BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 13:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: KRZEMIENIO -->> E61 530i
PostNapisane: 31 maja 2015, 10:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 106
Lokalizacja: Chotomów
Moje BMW: E60 530i
Kod silnika: N52
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127331
Ten olej Motula, to nie najlepszy pomysł do tego silnika, sam go wcześniej zalewałem do swojej i nie byłem zadowolony, tak jak wcześniej było wspominane, znacznie lepsze będą oleje 5W40 lub 5W50, N52 znany jest z apetytu na olej dlatego lepiej stosować oleje które mają większą gęstość w wysokich temperaturach.

_________________
Była: E46 320ci. . . .Jest: E60 530i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KRZEMIENIO -->> E61 530i
PostNapisane: 31 maja 2015, 11:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Moje BMW: E61 530i
Kod silnika: N52B30
adamDA napisał(a):
Ten olej Motula, to nie najlepszy pomysł do tego silnika, sam go wcześniej zalewałem do swojej i nie byłem zadowolony, tak jak wcześniej było wspominane, znacznie lepsze będą oleje 5W40 lub 5W50, N52 znany jest z apetytu na olej dlatego lepiej stosować oleje które mają większą gęstość w wysokich temperaturach.

Taki olej mi polecili znajomi i taki zalałem... Następnym razem zaleje chyba 5w50 vr1 Valvoline bo kiedyś na nim jeździłem i byłem zadowolony.

_________________
Moje byłe 523i
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=73397
E39 530i
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114132
Obecnie E61 530i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KRZEMIENIO -->> E61 530i
PostNapisane: 31 maja 2015, 11:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
krzemienio, kupiłeś filtr oleju Filtron? Odradzam, bardzo mała oszczędność, a sporo złych opinii.
Pięknie wygląda to E61 na letnich kółkach :ok:
A jeśli chodzi o Motula to ja nie narzekam, tyle że mam go w zupełnie innym silniku...
Największy plus jak dla mnie to że wleciały sprężynki Eibacha :)
Jak gazik od Toudiego? Ładnie hula?

Życzę udanej eksploatacji!

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KRZEMIENIO -->> E61 530i
PostNapisane: 31 maja 2015, 16:37 
adamDA napisał(a):
N52 znany jest z apetytu na ole

adamDA, nawet nie chodziło mi tyle o apetyt bo mi 5W30 na 10 000km brał 1L a pisałem bardziej o charakterystycznym chwilowym cykaniu popychaczy, kiedy auto stoi nie odpalane a w garażu panuje temp 25 st C i w górę na 5W30 dało się usłyszeć przez 2-3s popychacze na 5W40 już tego nie ma. W40 ma lepszą lepkość w 40 st C i nie "spływa" tak z HVA jak W30. Przy czym gęstość przy -30 ma identyczną jak 5W30 (Mowa o Millersie).


Góra
  
 
 Tytuł: Re: KRZEMIENIO -->> E61 530i
PostNapisane: 31 maja 2015, 17:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Dobry serwis :ok: Chodź,filtry i oil zmień na inne,mann/knecht i 5w40 ale xcess nie xclean.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KRZEMIENIO -->> E61 530i
PostNapisane: 1 czerwca 2015, 07:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 106
Lokalizacja: Chotomów
Moje BMW: E60 530i
Kod silnika: N52
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127331
Wspomniałeś też że masz uszkodzonego MULFa i chcesz go wymienić, na twoim miejscu darowałbym sobie wymianę i zainwestował w coś alternatywnego np. Dension Gateway 500, koszt w granicach 1500zł a funkcjonalność o niebo lepsza od rozwiązań fabrycznych, jest jeszcze fajny produkt Dension Smartlink ale niestety na chwilę obecną tylko dla smart-fonów z Androidem. Instalacja tych urządeń jest banalnie prosta i nie wymaga ingerencji w oprogramowanie samochodu.

Tu taka próbka możliwości Smartlink: https://www.youtube.com/watch?v=dczrNv7D8P0

_________________
Była: E46 320ci. . . .Jest: E60 530i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KRZEMIENIO -->> E61 530i
PostNapisane: 25 czerwca 2015, 20:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Moje BMW: E61 530i
Kod silnika: N52B30
Pablo325i napisał(a):
krzemienio, kupiłeś filtr oleju Filtron? Odradzam, bardzo mała oszczędność, a sporo złych opinii.
Pięknie wygląda to E61 na letnich kółkach :ok:
A jeśli chodzi o Motula to ja nie narzekam, tyle że mam go w zupełnie innym silniku...
Największy plus jak dla mnie to że wleciały sprężynki Eibacha :)
Jak gazik od Toudiego? Ładnie hula?

Życzę udanej eksploatacji!

Tak u Toudiego kolejny raz, polecam go z czystym sumieniem... Gazik ładnie chodzi i co najważniejsze przy tych cenach jeździ się śmiesznie tanio :)
Nightfox napisał(a):
Dobry serwis :ok: Chodź,filtry i oil zmień na inne,mann/knecht i 5w40 ale xcess nie xclean.

Olej tak jak pisałem będzie zmieniony a filtry po prostu takie były w hurtowni a nie chciałem jeździć dwa razy... Filtron ma podobną cenę do manna/knehta. Teraz mam numer i jak będę zmieniał to zamówię lepsze, choć wcześniej nie słyszałem złych opinii o filtronie... Auto szybko połyka kilometry więc niedługo wymiana oleju z płukanką liqilmolly(ja trzymam się wymian oleju co 10 000).
adamDA napisał(a):
Wspomniałeś też że masz uszkodzonego MULFa i chcesz go wymienić, na twoim miejscu darowałbym sobie wymianę i zainwestował w coś alternatywnego np. Dension Gateway 500, koszt w granicach 1500zł a funkcjonalność o niebo lepsza od rozwiązań fabrycznych, jest jeszcze fajny produkt Dension Smartlink ale niestety na chwilę obecną tylko dla smart-fonów z Androidem. Instalacja tych urządeń jest banalnie prosta i nie wymaga ingerencji w oprogramowanie samochodu.

Tu taka próbka możliwości Smartlink: https://www.youtube.com/watch?v=dczrNv7D8P0

Na razie robię rozeznanie co i jak i naprawa mulfa kosztowała by 400 pln więc sporo taniej... Na razie chce ogarnąć auto techniczne więc szkoda mi 1500 ale zobaczymy co wyjdzie...
Tak wyglądał zestawik na przód + filtry pyłkowe:
Obrazek
i paczka do wymiany olejku w skrzyni :)
Obrazek
Obrazek
W przyszłym tygodniu autkiem jadę do Kliniki wymienić olej i sprawdzić dokładniej Bunie.

_________________
Moje byłe 523i
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=73397
E39 530i
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114132
Obecnie E61 530i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KRZEMIENIO -->> E61 530i N52B30 Co zrobić z katem ???
PostNapisane: 22 października 2015, 19:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Moje BMW: E61 530i
Kod silnika: N52B30
Zaczynam prace nad autkiem na początek małe drażniące rzeczy jak uszczelka która była bardzo słaba :
Obrazek
jest idealna oraz czujnik PDC tylny do którego wymiany niestety trzeba ściągnąć zderzak :dobani:
Obrazek
Przy okazji wszystkie uszczelki wypsikane silikonem a skórki nasmarowane Gliptonem :)
Zrobiona płukanka, wymieniony olej, wyczyszczona odma, zmieniony czujnik PDC, sprawdzony płyn chłodniczy, założony nowy ori korek wlewu oleju...
Obrazek
Wyszedł mały luz na maglownicy więc trzeba będzie szykować się na naprawę... Reszta zawieszenie w bardzo dobrym stanie.
I problem z katalizatorem 2 bank przez który to może mi właśnie wypadać zapłon na 4 cylindrze co strasznie mnie drażni :dobani: I nie wiem co mam z tym zrobić... Kupować używkę i wsadzić tylko ten padnięty, kupić nowy zamiennik i wsadzić czy może od razu wpakować dwa nowe katy sportowe? Ma ktoś z tym jakieś doświadczenie? Ostatnia opcja najfajniejsza bo może jeszcze coś dać na plus ale i najdroższa a i boję się że wymienię kata a zapłon dalej będzie wypadał....

_________________
Moje byłe 523i
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=73397
E39 530i
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114132
Obecnie E61 530i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KRZEMIENIO -->> E61 530i
PostNapisane: 29 grudnia 2015, 10:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Moje BMW: E61 530i
Kod silnika: N52B30
Katalizator wymieniony i błąd znikł :) Klocki przód wymienione :) Włożony najnowszy komputer od gazu bo na starym czasem gaz się wyłączał...
Obrazek

Obrazek
Niestety cały czas zdarzy się że wypadnie zapłon 4 gara na gazie więc trzeba będzie wstawić auto do warsztatu na szukanie igły w stogu siana :kwasny: Czytałem gdzieś o takim przypadku została wymieniona cała wiązka do cewek i po problemie... Pojeździłem trochę na benzynie i nie trafiło się to ani razu... Potrafi wypaść na 30 kilometrach 2 razy a czasem trasa 500 i nic... :mur: Zostały mi 2 dobre sondy jak by ktoś potrzebował...
Szczęśliwego nowego roku dla wszystkich :zdrowko:

_________________
Moje byłe 523i
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=73397
E39 530i
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114132
Obecnie E61 530i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KRZEMIENIO -->> E61 530i
PostNapisane: 29 grudnia 2015, 11:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54B22
Hej ja mam 520 m54. Wypada mi też 5 zapłon,
Wymienione:
6szt świece
6szt cewki
Odma kpl z rurkami
I dalej to samo. Właśnie jedna sonda przed katalizatorem się zawiesza. Sprawdź może. Ze zmianą katow dobry ruch tez słyszałem ze to może być to,ale jak widzę nie pomogło.jak byś coś więcej wiedział to daj znać.

_________________
Klemens E-39 523


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KRZEMIENIO -->> E61 530i
PostNapisane: 29 grudnia 2015, 17:09 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3719
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 92&start=0
Dobry serwis :padam:
Szkoda że Eibach Pro kit bo słabo siada na nich ;)

_________________
Zapraszam do komentowania
Moje E46 330Ci
viewtopic.php?f=6&t=160792&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KRZEMIENIO -->> E61 530i
PostNapisane: 22 stycznia 2016, 12:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Moje BMW: E61 530i
Kod silnika: N52B30
Taka sytuacja:
Obrazek
Auto pojechało do ACS diagnoza padł rozrusznik, włożony regenerowany z gwarancją... Poszło parę zł ale co zrobić... Chociaż wiem że akumulator jak nowy :) (wymieniany w ASO w 2013r.)
I znalazłem coś takiego w prasie motoryzacyjnej:
Obrazek
Było porównanie Audi A6 C6, Bmw E60 i Mercedesa E i wyszło że BMW jest autem najtańszym w eksploatacji z tej trójki :zdrowko:

_________________
Moje byłe 523i
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=73397
E39 530i
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114132
Obecnie E61 530i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KRZEMIENIO -->> E61 530i
PostNapisane: 13 maja 2016, 09:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Moje BMW: E61 530i
Kod silnika: N52B30
Taka sytuacja na parkingu:
Obrazek

Obrazek

Dostałem za tą obcierkę 1586 zł. z AC. Auto pojechało na malowanie wgniecionego elementu + zrobienie małej wgniotki na dachu i uchwytu lusterka ponieważ farba schodziła... Dodatkowo będzie polerka całego auta + nałożenie albo ceramiki albo kwarcu.
Znalazłem też warsztat który zaspokaja moje oczekiwania w 100% i to jeszcze niedaleko mojej pracy :) Właściciel ma wielkie pojęcie o autach BMW, grubsze naprawy zawsze robi sam... O wszystkich kosztach byłem na bieżąco informowany, przy odbiorze auta pogawędka o naprawie gdzie wszystko zostało dokładnie opowiedziane :) Ja jestem bardzo zadowolony, i jeszcze ze wszystkich prac dokumentacja zdjęciowa :ok: polecam wszystkim Britcarparts w Rembertowie... A tutaj zdjęcia z naprawy FB:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 874&type=3

I opis właściciela:
Po wnikliwej diagnostyce problemu wypadania zapłonów wykonaliśmy korekty paliwowe i gazowe problem ustąpił. Pozostały zakres prac to, uszczelnienie tylnego dyfra z wykorzystaniem oryginalnych uszczelniaczy , regeneracja maglownicy z dwunasto miesięczną gwarancją, uruchomienie lewej lampy ksenonowej (woda w przetwornicy) oraz serwis układu klimatyzacji z profesjonalnym odgrzybieniem za pomocą dwuskładnikowych środków Norfest BCP AutoSerwis pozdrawia nowego klienta i dziękuje za skorzystanie z naszych usług BCP...

Tydzień później jeszcze raz odwiedziłem warsztat w celu wymienienia uszczelki chłodniczki oleju którą wymieniał mi inny mechanik zaraz po kunie auta ale cały czas ciekła... Okazało się że uszczelka wcześniej nie była wymieniona tylko posmarowana silikonem :shock: Po założeniu Ori uszczelki zero oleju przy chłodniczce... Pieniądze za niby wcześniejszą wymianę odzyskałem. Dodatkowo wymieniony olej na Motul 5W40. Przez przypadek właściciel drugi raz odgrzybił i nabił mi klimę, ale oczywiście gdy zobaczył że było to zrobione tydzień wcześniej koszta tej wymiany zostały odliczone :)

_________________
Moje byłe 523i
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=73397
E39 530i
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114132
Obecnie E61 530i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KRZEMIENIO -->> E61 530i
PostNapisane: 18 czerwca 2016, 11:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Moje BMW: E61 530i
Kod silnika: N52B30
Kilka zdjęć z napraw:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Oraz z malowania obcierki i wgniotki na dachu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
A tak auto wygląda po lakierowaniu polerce i nałożeniu ceramiki. Niestety lakier nie jest w najlepszej kondycji...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
I wreszcie wysłałem mulfa do skanbisa na naprawę :) W ciągu tygodnia mulf wrócił sprawny :)
Obrazek
Obrazek

_________________
Moje byłe 523i
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=73397
E39 530i
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114132
Obecnie E61 530i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KRZEMIENIO -->> E61 530i
PostNapisane: 19 czerwca 2016, 19:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 786
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62b35tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 81&start=0
Jest dobrze w hej!

Obrazek
:P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KRZEMIENIO -->> E61 530i
PostNapisane: 12 sierpnia 2016, 10:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Moje BMW: E61 530i
Kod silnika: N52B30
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Moje byłe 523i
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=73397
E39 530i
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114132
Obecnie E61 530i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KRZEMIENIO -->> E61 530i
PostNapisane: 25 lutego 2017, 11:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Moje BMW: E61 530i
Kod silnika: N52B30
Jakiś czas temu auto zawitało w Warszawicach w warsztacie na wymianę uszczelniaczy zaworowych. Wcześniej sprawdzona kompresja, wymienione kilka rzeczy:chłodnica taka jak była ori oraz płyn, świece NGK, przewód podgrzewany odmy, napinacz rozrządu, ustawiony rozrząd, pasek i rolka napinająca. Dokładnie pobór oleju sprawdzę po zmianie oleju. Z wizyty jestem bardzo zadowolony, Arek dodatkowo zwrócił uwagę żeby poprawić przewody od wtrysków gazowych. Otrzymałem pozytywną opinię o aucie co mnie bardzo ucieszyło :super: silnik czyściutki :zdrowko:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
No i niestety ostatnio pękła mi przednia szyba od kamyka wstawiona nowa Pilkingtona.

_________________
Moje byłe 523i
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=73397
E39 530i
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114132
Obecnie E61 530i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL