BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 14:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: ~Adam88 -->> E46 320Cd, moja śliczna niemka
PostNapisane: 4 listopada 2015, 15:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47DO1
Witam na samym wstępie chciałbym wszystkich pozdrowić ponieważ jest to mój pierwszy post na tym forum :super:

Moja przygoda z marką BMW zaczęła się ponad rok temu, jestem jakby to nazwać... zbawionym na słuszną drogę byłym fanem audi.... poprzednio miałem dwie sztuki marki z czterema pierścieniami ale po przejściu na markę ze śmigłem już chyba przy niej pozostanę :) :serce:

Początkowo szukałem wersji 330ci, następnie 330cd po wielu nieudanych próbach tzn oglądaniu trupów, bo inaczej tego nazwać się nie dało, które cenione były na 30 - 40 tyś trafiłem całkiem przypadkiem na swoją piękną niemkę - 320Cd :hurra: Była to sztuka od pierwszego właściciela w Polsce który jeździł nią rok i stwierdził, że jest za twarda i fotelika nie da się zamontować z tyłu. Samochód przyjechał do Polski z włoch a jak to we włoszech cofa aż poczuje, dlatego zderzaki poszły po sprowadzeniu do lakierowania. Jedyna skaza w blachach jaką znalazłem to dolna część drzwi kierowcy, czujnik lakieru pokazuje tam średnio 600mikronów na obszarze podobnym do spodka od kawy - czyli szpachla, reszta samochodu lakiernico utrzymana w oryginale :)

Pod kątem wyposażenia samochód jest praktycznie goły, ale dla mnie to tylko plus :ok: ponieważ sądzę, że jeśli czegoś nie ma to się raczej nie popsuje :)
Z "bajerków" samochód posiada
- klimatyzację klimatronik
- skórzaną tapicerkę
- grzanie dupki
I TO WSZYSTKO :D

Reszta standardowa, czyli, radio Business CD bez zmieniarki, standardowe fotele, 0 Mpakietu, kierownica bez multi, kanapa bez tunelu na narty, brak podłokietnika dla kierowcy, brak lusterek fotochromowych itp, standardowe audio (ale o tym później) żadnych czujników cofania itp, itd :hyhy: i wcale mi to nie przeszkadza :)

Otóż samochód staram się utrzymać w stanie, hmmm jakby to nazwać, oryginalnym jak na pierwszy rzut oka, żadnej wiochy, druciarstwa i tak dalej, ale o tym później>

Samochód niedługo będzie obchodził urodziny ponieważ jego data produkcji to 11.2003r. Jeśli dobrze pamiętam bo ASAP nie chce mi pokazać kompletnego wyposażenia samochodu jest to wersja EURO4 ale z wtryskami EURO3 z drugiej rewizji. Oznaczenie silnika N47DO1. Skrzynia 6 biegów. Moc 150KM i 330Nm.

Lista tego co robiłem przez ostatni rok w bawarce:
Wymiana listw - uszczelek pod tylnymi szybami
Wymiana osłony podszybia
Wymiana filtra odmy na separator
Wymiana oleju w silniku na Liqui Moly 5W30 LONG TIME HIGH TECH (wymieniam co 10kkm)
Wymiana profilaktyczna koła pasowego na Corteco (bo były lezące pieniądze)
Wymiana pasków na Continentale
Wymiana kompletu tarcz na Brembo
Wymiana klocków, przód - Ferodo DS1300, tył - Ferodo premier (jeszcze się nie ułożyły)
Wymiana materiału obiciowego w kabinie i desce tył, ponieważ deska wypłowiała we włoskim słońcu a ze słupków tył odkleił się materiał delikatnie, nie chciałem żeby słupki różniły się od podsufitki i innych paneli więc oddałem do tapicerowania wszystko :piwo:
Uszczelnienie pokrywki pompy Vacum
Wymiana wężyków podciśnienia
Wymiana wszystkich filtrów
TYLE Z PODSTAWOWYCH RZECZY :)

Mody:
Tutaj nie ma co za wiele napisać :) głównie skupiłem się na audio ponieważ lubię w tym grzebać

*Adaptacja zmieniarki cyfrowej AUX / USB / SD w tunelu środkowym i podłączenie do ori radia

*Montaż głośników SinusLive SL165F bezpośrednio w drzwi a nie w boczek - jeszcze wtedy nie było można kupić odpowiednich dystansów, znalazłem jakieś rysunki i zdjęcia na zagranicznych forach i sam to zrobiłem powycinałem i pokleiłem, polecam każdemu bo efekt jest super, a dziś jest o tyle łatwiej że sklep Basser oferuje owe dystanse adaptacyjne

*Montaż głośników Helix Esprit E136 w półkę tył za pomocą zrezania ich ze standardowymi głośnikami - teraz pasują P&P i podają spora ilość basu jak na głośniki 165mm

*Wygłuszenie drzwi (blacha + boczek) matami butylowymi GMS i filcem
*Wygłuszenie blachy pod kanapą matami butylowymi SinusLive
*Wygłuszenie blachy półki tył matami butylowymi SinusLive i filcem

*Montaż pod podłogą bagażnika dwóch wzmacniaczy
- Alpine MRV - F505 (4kanałowy), Prędzej był Carpower HPB 604
- SinusLive SLA500v2 (mały monoblock)

Wszystko ogarnięte tak że jeśli wyjąć skrzynię bassową z bagażnika to przy wyłączonym sprzęcie nie idzie poznać że coś było robione.

*przelakierowane czarne części na czarny mat tj.: uchwyty od zamykania drzwi, ramki od lusterek, tunel środkowy

*spasowanie i zabicie trzeszczenia uchwytów od zamykania drzwi.

*felgi 18'' Rondell 0081 z oponami continental contisportcontact 3, przód 225/40, tył 235/40

*Wyrzucenie klapek z dolotu
*Odłączenie EGR softem i złotym talarem
*Chip w Diesel Tuning Brodnica z ustawieniem mało dymiącym 180KM, 365NM

poniżej dodaję fotki :)

Obrazek
Obrazek

W Hamowni

Obrazek

Przed
Obrazek

Po
Obrazek

Silniczek
Obrazek
Obrazek

Drzwi uchwyty i zmieniarka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zimowy setup :suchy:
Obrazek

Bezpośrednio po zakupie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ~Adam88 -->> E46 320Cd, moja śliczna niemka
PostNapisane: 4 listopada 2015, 17:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1005
Witam kolegę ;)
Ładna, zadbana seria, + za wirusa...

Widzę kolega z Działdowa/okolic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ~Adam88 -->> E46 320Cd, moja śliczna niemka
PostNapisane: 4 listopada 2015, 17:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Ładna 3 . Jak dla mnie szkoda ze diesel ale co kto lubi ... + za ramaping.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ~Adam88 -->> E46 320Cd, moja śliczna niemka
PostNapisane: 4 listopada 2015, 17:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 146
Lokalizacja: Staszów/UK
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Czysta i zadbana,kółko pasuje i podoba mi sie jak ogarnołeś temat z zmieniarka też bedę chciał u siebie cos wymodzić na USB i AUX tyle że bedę Ori radio zmieniał :ok:

_________________
Moja 330Ci viewtopic.php?f=6&t=150953


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ~Adam88 -->> E46 320Cd, moja śliczna niemka
PostNapisane: 4 listopada 2015, 18:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 3649
Lokalizacja: Pyskowice
Moje BMW: F34 / CLA
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143460
wyglada ladnie
przydaloby sie wiecej zdjec :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ~Adam88 -->> E46 320Cd, moja śliczna niemka
PostNapisane: 4 listopada 2015, 18:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 185
Moje BMW: e39 540
Kod silnika: M62B44TU
Ładna :) Pozdrawiam!

_________________
e39 540iA M62B44TU 286km/440nm V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ~Adam88 -->> E46 320Cd, moja śliczna niemka
PostNapisane: 4 listopada 2015, 18:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47DO1
gh0st, tak z Lidzbarka dokładnie :)
WitoM, A tak Ci powiem zawsze jeździłem benz + podtlenek, zmieniłem na gnojaka i jestem zadowolony, chociaż mam też drugie auto i jest w benz + podtlenek
Sandorr, jak masz zamiar zmieniać radio to nie ma sensu bawić się w cyfrowe zmieniarki bo to nie będzie miało sensu, lepiej kupić sobie takie radio które już ma usb sd aux, ja tak zrobiłem tylko dlatego żeby wyglądało na ori. A generalnie rzecz biorąc tragiczna jakość dźwięku jest z tego radia (business CD Philipsa) ile ja się namęczyłem żeby jakąś głębię z tego wyciągnąć i jeszcze w sumie odstaje od zwykłego radia za powiedzmy 300-400zł, masakra. ale chcę żeby było tak jak jest, może w przyszłości wpadnie jakiś procesor dźwięku...
ppatryk, wiem co to za dział :) ale coś niestety nie jestem za bardzo zdjęciowy, ale obiecuje się poprawić :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ~Adam88 -->> E46 320Cd, moja śliczna niemka
PostNapisane: 4 listopada 2015, 18:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47DO1
a generalnie to na wiosnę próbuję zaadaptować do niej turbo GTB1752v, wiem że tamat odgrzewany z milion razy :wstyd: ale potrzebowałbym porady kogoś kto przecierał szlak, a pytań jest sporo.

Plan wygląda tak:

1. Kupić padnięte turbo do e60 520d 177KM i oddać je do regeneracji i przystosowania gruchy dla zmiennej geometrii do Perun Turbo
2. Oddać najlepiej jakiemuś ogarniętemu mechanikowi w Łodzi samochód na podmianę turbo
3. Zaciągnąć samochód na taczce do TC Performance żeby wystroili wszystko

Kasa się zbiera nie wiem ile to może kosztować, gdyby ktoś był tak dobry i podpowiedział ile mam jeszcze dozbierać a może już mam całość.

Co jest moim celem - zrobienie żwawego samochodziku ale nie do tego stopnia żebym musiał przy nim coś grzebać co miesiąc albo jak w komarku - dwa dni naprawiasz i dzień jeździsz. nie upalam nie szaleje chciałbym żeby czasem na trasie pocisnąć ciut szybciej, a generalnie to niutków mi brak coś powyżej 400 już by mnie cieszyło :)

Rozpisałem się znów....

a pytania są jeszcze takie...
czy montować większy IC - słyszałem że to zwiększa turbo dziurę
czy montować DP...
i zastanawiam się czy zrobić z turbo tak jak napisałem czyli kupić z luzem i dać do odbudowy czy kupić niby dobre i zaadaptować gruchę do geometrii
no i nie znam żadnego mechaniora w łodzi... :mur:
help bo lubię mieć wszystko zaplanowane :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ~Adam88 -->> E46 320Cd, moja śliczna niemka
PostNapisane: 4 listopada 2015, 19:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4262
Lokalizacja: okolice Kępna
Moje BMW: E38 735i
Kod silnika: M62
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166789
Ładne auto. Wrzuć jeszcze zdjęcia środka :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ~Adam88 -->> E46 320Cd, moja śliczna niemka
PostNapisane: 4 listopada 2015, 20:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 557
Lokalizacja: Białystok
Wygląda bardzo przyjemnie :), ale przydałyby się zdjęcia wnętrza :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ~Adam88 -->> E46 320Cd, moja śliczna niemka
PostNapisane: 4 listopada 2015, 22:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1376
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
~Adam88, ile wyszlo po programie bo troche swiatlo rozjasnilo zdjecie i slabo widac;/ 180km i 365nm? Troche malo tego momentu...
Jak chcesz wsadzic 1752 to zrob sobie DP 2,5" i obowiazkowo IC zeby Ci sie dolot nie gotowal :) Obojetnie czy oddasz auto do TC czy do Nysy bedziesz mial dobrze ogarniete. Jesli masz ogarniety zaklad ktory regeneruje turbiny to kup jakas padake. Ja osobiscie uwazam ze lepiej miec uzywke ale ori niz po niewiadomej regeneracji. Koszt to sobie mozesz sprawdzic na allegro + robocizna. IC ok 550zl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ~Adam88 -->> E46 320Cd, moja śliczna niemka
PostNapisane: 4 listopada 2015, 23:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47DO1
tak 180KM i 365NM głównie dlatego żeby nie kopciła, na ori sofcie w skali od 1-10 kopciła 1,5-2, a po sofcie około 4 i nie chciałem więcej dymu
tuner powiedział mi że więcej NM będzie wiązało się z większym dymem więc odpuściłem sprawę bo po za sobą rozsiewać sadze i mieć czarny zderzak
z innej strony nie interesował mnie też wynik "górką" tzn że gdzieś tam przypuśćmy w okolicy 2,5tyś jest górka momentu a później spada właśnie do tych około 350NM
teraz mam praktycznie od 2100 do 3500 ten sam moment i jeździ się fajnie bez górek, bardziej cywilizowanie hehe, ciut lepiej na tym chyba wychodzą podzespoły niż nagle wzrastający moment, ale nie znam się niech się ktoś wypowie kto ogarnia wykresy. co do samej jazdy to w górnych zakresach obrotów mam wrażenie że im dalej tym lepiej przyśpiesza, a prędzej miałem wrażenie że wyrywa do 2,5tyś a później przyśpiesza wolniej właśnie przez tą górkę. tak mi się wydaje oczywiście.

mam bliżej i to znacznie bliżej do łodzi
Perun Turbo chyba nieźle regeneruje / przerabia turbinki
TC prowadzi mechanikę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ~Adam88 -->> E46 320Cd, moja śliczna niemka
PostNapisane: 5 listopada 2015, 00:11 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 146
Lokalizacja: Staszów/UK
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
~Adam88 napisał(a):
Sandorr, jak masz zamiar zmieniać radio to nie ma sensu bawić się w cyfrowe zmieniarki bo to nie będzie miało sensu, lepiej kupić sobie takie radio które już ma usb sd aux, ja tak zrobiłem tylko dlatego żeby wyglądało na ori. A generalnie rzecz biorąc tragiczna jakość dźwięku jest z tego radia (business CD Philipsa) ile ja się namęczyłem żeby jakąś głębię z tego wyciągnąć i jeszcze w sumie odstaje od zwykłego radia za powiedzmy 300-400zł, masakra. ale chcę żeby było tak jak jest, może w przyszłości wpadnie jakiś procesor dźwięku...

No wiem z czym rzecz Ori fajnie wygląda i wszystko pasuje do deski ale to juz jest sprzęt 15-letni mimo zmieniarki i tak trzeba co troche CD nagrywać :dobani: mam u siebie H/K więc nie ma takiej tragedii z dźwiękiem...więc jak cos to polecam zmienić jednostke na początek.Ja tam wezmę sobie jakiegoś pionka 1DIN bez CD ale z USB,AUX i bluetooth (bez CD jest krótsze, raz w poprzedniej E46 wymieniałem radio to masakra nic sie tam nie chciało mieścić musiałem jakies plastiki ciąć) no chyba że 2 DIN wleci
pozdro

_________________
Moja 330Ci viewtopic.php?f=6&t=150953


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ~Adam88 -->> E46 320Cd, moja śliczna niemka
PostNapisane: 5 listopada 2015, 15:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
ładne srebro :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ~Adam88 -->> E46 320Cd, moja śliczna niemka
PostNapisane: 14 listopada 2015, 23:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47DO1
Trochę milczałem ale nie próżnowałem :)

Od tygodnia moja mała stoi w garażu bo przygotowuję jej spód na zimę, praca idzie bardzo powoli bo za dużo czasu spędzam w pracy.

środki jakie zakupiłem to:
- Tectyl ML w profile zamknięte (2 puszki)
- Tectyl 190 Black w nadkola (1 puszka = 1 nadkole)
- Tectyl Bodysafe Wax (3 puszki)

Przygotowanie powierzchni polegało na tym że pozdejmowałem progi i jakiś plastyk zaraz przy nim, umyłem podwozie na myjni i nadkola również :) ciekawe co pomyślał właściciel jak zobaczył czuba z 2 podnośnikami, następnie wszystko odtłuścić i pomalować. zauważyłem taką sprawę że korki do profili to bmw robi słabe tam gdzie mają kontakt z brudem to ulegają biodegradacji...

parę fotek

Mycie i po myciu

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nadkole po malowaniu i poskładaniu

Obrazek


Teraz pytanie do Was za parę km czeka mnie wymiana oleju.
Obecnie jeżdżę na takim:
Obrazek

i zastanawiam się czy nie zmienić na taki:
Obrazek

generalnie chodzi o to że moul leję do mojego 2go samochodu (corsy :hyhy: ) i zawsze mi zostaje co za tym idzie nie musiałbym kupować dodatkowego litra LM :)

i takie dwie dodatkowe fotki

Obrazek

I środek ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ~Adam88 -->> E46 320Cd, moja śliczna niemka
PostNapisane: 15 listopada 2015, 13:55 
LM bym lał :ok:
Fajne coupe :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: ~Adam88 -->> E46 320Cd, moja śliczna niemka
PostNapisane: 15 listopada 2015, 14:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 726
Lokalizacja: Jasło
Moje BMW: 330cd
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155308
ładne e46 :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL