BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 10:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 149 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Specter -->>E39, M54B25, 2000r.
PostNapisane: 9 września 2014, 06:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 132
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142643
Kamil_ napisał(a):
Widziałem jak wjeżdżałeś i potem auto jak stało. Dobre E39 :ok:
Nie udało się pogadać.... :(


Kamil, dzięki.
Nadrobimy jeszcze ;)

Na zlocie czekała na mnie paczuszka:

Obrazek

..będziemy lać.

W najbliższym czasie więc wymiana oleju, weryfikacja i wymiana elementów zawieszenia oraz ogólne zimowe przygotowanie.


Tomek_ff napisał(a):
Koła dużo dają , zawsze mi się podobały :)
Też właśnie myśle, żeby zmienic przedlifta na polifta tylko , że kombii :)


Koła mogłyby być większe ale to jeszcze nie teraz - są inne priorytety.
Fajnie zrobione przedlifty też mają swój urok no i co oryginał to oryginał.

Pozdrawiam!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Specter -->>E39, M54B25, 2000r.
PostNapisane: 25 września 2014, 19:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 132
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142643
Dziś podczas jazdy zapalił mi się komunikat "motornotprogram" i auto przeszło w tryb awaryjny. :/ Jechało w miarę normalnie (trochę mniej dynamicznie i przy puszczaniu nogi z pedału gazu następowało delikatne szarpnięcie).
Przełączyłem na benzynę, przyjechałem do domu (10 km) zgasiłem auto, odczekałem chwilę, zapaliłem i póki co komunikat nie powrócił (kilka razy gasiłem i zapalałem).
Zobaczymy jutro.
W sobotę zostawiam auto na wymianę oleju, ogarnięcie paru pierdół i weryfikację i wymianę elementów zawieszenia.
Tylko ten komunikat mnie zaniepokoił.
Póki co nie mam możliwości podpięcia się pod kompa :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Specter -->>E39, M54B25, 2000r.
PostNapisane: 27 września 2014, 23:42 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 44
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
Meczylem sie 9 miesiecy z Check Engine :/

Okazalo sie ze 3 przewody od odmy byly w stanie tragicznym ! Do tego polaczenie gumowe przeplywki z przepustnica mialo nieszczelnosc :zakrecony:
Silnik odzyl :padam:
Przy okazji i nie wiem czy to cos dalo wymienilem wszystkie cewki i swiece na nowe , auto chodzi jak zegarek :cwaniak:
Wiem jedno przy nastepnym aucie tej marki pakiet odmy musi byc wymieniony na samym poczatku.
Twoje E39 jest przepiekne,jedynie co bym w niej zmienil to kierownica na serducho :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Specter -->>E39, M54B25, 2000r.
PostNapisane: 28 września 2014, 06:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 406
Lokalizacja: Kutno / Łódź
Moje BMW: e92
ładnie zamontowana instalacja gazowa :) tylko pod klapkę wchodzi pełny wlew.
jak Ci się jeździ na gazie ? bo mam prawie identyczny zestaw w swoim touring :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Specter -->>E39, M54B25, 2000r.
PostNapisane: 29 września 2014, 10:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 132
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142643
Podejrzewam, że przyczyną błędu mogła być wilgoć. Od tamtego czasu błąd się nie powtórzył.
Odma i świece były niedawno wymieniane, dolot jest również szczelny - jedną nieszczelną gumę wymieniłem na nówkę.
Aktualnie auto znajduje się w warsztacie na wymianie oleum i weryfikacji i wymianie elementów zawieszenia.
W najbliższym czasie jadę na pierwszy darmowy przegląd gazowy po 1000 km.
Póki co na gazie jeździ bez problemów - już grubo ponad 1000 km zrobione.
Pełnego wlewu pod klapkę nie chciałem głównie przez to, że pod klapką gromadzi się woda a jej usuwanie przy pełnym wlewie byłoby kłopotliwe. Dodatkowo nie chciałem ryzykować uszkodzeń lakieru pistoletem gazowym więc jest jak jest.
Zdam relację jak mechanicy zweryfikują zawias i przekażą co trzeba wymienić.
Co do kierownicy to jej nie zmieniam bo moja ma podgrzewanie - serducho może i ładniejsze ale nie grzeje :)
Pozdrawiam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Specter -->>E39, M54B25, 2000r.
PostNapisane: 29 września 2014, 16:23 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 44
Posty: 3680
Lokalizacja: RFN/Warszawa/Świnoujście
Moje BMW: E38
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2819
Specter napisał(a):
Co do kierownicy to jej nie zmieniam bo moja ma podgrzewanie - serducho może i ładniejsze ale nie grzeje :)
Pozdrawiam.

A to co innego w pelni popieram :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Specter -->>E39, M54B25, 2000r.
PostNapisane: 31 października 2014, 19:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 132
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142643
Z racji tego, że nie było zainteresowania wystawionymi na sprzedaż Rondell'ami 0058 (po poprzednim E39) zakupiłem do nich komplet zimowych opon Bridgestone Blizzak LM 22 w rozmiarze 225/45 i założyłem na auto jako setup zimowy. Stalowe 15" odeszły w zapomnienie.
Doszły również gumowe Petex-y w miejsce wyczyszczonych po sezonie welurów.

Welury wyczyściłem odkurzaczem, pianką do tapicerki DOMOL z Rossmana ;) oraz szczotką i gąbką.

Obrazek

Odpakowane Petexy:

Obrazek

.... w aucie...

Obrazek

Obrazek

W tym roku auto (już brudne) na setupie zimowym prezentuje się tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nigdy wydatków na auto nie podliczałem bo i tak zawsze trzeba zrobić co trzeba ale tylko w tym roku na świece, odmę, pompę wody, paski, wisko, wentylator, gumę dolotu, dywaniki, olej z filtrem, opony zimowe i instalację gazową wydałem ponad 7 500zł (nie licząc diagnostyki, pozaokresowych przeglądów i jeszcze paru pierdół).
Za mną również pierwszy przegląd gazowy i prawie 3000 km przejechane na gazie.
Na razie na auto narzekać nie mogę - oby tak dalej.
Tak, wiem - końcówki jeszcze nie wymieniłem ;)
Pozdro!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Specter -->>E39, M54B25, 2000r.
PostNapisane: 31 października 2014, 22:06 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
No auto trzeba serwisować, ale 7500 zł na te rzeczy co wymieniłeś to trochę dużo. Części kupujesz tylko w ASO ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Specter -->>E39, M54B25, 2000r.
PostNapisane: 1 listopada 2014, 08:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 132
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142643
Kwota nawet niedoszacowana bo zapomniałem o prostowaniu felg ;) Sama instalacja gazowa kosztowała 4000 zł więc jakby nie liczyć tyle wyszło. Części staram się kupować oryginalne albo dobrej jakości zamienniki. W sumie mógłbym za to kupić 3tlg i gwint ;)
Pozdro!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Specter -->>E39, M54B25, 2000r.
PostNapisane: 1 listopada 2014, 13:20 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
A no przeoczyłem tą instalacje gazową która tania w sumie nie jest :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Specter -->>E39, M54B25, 2000r.
PostNapisane: 1 listopada 2014, 18:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 5065
Lokalizacja: Krotoszyn
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116330
Kojarzę to E39 z Torunia :), a na kilku fotkach z zakończenia sezonu widać nawet moje E46
..tak więc nadrobiłem zaległości i przeczytałem temat. Świetna prezencja trzeba powiedzieć.
Ładny środek, ta podgrzewana kierownica na plus, no i zimowy setup teraz wygląda godnie.
zmień tylko te końcówki :D

_________________
Zobacz i oceń moje E46 320d Stahlgrau | Cicha wytrzymałość. Zapraszam również na kanał YT!
Obrazek
~ Moda przemija, styl pozostaje. ~


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Specter -->>E39, M54B25, 2000r.
PostNapisane: 10 listopada 2014, 18:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 132
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142643
Wydatków ciąg dalszy ;)
Posługi odmówił akumulator.
Stary doładowałem ale żeby mieć już spokój na jakiś czas zakupiłem Varte.
Zobaczymy ile wytrzyma - gwarancję mam na dwa lata.

Stary:
Obrazek

vs nowy:
Obrazek

Pozdro.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Specter -->>E39, M54B25, 2000r.
PostNapisane: 15 grudnia 2014, 10:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 132
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142643
Dwie foty na zimowym setupie - niski profil i runflat do tego ;)
Gdybym szukał 18" to ciężko było by się zdecydować czy Rondle 0058, 0021 czy może stylingi 37.

Obrazek

Obrazek

Pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Specter -->>E39, M54B25, 2000r.
PostNapisane: 29 grudnia 2014, 22:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 100
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
podobają mi się te alu, kolor czarny mat by był idealny ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Specter -->>E39, M54B25, 2000r.
PostNapisane: 22 stycznia 2015, 14:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 132
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142643
Wojteke36m napisał(a):
podobają mi się te alu, kolor czarny mat by był idealny ;)


Na czarny mat się nie zdecyduję ;)

Auto codziennie dzielnie jeździ.
Wczoraj byłem na przeglądzie.
Tak dokładnie sprawdzanego auta jeszcze nie miałem.
Od numerów butli gazowej poprzez dokładne sprawdzenie szczelności instalacji, szybkość gaśnięcia kontrolek na desce po włączeniu zapłonu, napinaczy każdego z pasów bezpieczeństwa po całą ścieżkę diagnostyczną. Spędziłem tam chyba z 40 min ale przynajmniej wiadomo za co się płaci.

Wnioski:
Lewy halogen świeci za nisko, delikatny luz pojawiający się o tu:
(gdyby ktoś wiedział jaki to nr realoem byłbym wdzięczny)

Chyba wystarczy wymienić tylko z jednej strony?

Obrazek

Ten okazał się bardziej miękki niż po drugiej stronie (luzu nie było):

Obrazek

(wiem, mam pękniętą osłonę)

Tutaj z tyłu po prawej stronie też jest bardziej miękko niż po drugiej:

Obrazek


Dodatkowo zakupiłem zestaw kosmetyków:

Obrazek

... i staram się utrzymywać auto w takim stanie:

Obrazek

Pozdro!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Specter -->>E39, M54B25, 2000r.
PostNapisane: 22 stycznia 2015, 14:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Jak dla mnie wszystko jest tu poprostu dobrze dobrane, ze smakiem i elegancją, wzór! ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Specter -->>E39, M54B25, 2000r.
PostNapisane: 2 lutego 2015, 18:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 132
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142643
ZuchLCT napisał(a):
Jak dla mnie wszystko jest tu poprostu dobrze dobrane, ze smakiem i elegancją, wzór! ;)


Dzięki.


Ostatnio na kompie (po krótkiej 15km trasie) wyświetlił mi się komunikat po szwabsku o sprawdzeniu poziomu oleju (oelstand prufen).
Olej zmieniałem już ok. 4000km na Millersa (wcześniej foty w galerii).
Po godzinie od zgaszenia silnika sprawdziłem poziom oleum i wyszło o grubość paznokcia mniej jak maksimum.
Sprawdziłem dla pewności kilka razy i po 3 razie kręcąc bagnetem w dziurze zobaczyłem na skrzydełkach bagnetu tzw. masło.
Odkręciłem korek oleju i pod korkiem masła mnogo.
Ostatnio jeżdżę krótkie dystanse (i to jeszcze jak emeryt) więc silnik ma prawo być niedogrzany.
Przez dwa ostatnie dni jeżdżę trochę dynamiczniej (na wyższych obrotach) i komunikat nie powrócił.
Zastanawiam się czy jedyną przyczyną wystąpienia tego masła jest niedogrzanie silnika na krótkich dystansach...
No i czy po krótkiej 15km trasie mogło ono ograniczyć spływ oleju do miski - i zasygnalizowanie niskiego stanu (komunikat oelstand prufen)? - bo poziom po godzinie był jw..
Jak myślicie?
Chyba będzie trzeba auto wreszcie na trasie przegonić.
Olej niby dobry ale tak czy siak się zmaślił.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Specter -->>E39, M54B25, 2000r.
PostNapisane: 2 lutego 2015, 22:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 205
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
sprawdź sobie odmę z przewodami, czuję że tam dopiero możesz mieć mega masło i będą kłopoty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Specter -->>E39, M54B25, 2000r.
PostNapisane: 3 lutego 2015, 18:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Zarówno właściciel jak i auto są mi znani ;) Bardzo fajna piątka i do tego dobrze utrzymana, tylko czasem ją przegoń trochę ;)

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Specter -->>E39, M54B25, 2000r.
PostNapisane: 5 lutego 2015, 08:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 132
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142643
Dzięki Podol!

Po lekturach for internetowych dochodzę do wniosku, że moja odma nie pracuje prawidłowo.
Odmę wymieniałem u Kainego w Toruniu jakoś w czerwcu zeszłego roku.
Moja stara odma była całkiem ok - chciałem wymienić profilaktycznie - wybrałem zamiennik FEBI.
Od tamtego czasu pojawia się (w okresie zimowym) ww. problem. Wcześniej takiego problemu nie miałem.
Dość irytująca sytuacja - chyba będę musiał znów (po pół roku) wymienić odmę (tym razem na oryginał i chyba ze wszystkimi przewodami). Niestety sam sobie z tym nie poradzę bo nie trwa to 5 min no i nie mam ku temu warunków.
No irytujące - bo wydatek też niemały :mur: . No ale nie lubię jak coś nie działa jak powinno.
Pozdro!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 149 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL