BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 04:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1558 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 78  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 23 maja 2015, 10:16 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
szpera to podstawa ja w swojej bylej e46 jak patrze jak jezdzila ze szpera a bez to byly dwa rozne sweaty. Polecam Ci szpere quaife. Zaloza Ci ja bez problem w Poznaniu. Jak co dam Ci namiar gdzie. Koszt szpery okolo 6500 tys plus montaz - warto uwiez mi.
Negatywnych skutkow nie ma zadnych - zreszta kazde M ma szpere. W cywilnych autach nie stosowali tylko dlatego zeby M ki im lepiej schodzily - innego wytlumaczenia nie ma.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 23 maja 2015, 10:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Coś czuje że temat będzie opierał się głównie na teorii i informacji z netu, jeśli chcesz poznać sekret Maćka jedź na najbliższą imprezę na 1/4 to Go spotkasz i pogadasz, może wtedy będziesz wiedział jakie ma parametry jego auto (bo na razie to widze strzelasz), jakie miał osiągi mając RWD i będziesz wiedział dlaczego nie dzieli się wiedzą, bo po prostu żyje z tuningu i mechaniki...
Co do F1 to absolutnie nie jest najszybszy pojazd do 100km/h, mimo świetnego stosunku moc/masa i makabrycznie drogich slicków dostałby baty od Rallycrossowego Polo (poniżej 2s), jak myślisz dlaczego?

Forest ale masz jakieś konkretne dane pokazujące różnice w czasach, np na Torze Poznań, albo na 1/4? Bo 7tyś to dużo, zwłaszcza za szperę, która jeśli jedno koło traci całkowicie przyczepność (śnieg/lód/głęboka kałuża) nie trzyma. Ja akurat mam pomiary ze sprawną szperą i praktycznie bez niej i nie jest to jakaś wielka różnica (0.3s i wynika to głównie z nierównomiernego rozgrzewania opon przed startem). Zresztą czemu wcześniej oferowali szpery w cywilnych, a teraz nie? Czyżby nie było wcześniej M w sprzedaży?

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 23 maja 2015, 10:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Też mam szperę w e46 , ale rozwiązanie na bazie OEM a nie jakieś tuningi i taką mogę polecić z czystym sumieniem - nie wyobrażam sobie już jazdy bez tego mało gadżetu przy moich prawie 650nm - myślę ,że to jest jeden z lepszych modów jakie zrobiłem w kompocie - polecam groupeaie.pl :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 23 maja 2015, 10:59 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Lincoln, pomiarow jakis specjalnych nie robilem ale nie bylo to konieczne roznica byla znaczna i nie trzeba bylo zbytnio patrzec na stoper by czuc roznice. Szpera ta byla genialna spinala zawsze bez znaczenia czy sucho czy mokro zawsze byla przyczepnosc. A odnosnie tego ze kiedys byla dostepna to sie pytam niby kiedy chyba za czasow gdy nowoscia bylo e36 pozniej wyczuli biznes i juz jej nie wstawiali. Zreszta gdyby dostepne bylo 335i ze szpera to uwazam ze m3 nie bylo by tak chetnie kupowane po co placic 2 razy wiecej jak w 335i robimy program i jezdzi jak M :)

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 23 maja 2015, 11:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
Lincoln napisał(a):
Coś czuje że temat będzie opierał się głównie na teorii i informacji z netu

tak się zapowiada ;) ...auto na razie w serii, a tu już Panie parę stron dyskusji co by było gdyby....do dzieła. Czyny nie pustosłowie ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 23 maja 2015, 11:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
Lincoln napisał(a):
Zresztą czemu wcześniej oferowali szpery w cywilnych, a teraz nie? Czyżby nie było wcześniej M w sprzedaży?


Bo wprowadzili/rozwinęli systemy stabilizacji toru jazdy, rozbudowana kontrola trakcji etc. Parę kabelków udaje/zastępuje drogie w produkcji mechaniczne podzespoły... Tak mi się przynajmniej wydaje.

Co do szpery to quaife jest szperą helikalną, a ta którą ma Dawid to płytka i tu też jest różnica w działaniu i eksploatacji tych dwóch rozwiązań, płytka jest zdecydowanie mniej trwała.

Sam projekt fajny, podziwiam zapał i kibicuję, ale średnio wierzę w bezawaryjność mocno podłubanego diesla i jestem sceptyczny, że będzie tak na lewo i prawo klepał ZDROWE mki mając 20-40-60 koni więcej, ale skrzynie automatyczną, gorszy zakres użytecznych obrotów i sporą masę...

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 23 maja 2015, 12:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8230
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Lincoln napisał(a):
Coś czuje że temat będzie opierał się głównie na teorii i informacji z netu, jeśli chcesz poznać sekret Maćka jedź na najbliższą imprezę na 1/4 to Go spotkasz i pogadasz, może wtedy będziesz wiedział jakie ma parametry jego auto (bo na razie to widze strzelasz), jakie miał osiągi mając RWD i będziesz wiedział dlaczego nie dzieli się wiedzą, bo po prostu żyje z tuningu i mechaniki...
Co do F1 to absolutnie nie jest najszybszy pojazd do 100km/h, mimo świetnego stosunku moc/masa i makabrycznie drogich slicków dostałby baty od Rallycrossowego Polo (poniżej 2s), jak myślisz dlaczego?


Bardzo słuszne spostrzeżenia jeśli chodzi o te auta WRC. Nie mogę się wypowiedzieć bo ja laik i jestem na etapie zrozumienia co i jak działa, oraz co od czego zależy.
Mnie bardzo ciekawi taki temat, rożne opinie oraz sprzeczne informacje z neta napływajace z roznych czesto bardzo potwierdzonych źrudeł. To mnie zastanawia...

Co do informacji z neta tak, ale są prosto od źrudeł. Aktualnie udało mi się już nawiązać dość dobry kontakt z Panem Maciejem Grabarzem i choć pan Maciej (jak narazie) nie chce zdradzać co i jak przerabiać , ale chętnie dzieli się informacjami jakie są aktualnie efekty i komentuje moje działania.
Tak jak mówiłem pan Maciej twierdzi ,ze jego 335d ma 460 koni bez nitro 3,6 do setki i 11,6 na ćwiartkę.
Xdriwa załozyl z myślą o lepszym starcie ,ale i o czesto kiepskich warunkach panujących na polskich drogach (deszcze i snieg). Najnowszy mod to będzie skrzynia 8hp w tym szarym 335d + jakieś przeróbki które mają dać niby następne około 20 koni - jakie to przeróbki nie chce powiedzieć.

Natomiast złe wiadomości jakie od niego uzyskałem zbily mnie z nóg.
Ponoć to wszystko co zrobiłem wedle jego oceny da jakieś maks 400 koni... Na jego oko to 390...
Niby mega problemy się zaczynają powyżej 370 koni ...

Czekam na odpowiedz z komentem Pana Macieja na temat tego
Obrazek


///david było by mi bardzo miło jak byś się podzielił tą wiedzą jak zrobić tę szperę ? tzn wiem ,ze idzie jakoś samemu przerobic dyfer? Są jakieś zakłady co zaspawają coś tam w środku czy co? dobrze myślę?
Czy poprostu nie ma innej opcji i trzeba wypluć 4 tys na inny dyfer? Bo taki bedzie lepszy niz mój przerabiany? ja laik w dziedzinie szpery i serdecznie proszę o więcej informacji.

Co do projektu to Icek juz załozony, we wtorek jadę na wymianę oleju w skrzyni i wymianę przekażnika podcisnień. Generalnie po tym już mogłbym jechać na chipa. Ale chyba jeszcze najpierw zachacze o lakiernika i pomaluję tył klapę (trzeba dokończyć przerabianie tyłu na poliftowy) i tył zderzak bo chcę zrobić z tyłu zderzak od m3 tak jak ma mrKlopot z wyjściem na 4 rury



Krisu_K13TL Bardzo dziekuję za info. czy moglbys mi wyjasnic cos więcej na temat tych szper? czym dokladnie to sie różni?
Co do bezawaryjniości to fakt bezawaryjune jest te 286 koni , ale jak będzie w okolicach 420? to sie okaże. Niby ta Pana grabarza sie rozpadła (korba wyszła bokiem) akle tam podczas strzalu z nito to sie dzieją cuda... ta 433 konie zStasia kowalskiego cały czzas upalana i działa jak ta lala - juz 35 tys zrobione...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 23 maja 2015, 14:33 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1329
odnośnie mitu szpery to warto dodać jak byliśmy w toruniu i padało, a ja wtedy seryjną M3 dostałem baty od 335i i 335d (w kombii:D) :) nie moglem zejsc ponizej 6s do setki ....

a tamte startowaly z minimalna utrata trakcji a ja mielenie pierwszy i drugi bieg...
chciałbym zobaczyć realne dane z tego samego dnia na tym samym aucie ile daje szpera np: podczas przyspieszania 0-100 oraz np: na torze...

Wydaje mi sie że posiadanie szpery to kolejny forumowy mit - nowe opony poprawią trakcję i start a nie szpera.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 23 maja 2015, 16:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
wujekwaldus napisał(a):
odnośnie mitu szpery to warto dodać jak byliśmy w toruniu i padało, a ja wtedy seryjną M3 dostałem baty od 335i i 335d (w kombii:D) :) nie moglem zejsc ponizej 6s do setki ....

a tamte startowaly z minimalna utrata trakcji a ja mielenie pierwszy i drugi bieg...
chciałbym zobaczyć realne dane z tego samego dnia na tym samym aucie ile daje szpera np: podczas przyspieszania 0-100 oraz np: na torze...

Wydaje mi sie że posiadanie szpery to kolejny forumowy mit - nowe opony poprawią trakcję i start a nie szpera.


To nie żaden mit. Forest jak nie miał szpery na suchym startował to pierwsze 2 biegi jechał i palił gume przy bardzo dobrych warunkach pogodowych. Po założeniu szpery nie miał problemu startować nawet na mokrym z czego to wynika?

Podobnie ibiza barthezza opony 185/55/15 (np.r888) ośka a dzięki szperze ma bardzo dobre starty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 23 maja 2015, 16:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7081
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Krisu_K13TL napisał(a):
Parę kabelków udaje/zastępuje drogie w produkcji mechaniczne podzespoły


No nie wydaje mi sie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 23 maja 2015, 17:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
wujekwaldus napisał(a):
Wydaje mi sie że posiadanie szpery to kolejny forumowy mit - nowe opony poprawią trakcję i start a nie szpera.


Buahahaha... :rotfl:

No jak się "ściga" na prostej i startuje przy 100km/h to istotnie niewiele zmienia posiadanie szpery ale przy jeździe po zakrętach, przy startach , na torze to nawet nie ma co porównywać...poza tym najlepiej mieć i nowe opony i szpere i opanowane starty ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 23 maja 2015, 17:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
marcin92 napisał(a):
Wydaje mi sie że posiadanie szpery to kolejny forumowy mit - nowe opony poprawią trakcję i start a nie szpera

To nie żaden mit. Forest jak nie miał szpery na suchym startował to pierwsze 2 biegi jechał i palił gume przy bardzo dobrych warunkach pogodowych. Po założeniu szpery nie miał problemu startować nawet na mokrym z czego to wynika?.

Wszystko się zgada ale temat jest o 335d w których jest automat (steptronik) ze sprzęgłem hydrokinetycznym, które łagodnie przenosi moc i moment na koła...stąd dość łatwo tym startować nie tracąc zbytnio trakcji, tym bardziej z 2 biegu.
Wiec jeśli auto nie jest do dryftu czy latania po torze, a 335d raczej się do tego średnio nadaje to szpera wydaje się być pozbawionym sensy wyrzuceniem kasy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 23 maja 2015, 18:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
Hipek napisał(a):
marcin92 napisał(a):
Wydaje mi sie że posiadanie szpery to kolejny forumowy mit - nowe opony poprawią trakcję i start a nie szpera

To nie żaden mit. Forest jak nie miał szpery na suchym startował to pierwsze 2 biegi jechał i palił gume przy bardzo dobrych warunkach pogodowych. Po założeniu szpery nie miał problemu startować nawet na mokrym z czego to wynika?.

Wszystko się zgada ale temat jest o 335d w których jest automat (steptronik) ze sprzęgłem hydrokinetycznym, które łagodnie przenosi moc i moment na koła...stąd dość łatwo tym startować nie tracąc zbytnio trakcji, tym bardziej z 2 biegu.
Wiec jeśli auto nie jest do dryftu czy latania po torze, a 335d raczej się do tego średnio nadaje to szpera wydaje się być pozbawionym sensy wyrzuceniem kasy.

To wytłumacz dlaczego w toruniu mając 370km wyprzedziłeś 535d touring 274 km dopiero przed meta?
Po programie na 330km zaczęło brakować szpery w 535d.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 23 maja 2015, 18:08 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1329
///david napisał(a):
wujekwaldus napisał(a):
Wydaje mi sie że posiadanie szpery to kolejny forumowy mit - nowe opony poprawią trakcję i start a nie szpera.


Buahahaha... :rotfl:

No jak się "ściga" na prostej i startuje przy 100km/h to istotnie niewiele zmienia posiadanie szpery ale przy jeździe po zakrętach, przy startach , na torze to nawet nie ma co porównywać...poza tym najlepiej mieć i nowe opony i szpere i opanowane starty ;)



Ok specu, cieszę się że mi to wytłumaczyłeś, masz super furę i ścigasz się więcej i lepiej, fajnie też że jeździsz po torach, ja tylko 2-3 razy w roku jestem na poznaniu i raz na nurburgringu - co mogę o tym wiedzieć, fajnie że na forum jest taki doświadczony user jak Ty który śmiga po torach i potrafi w zakręcie wyczuć różnice w aucie ze LSD i bez.

Cieszę się że rzeczowo uargumentowałeś mi że jednak szpera jest ważna, zwłaszcza po tym co napisał Hipek :)

Życze udanego ganiania Twoim super szybkim wyścigowym z miejsca samochodem i najlepszych czasach na torach wyścigowych.

aha, i jak będziesz miał kiedyś auto RWD ~600koni to daj mi znać jak zejść poniżej 4s do setki bo ciężko sobie z tym radzę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 23 maja 2015, 18:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
wujekwaldus, żałosne to było...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 23 maja 2015, 18:53 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1329
///david napisał(a):
wujekwaldus, żałosne to było...

serio?
Porównaj teraz wypowiedź marcina92 a swoją i domyśl się dlaczego.
EO(off)T.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 23 maja 2015, 18:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 104
Moje BMW: E91/Compact e36
Kod silnika: S50B32
Garaż: BMW X1, Peugeot 208, BMW M3 COMPACT rally S50B32
wujekwaldus napisał(a):
odnośnie mitu szpery to warto dodać jak byliśmy w toruniu i padało, a ja wtedy seryjną M3 dostałem baty od 335i i 335d (w kombii:D) :) nie moglem zejsc ponizej 6s do setki ....

a tamte startowaly z minimalna utrata trakcji a ja mielenie pierwszy i drugi bieg...
chciałbym zobaczyć realne dane z tego samego dnia na tym samym aucie ile daje szpera np: podczas przyspieszania 0-100 oraz np: na torze...

Wydaje mi sie że posiadanie szpery to kolejny forumowy mit - nowe opony poprawią trakcję i start a nie szpera.


Kolego wujekwaldus poprostu nie umiesz jeździć ze szperą :dobani: po drugie szpera nie jest wynalazkiem do szybkiej jazdy na wprost :) a po 3. jak uważasz że szpera to forumowy mit to powinieneś sprzedać swoje BMW i kupić civica w jajku ;)

a tak na poważnie to szkoda tej twojej M3 :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 23 maja 2015, 19:07 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1329
hehe, no pewnie nie umiem jeździć... :)
pewnie 98% uzytkownikow bmw-sport jezdzi lepiej a mojej m3 mozna tylko wspolczuc bo nie umiem nią jeździć... :wstyd: :super:


kupię civica....:)

Nie mowie ze szpera nic nie daje - Mi pozwala np: zrobić rondo bokiem praktycznie tylko i wyłącznie bawiąc się pedałem gazu z minimalna delikatna kontra...., ale jak czytam że szpera jest rozwiązaniem na wszelkie problemy trakcyjne to nie wiem czy mam się śmiać czy płakać. To 1/3 może mniej sukcesu, podstawą są tylko i wyłącznie opony i sposób ruszenia. Technika technika i jeszcze raz technika, starty trzeba ćwiczyć i w każdym aucie wykonuje się je inaczej - nie ma jednego sposobu dla wszystkich.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 23 maja 2015, 19:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Ludzie co Wy opowiadacie??? U mnie różnica w tym samym miejscu, sprzętem pomiarowym (SCS), i temperaturze wyniosła 0.27s ze szpera i bez na 1/4 i to nie jest subiektywnie odczucie, albo wydaje mi się, a konkretne dane. Dużo? Nie bardzo zważywszy, że przeciętny czas reakcji przy wyściach ze startu/rolki to 0.5sek.
335i po programie idzie jak M3? Gdzie na prostej - nie było tutaj na forum takiej sytuacji, na torze absolutnie nie, to szpera i moc to nie jedyne różnice między tymi autami i myślę że warto posłuchać w tej kwestii osób które miały takie auta jak Waldek czy Michał, a nie samemu budować nieprawdziwe teorie.
Co do Szpery to jeśli znacie drugiego najszybszego diesla w kraju to jego kierowca (barthezz) powiedział dokładnie to samo co Waldek - lepiej zainwestować w dobrą oponę niż szperę.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 23 maja 2015, 19:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
Hakelbery napisał(a):
Krisu_K13TL napisał(a):
Parę kabelków udaje/zastępuje drogie w produkcji mechaniczne podzespoły


No nie wydaje mi sie


Hakelbery mnie też, ale księgowi w bmw mają chyba inne spojrzenie na ten temat, a co dziwne do nowych audi można dokupić szperę do tylnego dyferencjału w quattro...

Inna sprawa, że 90% użytkowników nie odczuwa braku mechanicznej szpery, znajomy miał e92 330dA po programie na 270KM i jakoś mu szpery nie brakowało, boki stawiało aż miło i problem z paleniem jednego koła występował tylko przy nawrotach i niskich prędkościach...

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1558 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 78  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL