BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 18:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 539 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 27  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 11 lutego 2017, 10:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Nie nie warsztat, tylko jak kupie taka banke albo dwie, to wyjdzie mnie 44 funty za 8 litrow czyli wymiana i ewentualna dolewka miedzy wymiana+troche zostanie. Jak chce kupic 8l na wymiane to musze zaplacic najmniej 64 funty, wiec mam 20 na kazdej wymiane, co daje 100f, czyli za 110 funtow mam kolejne 20L oleju.

Wymieniam olej co ok 9tys km, wiec co 5 miesiecy i lubie miec wszystko pod reka tak jak olej i filtr,a nie czekac na dostawe i kupujac w wiekszych ilosciach mam zawsze taniej.

Zamawiam z Niemiec z firmy, ktore sprzedaje czesci i oleje. Nie wiem jak z pewnoscia, ale skoro sprzedaja oleje od lat...

Kolejna sprawa to zmienilem tydzien temu filtr kabinowy na frecious plus.
Mialem weglowy i zawsze cos smierdzialo albo spaliny albo cos innego w okolicy, ktora przejezdzalem.

Po zalozeniu tego filtra nie napisze, ze calkowicie smrod zostal wyeliminowany, ale bardzo sie zmniejszyl, prawie do zera.
Budowa filtra jest bardziej dopracowana, dzieki czemu przylega do plastikowej obudowy i calkowicie uszczelnia ja. W weglowym nie jest tak do konca.

Jak dla mnie lepszy niz weglowy i od siebie polecam :ok:

Najlepsze, ze myslalem iz to nowosc, a te filtry w eurocarparts leza pokryte kurzem, bo nikt ich nie chce-cena prawie dwa razy wyzsza niz zwyklego manna.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 11 lutego 2017, 10:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
w Twoim przypadku dokładniejsze dopasowanie filtra to nie lepsza jakość wykonania, tylko inny wymiar filtra z polifenolem, jest odrobinę dłuższy (3mm) i odrobinę węższy (1mm).
a polifenol ma za zadanie pozbycie się alergenów, a za zapachy odpowiada węgiel aktywny = Twój filtr był po prostu zanieczyszczony

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 11 lutego 2017, 10:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Od nowosci weglowy nie wylapywal tak jak ten. Zawsze cos smierdzialo, a teraz jest duzo lepiej. Weglowy ma dwie warstwy a ten ma 3?

Nie wiem co tam jest, ale dziala lepiej niz poprzedni i bede taki kupowal


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 11 lutego 2017, 10:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
najważniejsze, że jest lepiej :)
swoja drogą sprawdź łącznik elastyczny za turbiną oraz kolektor wydechowy ;)

Punisher napisał(a):
Weglowy ma dwie warstwy a ten ma 3?

tak, węglowy to jakby 2-warstwy, a z polifenolem 3-warstwy (pierwsza to "papier")

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 11 lutego 2017, 11:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
rorafalki napisał(a):
najważniejsze, że jest lepiej :)
swoja drogą sprawdź łącznik elastyczny za turbiną oraz kolektor wydechowy ;)


Dlaczego mam sprawdzic?
Ten smrod jest zawsze gdy jade za jakims starym samochodem, ktory juz pewnie olej przepala albo na lakach smierdzi nawoz naturalny :rotfl:

Co powiesz o oleju Aral super tronic 0w40 low saps?

Dla mnie plus, ze jest 0w40 i low saps.
Test podgrzewania przechodzi super i lepiej chroni silnik niz mobil 1, ktory w tym tescie robi sie czarny.


Parametry:
40°C - 75,7
100°C - 12,8
gęstość 15°C: 0,838
Zamarzanie: -60°C
low SAPS
ACEA: C3

Tyle ile dostalem odnosnie tego oleju. Robi go podobno BP w DE, ale jak z jakoscia?
Pytalem na roznych forach i nic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 11 lutego 2017, 11:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Punisher napisał(a):
rorafalki napisał(a):
najważniejsze, że jest lepiej :)
swoja drogą sprawdź łącznik elastyczny za turbiną oraz kolektor wydechowy ;)


Dlaczego mam sprawdzic?
Ten smrod jest zawsze gdy jade za jakims starym samochodem, ktory juz pewnie olej przepala


aaa, myślałem, że ze swojej 3er to czujesz :D

Punisher napisał(a):
Co powiesz o oleju Aral super tronic 0w40 low saps?

na papierze ma fajne parametry :)
swego czasu (pod koniec lat 90) Aral był najlepszym olejem dostępnym w Polsce
teraz?
Punisher napisał(a):
Robi go podobno BP w DE, ale jak z jakoscia?

więc po fuzjach etc. chyba mu blisko do Castrola :/

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 11 lutego 2017, 12:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Mobil 1 tez juz nie grzeszy jakoscia. Znalazlem testy kolesia, ktory testowal arala w saabie turbo troche podkreconym i wychodzil lepije niz mbil. Duzo osob na innych forach poza Polska tez nie narzeka, wiec moze sprobuje?

Tak naprawde zmiana oleju co 9-10tys km nie powinna sprawiac problemu. Teraz latam na 5w40 millers xf, ale chce zejsc na low saps 0w40 i niestety millers juz nie produkuje xfs 0w40 low saps, a xf.


Testy robione w 2016, wiec w miare na czasie

Moze po testach z laboratorium powiesz, czy to dobry olej czy nie

https://bobistheoilguy.com/forums/ubbth ... 40_10552km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 11 lutego 2017, 13:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
parametry wydają się OK - musisz sprawdzić na własnym aucie ;)

Punisher napisał(a):
Teraz latam na 5w40 millers xf, ale chce zejsc na low saps 0w40 i niestety millers juz nie produkuje xfs 0w40 low saps, a xf.

fakt, do Twojego auta XF 0w40 nie można zalać, ale ja bym poszedł w EE 5w30 (ew. C3) lub EE 5w40

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 11 lutego 2017, 13:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Mialem oba i oba sa mid saps. Wiem, ze duzej roznicy miedzy low saps a mid nie ma, chyba ze mid jest w gornej granicy normy to tak.
Do tego chce 0w40, bo lancuch w n57 to masakra i po calej nocy stania pod golym niebem slychac jak rano odpalam i zanim olej wszedzie doplynie to silnik klepie i lancuch slychac jak delikatnie obciera. Mam 110tys km i to jest masakra.

Wazne tez, aby hths byl powyzej 3,5 i podobno aral taki ma, wiec to by mi odpowiadalo-lzejszy start od zimnego i lepsza ochrona przy wysokich obrotach, a do tego mniej popiolow w dpf-fie.

Sprobuje

Dzieki za pomoc Rorafalki :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 11 lutego 2017, 13:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Punisher, Twój wybór, ale ja bym zmienił kpl. łańcuch nim się zerwie - skoro już go słychać na dobrej jakości oleju
wiem, że w N57 to boli, ale mniej niż wymiana słupka

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 11 lutego 2017, 13:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Slychac tylko rano przy starcie, a po 3 minutach jest ok. Jak silnik cieply nie ma problemu. O dziwo na 5w30 nie bylo tego problemu nawet zima.
Moze za 'gruby' olej wybralem i musi byc 5w30 albo wlasnie 0w40?

Nie jest to szuranie jak to juz w zajechanym silniku, tylko delikatny slizg.
Jak zrobie ponad 160tys km to zaczne myslec nad wymiana albo zmiana modelu


edit: sprawdzalem olej i jest cholernie gesty po przelocie ok 2600km. Moj blad ze nie zrobilem plukanki przy wymianie i zapewne syf zostal na dnie miski. Ten olej moze tez nie byc zbyt dobry na zime tak jak myslalem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 24 lutego 2017, 20:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Zapewne wiekszosc odpoczywa w ceiplym domu/mieszkaniu po calym tygodniu pracy i oczekuje na weekend, a ja jak zwykle zamiast spedzac czas z moja druga Polowka, grzebie przy naszej zabawce.

Zaczalem sie zastanawiac czy ja czasem nie minalem sie z powolaniem i zamiast zostac budowlancem, powinienem zostac mechanikiem.

Coraz bardziej mi sie to podoba, tylko zeby tak zimno nie bylo i ciemno to bylby git.

Zdjec nie mam, bo chcialem szybko skonczyc, a garazu nie mam niestety. Jednak foto pogladowe wrzuce, a jutro porobie zdjecia nowych wahaczy, ktore kupilem z firmy REGUM, ktora specjalizuje sie w rgeneracji tych wlansie czesci. Czytalem duzo dorych opinii, wiec chcialem sprobowac.
Obecna wahacze (te wygiete) mialy juz duzy luz na sworzniu oraz na tuleji, co powodowalo stuki juz od wakacji i do tej pory nie bylem pewny co to bylo. Wymienilem koncowki drazkow, laczniki stabilizatorow i sprawdzilem gumy w stabilizatorze.
Na szczescie w koncu wymienilem wadliwe czesci i zobaczymy jaki bedzie efekt.

Podnosimy samochod i zdejmujemy oslone pod silnikiem, odkrecajac srubki/wkrety 8mm

Przy odkrecaniu nakretki sworznia, niestety kreci sie ze sworzniem, wiec trzeba odkrecac kluczem, trzymajac jednoczesnie grzechotka z nakladka gwaizdkowa sworzen.
Sruba od strony tuleji to 18mm, a na sworzniu 21mm

Wahacz wyjmujemy bez problemu, a nowy dokrecamy pod obciazeniem-ja uzylem drugiego podnosnika, ktorym podnioslem prawa strone zawiechy i dopiero wtedy dokrecilem grzechotka.

Olej z filtrem dla bezproblemowej jazdy zmienilem tydzien temu. Po tygodniu dosc czysty, silnik lepiej pracuje i lepiej sie wkreca, a do tego min mniej pali. Olej millers xf C3 5w30 longlife. Mialem go zalanego w 335d i mimo, ze byl to 5w30, to dobrze sobie radzil w gorace dni oraz z moja ciezko noga. Filtr oleju mann

Wniosek taki, ze plukanka przy zmianie to mus, nawet przy przelocie 9-10tys km.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 24 lutego 2017, 21:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Dobry serwis to podstawa :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 25 lutego 2017, 00:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Dalem ciala i musialem poprawic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 25 lutego 2017, 08:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
z ciekawości: dlaczego wybrałeś XF a nie EE?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 25 lutego 2017, 15:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Z poprzedniej e92, na ktorym silnik dobrze pracowal i bylem zadowolony. Teraz tez jest dobrze.

Jaka roznica jst miedzy XF a EE?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 26 lutego 2017, 14:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Punisher napisał(a):
Jaka roznica jst miedzy XF a EE?

EE to wzbogacona wersja XF o nanocząsteczki

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 26 lutego 2017, 18:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Nie wiem czy te nano cos daja, a jesli taak to jest ich dosc malo. Mialem ee 5w30 i nie widzialem roznicy poza cena.


SAE Viscosity xf c3 5w30/ee longlife nano 5w30
Specific Gravity (at 15°C) 0.849/0850
Kinematic Viscosity (at 100°C, cSt) 12.1/10.9
Kinematic Viscosity (at 40°C, cSt) 72.1/ 65
Viscosity Index 165/160
Pour Point (°C) -45/-42
Flash Point (°C) >200/>200
Cold Crank Viscosity (cP) 6,600/6,600
TBN (mg KOH/gm) 7.85/6.66


Jak dla mnie xf wypada lepiej. Min, ale lepiej, wiec co daje nano, skoro po papierze nic nie daje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 28 lutego 2017, 16:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Punisher napisał(a):
co daje nano

redukuje tarcie dzięki czemu silnik zużywa się wolniej, spala mniej paliwa i emituje mniejsze ilości szkodliwych substancji
a to wszystko zaczyna działać tuż po uruchomieniu silnika, bo olej EE tworzy tzw. tribofilm - zalecany do aut z systemem start/stop

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 28 lutego 2017, 18:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1564
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Ma gorsze wlascicwosci chroniace przed cieplem niz xf, troche gorzej zima i tbn o ponad 1 stopien gorszy, wiec jakies slabe te nano.

U mnie na szczescie nie ma start/stop i jakby bylo to by zostalo wylaczone na stale!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 539 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 27  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL