BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 17:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: ZuchLCT -->> E36 Trzystaosiem. str.5 zmiany+dokładka
PostNapisane: 29 sierpnia 2014, 20:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Siema, chciałbym zaprezentować i opisać moje e36, następcę E30 którą może niektórzy znają, lub kojarzą. Zacznę moje cool story od momentu sprzedaży E30 i początku poszukiwań następcy. E30 byłem zmuszony sprzedać ze względu na wysokie spalanie, mało miejsca, dwudrzwiową karoserię ale na pierwszy miejscu było jednak wysokie spalanie, osiągające na dyferku 4.45 przy jezdzie mieszanej (z przewagą spokojnej) 14 l/100 km co jak na daily car było dla mnie nie do zaakceptowania. 22 marca zapadła długo już odwlekana decyzja, wymyłem i wysprzątałem E30 i wystawiłem na tablicę ogłoszenie: Sprzedam lub zamienię!
Link do ogłoszenia: http://olx.pl/oferta/bmw-e30-m50b25-24v ... 5nEej.html wystawiłem w sobotę, w niedzielę o 8 rano pierwszy sms: zamiana na honde civic lub honde cbr 600, potem było E32 730 w gazie, później e36 323 w m-pakiecie (daleko i zjedzone), a na końcu e39 520i z gazem (3 gen, do poprawek blacharskich), dość dużo negocjowałem z właścicielem e36 o zamianę. Później zadzwonił mój znajomy, żeby podjechać do niego na oględziny e30, myśle okej, za paliwo odda, jak mu się nie spodoba to wrócę i już. Po dość dynamicznej jeździe był podekscytowany jak małe dziecko, w jego oczach było widać tylko jedno: chcę mieć to E30. Negocjacja ceny i ostatnia jazda, umowa i gotówka w kieszeń, pamiętam jak dziś jak odjeżdżał z parkingu a ja patrzyłem z tęsknotą za powoli znikającą E30, w kieszeni kabona w głowie mętlik, co dalej? Przeglądałem mase ogłoszeń, warunek był jeden – gaz! Przeglądałem E36, E39, E46, po czym załamałem się i zacząłem oglądać golfy 4 i polo 2 FL. Kilka dni później w Warszawie pojawiły się 2 E36, jedna czerwona 323 druga czarna 323, obie w gazie, pierwsza poszła w tempie błyskawicy, po drugą wybrałem się w długą podróż do Otwocka.
Po oględzinach załamałem się jeszcze bardziej, dlaczego? Odsyłam tutaj: viewtopic.php?f=57&t=139805 Później zdecydowaliśmy, że skoro zajechaliśmy po ulepa tak daleko, to wypada cos jeszcze oglądnąć, nie będę mówił co i gdzie, bo to po prostu załamka, takich truposzy E36 to jeszcze nie widziałem, 320 dymiące spod maski, kolejne 320 malowane tak, że widać na elementach odciski lini papilarnych – niesamowite szroty. Wróciłem w nietęgim humorze, następnego dnia znalazłem 2 ciekawe e36, czarny touring 328 po swapie w Rzeszowie oraz 318 obok Rzeszowa, oglądnąłem obie i zdecydowałem – biorę 318i, jakkolwiek to nie zabrzmi (proszę o nie banowanie mnie za to co teraz napiszę) 318 była dużo lepsza niż 328, lepszy gaz, w lepszym stanie blacharskim i ładniejsze w środku. Miernik w ruch i mierzymy 318, drugi lakier, bez szpachli, i co najlepsze, wszystkie 4 gumy na progach, dosłownie niebywałe po tym co widziałem wcześniej, Rarytas. Negocjacje i bierzemy – tak o to stałem się posiadaczem kupionej rozsądnie srebrnej E36 318i. Skoro cool story mamy już za sobą, to teraz czas na opis właściwy auta.
BMW E36 318i z roku 1995 z sekwencyjną instalacją BRC założoną w 2008 roku
Rozkodowany VIN:
Obrazek
Wyposażenie w skrócie: 4 koła styling 27, jeden przetarty fotel, jeden skiepowany fotel, jeden podłokietnik po wycieczce do Nowej Huty, klimatronik, 4 ręcznie pędzone szyby, 2 poduszki powietrzne, kierownica samodzielnie obszywana, zegarek analogiczny, gałka zmiany biegów z wizerunkiem roznegliżowanej kobiety, 2 prezerwatywy Durex Classic schowane pod mieszkiem biegów. Ogólnie było w dobrym stanie, ale wymagało kilku istotnych zmian i napraw, oto lista co zostało zrobione od czasu posiadania mitycznej 318i

1. Szyba przednia, uszczelka i montaż
2. Łożyska tył, przewody hamulcowe, śruby zbieżności i zbieżność
3. Rejestracja i podatek
4. Gałka zmiany biegów, mieszek
5. Amortyzatory tył KYB, poduszki
6. Napinacz paska, pasek wieloklinowy
7. Olej Valvoline MaxLife 10w40, filtr oleju
8. 4x opony Sava, rok 2010 około 5-6 mm bieżnika
9. Fotele przednie, skórzane
10. Kanapa i boczki
11. Głośniki Infinity oraz Focal

Porównanie z E30:
- dużo mniejszy i słabszy silnik w e36, kiepska dynamika, słabo przyspiesza po przesiadce z m50b25
- na plus sedan i 4 drzwi, nie ma problemu z wsiadaniem i koniecznością wpuszczania innych do tyłu
- dużo mniejsza oryginalność i epickość e36
-prowadzenie dużo lepsze niż w E30, szybciej jezdzi po zakrętach, lepiej wyważona
-tańsza jazda niż e30, porównanie: e30 75zł/100 km e36 30zł/100km
-klimatronik, nabity i odgrzybiony, działa dobrze i jest wydajny, w upalne dni genialna sprawa
-większy bagażnik z niższym progiem załadunku

Podsumowując, E36 jest samochodem wybranym z rozsądku i z pragnienia tańszej jazdy, jest wygodniejsze, pewniej się prowadzi, ale ile plusów bym nie podał, to E30 jest świetnym autem, i jak tylko budżet pozwoli to wrócę kiedyś do jazdy kwadratem.

To po tym przydługim wstępie czas na jakieś zdjęcia.

Zaraz po kupnie, sprzątanie i pierwsze fotki, świetnie prezentuje się na tle golfa 2 i uno prawda? :rotfl:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Później kilka nowych fotek wpadło po myciu:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Czas na wady i niedoróbki :wstyd:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Następnie wpadł skórzany misz-masz: fotele grzane i pompowane z E36 323i coupe (pozdrawiam użytkownika Cholo z Syndykatu), 4 skórzane boczki na korby z E36 Touring, Eko kanapa z sedana, kupiona razem z boczkami, stan sredni. Foty z montażu, sprzątania i ogarniania.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Później razem z kolegą podłączaliśmy grzane fotele, wiązka i przyciski zakupione dzięki uprzejmości użytkownika boleke36
Obrazek
Obrazek

Następnie jako, że brat kupił 318i na części, odkupiłem od niego troche fajnych gratów (tutaj pragnę dodać, że brakuje ori gumowych dywaników) :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jeśli chodzi o łupanie to obecnie prezentuje się ono następująco:
Radio Pioneer DEH-P6800MP
Przód: 2x wysokotonowy głośnik firmy Nokia (ori bmw)
2x Focal Access 130 A1
Tył: 2x Pioneer TS-A6920
2x Infinity Reference 9613i

Część zrobił poprzedni właściciel, część dołożyłem ja uprzednio kupując za bezcen od brata :P

Plany: Jeździć, dbać i utrzymywać w jak najlepszym stanie technicznym jakim dam rade utrzymać
Kierownice obszyć lub wymienić
Małe OBC dołożyć
Obszyć podłokieć
Zakupić jakąś felge (styling 45 całkiem nieźle by tu pasował i są w dobrych pieniądzach)
Ogarnąć rysy na klapie i poprawić konserwację przed zimą
Ogarnąć korek wstydu i wydech (do tego dokładkę, kiedyś siedział tam potężny ULTER :hyhy: )
Wymienić wypalone szkło lampy przedniej

To tyle ode mnie, mam nadzieje, że galeria zrobiona regulaminowo i jest co oglądać :P

Jeszcze mały bonus z urlopu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ZuchLCT -->E36 318i Codzienny Srebrny :)
PostNapisane: 29 sierpnia 2014, 21:42 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
Co by tu napisać...... :niepewny:
+ za brak drewna i automatu :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ZuchLCT -->E36 318i Codzienny Srebrny :)
PostNapisane: 30 sierpnia 2014, 09:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 131
Lokalizacja: Warszawa, sercem Parczew
Moje BMW: E39 520
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142945
Plusy :

Manual
Klimatronic
Opcja korbki i elektryki jednocześnie :D
Wydaje się, że nie jest asymetryczna :)

Co ja bym zmienił to kierunki - Mi osobiście nie pasują do koloru auta..
Radio - Mi zawsze wydawało się ze do E36 to tylko ori albo Alpine pasuje.. Choć kiedyś widziałem chiński wynalazek, który prezentował się jak ori
Butla lpg - Powinni karać za takie rozwiązania


Ogólnie wydaje się być okey, buda prosta, niepokrzywiona.. Troche pracy przy niej i będzie gites ;) Ale przede wszystkim to trzeba porządek z tapicerką zrobić, bo rzuca się strasznie w oczy.. I nie wiem czy nie taniej Cię wyjdzie znaleść fotele w dobrym stanie niż robić obecne..

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ZuchLCT -->E36 318i Codzienny Srebrny :)
PostNapisane: 30 sierpnia 2014, 09:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 11170
Lokalizacja: Przysucha
Moje BMW: E87
Kod silnika: M47S / M47T2
Do ogarnięcia na pewno wnętrze. Mi osobiście nie podobają się również kierunki. Wolałbym pomarańczowe :) Butla z LPG - :zdziwko:

Będę śledził galerię. Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ZuchLCT -->E36 318i Codzienny Srebrny :)
PostNapisane: 30 sierpnia 2014, 11:51 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Dziwi trochę wyposażenie tzn Climatronic i 4 korby :) Powoli ogarniasz auto, skoro 1.8 to dobrze ze m43, choć zdecydowanie wolałbym poprzednie e30.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ZuchLCT -->E36 318i Codzienny Srebrny :)
PostNapisane: 30 sierpnia 2014, 14:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Jak sam napisałeś jeździć i dbać :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ZuchLCT -->E36 318i Codzienny Srebrny :)
PostNapisane: 30 sierpnia 2014, 17:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Kamil_ napisał(a):
Co by tu napisać......
+ za brak drewna i automatu
też mi plusy :rotfl:

nioop napisał(a):
Co ja bym zmienił to kierunki - Mi osobiście nie pasują do koloru auta..
Radio - Mi zawsze wydawało się ze do E36 to tylko ori albo Alpine pasuje.. Choć kiedyś widziałem chiński wynalazek, który prezentował się jak ori
Butla lpg - Powinni karać za takie rozwiązania
Właśnie od dłuższego czasu zastanawiałem się co do kierunków, oglądałem zdjęcia arktisów aby złapać jakiś pomysł na kierunki, ale zaryzykowałem, macie narazie tylne lampy :P na tygodniu wpadną pomarańczki też na przód, jeśli chodzi o tył to moim zdaniem wyszedł naprawdę ciekawie :) Jeśli chodzi o butlę to zostanie tam gdzie jest, ale zrobie małą konstrukcję aby to zakryć ;)



binta napisał(a):
Do ogarnięcia na pewno wnętrze. Mi osobiście nie podobają się również kierunki. Wolałbym pomarańczowe Butla z LPG -

J/W. Zastanawiam się o co chodzi z wnętrzem, czarna skóra z boczkami jest już passe?


damianRC napisał(a):
skoro 1.8 to dobrze ze m43

No jakby to było parchowate M40 które miałem w E30 na początku to nawet bym o niej nie myślał. M43 moim zdaniem to bdb silnik, jako ciekawostkę dodam, że to jedyne auto w rodzinie które mimo swojego przebiegu nie bierze oleju ni ciut ciut :cwaniak:

damianRC napisał(a):
choć zdecydowanie wolałbym poprzednie e30

Musiałem :(

Okej teraz kolejne małe zmiany, powoli do celu-poprawnej zadbanej serii
Moje poliftowe lusterka były dość zniszczone, wylane wkłady lusterek i ułamane mocowanie jednego lusterka, postanowiłem, że dokupię 2 nowe.
Niestety są to przedliftowe, ale całe, ładne podgrzewane no i wyrwane za 30 pln :P

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Myślę, że wyglądają całkiem nieźle, co Wy na to?

Tutaj naprawdę prosty i genialny patent na wyjmowanie wkładów lusterek nie powodując ich uszkodzenia:
proste i skuteczne, to lubimy :D
Obrazek

Wspomniane pomarańczki, poprzedni właściciel poprostu pokrył kierunek czarnym sprejem, szmatka i nitro rozwiązały problem.
Obrazek

Wspomniane wcześniej ori gumowe dywaniki, stan idealny, kupione za 20 pln razem ze stoperami, na zdj jeszcze przed czyszczeniem:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

To by było na tyle :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ZuchLCT -->E36 318i Codzienny Srebrny :)
PostNapisane: 30 sierpnia 2014, 21:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 131
Lokalizacja: Warszawa, sercem Parczew
Moje BMW: E39 520
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142945
Pomarańczki - cud malina.. Jeszcze przód też w pomarańczki i będzie bomba..
Montaż jej butli to dla mnie katorga.. Kiedyś miałem tak w Audi i dla mnie to było tak uciążliwe.. Pomimo w miare dużego bagażnika kompletnie nic nie mogłem przewieźć..
Ale naturalnie też rozumiem że przełożenie butli to nie jest takie "hop siup" :D

Plany jak najbardziej idą w dobrą strone, także tak trzymac ;)
Ja równiez mam miłe doświadczenia z M43. Przy przebiegu ponad 500tys km przez trzy lata żadnej awarii.. Nawet osprzętu..
Baa.. Mało tego.. Pamiętam jak w dosyć srogą zime kilka lat temu mamy auto (scenic 2003r benz) odmówiło posłuszenstwa i wiele innych aut.. A moje M43 stojące na dworze przez trzy dni bez odpalania nawet nie zamarudziło przy przekręceniu stacyjki :D
Także równiez chwale sobię tą jednostkę..
A ogólnie mam wielki sentyment do E36, dla mnie to fantastyczne auto, oby tylko dbać o blachę, bo korozja nie ma litości..

Edit, przepraszam najmocniej za sugerowanie robienie tapicerki.. Ale tutaj, w Wawie mam laptopa 1GB ramu i przy przeglądaniu takiej ilosci zdjęc muli jak nie wiem :rotfl: Także przeskoczyło mi kilka zdjątek :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ZuchLCT -->E36 318i Codzienny Srebrny :)
PostNapisane: 31 sierpnia 2014, 10:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
nioop napisał(a):
Pomarańczki - cud malina.. Jeszcze przód też w pomarańczki i będzie bomba..


Na tygodniu ogarnę to napewno, póki co zdarłem nitrem farbe z przednich i z czarnych zrobiły się białe depo ;)

nioop napisał(a):
Montaż jej butli to dla mnie katorga.. Kiedyś miałem tak w Audi i dla mnie to było tak uciążliwe.. Pomimo w miare dużego bagażnika kompletnie nic nie mogłem przewieźć..
Ale naturalnie też rozumiem że przełożenie butli to nie jest takie "hop siup"


Przyznaję, jest to niesamowicie uciązliwe, nie dość, że kanapa się nie składa to jeszcze pół bagażnika to butla. Nie będę jej przenosił, postaram się zrobić jedynie coś aby ją zakryć, to też na tygodniu ;)

nioop napisał(a):
Ja równiez mam miłe doświadczenia z M43.

Generalnie to M40 to porażka konstrukcyjna wg mnie.

nioop napisał(a):
oby tylko dbać o blachę, bo korozja nie ma litości..

Nie ma źle, poprzedni właściciele pod względem blacharskim dbali o nią, nie ma dziur, wszystko wygląda solidnie, w kilku miejsach poprawie konserwacje przed zimą i tyli.

Pozdrawiam ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ZuchLCT -->E36 318i Codzienny Srebrny :)
PostNapisane: 31 sierpnia 2014, 16:08 
ZuchLCT gratuluję nowego BMW :ok: trochę ją dopieścisz i będzie malina :cwaniak:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: ZuchLCT -->> E36 318i Codzienny Srebrny :)
PostNapisane: 5 września 2014, 18:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Ogarnianie część kolejna.
Postanowiłem zaryzykować i na całe auto wrzucić pomarańczowe kierunkowskazy. Z tylnych świateł jak już wcześniej pisałem zmyłem czarnego szpraja nitrem, boki były pomarańczowe, natomiast przednie były białe depo polakierowane na czarno. Zdarłem farbe z przednich i tak jeździłem chwile, zamówiłem pomarańczki i kilka elementów zawieszenia (czas było już tam zaglądnąć):

Obrazek

Końcówka drążka kierowniczego Delphi
Sworzeń wahacza Delphi
2x pomarańczowe kierunkowskazy TYC
Następne w kolejności są: Bilstein B4 + tarcze i klocki (jedno i drugie prawie nowe, ściągnięte z rozbitej 318i)

Jeżeli chodzi o kierunkowskazy, ogólnie wykonanie jak za tą cene nie jest złe, poza odklejającą się uszczelką to nie mam pretensji. Lewy siadł bardzo dobrze, prawy za sprawą ułamanego mocowania do lampy tak o. Poniżej kilka zdjęć, auto nie myte i nie pucowane :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Następnie za całe 20 pln kupiłem oryginalną dokładke BMW tylnego zderzaka pod jedną rurkę, moja poprzednia była przerobiona pod duży wydech i okropnie to wyglądało.

Niezwykle pomocne przy montażu okazały się najazdy (i wujek ;) ) , znane jeszcze z galerii E30.
Obrazek


No i efekt końcowy, wlewu gazu nie będę jednak przekładać pod klapkę, teraz za sprawą czarnej listwy ciut mniej rzuca się w oczy. Tak już pozostanie. Myślałem, że będę musiał grzebać przy ustawianiu wydechu, ale super się wpasował.

Obrazek

Obrazek

Następne w kolejności: remont zawieszenia i hamulców, przegląd instalacji gazowej, małe OBC, podłączenie lędźwi i obszycie podłokcia.

Co myślicie, na plus? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ZuchLCT -->> E36 318i Codzienny Srebrny :)
PostNapisane: 6 września 2014, 18:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 226
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e46 323i G-Power
Kod silnika: 2,5l supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=144024
Auto potrzebowało miłości i ją dostało :) super :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ZuchLCT -->> E36 318i Codzienny Srebrny :)
PostNapisane: 8 września 2014, 17:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Ogarniamy częśc kolejna :hyhy:
W sobotę niefortunnie zjechałem z krawężnika i jedna z gum do podnoszenia auta wyszła z progu, po oględzinach okazało się, że jest tam troszke rudej w początkowym stadium rozwoju. Dzisiaj zdecydowałem się w pracy to zrobić, bo progi w dobrym stanie to szkoda ich psuć rudą (Ruda tańczy jak szalona :hyhy: )
Zaopatrzyłem sie w kilka specyfików do pracy:

Podkład reaktywny Novol Protect 340
Utwardzacz Novol H 5910
Środek ochrony karoserii w spreju czarny firmy Boll
Konserwację do profili zamkniętych Boll
Podkład akrylowy Motip

Obrazek

Wsiadłem na wózek widłowy, podniosłem auto z jednej strony, podstawiłem na kostkach ogrodzeniowych i wziąłem się do pracy.

Obrazek

Po wydarciu wszystkich gum zastał mnie w każdym miejscu taki widok:

Obrazek
Troszkę powierzchniowej rdzy, nic groźnego w sumie.

Szlifierka kątowa z głowicą drucianą w dłoń i jedziemy z czyszczeniem
Obrazek

Następnie nałożyłem 2 cienkie warstwy podkładu reakywnego na oczyszczoną blachę
Obrazek

Po wyschnięciu poszły dwie warstwy podkładu akrylowego
Obrazek

I na koniec dwie grube warstwy konserwacji Bolla

Obrazek

Na sam koniec do progów i profili zastosowałem konserwacje do profili, porządnie wtrysnąłem ją do progów i zakończyłem Cz.1 poprawy konserwacji przed zimą

Obrazek

Dla efektu wizualnego mogłem jeszcze szargnąć konserwacją korek, ale trudno, tak już zostanie. Zewnętrzna konserwacja progów jest w dobrym stanie, poprzedni właściciel zadbał o to należycie, powłoka gruba i nigdzie nie naruszona, więc nie będę dotykał nawet :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ZuchLCT -->> E36 318i Codzienny Srebrny :)
PostNapisane: 8 września 2014, 18:02 
ZuchLCT napisał(a):
Wsiadłem na wózek widłowy, podniosłem auto z jednej strony, podstawiłem na kostkach ogrodzeniowych

ciekawy patent :23:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: ZuchLCT -->> E36 318i Codzienny Srebrny :)
PostNapisane: 8 września 2014, 18:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Smokin napisał(a):
ZuchLCT napisał(a):
Wsiadłem na wózek widłowy, podniosłem auto z jednej strony, podstawiłem na kostkach ogrodzeniowych

ciekawy patent :23:


Jak coś to 9 zł za sztukę, dostępne przelotowe, narożne i końcowe, , dostępne też murki ogrodzeniow pod siatkę, gładkie :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ZuchLCT -->> E36 318i Codzienny Srebrny :)
PostNapisane: 20 września 2014, 16:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Ogarnianie część kolejna.

Na początku mały jubileusz, mianowicie na blacie mojej srebrnej pojawiło się nie mniej nie więcej tylko dokładnie 410000 km przebiegu, od momentu zmiany oleju (406240 km) i nalania oleju na 3/4 do tej pory nic nie ubyło, jak było tak jest. Jestem naprawdę zaskoczony kondycją silnika, każdy moj wcześniejszy sprzęt (m40, m50, fzs 600) podbierały oliwę.

Obrazek

Kolejna sprawa - uszkodzona uszczelka od strony kierowcy, jak już wcześniej wspominałem, mój brat kupił rozbitka na części, lecz jego oszczeka także była uszkodzona, stwierdziłem więc, że połącze obie i powinno być ładnie :P Znalazłem trochę czasu i zabrałem się za to:

Kondycja uszczelki:
Obrazek

Nie wyglądało to ładnie i szumiało w środku.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Operację uważam za udaną, pacjent żyje i ma się dobrze ;)

2 randomowe fotki pod CH:

Obrazek
Obrazek

Następnie z kolejnej E36 zakupionej przez brata zacząłem wyciągać kolejne fanty i zapychacze miejsc:
Wcześniej zakupiłem jeszcze rękawice do mycia z mikrofazą oraz ściereczki z mikrofibry.
Obrazek

Pierwszy zapychacz miejsca - dioda alarmu zamontowana.
Obrazek

Kolejna zmiana: zamontowane jupiterki (tutaj na przymiarkę, ostatecznie to %&$@(& wyleciało, nie sposób tego ciulstwa podłączyć aby grało, jeśli ktoś ogarnia temat to prosze o pomoc :padam: )
Obrazek


Kolejny punkt na mojej liście to był remont przedniego zawieszenia i hamulców, z rozbitka wyciągnąłem praktycznie nowe Bilsteiny B4 z łożyskami w doskonałej kondycji, z tego samego wozu wydarłem też tarcze i klocki hamulcowe, również w doskonałej kondycji, do tego doszedł sworzeń wahacza i końcówka drążka kierowniczego:
Obrazek
Obrazek

Zdjęć z montażu nie posiadam, oddałem tą robotę w ręce mechanika.
Po wymianie zbieżność:

Obrazek

Kolejne zmiany w środku: mieszek razem z rączką ręcznego wyciągnięte z szwajcara, oryginalna skóra, stan bdb, do tego wleciał kolejny zapychacz miejsca - przycisk ASC. Zadbałem też o wyposażenie schowka i dorwałem komplet książek i instrukcji obsługi oraz spis serwisów BMW, wszystko zapakowane w oryginalny futerał:
Niestety, nad czym ubolewam, nie było tam ori radia :(
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wszystkie zapychacze na miejscu:
Obrazek

Na sam koniec postanowiłem zrobić kilka lepszych (jak na moje możliwości) zdjęć 318i

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I na koniec jeszcze środek w całości, proszę nie zwracać uwagi na podłokieć, w końcu i na niego przyjdzie czas :cwaniak:

Obrazek

Myślę, że w końcu mogę przyznać: mam w miarę odgruzowaną i zadbaną serię w gazie :rotfl:

Co do moich planów, to zostało jeszcze:
podłokietnik
obc
felga
po zimie lakierowanie drzwi


Mam nadzieję, że się podobało i jest co oglądać ;)

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ZuchLCT -->> E36 318i Codzienny Srebrny :)
PostNapisane: 21 września 2014, 12:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 399
Lokalizacja: HGW
Moje BMW: e90 318i
Kod silnika: N46B20B
trochę pracy Cię bedzie kosztować, ale powoli co celu:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ZuchLCT -->> E36 318i Codzienny Srebrny :)
PostNapisane: 26 września 2014, 18:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Dzisiaj mały update, ale małe cieszą najbardziej :hurra:

Ostatnio znalazłem trochę wolnego czasu który to postanowiłem poświęcić 318i. Na pierwszy ogień poszła tylna rejestracja, zamocowanie jej przez poprzedników było poprostu tragiczne, a ramka stara i połamana ledwo się trzymała. Stwierdziłem, że najlepiej będzie jeżeli rejestrację przykręcę bez ramki.

Obrazek

Jak widzimy na poniższym obrazku, tablica była zamontowana na: śruby, klej do szyb, czarny sylikon, taśmę dwustronną oraz rzep.

Obrazek

Wstępnie oczyściłem z czego się dało (więcej nie chciałem drapać bo zeszłoby z lakierem :zalamany: )

Obrazek

A tutaj już blaszka zamontowana
Obrazek

Obrazek

Kolejna sprawa: postanowiłem zająć się oświetleniem i powymieniać spalone żarówki świateł i naprawić podświetlanie tablicy montując ledy wyciągnięte z szwajcara :P
Obrazek

Ostatnia sprawa którą zrobiłem było podłączenie pompowania lędźwi w fotelach, zeszło mi z tym dość długo, bo elektryk ze mnie ŻODYN :zawstydzony: ale w końcu udało się to zrobić. Dostać oryginalną wtyczkę to prawie niemożliwe, więc rozmonowałem żeńską wtyczkę (jakich pełno w instalacji BMW) i zaizolowane gniazda podłączyłem do wtyczki (męskiej) lędźwi. Następnie w czarnym peszlu pociągnąłem kable bokiem pod listwą i pod stacyjkę gdzie połączyłem je do grubego czerwonego kabla, uprzednio montując na lini bezpiecznik 30A.

Obrazek

Po walce postanowiłem uczcić triumf montując taki o to krótki filmik z działania tego pompowanego ustrojstwa, pragnę dodać, że jest to jedynie bajer, którego praktycznie się nie używa (jak narazie), pewnie jak wybiorę się w jakąś małą trasę docenię możliwość idealnego dopasowania fotela pod moje dupsko :hyhy:



P.S jeżeli chodzi o głośność, to ten kompresorek jest dość cichy, jedynie na filmiku wyszedł tak głośno.

Pozdrawiam :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ZuchLCT -->> E36 318i Codzienny Srebrny :)
PostNapisane: 26 września 2014, 19:04 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 2079
Lokalizacja: FZG
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157698
Musze przyznać, że bardzo fajny bajer...ciekawe jak sie sprawdza podczas dłuższych tras i czy mocno pomaga :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ZuchLCT -->> E36 318i Codzienny Srebrny :)
PostNapisane: 26 września 2014, 19:19 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
ZuchLCT napisał(a):

A tutaj już blaszka zamontowana
Obrazek




Powinieneś dostać bana za to, że brakuje forumowych ramek ;)


A na serio to dobrze, że wszystko robisz sam, pompowane lędźwie to fajna sprawa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL