BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2024, 17:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1558 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 78  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 16 maja 2015, 20:52 
alduwiel napisał(a):
A co do tego rozrządu to święta racja , ale jak go sprawdzić? Aktualnie nie ma jakichkolwiek problemów z nim...


Profilaktycznie zajrzeć do niego.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 16 maja 2015, 21:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 297
Moje BMW: R12S
Kod silnika: m57n
Garaż: niebmw s4, był: e39 turas z m57, był: e46 330d 303@705
tu masz wyniki strojenia tego e90 335d z dołożonym xd

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 880&type=1

jedyne 404PS w programie drogowym, 436 w wyścigowym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 17 maja 2015, 07:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8238
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
przemek530d :padam: dzieki za ten link, akurat kiedyś mi sie obiło o uszy o dynosofcie , ale nie wiedziałem ,że podają na stronie tyle informacji na temat tego co montowali/przerabiali - to kopalnia wiedzy. Musze jutro do nich zadz i sie wypytać o wszystko, ciekaw jestem co mi powiedzą i zaproponują.


deejeys napisał(a):
[b][color=#006600]

alduwiel napisał(a):
Z tego co się dowiedziałem to w tym 335d wstawiono nowy IC + inny wydech + nowe turbiny ,a wynik kiepski 370 koni... To wszystko nie jest takie proste


To nie ma tylko 370KM, a zdecydowanie więcej. To 335d było przez dwa sezony praktycznie niepokonane na zawodach w swoich klasach... ;) Też doszły do mnie info o wystrzelonym, podobno jest wstawiony nowy 286KM. W sumie i tak dużo wytrzymał, mocne te silniki.

Co do tego co tam było porobione, to jednak trochę więcej niż tu piszecie, bo moje oko wychwyciło parę elementów pod maską dość ciekawych. Jeśli uda Ci się go przebić - będę pełen podziwu.



Faktycznie :

właściciel wykonał wiele modyfikacji, z których najważniejsze to:
- montaż xDrive z BMW serii 7
- większe turbosprężarki Tomson Motorsport
- układ wydechowy bez DPFa MG Motorsport
- FMIC MG Motorsport
- Modyfikacja układu paliwowego

I tu pojawia sie zagadka dotycząca układu paliwowego ponieważ ja dysponuję i opieram się o wiedzę bardzo miłego Pana z TC performance, który dokonuje takich rzeczy

Obrazek

Obrazek

Udało mi sie nawiązać dość dobry kontakt z właścicielem tego E92. Auto miało jedynie wymienione koło kompresji w dużej turbinie na większe o 5mm, wywalony dpf (kat został) nowy IC i końcowe wydechy od MG. Czyli nie wiele zostało wymienione ,a taki efekt :orany:
Po dodatkowej konsultacji z TC Performance uslyszałem ,ze mozna bylo wydlubać więcej niż 433 konie , ale już dymaka szła , a to jest program bezdymny. Powiedzieli mi ,że aby wydobyć 500 koni bez nitro trzeba wymienić jeszcze wirniki wydechowe w turbinach, wywalić kata i zwiększyć moc pompy wysokiego ciśnienia.

A teraz zastanawia mnie jedno. Czy po prostu Ci z TC umieją lepiej chipować i z tąd te różnice? Czy to zależy od auta, jego przebiegu itp ?

Np Ci z dyno nie dali rady wydłubac 433 bez przerabiania ukladu paliwowego co CHYBA w 335d oznacza jedynie zwiększenie mocy pompy wyskiego ciśnienia - a z tym jest sporo kłopotu i to bardzo skomplikowane zadanie bo z tego co wiem trzeba skrucić łańcuch na rozrzadzie, rozebrać poł silnika itp

Rybik masz racje tak zrobię i kozystając z okazji zrobilo by sie tę pompę


Ostatnio edytowano 17 maja 2015, 08:12 przez alduwiel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 17 maja 2015, 08:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
To już zależy od stanu układu paliwowego, w jednym aucie wyjdzie na seryjnym układzie paliwowym 440KM, a w innym na 400KM może skończyć się zabawa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 17 maja 2015, 08:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8238
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Ale chodzi o jakies tam różnice produkcyjne ? Czy o stopień zużycia , np brudne wtryski itp ?

Bo zastanawiam sie tez nad takim zabiegiem tą maszynką, jesli stopień zurzycia ,a nie rożnice produkcyjne mają tu znaczenie to chyba było by warto cos takiego zrobić.




Ps jak mam wstawiać linki z youtube tak , aby się okienko z filmem do obejrzenia od razu pojawiało tu na stronie forum ?

Ps2 Dziękuje Wam wszystkim za podpowiedzi i pomoc :padam:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 17 maja 2015, 08:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
Na Twoim miejscu wtryski profilaktycznie dałbym na diagnostykę i jeśli wszystkie są w bardzo dobrym stanie to zlecił czyszczenie rozpylaczy. Następnie po ukończeniu wydechu, dolotu i turbosprężarek pojechałbym, na strojenie i zobaczył na ile pozwoli Ci Twój układ paliwowy. Jeśli uda się zrobić tyle ile zakładasz to zostaje Ci sporo złota, które zaoszczędzisz na modyfikacji pompy CR.

PS. Mam pytanie odnośnie informacji, którą zamieściłeś na początku galerii, że do tego projektu potrzebne jest auto przed liftem. Gdzie usłyszałeś te informacje i czym były one uzasadnione?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 17 maja 2015, 08:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
alduwiel napisał(a):
Faktycznie :

właściciel wykonał wiele modyfikacji, z których najważniejsze to:
- montaż xDrive z BMW serii 7
- większe turbosprężarki Tomson Motorsport
- układ wydechowy bez DPFa MG Motorsport
- FMIC MG Motorsport
- Modyfikacja układu paliwowego



To nadal nie wszystkie modyfikacje... Widziałem to auto w zeszłym roku na zawodach, ale niestety nie dało się z nim pogadać na ten temat - był mocno tajemniczy ;) Ja absolutnie nie mówię, że robiąc mniej modyfikacji nie dojdzie się do tego poziomu mocy... :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 17 maja 2015, 09:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
alduwiel napisał(a):
Ps jak mam wstawiać linki z youtube tak , aby się okienko z filmem do obejrzenia od razu pojawiało tu na stronie forum ?

link do YT wklej [youtube][/youtube] (be spacji oczywiście), tylko usuń s z https ;)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 17 maja 2015, 11:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8238
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
dawidd3 kapitalny pomysł. Generalnie nie uśmiecha mi się przerabianie pompy CR. Po programie będzie jasne co ogranicza dalsze przyrosty. Jak będzie mało w co szczerze wątpie to się pomyśli nad przerabianiem pompy.
Co do tych informacji ,że przedlift lepszy to słyszałem ,że te poliftowe już mają problemy z rozrządem. Niby tak samo jak w tym 2,0d coś tam się dzieje z łańcuchem.

deejeys postaram się dotrzeć do tego gościa na facboku i uprosić o podzielenie się jakimiś wiadomościami. Sam widzisz ,że to wiedza tajemna i jak juz ktoś ma pojęcie co i jak to zbytnio , a nawet czasem wcale nie ma ochoty podzielić się wkiedzą.

rorafalki dzieki za info :13:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 17 maja 2015, 11:10 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
W 335d w LCI nie było zmiany rozrządu, motor to nadal M57.

W komentarzu pod którymś wykresem na FB ktoś zapytał o szczegółowe modyfikacje i zobacz odpowiedź właściciela. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 17 maja 2015, 11:45 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Też widziałem jak jedzie to 335d ze strzałem nitro jeszcze w rwd i na prawdę bardzo ładnie szło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 17 maja 2015, 12:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
dawidd3, na żywo było to samo. Zresztą jakiś czas temu szukałem info na temat kilku rzeczy - również jak ktoś ma coś dobrze zrobionego, to wyciągnięcie informacji jest nierealne ;] Dlatego ja też już się nauczyłem, że nie ma sensu starać się, znudziło mi się odpisywać na PW, i tak dalej obcym.


Najwięcej info jest na zagranicznych forach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 17 maja 2015, 12:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8238
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
A przypadkiem te poliftowe nie miały rozrzadu od strony skrzyni biegow tak jak w tym 2,0d ? Nie wiem... tak czy siak na polifta szkoda by mi było kasy - lepiej sobie zostawić na modzenie ;)

Nawiązałem kontakt na facbooku z tym Panem od 335d. tzn wysłem mu zaproszenie i wiadomość. Zobaczymy czy odpisze i bedzie miał ochote się podzielić wiedzą. Oby tylko nie potraktował tego jako szpiegostwo z konkurencyjnego obozu :rotfl: pewnie by nie był zadowolony gdybym przypadkiem zrobił sobie szybsze auto od jego 335d , ale napisalem mu juz co nieco co zrobiłem , więc może skusi go obustronna wymiana wiedza ... Zobaczymy co odpisze...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 17 maja 2015, 12:33 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
No jestem ciekaw, daj znać co uzyskasz w odpowiedzi. ;)

W E9x 335d od początku do końca był montowany silnik M57N2, to o czym mówisz miało miejsce w E9x LCI 318d 143KM, 320d 177KM, 325d 204KM oraz 330d 245KM.

deejeys Ja już też się nauczyłem, robisz coś nowego, każdy chce receptę, a to Ty ponosisz koszty budowy i prób takiego projektu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 17 maja 2015, 12:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 77
Lokalizacja: Koszalin / Swidwin
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57D30d2
Garaż: Jest E46 2004 Touring M pakiet M57D30
oraz sierrarot E36 turas 1,6 1998
Bardzo ładne auto, gratuluję zakupu. Podoba mi się cel.
Szczerze kibicuję. Mam nadzieję, że uda się przekazać taką moc na koła. To pewnie będzie dużo niutów.

_________________
Obrazek
Oceń moje e46 330d M pakiet http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150114


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 17 maja 2015, 12:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
dawidd3 napisał(a):
deejeys Ja już też się nauczyłem, robisz coś nowego, każdy chce receptę, a to Ty ponosisz koszty budowy i prób takiego projektu.



Dooookładnie, ale... Mi to mówisz ? :rotfl: :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 17 maja 2015, 13:26 
dawidd3 napisał(a):
W E9x 335d od początku do końca był montowany silnik M57N2, to o czym mówisz miało miejsce w E9x LCI 318d 143KM, 320d 177KM, 325d 204KM oraz 330d 245KM.
.


Każde BMW 3,0d diesel po 2006r (aluminiowy blok) ma problemy z rozrządem, więc warto go sprawdzić wcześniej. Często przy zerwaniu łańcucha padają wałki - towar ciężko dostępny i bardzo drogi.
Z reguły naprawa urwanego rozrzadu 2,0d N47 kosztuje ok 2000zł, a 3,0d 306D3 2x tyle.
Koniec OT z mojej strony ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 18 maja 2015, 10:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 297
Moje BMW: R12S
Kod silnika: m57n
Garaż: niebmw s4, był: e39 turas z m57, był: e46 330d 303@705
alduwiel napisał(a):
A teraz zastanawia mnie jedno. Czy po prostu Ci z TC umieją lepiej chipować i z tąd te różnice? Czy to zależy od auta, jego przebiegu itp ?

Np Ci z dyno nie dali rady wydłubac 433 bez przerabiania ukladu paliwowego co CHYBA w 335d oznacza jedynie zwiększenie mocy pompy wyskiego ciśnienia - a z tym jest sporo kłopotu i to bardzo skomplikowane zadanie bo z tego co wiem trzeba skrucić łańcuch na rozrzadzie, rozebrać poł silnika itp


pompa wysokiego ciśnienia w 335d us jest inna niż w 335d ece (eu),
zapewne stąd różnice

ta z dołożonym xd to us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 18 maja 2015, 13:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8238
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
rybik to nie wiedziałem ,że problem rozrządu dotyczy tez mojego motoru. Ktoś mi mówił ,że w tym silniku 335d ,ale po lifcie jest rozrząd od strony skrzyni biegów. A nie jest, a mimo ten silnik ma te same problemy?
Niby czytałem kiedyś artykuł w AŚ o tych silnikach i się zachwycali niby to jakie one ahh i ohh nie licząc tych produkowanych po 2008 roku . Niby też cos tam sie psuje jak w tych r4 ale duzo rzadziej bo niby te r6 lepiej wywarzone czy coś - nie pamietam dokładnie. Ale problemy dotyczą niby tylko silników po 2008 roku produkcji. Może chodziło jedynie o te 3,0d moc 245koni i 2,5d 204 konie?
Co zrobić , sprawdze go i jak co to się go wymieni.

Grzexo dzęki za mile słowa


Niestety tak jak myśalem ten Pan od szarej 335d nie ma chyba najmniejszej ochoty zdradzać swoich tajemnic, a szkoda. Nie odpisuje, wiadomości nie odczytuje... Ale aktywność na facbooku rejstruje , więc to nie jest brak czasu :/
Moje zdanie jest takie ,że trzeba sie dzielić. Tymbardziej wiedzą, bo jesli nic na tym nie tracimy , a ktoś moze zyskać (zaoszczedzić) to naprawdę warto.
Mam nadzieję ,ze ten temat przyda się innym w przyszłości i pozwoli na szybko zdobyć odpowiednią wiedzą na temat tego co przerobić , aby uzyskac porządane moce.

przemek530d A czym sie rożniła pompa od wersji US od naszej ?

Jeszcze jedno pytanie czy takie cos od nowej X6 lub nowej X5 podejdzie do mojej 335 ? Mam okazje to tanio kupic tzn za 2,5 tys tarcze i zaciski o bardzo małym przebiegu + praktycznie nowe klocki. To jest dobra cena?

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: alduwiel-->>E90 335D Przeróbka na 440 koni
PostNapisane: 18 maja 2015, 14:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7084
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Nie wiem czy beda pasowac ale dobry pomysl bo hamulce w E90 to nie jest mocna strona i przydaly by sie lepsze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1558 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 78  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 123 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL