BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 09:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 947 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: TTom3k -->> e91 330xd / Str.34 - 309ps/613nmm
PostNapisane: 26 maja 2016, 12:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Sam właśnie napisałeś, że ścianki boczne nie są wzmacniane, więc logiczne, że jak się rozchylą na boki to zmniejszy się odległość przyczepna opony od felgi, co zmniejszy średnicę koła nieco.

Obrazek

C jako ścianka boczna opony ma wartość stałą. Jeżeli zwiększamy odległość B to zaiste A musi zmaleć... proste. Innymi słowy jeżeli maleje sinALFA to przy stałym C musi maleć A, które stanowi wysokość profilu.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TTom3k -->> e91 330xd / Str.34 - 309ps/613nmm
PostNapisane: 26 maja 2016, 13:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jiGsaw napisał(a):
Sam właśnie napisałeś, że ścianki boczne nie są wzmacniane, więc logiczne, że jak się rozchylą na boki to zmniejszy się odległość przyczepna opony od felgi, co zmniejszy średnicę koła nieco.


Jig zamiast mnie pouczac z matematyki, z ktora sam masz czesto problem, spojrz na to jak jest zbudowana opona i co o tym wyzej napisalem. To o czym piszesz to oczywiscie prawda, nie bierzesz jednak pod uwage, ze nie ma to kompletnie zastosowania w przypadku opon - stalowe kordy sa nieodksztalcalne, odksztalcalna jest natomiast scianka opony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TTom3k -->> e91 330xd / Str.34 - 309ps/613nmm
PostNapisane: 26 maja 2016, 14:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Vermilion napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Sam właśnie napisałeś, że ścianki boczne nie są wzmacniane, więc logiczne, że jak się rozchylą na boki to zmniejszy się odległość przyczepna opony od felgi, co zmniejszy średnicę koła nieco.


Jig zamiast mnie pouczac z matematyki, z ktora sam masz czesto problem, spojrz na to jak jest zbudowana opona i co o tym wyzej napisalem. To o czym piszesz to oczywiscie prawda, nie bierzesz jednak pod uwage, ze nie ma to kompletnie zastosowania w przypadku opon - stalowe kordy sa nieodksztalcalne, odksztalcalna jest natomiast scianka opony.


Czyli sugerujesz, że opona w ogóle nie spoczywa na bocznych ściankach i w całości leży sobie na feldze, że tak to przedstawię po chłopsku?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TTom3k -->> e91 330xd / Str.34 - 309ps/613nmm
PostNapisane: 26 maja 2016, 14:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2202
Moje BMW: e92
Garaż: Jest - E92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158707
Było - E91 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147240
Bylo - e46 330d
Proszę wezcie pod uwage to że teoria z praktyka nie zawsze sie pokrywa... Vermilion, teoretycznie masz racje! Ale praktycznie dzieja sie czary i obwód sie zmienia ?

_________________
320 km / 650nmm by TC :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TTom3k -->> e91 330xd / Str.34 - 309ps/613nmm
PostNapisane: 27 maja 2016, 21:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jiGsaw napisał(a):
Czyli sugerujesz, że opona w ogóle nie spoczywa na bocznych ściankach i w całości leży sobie na feldze, że tak to przedstawię po chłopsku?


Nic takiego nie napisalem, za to rozrysowalem Ci Twoja teorie, tak abys mogl lepiej zrozumiec gdzie lezy blad logiczny

Obrazek

w duzym uproszczeniu tak wyglada budowa opony, okrag o1 to miejsce gdzie znajduje sie drutowka, okrag o2 to miejsce gdzie znajduja sie stalowe kordy pod bieznikiem. Jest tez Twoj trojkat ABC, teraz zauwaz takie fakty, dlugosc (obwod) o1 i o2 jest niezmienna (wynika to z materialu, z ktorego sa wykonane, jest nieelastyczny i nieodksztalcalny w plaszczyznie dlugosci). Takze aby "robic naciag", czyli zwiekszac dlugosc odcinka AC, dlugosc odcinka AB musi ulec wydluzeniu, odcinek BC ma niezmienna dlugosc wynikajaca wlasnie z uzytych materialow. Tak jak wspomnialem scianka opony (czyli odcinek AB) jest elastyczna i podlega wydluzeniu w zaleznosci od tego jaka felga zostanie uzyta.

TTom3k napisał(a):
Proszę wezcie pod uwage to że teoria z praktyka nie zawsze sie pokrywa... Vermilion, teoretycznie masz racje! Ale praktycznie dzieja sie czary i obwód sie zmienia ?


Bez przesady, w teorii 2+2=4, w praktyce 2+2=5? Nie, zwykle roznice miedzy teoria, a praktyka wynikaja z blednej metodologii, zlych zalozen, itd.

Chcecie udowodnic, ze jest inaczej, napisalem wyzej jak zmierzyc taka opone z naciagiem. Jezeli zmieni sie jej obwod, przyznam Wam racje :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TTom3k -->> e91 330xd / Str.34 - 309ps/613nmm
PostNapisane: 29 maja 2016, 18:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 109
Lokalizacja: RaDOMsko
Moje BMW: e91 330xd
Kod silnika: m57
Oczywiście, że Vermilion ma rację. :super: :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TTom3k -->> e91 330xd / Str.34 - 309ps/613nmm
PostNapisane: 29 maja 2016, 20:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2202
Moje BMW: e92
Garaż: Jest - E92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158707
Było - E91 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147240
Bylo - e46 330d
Maciek_, mierzyłes?

_________________
320 km / 650nmm by TC :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TTom3k -->> e91 330xd / Str.34 - 309ps/613nmm
PostNapisane: 29 maja 2016, 21:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Jasne że przy naciągu opona będzie niższa nie są to duże różnice ale są.
Nie raz miałem te same opony na różnych szerokościach felgi i stały obok siebie to koło na naciągu było niższe i jest to logiczne wysokość ścianki bocznej się nie zmienia ale na prosto jest wyżej niż po skosie i to chyba logiczne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TTom3k -->> e91 330xd / Str.34 - 309ps/613nmm
PostNapisane: 29 maja 2016, 23:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Teoretycznie średnica koła nie ma prawa się zmienić niezależnie od naciągniętych boków opony bo bieżnik zostaje tak jak był obwód koła ten sam ale w praktyce jakoś inaczej to wychodzi ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TTom3k -->> e91 330xd / Str.34 - 309ps/613nmm
PostNapisane: 31 maja 2016, 08:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 297
Moje BMW: R12S
Kod silnika: m57n
Garaż: niebmw s4, był: e39 turas z m57, był: e46 330d 303@705
--==Mały==-- napisał(a):
Teoretycznie średnica koła nie ma prawa się zmienić niezależnie od naciągniętych boków opony bo bieżnik zostaje tak jak był obwód koła ten sam ale w praktyce jakoś inaczej to wychodzi ;)


dokładnie o to mi chodziło, w teorii czoło/bieżnik opony nie zmienia obwodu tylko ścianka "pracuje" przy naciągu,
ale jak to w życiu, praktyka się liczy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TTom3k -->> e91 330xd / Str.34 - 309ps/613nmm
PostNapisane: 10 czerwca 2016, 07:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2202
Moje BMW: e92
Garaż: Jest - E92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158707
Było - E91 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147240
Bylo - e46 330d
Korekta lakieru zwiasun...:)
Obrazek

_________________
320 km / 650nmm by TC :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TTom3k -->> e91 330xd / Str.34 - 309ps/613nmm
PostNapisane: 10 czerwca 2016, 08:06 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 44
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
TTom3k napisał(a):
Korekta lakieru zwiasun...:)
Obrazek

taki mały ten zwiastun :ok: dawaj więcej :ok:

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TTom3k -->> e91 330xd / Str.34 - 309ps/613nmm
PostNapisane: 10 czerwca 2016, 09:57 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3719
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 92&start=0
TTom3k, a co to za koło?

_________________
Zapraszam do komentowania
Moje E46 330Ci
viewtopic.php?f=6&t=160792&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TTom3k -->> e91 330xd / Str.34 - 309ps/613nmm
PostNapisane: 10 czerwca 2016, 10:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2202
Moje BMW: e92
Garaż: Jest - E92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158707
Było - E91 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147240
Bylo - e46 330d
lukasbmw, style 359 :) Jeszcze nie wiem na jak długo zostana ale na chwile obecna są- i do w porownaniu do style 95 jezdzi sie o niebo lepiej - waga :D

_________________
320 km / 650nmm by TC :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TTom3k -->> e91 330xd / Str.34 - 309ps/613nmm
PostNapisane: 10 czerwca 2016, 12:19 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3719
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 92&start=0
TTom3k, no i wygląda o niebo lepiej :padam:
Daj więcej zdjęć

_________________
Zapraszam do komentowania
Moje E46 330Ci
viewtopic.php?f=6&t=160792&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TTom3k -->> e91 330xd / Str.34 - 309ps/613nmm
PostNapisane: 13 czerwca 2016, 21:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2202
Moje BMW: e92
Garaż: Jest - E92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158707
Było - E91 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147240
Bylo - e46 330d
Jako ze nie udało mi sie dotrzec na zlot 3er Kozienice, pojawiłem sie sie na 4 Zlot BMW Podkarpacie, wrzucam kilka fot :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
320 km / 650nmm by TC :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TTom3k -->> e91 330xd / Str.34 - 309ps/613nmm
PostNapisane: 13 czerwca 2016, 21:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
fajnie się prezentuje - nabiera charakteru :cwaniak:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TTom3k -->> e91 330xd / Str.34 - 309ps/613nmm
PostNapisane: 13 czerwca 2016, 22:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Panie to jest kolo do Twojej bestii!
E92 m3 wyglada super na nim, to tu tez mowilem, ze bedzie kozak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TTom3k -->> e91 330xd / Str.34 - 309ps/613nmm
PostNapisane: 13 czerwca 2016, 22:33 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3719
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 92&start=0
Tomek jest :padam:

Podeślij mi linka z takimi samymi końcówkami tłumika jak masz u siebie. Proszę :padam:

_________________
Zapraszam do komentowania
Moje E46 330Ci
viewtopic.php?f=6&t=160792&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TTom3k -->> e91 330xd / Str.34 - 309ps/613nmm
PostNapisane: 13 czerwca 2016, 22:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 545
Lokalizacja: Sieradz / Heerhugoward
Moje BMW: E91 330i
Kod silnika: N52B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123373

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156112 e91
Turas w formie :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 947 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 90 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL