BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 23:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E60 530XD LCI: mody pod MOC (hybryda, czip)
PostNapisane: 19 czerwca 2016, 14:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Przemek.... załóż tego spieka i będzie po problemie ;)

Trzeba ci tam co nieco jeszcze przetuningować, ale ty za bardzo lubisz ładować o 2 tys obrotów... więc i sprzęgło odpływa ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E60 530XD LCI: mody pod MOC (hybryda, czip)
PostNapisane: 19 czerwca 2016, 14:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
świetne kreski :cwaniak:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E60 530XD LCI: mody pod MOC (hybryda, czip)
PostNapisane: 19 czerwca 2016, 19:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Dziekuje :D
co do sprzegla - niby sprawa prosta: nie cisnac (albo softwarowo dla wysokich biegow ograniczyc moment z dolu) ale kto lubi sie ograniczac...po co te tuningi cale?
To nie tak, ze musze od 2tys w pedzel walic... ale jak jedziesz autostrada, wyjezdza tir i zwalniasz do 100-110 to przeciez na 5tke nie bede redukowal tylko dajesz w pedzel by odrobic predkosc (lejce softwarowe zaloze dla 6tki - przeciez nie bede ie zastanawial "o jej... czy moge jeszcze centymetr gaz docisnac")
Spiek?- no jak padnie to bede musial wziac to pod uwage..

Na rurze od Lukasza znalazlem logo "LUK BMW"
Obrazek

Jeszcze taki detal??? z hamowni...
W sumie mam mieszanie odczucia bo hamownia najtansza nie byla
Obrazek

O co chodzi: kiedys jak tam bylem mieli taki mega wiatrak z "kominem" wysuwanym elektrycznie (robil wrazenie)... ale pech - popsul sie
Postawili wiec takie 2 przenosne male wiatraki - no to taki minusik bo umawiajac sie sekretarka powiedziala mi "prosze zaczekac bo nie wiem czy hamownia jest juz naprawiona"...oddzwonila i powiedziala "nie ma problemu, zapraszamy"
No czy te wiatraki tworza warunki panujace przy 150-200km/h? hmmm...mam nadzieje
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E60 530XD LCI: mody pod MOC (hybryda, czip)
PostNapisane: 20 czerwca 2016, 13:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 297
Moje BMW: R12S
Kod silnika: m57n
Garaż: niebmw s4, był: e39 turas z m57, był: e46 330d 303@705
no i masz wymarzone 400KM* :super:

na wykresie zacnie ciągnie po 4400 obr.

co to za ruła ??


* - po zaokrągleniu :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E60 530XD LCI: mody pod MOC (hybryda, czip)
PostNapisane: 20 czerwca 2016, 22:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Ładny wynik i to na tej turbawce :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E60 530XD LCI: mody pod MOC (hybryda, czip)
PostNapisane: 23 czerwca 2016, 23:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
ta rura to jakas pochodna niezrealizowanej pewnej koncepcji dolotu - byly plany na stozek i to miala byc czesc polaczenia stozek - turbo ale w koncu do tego nie doszlo (moze dojdzie) - taka pozostalosc na chwile obecna ale dziala
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E60 530XD LCI: mody pod MOC (hybryda, czip)
PostNapisane: 24 czerwca 2016, 06:26 
Fakt , te suszarki wyglądają mało profesjonalnie aby nie powiedzieć prymitywnie i jeszcze oparte na jakiś deskach.
Ja bym nie wjechał na takie rolki. :kwasny:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E60 530XD LCI: mody pod MOC (hybryda, czip)
PostNapisane: 28 czerwca 2016, 12:19 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 619
Lokalizacja: Przemyśl/Wrocław
Moje BMW: e61
Kod silnika: M57N2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168198
lukasbmw napisał(a):
Zostały już drobiazgi takie… „przelotowa” przepływka do założenia


hej, mam pytanie odnośnie przelotowej przepływki. Czy " sitko" można wyrzucić nie przerabiając nic w sofcie? W sumie jakąś powierzchnię ta sitaka ma, wiec teoretycznie powinno więcej powietrza wpadać do turbo.


Ostatnio edytowano 28 czerwca 2016, 12:24 przez rashkiet13, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E60 530XD LCI: mody pod MOC (hybryda, czip)
PostNapisane: 28 czerwca 2016, 12:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Trzeba soft dostosować

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E60 530XD LCI: mody pod MOC (hybryda, czip)
PostNapisane: 28 czerwca 2016, 20:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
jak wywalisz sitko to przeplywka moze z 2 dni pozyje ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E60 530XD LCI: mody pod MOC (hybryda, czip)
PostNapisane: 3 października 2016, 10:51 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Witam,
Ostatnio proza zycia (wyjazdy sluzbowe) wylaczyla mnie z autkowych forów.
z racji tego, ze jezdze czesto i gesto po miastach niemieckich gdzie jest zakaz wjazdu aut bez normy euro4 (zakaz wjazdu bez takiej naklejki na szybie)
Obrazek

a tak wygladaja znaki zakazu wjazdu na "rogatkach" wiekszych niemieckich miast
Obrazek

stalem sie "swiadomy ekologicznie"
W dieslach na tabliczce znamionowej jest (w kwadraciku) dopuszczalny poziom zadymienia i dla auto z euro4 i euro5 jest to 0.5
Diagnosta na przegladzie 3x daje do odcinki na wolnych obrotach a srednia z najwyzszych odczytow jest wynikiem koncowym
Wczesniej bez kata bez "sztuczek" poziom zadymienia byl w okolicach 1.5 (norma dla aut z euro3 to okolo 1.7 o ile pamietam). Zalozylem kata + takie siumbubumbu w sofcie porobilem i i zbilem go u siebie do 0,02 (ha,ha,ha)

Reasumujac: jezeli nie wprowadza pomiarow tlenkow itp a pozostana przy pomiarze poziomu zadymienia auta z euro4 i euro5 od-dpf-owane moga spokojnie przechodzic przeglady
Ile z tego "zawdzieczam" sztuczkom softwarowym a ile katalizatorowi...nie wiem
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
we Wro chyba na kazej stacji nawet dla picu ale wloza sonde do wydechu (diagnosci boja sie i duzo mowi sie o zaostrzeniu zasad /a raczej nie bada przymykac oko na to czy tamto)

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E60 530XD LCI: mody pod MOC (hybryda, czip)
PostNapisane: 3 października 2016, 11:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
na wszystko jest sposób ;)
zaraz okaże się koniecznością powrót do katów/dpf etc.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E60 530XD LCI: mody pod MOC (hybryda, czip)
PostNapisane: 3 października 2016, 12:37 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 619
Lokalizacja: Przemyśl/Wrocław
Moje BMW: e61
Kod silnika: M57N2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168198
Na razie nie jest jeszcze tak źle,robilem ostatnio przeglad we Wroclawiu i nikt mi do rury nic nie wsadzal. Z drugiej strony, denerwuje mnie smród za autem i albo wsadze oryginalnego dpfa z samym katalizatorem, albo jakiegoś sportowego w swoim czasie (pytanie tylko jak z żywotnością takiego). Co do naklejek ekologicznych to u nas chyba na podstawie xera dowodu rejestracyjnego mozna zamowic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E60 530XD LCI: mody pod MOC (hybryda, czip)
PostNapisane: 3 października 2016, 12:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 89
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 330D 350+
Kod silnika: M57N EU3
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158743
Powiedz mi te 370KM wydmuchano z turbo, gdzie zmieniliście tylko strone ssącą na 70mm a strona wydechowa była seryjna?
Czy wydechowa też została powiększona? Czy mechanicznie zmieniło się coś w turbo między setupami 370 a obecnym 400?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E60 530XD LCI: mody pod MOC (hybryda, czip)
PostNapisane: 3 października 2016, 13:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
mechanicznie bylo to samo, turbo ma inni wirnik wydechowy i inne kolo kompresji
Seryjny wirnik wydechowy kreci sie w otworze chyba z 46mm... do tego jakas czesc powierzchni zajmuje sam wirnik... to jest tez waskie gardlo. Wiekszosc hybryd ma zmieniony tylko wirnik ssacy bo to najtaniej... taki wirnik CNC w Chinach to z 50dolcow wiec turbiniarz wzgledem zwyklej regeneracji roztacza muszle ssaca, wklada wirnik np 66mm (11 albo 6+6 lopatkowy) i kasuje klienta na 1500pln :)

.... na 400 bylo przekoksowane i ladowanie 0.3 bara wiecej. Wzgledem hamowania na 385ps??? byly zmiany w dolocie bo rure plastikowa prowadzaca powietrze z filtra do t mozna sobie w d... wsadzic

Obecnie mam dolot jeszcze wiekszy niz podczas hamowania na 400, nazwalem go Gruba Berta - prawda, ze jest piekny?
Porozwalalem troche obudwe filtra i zamiast jajka mam wejscie do filtra na rurze 85mm + dodatkowe wejscie powietrza
Ponizej jakies zdjecia jak to skladalem
Obrazek
(ma kto wiekszy "stozek" ? nie sadze :) )


Obrazek

"Luzno chodzacy" dolot to latwiejsze pompowanie turbiny co oznacza, ze geometria w T nie musi byc tak mocno zamknieta a wiec cisnienie w kolektorze wydechowym spada....

jeszcze:
Obrazek
na tym zdjeciu widac silikonowe kolanko na tle kolanka alu, ktore mi zrobil Lukbmw tak by bylo max szerokie ale miescilo sie bez rozwalania obudowy filtra powietrza.. tak mnie meczylo, ze ciagle moze jest za male wiec poszedlem jeszcze szerzej + dalem dodatowy wlot powietrza do filtra


Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E60 530XD LCI: mody pod MOC (hybryda, czip)
PostNapisane: 3 października 2016, 13:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
ale to ma średnicę :szok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E60 530XD LCI: mody pod MOC (hybryda, czip)
PostNapisane: 3 października 2016, 16:16 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 527
Lokalizacja: Gryfino
Moje BMW: e60 530d
Kod silnika: m57d30n
a możesz pokazać co zrobiłeś z przepływomierzem po wstawieniu tego dolotu ? Jak ty go tam zamontowałeś bo nie mogę sobie tego wyobrazić nawet hehe :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E60 530XD LCI: mody pod MOC (hybryda, czip)
PostNapisane: 3 października 2016, 16:29 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
ja nie mam przeplywomierza, lezy w garazu. Komputer "kalkuluje" przeplyw powietrza na bazie MAP sensora (powiedzmy "symuluje maf") - nie jest mi potrzebny bo w zakresach pracy mojego auta nie jest w stanie zmierzyc przeplywu bo jest poza jego skala (wiec poszedl out)
Ustalalem dawke maksymalna troche "na oko" (batory jest - batorego nie ma) oraz na odczyt seryjnej sondy lambda (ale jej srednio ufam)

tutaj widac czesc aluminiowa 3 calowa (troche z odma bylo zmoty)
Obrazek
a tak po zlozeniu (nalezoniu jak czapka kolanka 85mm
Obrazek
jeszcze: nalozony pierscien 3" na seryjny dolot
Obrazek

Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
przepraszam ale nadal nie umylem auta wiec serwuje same takie nieciekawe zdjecia :D

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E60 530XD LCI: mody pod MOC (hybryda, czip)
PostNapisane: 4 października 2016, 21:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Masz pomysły :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Przemek4net -->> E60 530XD LCI: mody pod MOC (hybryda, czip)
PostNapisane: 5 października 2016, 08:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 98
Moje BMW: 320d
Garaż: E90 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165182
Lubie czytać Twoje posty, świetny temat i niezły wynik gratulacje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL