BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 15:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: motobiker -->> BMW E32 735iL
PostNapisane: 15 grudnia 2019, 23:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E32 | E60
Kod silnika: M30B35 | M57/TU
Cześć, po paru latach posiadania konta przyszedł czas na to, aby zaprezentować swój wóz. Pierwsza sztuka E32 niestety, ale nie była trafiona. Od początku były z nią same problemy. Przez 10 miesięcy posiadania jej, gdyby podliczyć wszystkie dni jazdy to może były 2 miesiące, gdzie była ona moim daily. M30B35, szpera 25%, skrzynia manualna. Świetnie to latało.

Gdzieś 18.11.2018 gdzie po niepracującym 6 cylindrze wszystko wróciło do normy:

Obrazek Obrazek

05.01.2019 - niespodzianka noworoczna. Przez moment nie mogłem się pozbierać psychicznie. Tym bardziej po dwu miesięcznej walce z ubezpieczalnią.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ogólnie dramat, silnik spadł prawię na ziemię razem ze skrzynią. Zerwało wszystkie 4 poduchy. Wisko wjechało w chłodnicę. Zwrotnica i amortyzator razem z wahaczem zgięty. Więcej fotek mam.

11.02.2019 - rozbieranie auta na własną rękę. Zapadła decyzja o ratowaniu E32 bez wiedzy o kwocie odszkodowania. Pokrywanie części z własnej kieszeni.

Obrazek

26.02.2019 - samochód został poskładany i wrócił do ruchu. Wszystko chodziło w porządku. Fotka przed oddaniem jej do lakiernika.

Obrazek

10.04.2019 - wróciła od lakiernika po dłuższym czasie. Przód cały prostowany, lakierowany cały bok od A do Z, włącznie z maską i zderzakiem. Od razu wleciało nowe koło. Z radości spać nie mogłem. :super:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

20.04.2019 - zaczynamy mody. Pomarańczki, na majówkę miała być obniżana.

Obrazek

Obrazek

26.04.2019- 6 dni później. Przeciągnięcie pierwszego i drugiego biegu pod 5 tysięcy obrotów, na następnych światłach dym z pod machy i wzrastająca temperatura. 5 minut oględzin - uszczelka pod głowicą.

Obrazek

Obrazek

Ogólnie wyszedł dramat po zdjęciu głowicy. 2500zł portfel lżejszy, ale zrobiłem tak jak powinno być to zrobione nie oszczędzając na częściach.

07.06.2019 - tak, naprawa tyle niestety trwała. Odebrałem ją 05.06.2019. Dwa dni później to samo. Dym z pod machy, temperatura był już prawie po drugiej stronie w kilka sekund. Po otwarciu maski wyciek płynu chłodniczego z węża od termostatu. Moją uwagę przykuło masło na wężu. Zaglądam do zbiorniczka - masło. Płyn zmieszany z olejem.
Auto z powrotem na warsztat. Diagnoza najgorsza z możliwych - pęknięty blok. Usłyszałem te słowa to jakby ktoś mnie strzelił w twarz, ale tak solidnie, aż mnie zaćmiło.

Obrazek

12.06.2019 - Powiedziałem dość, zacząłem szukać drugiej sztuki. Trafił się Long z M30B35, w automacie. Jedziemy do Częstochowy! Obejrzałem ją, niby wszystko fajnie, przejechałem się i tutaj zostałem zabity. Cały zachwyt samochodem się ulotnił. Całkiem inne odczucie mocy niż w tej poprzedniej. Wyglądem też mnie nie zachwycała. Nie podjąłem decyzji o zakupie samochodu, wróciłem na pusto z powrotem do Wrocławia. Biłem się z myślami cały czas. Robić granatową czy dać sobie spokój. Po rozmowach z innymi, przekonałem się do zakupu, przelałem zaliczkę i odebrałem samochód za 3 dni.

15.06.2019 - zakup samochodu dokonany. Dane techniczne:
Silnik: M30B35
Rok: 1990
Skrzynia: Automat
Przebieg: Teraz 402000
Wyposażenie: manualne sportsitze nowo obszyte, klimatyzacja, tunel i boczki drzwi w skórze, elektryczna roleta tylna, roletki drzwi z tyłu i takie tam podstawowe.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek

30.07.2019 - przekładka lepszych maneli do nowej sztuki i wymiana paru rzeczy:

- oryginalne black hella
- zderzak od wersji V12 z intensywnym myciem reflektorów i halogenów
- wymiana poduszek silnika na nowe Lemfordera
- wymiana czujnika poziomu płynu do spryskiwaczy, bo pokazywał ciągle jego brak
- wymiana oleju i filtrów. Zalane Valvoline Max-life 10w40
- wymiana kopułki i palca rozdzielacza
- przełożenie blendy tylnej
- przełożenie felg
- przełożenie kwadratowych końcówek wydechu

Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek

01.08.2019 - koniec biesiady. Zaczynają się pierwsze problemy z samochodem. Padła skrzynia biegów. Na neutralu auto jedzie do przodu, a na biegach się ślizga. Gdy się zagrzała to wyrzucała na luz. Była myśl przekładki manuala z granatowej, ale znalazłem drugą skrzynię, dałem do sprawdzenia i włożyłem. Jeździ do dzisiaj. Wyleciały od razu kolektory, bo się zastały i pourywało śruby. Nowe uszczelki kolektorów, nowy olej do skrzyni wraz z filtrem. W poprzedniej skrzyni skończyły się tarczki.

Obrazek Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

05.08.2019 - autem zaczyna szarpać przy zmianie biegów, z dnia na dzień uderzenia się nasilały. Nerwy też. Padła decyzja o podmianie płyty sterującej z elektrozaworami z poprzedniej skrzyni biegów, bo tam akurat było dobrze. Od razu wyczyszczona misa olejowa i zalany ponownie nowy olej.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

10.08.2019 - ledwo można było odetchnąć z ulgą i znowu kolejne problemy. Auto się zaczynało przegrzewać po krótkiej jeździe. Widząc wskazówkę przechylającą się ku czerwonemu polu miałem już serce gardle po przygodach z granatową. No nic, robimy. Wymieniony termostat i sprzęgło wiskotyczne, oryginalne BEHR. Od razu zalany nowa ciecz chłodząca i odpowietrzony układ na nowo. Na razie spokój. Jeździmy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

15.08.2019 - dawno się nic nie działo. Wracając z pracy samochód mi zgasł samoczynnie podczas jazdy. Można się domyślić jakie słowa nasuwały się na usta. Motor zbytnio nie chciał odpalić, ale po chwili odpalił. Do domu nie było daleko, więc but, aby dojechać. Gasła sama na wolnych obrotach jakby gubiła zasilanie na cylindrach. Strzał padł na pompę paliwa - sukces! Przeszło.

Obrazek

25.10.2019 - na razie cisza w eterze. Siódema jeździ bezproblemowo chlejąc benzynę bez umiaru. Przyszedł czas na kolejne problemy. Ogrzewanie zaczęło żyć swoim życiem, więc robimy elektrozawory - standard. Zestaw regeneracyjny i działamy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

28.10.2019 - obniżamy zawieszenie. Wpadły sprężyny obniżające. Od razu wymiana oświetlenia licznika, bo świecił jak chciał.

Obrazek

Obrazek

Zdjęcia z sezonu jak wygląda.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I po obniżeniu, takie na szybko:

Obrazek Obrazek

Long ma teraz odpoczynek do wiosny. Stoi w ogrzewanym garażu. Plany na przyszły sezon:

- szeroki grill, maskę już mam, grill wpadnie nowy z ASO, reszta używki
- polakierowanie przednich błotników, bo schodzi klar
- zrobienie parcha pod tylną lampą
- polakierowanie felg, bo są w okropnym stanie, jeszcze w tym miesiącu jadą do zakładu
- zakup wszystkich kołków, nowych śrub, podkładek, nakrętek, spinek z ASO, aby poskładać przód
- wyszkiełkowanie kolektora ssącego + nowe nakrętki, podkładki itp
- polerowana pokrywa i obudowa termostatu na lustro + nowe nakrętki, odpowietrznik i śruby
- emblemat na klapę 735 iL
- polakierowanie blendy tylnej
- nowe opony
- uszczelnienie misy skrzyni biegów, bo leje
- wymiana łączników stabilizatorów
- wymiana przednich amortyzatorów

Miejmy nadzieję, że do wiosny uda się wszystko uzbierać i będziemy działać. Graty dla tych co przeczytali post od początku do końca. Niedługo aktualizacje w temacie, pozdro!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: motobiker -> BMW E32 735iL
PostNapisane: 16 grudnia 2019, 08:49 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Gratuluję wytrwałości, ja już dawno dałbym sobie spokój z m30 :) Fanem przedliftowej e32 nie jestem, dodatkowo w Twoim egzemplarzu nie podoba obszycie foteli a w ogólnym rozrachunku robi dobre wrażenie :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: motobiker -> BMW E32 735iL
PostNapisane: 16 grudnia 2019, 08:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29637
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
masz Chłopie cierpliwość :super: oby jak najnaiwniej modów a jak najmniej przykrych awarii :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: motobiker -> BMW E32 735iL
PostNapisane: 16 grudnia 2019, 09:50 
Offline
Fan F1
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 2079
Lokalizacja: FZG
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157698
Podziwiam za cierpliwość, tak wiekowe samochody potrafią dać popalić :szok:

Oby już tylko było lepiej na przyszłość, życzę powodzenia :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: motobiker -> BMW E32 735iL
PostNapisane: 16 grudnia 2019, 22:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E32 | E60
Kod silnika: M30B35 | M57/TU
Ta cierpliwość kosztowała tym, że mając dopiero niedawno skończone 20 lat zaczęły mi wypadać włosy i pojawiać zakola. :ok: Nie ukrywam, że miałem już dość i szykowała się sprzedaż E32 i zakup E65, bo to już przerastało moje nerwy tym bardziej, że long służył jako daily. Niemniej jednak dzięki. :cool:

Rafał napisał(a):
ja już dawno dałbym sobie spokój z m30 :) Fanem przedliftowej e32 nie jestem, dodatkowo w Twoim egzemplarzu nie podoba obszycie foteli a w ogólnym rozrachunku robi dobre wrażenie :ok:


Szukałem M60, ale wtedy były egzemplarze w wysokim progu cenowym, ale o ich stanie można było napisać książeczkę tabu, więc odpuściłem i M30 z powrotem. Wbrew pozorom są to wytrzymałe jednostki tylko największym problemem są poprzedni właściciele, którzy katowali bez umiaru albo nieodpowiednio o nie dbali tak jak właśnie w przypadku granatowej E32 i kończy się jak na załączonym obrazku. Co do wąskiej nerki, zgadzam się w 100%, według mnie nie pasuje do E32, w E30 super. Miałem w granatowej szeroki ryj i nie potrafię się przekonać do wąskiego, brakuje tego czegoś. Niedługo macha na szeroki idzie do lakiernika, więc na wiosnę będzie zmiana. :hyhy: Co do foteli, są podzielone zdania. Niektórzy są zachwyceni, a niektórym się nie podoba. Szczerze? Wolałbym oryginalną gładką skórę, ale na żywo wygląda to inaczej, a ja ciesze się, że mam wnętrze dopracowane na 90%, bo jest wszystko obszyte włącznie ze schowkami, boczkami drzwi, kierownicą. Jest czarny sufit nowo obszyty wraz z tylną półką. Wiadomo co ile kosztuje, więc ja nie narzekam, a oko cieszy. :)

Teraz pytanie, felgi idą do lakierowania. Opcje są dwie, ala chrom lub klasyczny srebrny. Nie mogę się zdecydować.

Obrazek

Klasyczny srebrny

Obrazek

Bardziej do mnie przemawia wersja chrom, ale chętnie zapoznam się z innymi opiniami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: motobiker -> BMW E32 735iL
PostNapisane: 17 grudnia 2019, 09:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29637
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
ładuj oem srebrny, bez ziarna :ok:

popraw zdjęcia, z imgur nie działają na forum


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: motobiker -> BMW E32 735iL
PostNapisane: 17 grudnia 2019, 10:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Świetna :serce:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: motobiker -> BMW E32 735iL
PostNapisane: 26 grudnia 2019, 16:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E32 | E60
Kod silnika: M30B35 | M57/TU
Felgi zostały już zawiezione przed świętami, polakierowane zostaną w ala chrom - na żywo wygląda o wiele lepiej. Od razu sprawdzą też, czy są proste. Jest szansa, że na koniec stycznia będą gotowe. Będę musiał jeszcze je uzbroić w nowe kapselki z logiem.

Chciałem przegonić ją już tydzień przed świętami, ale niestety nawet stanie jej szkodzi. Jak wyjechała z garażu coś mnie tknęło, żeby zajrzeć pod spód czy wszystko jest ok - nie jest. Zaczął puszczać gdzieś przewód paliwa z króćca kolektora ssącego, leciało ciurkiem, a nie miałem ani węża, ani kluczy, więc z powrotem na miejsce. Dzisiaj zabrałem się za to, pojeździłem i umyłem z kurzu, którego było ponadto. Auto wyschło na dworze i odstawiłem na kolejny, miesięczny postój.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tak jak pisałem już gdzieś wcześniej uzbrajam się w nowe śruby, spinki, kołki i inne detale z ASO. Zrobiłem niewielkie zamówienie na zapoznanie się z programem BMW - Koneser i jestem zadowolony. Kupiłem też nowy emblemat 735, niestety, ale "iL" jest używane, braki stanów magazynowych i nie można dostać. Parę miesięcy temu też kupiłem zębatki rolety elektrycznej, bo któraś jest wyrobiona, bo grzechocze i staje w miejscu. Gdyby ktoś miał wątpliwości do jakości - można brać śmiało, wyglądają solidnie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Plany są też, aby zmienić na szeroki grill. Miałem szeroki wcześniej i nie potrafię przekonać się do wąskiego, brakuje tego czegoś. Tutaj jest pęknięty i zajechany grill, połamane kratki reflektorów mocowane na trytytkę, więc i tak muszę kupić drugie. Pozostaje kwestia kupna maski i polakierowania jej. Aktualna maska tez nadaję się do lakierowania wraz błotnikami, gdzie w marcu miały iść do lakiernika, więc tym bardziej jestem nastawiony bardziej na zmianę skoro i tak muszę wszystko zmienić, żeby to miało ręce i nogi.

Ponadto, oddałem do szkiełkowania kolektor ssący, obydwie obudowy termostatu. Walczę teraz z pokrywą zaworów, która zostanie wypolerowana na lustro. Za polerowanie wibracyjne krzyknęli od 450zł do 550zł, a, że sam polerowałem swego czasu elementy do starych motocykli to i zajmę się tym. W połowie miesiąca powinny elementy przyjść ze szkiełkowania to pokaże jak wyszły wraz z pokrywą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: motobiker -> BMW E32 735iL
PostNapisane: 26 grudnia 2019, 17:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Dobre prezenty przyniósł Mikołaj :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: motobiker -> BMW E32 735iL
PostNapisane: 26 grudnia 2019, 17:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 34
Podziwiam, przez takie cyrki to bym to dawno sprzedał w pizdu :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: motobiker -> BMW E32 735iL
PostNapisane: 26 grudnia 2019, 20:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Sidey napisał(a):
Podziwiam, przez takie cyrki to bym to dawno sprzedał w pizdu :D


Dobrze gadasz :D tutaj cierpliwość i wytrwałość to połowa sukcesu... bardzo dużo projektów kończy marnie... :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: motobiker -> BMW E32 735iL
PostNapisane: 5 stycznia 2020, 17:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Posiadanie klasyka i jeżdżenie nim na co dzień wymaga ogromnych pokładów cierpliwości, coś o tym wiem, życzę mniej awarii a więcej jazdy i przyjemności z niej płynącej :ok: :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: motobiker -> BMW E32 735iL
PostNapisane: 10 stycznia 2020, 21:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 157
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
fajne autko skory w nowym obszyciu ok chociaz ja wole oryginalna taka gruba skore bmw, mam mała prosbe mogłbys zmierzyc wysokosc od ziemi do rantu blotnika z tyłu jaka ma twoja wysokość ? i na jakiej oponie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: motobiker -> BMW E32 735iL
PostNapisane: 21 lutego 2020, 22:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
nie chcesz sprzedać ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: motobiker -> BMW E32 735iL
PostNapisane: 23 lutego 2020, 01:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 580
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E32 735iA
Kod silnika: M30B35
Garaż: Jest:
E32 735iA:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153588

E39 528iAT
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165393

Byłe E39 523i:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133425

Było E34 535i:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124376
Klapki nie masz. Jak coś to mam taką w kartonie. Nawet czarną chyba :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: motobiker -> BMW E32 735iL
PostNapisane: 2 maja 2020, 13:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E32 | E60
Kod silnika: M30B35 | M57/TU
Cześć, dzięki za miłe komentarze. Minęło parę miesięcy, więc można rozpocząć "renowację" mojego E32 zgodnie z założonymi przeze mnie celami. Jak wszyscy wiedzą, dzisiejsze koszta robocizny lakierników są spore, a czas oczekiwania nie mały, więc postanowiłem sam się za to zabrać. Polakierowane zostały dwa przednie błotniki. Z jednego schodził klar i miał wgniotę, prawy błotnik zaś po zmatowaniu starego lakieru nosił na sobie kilka centymetrów szpachli. E32 miała lekką przygodę i cały błotnik został wyszpachlowany, wyspawany i szlifowany szlifierką oscylacyjną - jednym słowem dramat. Kupiłem dwa błotniki, żeby ograniczyć ilość szpachli na samochodzie do minimum. Oczywiście błotniki i maska ją posiadają w małej ilości, bo posiadały głębokie rysy, a maska miała wgniotki gdzieś o średnicy 2cm.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Może ktoś się interesuje lakiernictwem lub też nie, tak powinna wyglądać przygotowana płaszczyzna pod bazę. Jest to tylko sam podkład.

Obrazek

No i tutaj już materiały pod lakierowanie. Litr bazy, lakier bezbarwny, rozcieńczalnik, szmatki antystatyczne i filterki.

Obrazek

Po lakierowaniu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wszystko metodami garażowymi, na masce i błotnikach gdzie nie gdzie pojawiły się jakieś syfy z powietrza. Polerka załatwi sprawę, ale jeszcze muszę poczekać aż klar się utwardzi.

No i auto wyprowadzone po paru miesiącach postoju z garażu podziemnego. Tona kurzu na nim niestety, ale odpaliła bez żadnego problemu. Przeprowadzka do innego garażu i to ostatnie zdjęcie przez rozbiórką.

Obrazek

Niedługo kolejna aktualizacja, pozdro!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: motobiker -> BMW E32 735iL
PostNapisane: 2 maja 2020, 14:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 1255
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e38
Kod silnika: M67
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134212
Udało Ci sie trafić z odcieniem lakieru tak ze bez cieniowania drzwi przod od tylu sie nie odcina ?
I czemu ta maska jest tak słabo spasowana ?
A tak po za tym fajnie ze sam wszystko starasz się zrobic :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: motobiker -> BMW E32 735iL
PostNapisane: 2 maja 2020, 14:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E32 | E60
Kod silnika: M30B35 | M57/TU
Maska źle leży, bo jest przykręcona jedynie na środkowym mocowaniu na 4 śruby. Nie ma zawiasów ani siłowników bocznych, ponieważ przymierzaliśmy drugą maskę przed lakierowaniem jak siedzi na aucie, które i tak nie jeździło, więc jest poskręcane na sztukę, bo i tak zaraz znowu będzie ściągana. ;) Co do lakieru, było dobierane pod kolor ze starego błotnika, więc miejmy nadzieję, że będzie ok. Jeśli nie to będzie motywacja żeby pomalować samochód w całości samemu. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: motobiker -> BMW E32 735iL
PostNapisane: 6 stycznia 2021, 22:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E32 | E60
Kod silnika: M30B35 | M57/TU
Cześć, trochę minęło od ostatniego postu. Sprawa wygląda tak, że siódemka stoi od maja rozebrana i do dziś nie stanęła na kołach. Niestety popełniłem błąd kupując E38 z V8 na daily, z którym walczyłem cały okres wiosenny i letni, straciłem sporą sumę gotówki, a na końcu sprzedałem samochód w cenie jego zakupu. To wszystko wstrzymało pracę nad E32, ciężko było pogodzić dwa kosztowne tematy. Poniższe zdjęcie przedstawia stan samochodu prawdopodobnie z czerwca/lipca i niestety do dzisiaj nic się nie zmieniło.

Obrazek

Ogólnie wyszły dwie małe dziury z prawej strony pod nadkolami i niewielka dziura pod kierowcą wraz z progiem. Reszta bardzo zdrowa bez najmniejszych ognisk korozji, wszystko w fabrycznej konserwacji, czyli całkiem nieźle jak na 31 lat. :) Wspomniane dziury:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Reszta stanu samochodu i syfu, który przez tyle lat się zbierał:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ogólnie roboty mnóstwo, nie mówiąc o pieniądzach. Mam już sporo skompletowanych gratów do E32, z nowych z ASO jak i wyszkiełkowanych elementów motoru. Może w lutym się jeszcze coś ruszy, garaż jest ogrzewany, ale jakoś aura motywuje do prac, więc podejrzewam, że dopiero na wiosnę coś ruszę z robotą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: motobiker -> BMW E32 735iL
PostNapisane: 7 stycznia 2021, 07:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29637
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
szkoda, że prace się zatrzymały, smutny widok, ale mam nadzieje, że ruszysz na wiosnę :) będziesz malował całą?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL