BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 00:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1558 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 78  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: alduwiel-->>E90 335D
PostNapisane: 15 maja 2015, 18:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8230
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Witam Was serdecznie
Jakeś 8 tyg temu (praktycznie w chwili zakupu) rozpocząłem walke z tym autem. Mam zamiar wycisnąć z niego ile sie da.
Odrazu zaznaczam ,ze jestem amatorem tuningu i wielce prawdopodobne ,iż może mi się zdażyc klepnąć jakąś głupotę. Wszystkich przepraszam za wszelkie wpadki i serdecznie prosze o uwagi i rady dotyczące projektu, który aktualnie wygląda tak.

Auto z listopada 2006 roku przebieg 230 tys. Zostalem poinformowany ,ze do tego projektu potrzebny bedzie przedlift , więc oto i on.

VIN: WBAVD71050VD50146
Type code: VD71
Model: 335D (EUR)
E-F-R series: E90
Series: 3
Type: LIM
Steering: LL
Doors: 4
Engine: M57Y
Displacement: 3.00
Power: 210 (285 hp)
Drive: HECK
Transmission: AUT
Paint code: 475 - BLACK SAPPHIRE METALLI
Upholstery code: LCSW - LEDER DAKOTA/SCH
Prod.date: 2006-09-21
S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES
S2MF BMW alloy wheel, M spider spoke 193
S4AB Fine wood trim burr walnut
S4AE Armrest front, retractable
S5AC High-beam assistant
S5DC Rear-seat headrests, folding
S6AA BMW TeleServices
P7RS Package Comfort
S8SP Control unit COP
S205 Automatic transmission
S249 Multifunction f steering wheel
S302 Alarm system
S321 Exterior parts in vehicle colour
P337 M Sports package
S403 Glass roof, electrical
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S430 Interior/outside mirror with auto dip
S431 Interior rear-view mirror with auto dip
S441 Smoker package
S459 El. front seat adjustment w. memory
S465 Through-loading system
S481 Sports seat
S494 Seat heating driver/passenger
S497 Centre armrest, rear
S502 Headlight cleaning system
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog lights
S521 Rain sensor
S522 Xenon Light
S524 Adaptive Headlights
S534 Automatic air conditioning
S544 Cruise control with brake function
S548 Kilometre speedo
S609 Navigation system, Professional
S612 BMW Assist
S620 Voice control
S633 Preparation, mobile phone, Business
S672 CD changer for 6 CDs
S676 HiFi speaker system
S704 M Sports suspension
S710 M leather steering wheel
S715 M Aerodynamics package
S760 High gloss shadow line
S775 Headlining anthracite
L801 NATIONAL VERSION GERMANY
S851 Language version German
S863 Dealer List Europe
S879 Operating instructions German

Auto w chwili zakupu
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Z tego co wiem , aby wydobyć z tego auta około 440koni to trzeba wymienić turbiny, wydech, kolektor sący, wywalic dpfa, wstawic wielki IC no i doprowadzic reszte podzespołwo do perfekcji . Narazie wykonałem to

-Wymiana kolektora + wywalenie klapek + zatkanie EGR
-Wymieniłem turbiny
-Wywaliłem dpfa
-Wstawiam aktualnie ICka

A to dokumentacja foto z przeprowadzonych prac
Obrazek

Obrazek

Pomyłem elementy na myjce ultradzwiekowej - są jak nowe
Obrazek

Obrazek

Wszystko wykonane z wykonane z tytanu ... 2x tytanowe koła kompresji i 2x tytanowe wirniki.
Tunerzy z TurboADM takie same wstawiali do aut Macieja Polodego. Są ponoć nie zniszczalne i jak coś by wpadło do środka to prędzej obudowa padnie niz pękną łopatki.
-Mała turbina ma wiekszą średnicę koła kompresji o 3,5mm górą a 4,5mm dołem , wirnik ten sam tyle ,ze tytanowy tak samo zresztą jak koło kompresji.
-Duza turbina ma wiekszą średnicę koła kompresji o 4,1mm gorą a 5,1mm dołem , wirnik o 1mm większy. Tak samo wszystko tytanowe.
Obrazek

Obrazek

Widac wyraźnie ile mniej łopatek miiały stare koła kompresji , ale ponoc cały knyf to tye frezy pomiędzy łopatkami bo ponoć one też pompują powietrze
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Do tego nowy IC firmy GTX racing martwie się jedynie czy nie będzie grzała się woda bo zasłoni praktycznie całe chłodnice, ale mam na to tez patent.
Obrazek

Obrazek

Auto wczoraj wyglodało tak

Obrazek

Obrazek

A dzisiaj tak. Montaż tego ICka to nie taka prosta sprawa , trzeba rozebrac poł auta i przestawic gdzieś chłodzenie oleju w skrzyni biegów. Btw , albo wstawić nową chłodnicę oleju.
Obrazek


Ostatnio edytowano 15 maja 2015, 18:29 przez alduwiel, łącznie edytowano 6 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 15 maja 2015, 18:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1590
Moje BMW: X1
Kod silnika: N47D20C
VIN rozkoduj.
Ogólnie ładnie się prezentuje auto.


btw. Taniej nie byłoby zakupić po prostu ///M ?

_________________
Obrazek
Typer 07 / 2013 - III miejsce, 09 / 2013 - III miejsce,
Typer 1 / 2014 - I miejsce, Typer 4 / 2014 - III miejsce, Typer 5 / 2014 - II miejsce, Typer 7 / 2014 - I miejsce, Typer 8 / 2014 - III miejsce, Typer 09 / 2014 - I miejsce, Typer 11 / 2014 - 3 miejsce, Typer 12 / 2014 - III miejsce
Typer 01/2015 - III miejsce, Typer 2/2015 - III miejsce, Typer 05 / 2015 - II miejsce, Typer 8 / 2016 - III miejsce, Typer 10 / 2015 - III miejsce, Typer 02 / 2016 - II miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 15 maja 2015, 18:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7080
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Achel,

Napewno taniej bedzie zbudowac takie auto niz kupic porządną M3.

Co do projektu to kibicuje i czekam na efekty. Intercooler to najtansza uniwersalna opcja z ktora jest duzo rzezby zeby wstawic. Pare osob ma go w 335i i daje rade.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 15 maja 2015, 18:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 26
Posty: 226
Lokalizacja: Jasło
Moje BMW: f13 640i
Kupiłeś ją w Polsce? Bo nigdzie jej nie widziałem wystawionej a sam szukam. Powodzenia projekcie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 15 maja 2015, 18:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
fajny masz plan, auto niezłe - powodzenia w modzeniu

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 15 maja 2015, 18:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8230
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Achel napisał(a):
VIN rozkoduj.
Ogólnie ładnie się prezentuje auto.


btw. Taniej nie byłoby zakupić po prostu ///M ?



Dziekuję Wam za opinie. Cieszę się ,że mnie nie krytykowaliście.

Dlaczego nie M? Bo po pierwsze duuuzo taniej, po drugie 3,0d jest duzo mniej awaryjne niz e9x m3 i po trzecie to już 400 koni pomiata m3

https://www.youtube.com/watch?v=OHWe07iKx3g


Ps Achel Kocham ten film z Twojej stópki. To chyba jedyny film w histori kina który mozna ogladac bez końca i sie nie nudzi :D


Ostatnio edytowano 15 maja 2015, 18:52 przez alduwiel, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 15 maja 2015, 18:40 
alduwiel, już Ci to pisałem ;) Auto jak i plany zacne !!! :super:
Dojdź tylko do ładu z lampami z tyłu i końcówkami wydechu ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 15 maja 2015, 18:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8230
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
rorafalki Dziekuje za ciepłe słowa. Nawet nie wiesz jaką mi tym sprawiłeś radość, ale dlaczego to długa historia.

Btw wszystkim Wam dziekuje za akceptację bo miałem mieszane uczucia i bałem się czy mnie nie skrytykujecie za takie mody.

Misiek_97 kupiłem go w Holandi jakos 8 tygodni temu,

Smokin Łee siema siema. Jak miło ,że Cię tutaj widzę. Pozdrawiam serdecznie. Jaki ten świat mały :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 15 maja 2015, 18:55 
alduwiel napisał(a):
Smokin Łee siema siema. Jak miło ,że Cię tutaj widzę. Pozdrawiam serdecznie. Jaki ten świat mały :D

hehe dzieki :)

U nas na Sporcie jak klikniesz w kogoś nick to od razu wskakuje Ci on do wiadomości, nie musisz przepisywać ręcznie ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 15 maja 2015, 19:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8230
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Z miejsca czuje pozytywny klimat. Wszystkich gorąco pozdrawiam i dziękuję za ciepłe słowa na temat mojej przeróbki. Nie stac mnie na lanie 18 litrów benzyny do m3, dlatego kupiłem 335d.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 15 maja 2015, 19:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1005
Ładny prodżekt i zacna beta :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 15 maja 2015, 19:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1590
Moje BMW: X1
Kod silnika: N47D20C
alduwiel napisał(a):
Ps Achel Kocham ten film z Twojej stópki. To chyba jedyny film w histori kina który mozna ogladac bez końca i sie nie nudzi


Dokładnie mam tak samo, a co do zdjęcia ze stopki to pewnie dużo osób ma taki wyraz twarzy jak dr Brown gdy zgrzejesz ich spod świateł.
Nagraj kiedyś jakiś podobny filmik z godnym przeciwnikiem.

Powodzenia w modach :)

_________________
Obrazek
Typer 07 / 2013 - III miejsce, 09 / 2013 - III miejsce,
Typer 1 / 2014 - I miejsce, Typer 4 / 2014 - III miejsce, Typer 5 / 2014 - II miejsce, Typer 7 / 2014 - I miejsce, Typer 8 / 2014 - III miejsce, Typer 09 / 2014 - I miejsce, Typer 11 / 2014 - 3 miejsce, Typer 12 / 2014 - III miejsce
Typer 01/2015 - III miejsce, Typer 2/2015 - III miejsce, Typer 05 / 2015 - II miejsce, Typer 8 / 2016 - III miejsce, Typer 10 / 2015 - III miejsce, Typer 02 / 2016 - II miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 15 maja 2015, 19:11 
alduwiel napisał(a):
Z miejsca czuje pozytywny klimat.

Na pewno trochę luźniej niż na KP ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 15 maja 2015, 19:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Dobry wypas i silnik, gratki :ok:
F30 335d zrobione na 440PS i 880NM jest wolniejsze powyżej 100km/h od serii e92 M3 manual, także jak lecisz grubo, to tak na 500PS od razu.
I takie porównania co post do M3 (że 335 lepsze, tańsze, mniej pali i inne bzdety) są lekko półśmieszne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 15 maja 2015, 19:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7080
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
335 nigdy nie bedzie lepsze od m3, bedzie tansze i miec porownywalne przyspieszenie to tyle


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 15 maja 2015, 19:47 
Hakelbery napisał(a):
335 nigdy nie bedzie lepsze od m3

dokładnie Hakelbery.

Co innego 328 :luka:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 15 maja 2015, 19:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7080
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
To juz zupelnie inna bajka :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 15 maja 2015, 19:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Bardzo ładne auto i plany zacne ale...

alduwiel napisał(a):
po drugie 3,0d jest duzo mniej awaryjne niz e9x m3


To stwierdzenie wypadałoby czymś poprzeć.

Smokin napisał(a):
Co innego 328


Nie wywołuj Jigsawa z lasu!

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 15 maja 2015, 19:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8230
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
j27 napisał(a):
Dobry wypas i silnik, gratki :ok:
F30 335d zrobione na 440PS i 880NM jest wolniejsze powyżej 100km/h od serii e92 M3 manual, także jak lecisz grubo, to tak na 500PS od razu.
I takie porównania co post do M3 (że 335 lepsze, tańsze, mniej pali i inne bzdety) są lekko półśmieszne.



Nie wiem... Pewnie tak... Ale mam sporo informacji o tym ,że m3 jest bardzo awaryjne (ponoc przebiegi po 100tys to maks).

Co do m3 i 335 F30 to ciężko cos powiedzieć. Sama moc to nie wszystko . Przeogromne znaczenie mają np. opony , umiejętności kierowcy i przebieg krzywej momentu i mocy czyli odpowiedni program.
e90 400 koni 700Nn nie koniecznie będzie jechać tak samo jak inne e90 400 koni i 700 Nn. tak mi sie wydaje, ale jak wspomniałem to jestem laikiem amoatorem , więc mogę sie mylić. Przypominam- ja jestem laikiem i zwyczajnie pod wzgledem wiedzy nie dorastam Wam do pięt...

Ale zobaczcie te E61 535d w 397 koniach

Obrazek

Obrazek

Wydaje mi się ,że lekkie e90 w 440 koniach bedzie miało około 4,0 do setki.


To wszystko jest bardzo trudne do zdefiniowania na postawie takich naszych gdybań. Wszystko się okaże w praniu , ale sami zobaczie co robi 335d w 400 koniach z m3

https://www.youtube.com/watch?v=OHWe07iKx3g

A co do m3 to zapodam tu wypowiedz jednego mega mądrego Pana :

dobre resumee problemu jest tutaj :
http://bimmerboost.com/content.php?2070 ... o-a-recall


Problem generalny to ze S65 ma ewidentny problem z utrzymaniem cisnienia oleju przy standardowych wymianach i oleju zalecanego czyli 10W60. Wynika to prawdopodobnie z dwoch przyczyn :
- wada konstrukcyjna jednoczesnie glowicy (znowu) oraz cylindrow w szczegolnosci cylindra 5 oraz korowodow ktore po prostu sa zle smarowane prze zly system rozprowadzenia oleju
- dwuznaczne wykorzystanie samochodu. Bo M3 w zaleznosci od wlasciciela to 3 rozne samochody. Samochod pana prezesa po 50 ce ktory lubi miec 500 kni pod maska mimo ze wykorzystuje efektywnie 200 i sie czuje młodo bo ma M3 i tutaj olej 10W60 jest absurdalnym wyborem przy tym ukladzie olejowym. drugi to fanatyk toru ktory modował swoj silnik na 650 koni i wozi go na lawecie i po kazdej probie torowej wymienia olej co i tak duzo nie zmienia przy tak wysilonym silniku, przy 80 tys km silnik jest nie do odzyskania ,ale to normalne przy uzytkowaniu torowym. Ale jest jeszcze trzeci typ : to gosc ktory jezdzi codziennie M3 do pracy w korkach warszawskich ,a w sobotę niedzielę jedzie na tor i po dwoch godzinach zapierdalania... wyrzuca opony, klocki hamulcowe... ale nie olej no bo przeciez bmw mowi 30 tys km wymiana i widzialem to na wlasne oczy i to standard. I ten silnik tez jest martwy przy 80/100 tys.


Amerykanie, ludzie jednak mimo to co onich mowimy duzo lepiej zorganizowani o ogarnieci w sprawach motoryzacyjnych, uznali ze dopoki BMW nie zmieni ukladu olejowego pod wplywem np sadu to mozna tylko miec rozwiazania czesciowe a sa one :
- dla M3 uzywanych w ruchu cywilnym, olej lany to 5W30 maksymalnie 0W40 a wymiana nastepuje co 8 tys km. Dodatkowo sa lane tonami wspomagacze na bazie dwusiarczku wolframu albo podniesione dawki boru lub graphitu a podstawa to potas aby chronic przed przedwczesna korozja. To wszystko jest oczywiscie kompletowane przez powloki ceramiczne. Duzo zabawy ale silniki przekraczaja 200 tys km bez remontu a remont jest o wiele tanszy bo nie trzeba wymieniac wszystkich uszczelek silnika np... oraz korobowodow, panewki tez nie sypia sie wszystkie ale jest bardzo malo udekumnetowanych przypadkow aby to brac za stake.
- Dla tych co jezdza tylko na torze te same dodatki tylko olej typowo wyscigowy (motul, Amsoil, inne) 15W50 albo 15W60 spuszczany na koniec wyscigu.
- A dla tych co robia i to i to to jest M4 bo bez wymiany olej przed i po torze nie ma jak zawojowac.

Czyli nie jest prosto !

Jak chodzi o kupno uzywanego, 100% posiadaczy uzywanego S65 mowia ze trzeba otworzyc silnik, wyczyscic mechanicznie i wymienic co trzeba zanim sie zamontuje.


Zaznaczam ,że nie znam sie i tylko kopiuję to co gdzieś indziej przeczytałem napisanego po analizie innych postow przez kogoś kto ma tzw ,,łeb jak sklep''


Ostatnio edytowano 15 maja 2015, 20:24 przez alduwiel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 15 maja 2015, 20:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Obserwuje na BKP i kibicuje :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1558 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 78  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL