BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 kwietnia 2024, 21:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 557 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 28  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 12 kwietnia 2016, 21:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
SzatanCbr napisał(a):
Słabo u Ciebie z ta fizyką. Twoje waży tyle samo ale ma na przedniej osi v8 z automatem, w drugim masz lżejsze r6 z manualem, pomyśl co będzie sie lepiej prowadzić. Kluczowy w tym porównaniu jest pewnie rozkład mas, dobre amortyzatory też pomogły. Boli tu niektórych te 3 litry co najmniej jakby sobie wstawił chłopak 1.5 dci do tej siódemki.


Mówisz rozkład mas, a który silnik zapewnia lepszy - długi o niskim pochyleniu R6 wystający daleko poza przednią oś czy dużo krótszy V8, mający dodatkowo niższy środek ciężkości dzięki rozwidleniu 90stopni?
Tu jest dorabiana dodatkowa ideologia do tego SWAPA, jak miało to miejsce przy M57 ;)

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 13 kwietnia 2016, 09:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
na szybko (wg reaolem)
M54B30 - 130,5kg http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id ... 1007506890
manual - 35kg http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id ... 3007503993
M62B44 - 140,5kg http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id ... 1001439766
automat - 98kg http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id ... 4001423303
seryjnie silnik + skrzynia = 238,5kg
obecnie silnik + skrzynia = 165,5kg
różnica 73kg (mniej więcej tyle co LPG z paliwem)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 13 kwietnia 2016, 20:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 185
Moje BMW: e39 540
Kod silnika: M62B44TU
Jestem bardzo ciekaw czym kierowałeś się przy wyborze silnika na swap. :wstyd:
Zrozumiałbym to gdyby pierwotnie było tam 2.8, lecz robić downgrade z Vki na m54b30?? :wstyd:

_________________
e39 540iA M62B44TU 286km/440nm V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 14 kwietnia 2016, 11:07 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7012
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
wczoraj jechałem e60 z M54B30 pod maską i autometem o niebo lepszym jak te w e38/39 no i

Faktycznie ciąg z dołu ma silnik ładny

Osiągi lepsze jak w moim e38 735i ale masa tego zestawu to 1600-1700kg??? czyli z 150kg-200kg mniej jak mój czy jak Davida.

Ogółem wrażenia pozytywne z silnika i przede wszystkim ze skrzyni która ma o wiele lepsze przełożenia jak ta z e38


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 14 kwietnia 2016, 13:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
rorafalki napisał(a):
na szybko (wg reaolem)
M54B30 - 130,5kg http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id ... 1007506890
manual - 35kg http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id ... 3007503993
M62B44 - 140,5kg http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id ... 1001439766
automat - 98kg http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id ... 4001423303
seryjnie silnik + skrzynia = 238,5kg
obecnie silnik + skrzynia = 165,5kg
różnica 73kg (mniej więcej tyle co LPG z paliwem)


podałeś wagę gołych słupków bez jakiegokolwiek osprzętu. Ciekawe ile waży cały osprzęt w m62tu a ile w m54b30 ?

ciapek94 napisał(a):
Jestem bardzo ciekaw czym kierowałeś się przy wyborze silnika na swap. :wstyd:
Zrozumiałbym to gdyby pierwotnie było tam 2.8, lecz robić downgrade z Vki na m54b30?? :wstyd:


dość dobrze jest to w temacie opisane ale wytłumaczę specjalnie dla Ciebie raz jeszcze czym się kierowałem : biedą w portfelu. Przecież po całym temacie widać ,że to wszystko z oszczędności - nie stać mnie na jeżdżenie v8 dlatego sobie ulepiłem takie jezdzidełko...v8 jest dla szefów ja jestem tylko robotnikiem.

Zdzira 850I napisał(a):
wczoraj jechałem e60 z M54B30 pod maską i autometem o niebo lepszym jak te w e38/39 no i

Faktycznie ciąg z dołu ma silnik ładny

Osiągi lepsze jak w moim e38 735i ale masa tego zestawu to 1600-1700kg??? czyli z 150kg-200kg mniej jak mój czy jak Davida.

Ogółem wrażenia pozytywne z silnika i przede wszystkim ze skrzyni która ma o wiele lepsze przełożenia jak ta z e38


słowo klucz to AUTOMAT (pomimo ,że jest nowocześniejszy niż w strych seriach to ciągle jest wolny) ponadto e60 z automatem waży na pewno więcej niż 1600-1700, myślę ,że bliżej mu do 1700-1800.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 14 kwietnia 2016, 15:13 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7012
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
ok niech e60 waży 1700kg to nadal te 140kg mniej jak moje v8 a to gdyby przeliczyć na moc to różnica 20km w skrócie

co do automatu w e60 to bez urazy ale sam jesteś zamulony....... zapindala ładnie szybko i sprawnie i ma dobrze dobrane przełożenia szczerze wątpię, żebyś zmienił bieg szybciej w swoim manualu podczas wyścigu jak ten automat

prawda jest taka, że zrobiłeś dziwny swap z dupy który nie ma żadnego uzasadnienia ekonomicznego ( bo skoro jest lpg to koszta nie grają takiej różnicy w spalaniu ) i prubujesz wmówić wszystkim, że dzięki temu auto jeździ jak 750, prowadzi jak e46 itp itd.

Sorry nic do twoich projektów nie mam biednymi też ich nie nazwę choć suma sumarum ja na moje nudne e38 bez felg i tak dałem więcej jak Ty za twój profi projekt tylko nie dorabiaj ideologii do nieistniejących rzeczy a wszystko będzie ok :)

masz fajny dupowóz i tyle tylko tym betonem w zawiasie pozbaiwłeś go dużej dozy tego do czego powstał komfortu a manual tylko to pogrzebał i tyle.

Uważam, że z twoim podejściem do wozu powinieneś mieć coś pokorju e46 m3 i tyle


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 14 kwietnia 2016, 16:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Zdzira 850I
Cytuj:
masz fajny dupowóz i tyle tylko tym betonem w zawiasie pozbaiwłeś go dużej dozy tego do czego powstał komfortu a manual tylko to pogrzebał i tyle.

Zdzira 850I a sam włożyłeś manuala do swojej 740-tki.

Ja osobiście nie wyobrażam sobie jazdy ze starym zamulonym automatem. Manual może dawać takie odczycie tej zwinności tym którym nie jeździli e38 z manualem i utwardzonym zawiasem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 14 kwietnia 2016, 16:48 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
przeciez 7er i tak nie jest wyscigowka czy to 730i czy 740i czy 750i w e38 wiec ja rozumiem Dawida. Mial padniety silnik wiec wlozyl b30 pali napewno mniej niz v8 a do dupowozu i tak wystarczy.A jak mial pewny silnik to lepiej taki niz szukac b44 z przebiegiem 500 + kreconym na 100 :) Zreszta to jego auto wiec nie wiem o co te spiny :)
I tak zadnym klasykiem to auto nie jest wiec jak mu pasuje taki piec to jego sprawa.
Zreszta silnik zawze mozna wymienic i bedzie jak w orginale .
E60 wcale nie ma szybkiej skrzyni. Szybka to jest 8 biegowa skrzynia w serii F a nie w e60 ;) ta jest co najwyzej przecietna.

Jeszcze jedno. M54B30 wcale takie wolne nie jest :) Zdzira do dzis ma koszmary nocne po wyscigach z moja byla 330ci hahah :) zart hehe

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 14 kwietnia 2016, 17:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Mnie za to ciekawi inna rzecz jeśli chodzi o swapy.
Czemu compact po swapie zmienił się na 330td ale e38 pozostało 740i :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 14 kwietnia 2016, 17:38 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 2464
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M50B30
Garaż: e36 325i alpinweiss http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=34223
Zdzira 850I napisał(a):
co do automatu w e60 to bez urazy ale sam jesteś zamulony....... zapindala ładnie szybko i sprawnie i ma dobrze dobrane przełożenia szczerze wątpię, żebyś zmienił bieg szybciej w swoim manualu podczas wyścigu jak ten automat


zgadzam się , takie auto ma mój brat i biegi zmienia szybko i można powiedzieć dość agresywnie i nawet się zastanawiałem jak by zachowywała się 740i z taką skrzynią bo ta 5biegowa ma dosyć długie przełożenia :oczami:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 14 kwietnia 2016, 17:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Zdzira 850I napisał(a):
masz fajny dupowóz i tyle tylko tym betonem w zawiasie pozbaiwłeś go dużej dozy tego do czego powstał komfortu a manual tylko to pogrzebał i tyle.


Powiedział ten co z klasyka chciał robić wyścigówkę :rotfl:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 14 kwietnia 2016, 21:30 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7012
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
I nadal robię Tomek.

Ale ten mój klasyk mimo że mało jeździ nie ma betonu zamiast zawiasu i mimo manuala nie twierdzę że czuje się w nim jak w e30 :-)

Forest teraz 335d śni mi się po nocach:-)


E60 ma szybką skrzynię wątpię czy manualna szybciej zmieni bieg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 15 kwietnia 2016, 22:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 185
Moje BMW: e39 540
Kod silnika: M62B44TU
///david, Robisz downgrade z V8 na m54, i ty chciałeś oceniać ile jest warta moja była 540i ??. :wstyd: :wstyd: :wstyd:

Znaffca :)

_________________
e39 540iA M62B44TU 286km/440nm V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 15 kwietnia 2016, 22:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Zdzira 850I napisał(a):

Sorry nic do twoich projektów nie mam biednymi też ich nie nazwę choć suma sumarum ja na moje nudne e38 bez felg i tak dałem więcej jak Ty za twój profi projekt tylko nie dorabiaj ideologii do nieistniejących rzeczy a wszystko będzie ok :)



no teraz to już się zagalopowałeś. Skąd masz takie informacje? Nie chcę się tutaj licytować bo to nie ma większego sensu ale mam wrażenie ,że nie do końca zdajesz sobie sprawę z tego co piszesz.

ciapek94 napisał(a):
///david, Robisz downgrade z V8 na m54, i ty chciałeś oceniać ile jest warta moja była 540i ??. :wstyd: :wstyd: :wstyd:

Znaffca :)


mógłbyś ciapku94 rozwinąć bardziej swoją myśl ? bo w morzu emotikonów jakoś umknęła mi pointa Twojej wypowiedzi ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 16 kwietnia 2016, 07:36 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7012
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Już ja sobie zdaję sprawę z tego co pisze.

W sensie masz fajny projekt doinwestowany ok ale jakby to było 740i prawdziwe to by było lepiej.

A co do sum możemy powalczyc jak chcesz.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 16 kwietnia 2016, 07:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 168
Lokalizacja: Chorzów
Moje BMW: E39 540iM
czytam sobie i mi sie geba cieszy :)
dla mnie fajne polaczenie E38 i dobrego silnika ktory w niej nie wychodzil,Lpg tez madra sprawa
Pozdr ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 16 kwietnia 2016, 08:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Zdzira 850I, nie masz bladego pojęcia co i ile mnie kosztowało więc tak nie kozacz...a poza tym nie mam zamiaru się "licytować" bo to jest dziecinada ale powiem Ci jeszcze raz , że tym Twoim tekstem utwierdziłeś mnie tylko , że kompletnie nie wiesz co i ok kosztuje skoro twierdzisz ,że Twoje 735i kosztowało w jakimś aspekcie więcej niż mój "profi projekt" jak to określiłeś :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 16 kwietnia 2016, 10:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Ta cała gadanina, dziecinada. Ja wychodzę z założenia, że wydana kasa, jej ogrom... nie jest w żaden sposób wyznacznikiem lepszości czy wyższości. Każdy orze jak może, ważny żeby być z siebie zadowolonym. Ty David ,nie poszedłeś wg utartego schematu, więc znaleźli się przeciwnicy. Nie każde e38 musi być pontonem z m60 pod maską. Prawda jest taka, że może w przypływie zadowolenia z poczynionych zmian trochę podkoloryzowałeś, ale to nic strasznego :ok: Ty odnosisz takie wrażenie bo jest ono dla ciebie zaletą a nie wadą. Każdy ma swoje priorytety.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 16 kwietnia 2016, 11:27 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7012
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
No pojęcia nie mam co kosztuje i ile do e38. Zwłaszcza że po zakupie pół samochodu profilaktycznie wymieniłem dla bezawaryjności.

Z ciekawości daj na pw zestawienie skoro tu się boisz koszt auta + swap+ serwis pozakupowy zobaczymy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david -->> E38 740i m54b30
PostNapisane: 16 kwietnia 2016, 11:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Nie bede się tu włączał bezposrednio do powyższych postów, ale napiszę w ten sposób-

miałem 4 lata E32 730i manual ( R6 M30 ). Co prawda 188 PS a nie 231, ale tez E32 była ciut lżejsza od E38 ( 1700 na wadze).

Mega fajnie mi się tym jezdziło. Mruczenie R6, frajda związana z manualem. Miało się wrazenie podrozowania mniejszym autem, jesli chodzi o żwawość, a komfort był super, mimo, ze była to wersja z usztywnionym fabrycznie zawieszeniem + szpera. Do tego na trasie, przy spokojnej jezdzie robiła do 1000 km na jednym baku ( 90 l).

Dlatego rozumiem koncepcje Davida.

Czy jest to lepszy setup od V8 ? Jesli chodzi o brzmienie i moc, oczywiscie,ze nie. Ale ma tez swoje niezaprzeczalne zalety, które przekonały Davida do tej opcji.

Swoją drogą szkoda,ze nie było fabrycznej 730i M54 231 PS zamiast 728i.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 557 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 28  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 95 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL