BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 03:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 557 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 28  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 20 kwietnia 2016, 15:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Zależy co nazywasz charakterystyką silnika. Ogólnie dodaje mocy poniżej 4000rpm, miejscami nawet okolice 20NM, testowane na moim b25 :) Wystarczy porównać wykresy b28 i b28tu z mocami pod 230KM, różnica na dole jest naprawdę spora. M54B30 w tej kwestii wygląda jeszcze lepiej :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 20 kwietnia 2016, 15:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
w jaki sposób to działa? o ile wiem to tylko vanos odpowiada za charakterystykę na niższych obrotach, ale chętnie się dowiem czegoś nowego.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 20 kwietnia 2016, 17:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
http://deutshpower.blogspot.com/2010/10 ... ifold.html

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 20 kwietnia 2016, 18:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
dzięki Tomek :piwo: pytanie tylko, czy rzeczywiście chcieli koniecznie tym poprawić trochę ten dół, czy też może normy emisyjne... które jak wiadomo ostatecznie zabiły wolnossące R6 w bmw

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 20 kwietnia 2016, 18:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
Na podstawie linka od Tomka.


Zawór powyżej 3750RPM powinen być otwarty, następnie poniżej tych obrotów powinen się zamykać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 20 kwietnia 2016, 18:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Tak to jest opisane.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 20 kwietnia 2016, 18:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
jiGsaw napisał(a):
Tak to jest opisane.

Aż rzucę okiem jak to u mnie wygląda.



W sumie zastanawiałem się kiedyś dlaczego akurat w danym zakresie obrotów reaguje i czy reaguje właściwie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 20 kwietnia 2016, 20:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Ja testowałem swoje M54 z otwartą Disą na stałe, zamkniętą na stałe, i potem po wymianie, ze sprawną reagującą jak trzeba. odczucia podczas jazdy były zauważalne, zdecydowanie najlepiej jeździło się ze sprawną ;) w pozycji nazwijmy to neutralnej, tak jakby wyjąć wtyczkę, dół był wyraźnie słabszy, silnik sprawiał wrażenie zamulonego. Przy zablokowaniu jest w pozycji zamkniętej, dół był fajny, ale góra już nie ta.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 20 kwietnia 2016, 21:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
tylko pamiętaj, ze jak ona tam jest to caly układ był zaprojektowany pod jej obecność. a więc daje to wtedy większe spadki niż relatywnie jej brak w silniku, który nie był pod to projektowany. rozumiesz chyba co mam na myśli. zasada taka sama jak w silniku turbo z którego wyjmiemy turbo i porównamy do podobnego wolnossącego, zawsze wolnossący lepiej wtedy wypadnie, bo po prostu tak był zaprojektowany od podstaw, a turbo to turbo.

co nie znaczy, ze sama w sobie disa kompletnie nic nie daje.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 20 kwietnia 2016, 21:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
rozumiem co masz na myśli i pewnie masz trochę racji, ale, sytuacja mogła by się zmienić, gdybyśmy disę zaślepili "prostując" ten fragment dolotu, przybliżając go w ten sposób do budowy kolektora bez disy :) a z turbo to trochę nie trafione, bo mam w rodzinie dwa auta z takimi samymi silnikami, 1.9 diesle, jeden ma turbinę, drugi nie, jak w tym z turbiną padło sterowanie nią, to jechał niemal identycznie jak ten co jej nie ma;) a jeśli są różnice, to niewielkie i raczej wynikające ze stanu poszczególnych jednostek napędowych ;)

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 21 kwietnia 2016, 13:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
1.9 to trochę przypadek odbiegający od reguły, zwłaszcza diesel. w benzynach masz często poodprężane fabrycznie te silniki bez turbo itd. spróbuj w takim wyjąć turbo i porównać do n/a :P

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 27 kwietnia 2016, 09:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Wy tu gadu , gadu o silnikach a tu w "międzyczasie" odjechały do Ostrołęki stylingi 101 - teraz jeżdżą na poliftowym 740iL :D

A ja postanowiłem jednak iść trochę bardziej w klasykę - dlatego wpadły 18" :

4 nowe roadstone/nexen nfera su4 w rozmiarze 245/45/18 (powinny być 235/50/18 ale taki balon to ja mam w x3 więc stwierdziłem ,że minimalnie niższe założę do e38 dzięki czemu nie będzie wrażenia aż takiego pontonu :] )

Obrazek

Najpierw złożyłem je w oryginale , ale stwierdziłem że są jakieś takie smutne - więc zawiodłem do kolegi który pomęczył się ze ściąganiem klaru i z pastami...

Obrazek

I wyszło tak :

Obrazek

Obrazek

Niestety wszystkie 4 sztuki to 8" ale takie akurat miałem , więc stwierdziłem że już nie będę kupował kolejnych - założę tylko dystanse : na przód 12mm z kołnierzem a na tył 20mm przykręcane do piasty.

Na felgi wleci ceramika - tak jak na wcześniejsze styling 101.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 27 kwietnia 2016, 10:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
styling 37 wg mnie najlepiej wyglądają w oryginalnym "lakierowaniu" - ale to rzecz gustu
co do opon - wg mnie za niskie, balon w E38 to znak rozpoznawczy
ale dobrze, że opony to klasa "premium" :cwaniak:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 27 kwietnia 2016, 10:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2702
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
Bardzo lubię to koło, ode mnie duży plus :ok:

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 27 kwietnia 2016, 10:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
rorafalki, Ty prześmiewco :]

Roadstone/Nexen to przecież budżetówki - może ciut lepsze niż chinole ale to jednak taniocha (245/45/18 za około 380-400)

A co do profilu to nie jest aż taka niska ta guma - jednak o tyle niższa od 235/50/18 ,że nie sprawia wrażenia koła ratunkowego tylko koła od samochodu osobowego. Ja nie lubię "balonów" - nawet w x3 mnie drażnią. Co do polerki to wiadomo, kwestia gustu ale felgi nie były ładne, miały zadziory ,bezbarwny się trochę łuszczył i to była najsensowniejsza opcja na odświeżenie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 27 kwietnia 2016, 10:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
gdyby tylko rant był spolerowany to OK, ale to jakoś średnio wyglądają ;)

Co do opon, jestem na etapie poszukiwań kompletu do swojej 7er, mógłbyś napisać coś więcej, czemu u Ciebie jest na naklejce Roadstone, a jak szukam to tylko nexeny mi wyskakują, więc że te firmy są jakioś powiązane ze sobą, ale czy to ma znaczenie czy może Twoję to leżaki ?
Czy może na przykład Roadstone jest produkowany w innej firmie, innym kraju niż nexen, i roadstone jest lepszy :niepewny:

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 27 kwietnia 2016, 10:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
No z oponami to się mogłeś wysilić bardziej ;)
Do takiej lochy słabej jakości guma może powodować pływanie.
W E63 jak założyłem nowe kumho to potem musiałem je spalić na parkingu bo nie dało się jeździć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 27 kwietnia 2016, 11:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
--==Mały==-- napisał(a):
Do takiej lochy słabej jakości guma może powodować pływanie.
jakie pływanie, jak to e38 prowadzi się jak e46 :hyhy:

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 27 kwietnia 2016, 12:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
DanyU napisał(a):
gdyby tylko rant był spolerowany to OK, ale to jakoś średnio wyglądają ;)

Co do opon, jestem na etapie poszukiwań kompletu do swojej 7er, mógłbyś napisać coś więcej, czemu u Ciebie jest na naklejce Roadstone, a jak szukam to tylko nexeny mi wyskakują, więc że te firmy są jakioś powiązane ze sobą, ale czy to ma znaczenie czy może Twoję to leżaki ?
Czy może na przykład Roadstone jest produkowany w innej firmie, innym kraju niż nexen, i roadstone jest lepszy :niepewny:


Roadstone i Nexen to DOKŁADNIE to samo. Jak np kormoran i riken. Moja mama ma w e46 na przodzie roadstone n6000 a na tyle nexen n6000 i są identyczne. Opony to nie do końca leżaki bo 47 tydzień 2014 ale fakt, przez to były tańsze niż z bieżącego roku.


--==Mały==-- napisał(a):
No z oponami to się mogłeś wysilić bardziej ;)
Do takiej lochy słabej jakości guma może powodować pływanie.
W E63 jak założyłem nowe kumho to potem musiałem je spalić na parkingu bo nie dało się jeździć.


Miałem już te nfera su4 w kompakcie i nawet przy prędkościach znacznie powyżej 200 było ok...a poza tym kupiłem je naprawdę okazyjnie ;)
Na przyszły sezon planuję z dwóch kompletów s37 złożyć przód 9 i tył 9,5 - wtedy może założę mieszany zestaw lepszej marki (jak te nfera okażą się kiepskie).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 29 kwietnia 2016, 20:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Jako ,że bardzo późno skończyłem zmieniać koła to tylko takie piękne foto wyszło :

Obrazek


Jednak 245/45/18 to też balon :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 557 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 28  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL