BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 21:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 557 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 28  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 16 kwietnia 2016, 12:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
kszyhu, czytasz ze zrozumieniem to co piszę :) To są moje SUBIEKTYWNE odczucia i tyle (a przy okazji kilkoro moich znajomych ma podobne spostrzeżenia).

Zdzira 850I, nie wiem coś Ty się tak uparł i w kółko nawijasz o tej kasie...? Odpowiem Ci po części ,że sam downgrade'owy swap kosztował na okrągło 10k a oprócz tego cały nowy układ hamulcowy 750i, zawieszenie, dokładanie oem pdc, rolety, fotochromu, lpg prins, koła a przede mną jeszcze lakiernik...uważam ,że wkład był relatywnie bardzo duży choć to wszystko zależy od punktu odniesienia bo ktoś kto za sam zestaw kompresora do e92 m3 zapłacił więcej niż nasze obydwa e38 "po grubych serwisach" powie ,że to grosze. Ktoś inny znowu kupi sobie w salonie f10 m5 i powie ,że taki zestaw kompresora to niedroga rzecz a jeszcze inny wymieni klocki , filtry i oleje w swoim 316i i powie ,że zainwestował majątek w swoje bmw.
To naprawdę subiektywne i relatywne.

Frank napisał(a):
Nie bede się tu włączał bezposrednio do powyższych postów, ale napiszę w ten sposób-

miałem 4 lata E32 730i manual ( R6 M30 ). Co prawda 188 PS a nie 231, ale tez E32 była ciut lżejsza od E38 ( 1700 na wadze).

Mega fajnie mi się tym jezdziło. Mruczenie R6, frajda związana z manualem. Miało się wrazenie podrozowania mniejszym autem, jesli chodzi o żwawość, a komfort był super, mimo, ze była to wersja z usztywnionym fabrycznie zawieszeniem + szpera. Do tego na trasie, przy spokojnej jezdzie robiła do 1000 km na jednym baku ( 90 l).

Dlatego rozumiem koncepcje Davida.

Czy jest to lepszy setup od V8 ? Jesli chodzi o brzmienie i moc, oczywiscie,ze nie. Ale ma tez swoje niezaprzeczalne zalety, które przekonały Davida do tej opcji.

Swoją drogą szkoda,ze nie było fabrycznej 730i M54 231 PS zamiast 728i.


Twój opis najtrafniej oddaje moje wrażenia z jazdy tym e38 :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 17 kwietnia 2016, 10:01 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Moje biedne e38 wychodzi tak

1. Zakup 23500
2. Pierwszy serwis 11000zl
3. Drugi serwis 4200
4. Opony 1600
5. Gaz 3900
6. Ostatni serwis 1200


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 17 kwietnia 2016, 10:18 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2287
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Jest: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144663&start=0

Było: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82221
Zdzira 850I napisał(a):
Moje biedne e38 wychodzi tak

1. Zakup 23500
2. Pierwszy serwis 11000zl
3. Drugi serwis 4200
4. Opony 1600
5. Gaz 3900
6. Ostatni serwis 1200

I z tego co czytam, właśnie dlatego też ///david, zdecydował się na R6- bo to zawsze tańszy serwis dla dupowozu :!: To jest właśnie główna i bezapelacyjna zaleta tego swapa.

_________________
KLIK-->> ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA- MOJE 330Ci CABRIO

"Typer EURO 2012 -II miejsce"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 17 kwietnia 2016, 10:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
rorafalki
Dla automatu podaje się wagę z konwerterem, więc musisz doliczyć do manuala dwumas, sprzęgło i układ wysprzęglania.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 17 kwietnia 2016, 11:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Zdzira 850I, to jeśli nie liczyć ceny zakupu to wydałeś tylko nieco mniej niż ja.

rafix, no właśnie dlatego. Eksploatacja r6 w manualu wychodzi po prostu taniej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 17 kwietnia 2016, 11:20 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
No tylko ile ty wydales na zakup??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 17 kwietnia 2016, 11:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Duuużo mniej niż Ty - wygrałeś ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 17 kwietnia 2016, 11:50 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Nie chodzi o wygraną to nie dział kille:-)

De facto akurat po liftingu e38 powinno mieć b30 zamiast b28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 17 kwietnia 2016, 13:58 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1007
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
Zdzira przykro się czyta to co piszesz...tak jakbyś nie rozumiał czym Dawid się kierował podczas swapa a tłumaczy to od kilku stron. A samo wyliczanie kto, co i za ile to już w ogóle cebulactwo do potęgi.

_________________
/// brak zgody administracji na reklame ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 17 kwietnia 2016, 21:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
Sucre napisał(a):
Zdzira przykro się czyta to co piszesz...tak jakbyś nie rozumiał czym Dawid się kierował podczas swapa a tłumaczy to od kilku stron. A samo wyliczanie kto, co i za ile to już w ogóle cebulactwo do potęgi.



Wszystko w temacie

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 17 kwietnia 2016, 21:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Zdzira 850I, szanuje Cię za podejście do e32, ale tym zagladaniem komuś do kieszeni przegiales pale :dobani: cebula maksymalna.

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 18 kwietnia 2016, 21:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
Mam takie samo zdanie :wstyd: .

Odnośnie auta tytułowego, sam nigdy bym się na taki krok nie zdecydował ale podziwiam za chęci i wytrwałość, sam jestem bardzo ciekawy komfortu jazdy na takim zawiasie, kołach i z manualem. Będziesz nagrywał jakieś sprinty :D?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 19 kwietnia 2016, 08:54 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
ja pitole przeżywacie jak mrówki okres

ja nikomu nie zaglądam

byłem mega ciekaw porównania jak finansowo wychodzi projekt z wyglądem kontra projekt dupowóz, z nową mechaniką bez wyglądu już wiem, że tak samo

różnica taka, że po moim e38 tej kasy nie widać bo jest w środku i tyle w temacie

a zachowujecie się jakby rozmowa o pieniądzach to było jakieś tabu w pizdu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 19 kwietnia 2016, 09:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Nie, no lepiej jak są domysły i popitolić można, a tak sprawa jasna i mitów/bajek nie idzie tworzyć.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 19 kwietnia 2016, 10:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
O rety... ogólnie co by nie mówić to jest downgrade w dodatku na średnio udany silnik, ale... trzeba pamiętać, że auto było kupione okazyjnie z padniętym silnikiem. W innym przypadku na pewno o wiele lepszą i tańszą opcją by było poszukać seryjne, zadbane ori 728i. Jak dla mnie najfajniejsze silniki w E39 E38 to 2.8 i 4.0/4.4 bez vanosów. Bo najbardziej udane i najekonomiczniejsze w swojej kategorii.

Co do robienia wyścigówki lub pogarszania komfortu w 7er to od zawsze powtarzałem, że to nie tędy droga... ale co kto lubi.

Co do wagi to pisząc o dobrze wyposażonym E39 miałeś chyba na myśli dobrze dopasione M5... bo tyle to waży, pozotałe E39 będą lżejsze, ew. kombi V8 automat lub 3.0d kombi automat może pod 1800 też podejść, ale to już mniej jak Twoje E38.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 19 kwietnia 2016, 18:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1314
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: M3
Tylko na to czekałem, aż się okaże że b28 jednak rządzi :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 20 kwietnia 2016, 08:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Juma napisał(a):
Tylko na to czekałem, aż się okaże że b28 jednak rządzi :rotfl:

ale tylko przedlift bo b28TU jest srednio udany :D

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 20 kwietnia 2016, 12:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Santino napisał(a):
Juma napisał(a):
Tylko na to czekałem, aż się okaże że b28 jednak rządzi :rotfl:

ale tylko przedlift bo b28TU jest srednio udany :D


w b28tu masz już dise, podwojny vanos, który częściej sprawia problemy, 4 sondy, gorszy kolektor wydechowy ze zintegrowanymi katami... i pewnie pare innych badziewii w żaden sposób nie rekompensujących ciut lepszej charakterystyki poniżej 4000 rpm. modyfikowalny tez chyba nieco mniej jest niż zwykle b28. no ale chociaż serie trzyma i nie chla tyle oliwy z tego co wiem jak m54b30. :)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 20 kwietnia 2016, 14:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
jiGsaw napisał(a):
w b28tu masz już dise, podwojny vanos

To akurat zalety bo jedzie z każdych obrotów a i problematyczne też jakoś nie jest :) Moce w tym i w tym wychodzą jednakowe ale w starym m52 po modach dół w najlepszym przypadku się nie pogarsza i zyskujemy tylko górę a w m52tu poprawia się cały zakres i finalnie w dolnych i średnich partiach obrotów jest przepaść. Nie mówię, że m52tu jest lepsze od m52 ale wg mnie na pewno nie gorsze :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 20 kwietnia 2016, 14:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
oczywiście nie musisz się ze mną zgadzać, ale co ma disa do charakterystyki?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 557 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 28  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL