : viewtopic.php?f=6&t=148494


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KonradWOT -->> E39 540iA
PostNapisane: 3 sierpnia 2014, 17:24 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
Jestem winien oficjalne przeprosiny, za opóźnienie :) Paczka w piątek wyszła tak więc u taty będzie w poniedziałek.
Jakieś nowe fotki? Coś się dzieje? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KonradWOT -->> E39 540iA, update i trochę zdjęć
PostNapisane: 29 grudnia 2014, 20:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Witam wszystkich po przerwie!
Zbliża się koniec roku więc postanowiłem wkleić mały update.

Działo się wiele, ale zdjęć z tych operacji nie posiadam :P
1) Zrobiony został porządek z wydechem. Sklejone zostało wszystko w lipcu jak należy i się trzyma ;) Od tego czasu jest święty spokój i bardzo dobry dźwięk. Może w nowym roku powstaną jakieś plany w tej kwestii, ale póki co nic konkretnego.
2) Zmienione siłowniki w tylnej klapie bagażnika, bo stare już kiepsko trzymały. Teraz z kolei są minimalnie za mocne, ale trudno.
3) Nie działał czytnik navi MK2, więc pojawił się MK3 z polskim menu. Najnowsze mapy działają bardzo dobrze, ale powiem szczerze, że właściwie nie użyłem tego ani razu :)
4) Oprócz tego w bagażniku został wymieniony środek i wyczyszczony. Skręcony został worek na narty, bo wcześniej nie dało się go zamknąć przez urwany zaczep. No i w tylnej części również wyregulowany zamek przy oparciu tylnej kanapy. Miał luz, a efektem tego był strasznie denerwujący dźwięk. W tym momencie wszystko jest idealnie. Przy okazji wypłowiały materiał tylnej półki został zmieniony i została ona obszyta na nowo. Kolor oczywiście zgodny z oryginałem.
5) Tylna kanapa została wyczyszczona, ale poza tym skóra pozostała bez zmian.
6) Największe zmiany objęły przednie fotele. Udało się kupić cały środek w dobrym stanie (z czego nie pomyślałem, że w angolach jest wszystko odwrotnie...) i zmienione zostały tylko fotele z przodu. Efekt? Przestała działać pamięć foteli, bo sterownik był nie w tym fotelu co trzeba. Przy drugim podejściu skóra i wypełnienia zostały przełożone do starego stelaża. W tym momencie wszystko działa, a finał widoczny jest na fotkach poniżej. Moim zdaniem jest super... choć pewnie można byłoby to zrobić taniej ruszywszy uprzednio głową ;) Pozmieniane zostały kostki podłączeniowe foteli przednich, bo w kablach był straszny bałagan.
7) Drewno z Alpiny. Nie można tego nawet porównać do starego drewna. Na żywo wygląda przepięknie i środek się przez to znacznie ożywił.
8) Tempomat nie działał nawet po sprawdzeniu przy pomocy innej kierownicy, więc zostało to naprawione. Niestety nie znam szczegółów co było nie tak. Zdawkowe informacje wskazują na jakąś pierdołę.
9) Powymieniane kratki nawiewu, bo niektóre były uszkodzone (urwane regulacje nawiewu np).
10) Uzupełniony został olej w skrzyni biegów. Ogólnie stan oleju jest kiepski (najprawdopodobniej 300k km bez zmiany). Jednak trochę się boję teraz go zmieniać, bo opinie na ten temat są podzielone. A remontować skrzynię bez powodu, to mimo wszystko za duży wydatek.
11) W silniku został zmieniony olej na Millers CFS 10w60 NT oraz obniżona została temperatura otwarcia termostatu.
12) Kolejna dłuższa historia wiąże się z przewodami do spryskiwacza. Stare przewody stały się tak twarde, że kruszyły się w rękach. Było to sztukowane na szybko przed trasą do Niemiec, ale nic to nie dało. Oprócz przewodów był też wyciek płynu ze zbiornika na płyn do intensywnego spryskiwania szyb, a sam zbiornik miał ułamany zaczep. Wszystko zostało wymienione na nowe i w tym momencie nie ma żadnych wycieków.
13) Zmieniony został środek lamp przednich, a reflektory zostały wypolerowane. Ogromna zmiana na plus. Jak ktoś się zastanawia, to polecam.
14) Wymienione zostało mnóstwo pierdół w zawieszeniu, bo zaczęło ono głośno pracować.

Tak to na dzień dzisiejszy wygląda. Część rzeczy specjalnie pominąłem, a o części pewnie już zapomniałem. Samochód jest super, a wrażenia z jazdy niezapomniane.

W następnym sezonie na pewno zmieniona zostanie uszczelka tylnej szyby, naprawiona przednia szyba (przetarcie od wycieraczek) i ruszone coś w kwestii radia. Głośniki są dobre, natomiast jakość sygnału z modułu radiowego jest żenująca. Ale nie mam jeszcze koncepcji na to, więc zobaczymy.

Parę zdjęć z dzisiejszego płukania soli. BMW wczoraj zrobiło 400km trasę, więc trzeba było zmyć syf z karoserii i wstawić samochód do ciepłego garażu na zimowanie. Żadna sesja, ale kilka zdjęć w celu zobrazowania jak to wszystko teraz wygląda :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KonradWOT -->> E39 540iA
PostNapisane: 29 grudnia 2014, 20:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
Świetna robota :ok:

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KonradWOT -->> E39 540iA
PostNapisane: 29 grudnia 2014, 20:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 574
Lokalizacja: NL / POT
Moje BMW: E38 740iA
Kod silnika: M62B44
Garaż: Było :
e36 M40B18
e46 M57N
e60 535d
Jest :
e38 740iA
e36 drift spec
CBR 954
Super te fotele wyglądają, gdzieś zgubiłeś klapke przy miejscu do ładowania :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KonradWOT -->> E39 540iA
PostNapisane: 29 grudnia 2014, 20:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Dzięki :D

A klapki nie było od początku. Kupno jest w planie, ale to mała pierdoła, więc nie pisałem nawet ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KonradWOT -->> E39 540iA
PostNapisane: 29 grudnia 2014, 20:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2737
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Moje BMW: e65 & e36
Kod silnika: N62b44 & M52b20
Konrad jakbys mogl mi napisac ( moze byc PW) cos o zmianach audio tych juz dokonanych, bo pisales o zmianie glosnikow i planowanych to bylbym wdzieczny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KonradWOT -->> E39 540iA
PostNapisane: 29 grudnia 2014, 20:57 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
KonradWOT, piękna robota :ok: To auto trafiło w najlepsze ręce jakie mogło :D Całość wygląda obłędnie a zmiany dokonane to już naprawdę dążenie do perfekcji :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 125 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL