BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: woytek13 -->> E60 535d+ str3: duży update, małe zmiany
PostNapisane: 24 września 2018, 17:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Witam po dłuższej przerwie :)

Już jakiś czas mnie tu nie było z prawdziwym autem, ponieważ coś mi podpowiedziało żeby popróbować trochę innych aut. Los chciał, że nie zawsze trafiałem dobrze więc i niesmak pozostawał ale główny problem był taki, że dopieszczanie innych aut jakoś nie sprawiało frajdy. Wydawanie pieniędzy na detale w Citroenie bolało, a przy BMW zawsze sprawiało ogromną przyjemność. Od ostatniego bmw, czyli e87 120d (które u mnie miało niecałe 200KM, a z rozmów z właścicielem wiem że przed sprzedażą dobił nim do mocy 250KM) miałem później Suzuki, Citroena, Forda, Opla i Skodę. Trochę tego było :D No ale koniec końców mam to co chciałem już kilka lat temu - moja pierwsza piątka :hyhy:

Od razu zacznę, że nie celowałem w dokładnie ten model. W zasadzie wolał bym e90/e92 ze względu na gabaryty ale trójek jest mało i w większości są to takie gołe i nudne egzemplarze. Miałem na oku e60 530d LCI ale spóźniłem się i nagle zobaczyłem na marketplace 535d. Zdjęcia bez szału, ale szybka rozmowa i sprawdzenie VIN zachęciły mnie do tego egzemplarza. Na początek trochę danych:

Kod:
Prod. Date   2005-09-07
Type   535D (EUR)
Series   E60 (5 Series)
Body Type   LIM
Steering   LHD
Engine   M57X
Displacement   3.00
Power   200kw / 272hp
Drive   HECK
Transmission   Automatic
Colour   CARBONSCHWARZ METALLIC (416)
Upholstery   LEDER NASCA SCHWARZ (U6SW)

S205A   Automatic Transmission
S217A   Active Steering
S2NPA   BMW Alloy Wheel M Double Spoke 135
S319A   Integrated Universal Remote Control
S320A   Deleted Model Lettering
P337A   M Sports Package
S339A   ShadowLine
S356A   Climate Comfort Laminated Glass
S403A   Glass Roof Electrical
S415A   Sunblind Rear
S423A   Floor Mats Velours
S428A   Warning Triangle And First Aid Kit
S430A   Interioroutside Mirror With Auto Dip
S431A   Interior Mirror With Automaticdip
S435A   Fine Wood Trim
S442A   Cup Holder
S453A   Climatecontrolled Seats Front
S455A   Active Seat For Driver And Passenger
S456A   Comfort Seat With Memory
S465A   Throughloading System
S502A   Headlight Cleaning System
S508A   Park Distance Control PDC
S522A   Xenon Light
S524A   Adaptive Headlights
S563A   Light Package
S609A   Navigation System Professional
S610A   Headup Display
S644A   Preparation F Mobile Phone W Bluetooth
S672A   CD Changer For 6 CDs
S677A   HiFi System Professional DSP
S698A   AreaCode 2 For DVD
S704A   M Sports Suspension
S710A   M Leather Steering Wheel
S715A   M Aerodynamics Package
S775A   Headlining Anthracite
S863A   Retailer Directory Europe
S869A   Language Version Switzerland
S879A   Onboard Vehicle Literature German
S896A   Daytime Driving Light Switch
S8SAA   Navigation Access Requestcountryspec
S8SPA   Control Unit COP
S962A   Deleted Licence Plate Support Front
S534A   Automatic Air Conditioning
S540A   Cruise Control
S548A   Kilometercalibrated Speedometer
S785A   White Direction Indicator Lights


Oraz historia serwisowa:
Kod:
16.11.05 - 4126 km - zmiana kół, wyważenie kół
12.04.06 - 8529 km - zmiana kół, wyważenie kół, wycieraczki przód
27.07.06 - 14 859 km - diagnostyka i programowanie pojazdu
26.09.06 - 18 123 km - pilot do pojazdu
05.10.06 - 19 388 km - zestaw naprawczy centrum sterowania kierownicy, diagnostyka i programowanie pojazdu
05.12.06 - 22 835 km - zmiana kół, wyważenie kół, diagnostyka komputerowa pojazdu
20.04.07 - 25 465 km - zmiana kół, wyważenie kół
04.07.07 - 32 540 km - serwis olejowy, olej, badanie techniczne, kontrola pojazdu, płyn hamulcowy
10.08.07 - 34 779 km - poszycie oparcia fotela przód
26.09.07 - 35 218 km - mikrofiltr, zmiana kół, wyważenie kół
31.10.07 - 37 324 km - zmiana kół, wyważenie kół
17.01.08 - 39 564 km - lusterko wewnętrzne, diagnostyka komputerowa pojazdu
29.04.08 - 45 184 km - zmiana kół, wyważenie kół
17.06.09 - 58 368 km - serwis olejowy, olej, płyn hamulcowy
14.10.09 - 62 148 km - mikrofiltr
11.05.11 - 79 865 km - serwis olejowy, olej, filtr powietrza, filtr paliwa, płyn hamulcowy
29.06.12 - 88 653 km - poprawienie mocowanie klemy plus akumulatora akcja serwisowa
24.01.13 - 92 354 km - serwis olejowy, olej, kontrola pojazdu
06.05.13 - 93 272 km - płyn hamulcowy
30.12.13 - 97 811 km - mikrofiltr
13.08.14 - 99 554 km - serwis olejowy, olej, kontrola pojazdu, blokada kolumny kierowniczej, diagnostyka komputerowa pojazdu, świece żarowe, sterownik świec zarowych, uszczelki kolektora ssacego

Ostatni odczyt z kluczyka - 99 554 km


Auto fajne, przebieg z jakim kupiłem to 176tys km więc M57 jeszcze się dociera :rotfl: Wiadomo że ideał to nie jest, ale też każdy ma inną definicję ideału. Kupiłem go z wiedzą o padniętej klapie gaszącej oraz martwym amortyzatorem z przodu. Zderzak też wymaga naprawy bo jest pęknięty i jednym bokiem się rusza góra-dół. Poza tym wszystko sprawne i reszta wychodzi już podczas moich zmagań z mechaniką.

Na start auto dostało:
- amortyzatory bilstein (dla zawieszenia m-tech) + odboje + mocowania amortyzatorów na przód
- teleskopy maski
- żarówki ringów
- zaślepki kolektora ssącego + uszczelki
- czyszczenie układu paliwa LM diesel spulung
- olej do silnika Millers EE 5w30
- filtr oleju Mann
- filtr powietrza Knecht
- naprawa sterownika świec
- płukanka silnika Millers Engine Flush
- miska + filtr skrzyni biegów ZF
- olej do skrzyni Millermatic ATF DM
- nowa odma Febi
- termostaty (główny + EGR) Behr

Do tego coś co można podciągnąć pod tjuningi:
- dystanse 2x15mm na tylną oś
- rurki zamiast DPF produkcji RM motors czekają w bagażniku,
- wymiana wszystkich ledowych żarówek w aucie gdyż jakiś poprzedni właściciel lubił niebieskie ledy z marketu

Do zrobienia:
- ogarnąć zderzak,
- wymienić łącznik elastyczny wydechu,
- sprawdzić łożyska z przodu bo coś tam zaczyna hałasować,
- umyć silnik, bo kiedyś coś komuś pociekło i cały jest oblepiony mieszanką starego oleju i kurzu :/
- felgi oraz opony na lato,
- sprzątanie, polerowanie, balsamowanie i szukanie dziury w całym :D

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A teraz zdjęcia, przepraszam że wszystko z taniego telefonu ale lustrzanka coraz częściej leży u mnie w szafie zamiast w aucie:

Kilka zdjęć brudasa, bo auto mam już jakieś 2 tygodnie i ani razu go nie myłem :wstyd: :wstyd: :wstyd:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek


Paczuszki czekają na zabawę :) Część olejowa kupiona u kolegi Rafała z Piąte Koło (polecam w 100%!)

Obrazek

Obrazek


Czas na warsztat:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Filtr powietrza to chyba Mayle, najgorzej nie wyglądał ale ktoś zapominał czyścić puszkę filtra przy wymianach. Odkurzacz załatwił sprawę i auto już ma świeże powietrze :)
Obrazek


Odma, tutaj długo biłem się z myślami co kupić bo wg numerów to 535d ma inną odmę niż pozostałe m57. U mnie siedziała jeszcze odma oryginalna z 2005r ( :mur: ) a ja kupiłem zamiennik Febi do 530d i jest identyczna. Nie wiem gdzie leży różnica (tzn różnicę widzę tylko w cenie)
Obrazek


Millers płukał silnik przez 20minut i zalałem nowe smarowidła. Wcześniej był tu mobil 5w30 lany z beczki, mam nadzieje że silnik nie dostanie szoku po przejściu na inną oliwę ;)
Obrazek


Wymiana oleju w skrzyni wyszła mi jakoś tak spontanicznie przy zamawianiu innych rzeczy. Poprzedni właściciel był zwolennikiem opcji, że tego oleju się nie wymienia bo jego koledze po wymianie skrzynia zaczęła źle pracować. Ja zaryzykowałem i byłem pierwszym który to zrobił. Miska oryginalna, ale nie znalazłem nic co by przypominało opiłki w oleju. Po wymianie może być więc tylko lepiej. Nie robiłem dynamicznej, bo robiłem to w poprzednim aucie i jeśli sam nie będę posiadał sprzętu do takiej wymiany to nie zlecę tego nikomu. Po prostu nie ufam mechanikom, zbyt wielu robi swoją robotę "na odpierdol".
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Termostaty to sprawa prosta i oczywista. Też siedziały tutaj jeszcze fabryczne komponenty i auto pewnie od 5 lat jeździło niedogrzane. Ehh takie podstawy...
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Temp po naprawie termostatów jest w normie :) wcześniej po 30km lapałem szałowe 72stopnie...
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Aktualny przebieg:
Obrazek


Stan z inpy po moich poprawkach, wcześniej siedziało tu na stałe 12 błędów :)
Obrazek


Tutaj mój mały zestaw naprawczy do klapy gaszącej. Trybik zjedzony i już miałem kupować ale zajrzałem do klapy z opla antary 2.0cdti (miałem takiego przez miesiąc...) i okazało się, że tamten pasuje idealnie do mojej przepustnicy. Niestety podmianka jedynie obudziła klapę, bo gaszenie jest teraz delikatne ale na obrotach jałowych klapa zaczyna chodzić w pozycjach 0-1-0-1-0 ... i dławić silnik. Elektronika coś tam świruje.
Obrazek

Gdzieś znikły mi jeszcze zdjęcia z demontażu klapek z kolektora i czyszczenia EGR i przepustnicy, ale to też pozycja obowiązkowa w BMW więc od tego zacząłem :)

Reasumując: z auta jestem mega zadowolony. Wiedziałem, że auto będzie szybkie ale na prawdę jestem w szoku jak sprawnie się tym jeździ. Do tego przypadkiem mam komforty z chłodzeniem masowanie, logic7, active steering ... Jestem pewnien, że w to auto można ładować worki pieniędzy i chcę je doprowadzić do ideału.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 1 maja 2019, 19:03 przez woytek13, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E60 535d
PostNapisane: 24 września 2018, 17:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1021
Lokalizacja: TSZ
Moje BMW: M5 F90,F33, F20
Kod silnika: S63B44
Bardzo fajne auto z ogromnym potencjałem, gratulacje

_________________
White F32
Black E92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E60 535d
PostNapisane: 24 września 2018, 17:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Bardzo fajna E60 z idealnym motorem do tej budy :) Powodzenia w dalszych pracach ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E60 535d
PostNapisane: 24 września 2018, 18:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 249
Moje BMW: M2 comp.
Kod silnika: S
noooo taki zakup to ja rozumiem :hyhy:
kozak wyposazony, komforty i logic mialem w czarnej e60 :serce:
do tego m pakiet i biT :serce: jest pieknie! czekam na maly detaling w twoim wykonaniu.
koniecznie laduj glebe i s128 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E60 535d
PostNapisane: 24 września 2018, 18:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Gratuluję powrotu do właściwej marki :cool:

Serwis pozakupowy porządny. Cieszę się, że jest mój mały wkład :)

To co, teraz UP z mocą :chytry:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E60 535d
PostNapisane: 24 września 2018, 21:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Troszkę nad nią popracujesz i będzie fajno jak na tą chwilę jest tak mocno fabrycznie :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E60 535d
PostNapisane: 24 września 2018, 22:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4254
Lokalizacja: okolice Kępna
Moje BMW: E38 735i
Kod silnika: M62
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166789
Ładny, zadbany wóz.


Fajnie, że wróciłeś do BMW ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E60 535d
PostNapisane: 24 września 2018, 22:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29637
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
Bardzo ładna, czekamy na kolejne up :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E60 535d
PostNapisane: 24 września 2018, 22:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
super , że znowu masz bmw :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E60 535d
PostNapisane: 25 września 2018, 06:47 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Moje BMW: E34&E39
Kod silnika: M50B25
Podejście do tematu prawidłowe, czekamy na mody ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E60 535d
PostNapisane: 25 września 2018, 07:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Dzięki za pozytywne komentarze :) Na ten moment auto jest zwykłą serią, a nawet słabą serią bo z pewnymi wizualnymi niedociągnięciami :P ale wszystko w swoim czasie.

Nie będzie to jakiś mega radykalkny projekt, bo nigdy takich aut nie miałem ale pewne plany mam i całkiem seryjny jeździć nie będzie. Co do mocy to się zobaczy, bo w sumie nie brakuje mi jej w tym silniku ale jak już jakiś tuner podepnie się żeby wywalić DPF to może by tak.... :cwaniak:

Kupiłem sobie jeszcze 8m wężyków podciśnienia i przelecę cały układ razem z czyszczeniem elektrozaworków, just in case ;) Umówiłem się też na wymianę tego urwanego łącznika wydechu. Szkoda tylko że nie da się kupić oryginału gdzieś w bmw, bo wszystkie zamienniki są mega twarde i boje się wibracji całego układu :/ Chyba że ktoś ma sprawdzonego producenta takich plecionek? Od razu mówię, że pomysł z zamontowaniem dodatkowego łącznika odpada bo średnio jest tam miejsce.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E60 535d
PostNapisane: 28 września 2018, 11:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 825
Lokalizacja: WZY
Moje BMW: E46 Cabrio
Kod silnika: M54B30
Fajnie że wróciłeś do właściwej marki. Auto mega fajne już na tą chwile, po poprawkach będzie jeszcze lepiej. Powodzenia :ok:

_________________
Obrazek
E46 Coupe Lightgelb /// ^ KLIK ^


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E60 535d
PostNapisane: 29 września 2018, 17:48 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 40
Posty: 5953
fajnie że powrót do marki...serwis 1 klasa

_________________
Typer 12/2012-I miejsce
Typer 01/2013-II miejsce...Typer 02/2013-III miejsce...Typer 03/2013-III miejsce...Typer 04/2013-I miejsce..Typer 09/2013-II Miejsce...Typer 12/2013-II miejsce...Typer 03/2014-III miejsce...Typer 05/2014-III Miejsce...Typer 10/2014-II miejsce...Typer 11/2014-II...Typer 12/2014-I..Typer 11 / 2015 - II...Typer 04/2016-III...Typer 08/2016-II..Typer 09/2016-III..Typer 10/2016-III..Typer 05/2017=II...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E60 535d
PostNapisane: 30 września 2018, 17:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Fajne autko, fajne że wróciłeś do jedynej słusznej marki :)

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E60 535d
PostNapisane: 30 września 2018, 17:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Nie wiem czy to moje szczęście czy coś innego ale im więcej dłubię tym więcej rzeczy wychodzi do zrobienia :rotfl:

Wczoraj znów wstałem sobie o 4:45 i pojechałem na wieś do mojej dziupli gdzie działam przy autach. Temat jest mocno niekomfortowy bo zawsze jest ryzyko że coś popsuje i zostaję bez auta. W sobotę części nie kupię więc wtedy zostaje mi PKS lub żebrać żeby ojciec mnie odwiózł. Tym razem zacząłem na luzie od wymiany amortyzatora z drugiej storny, tej pozornie zdrowej. Po wyjęciu amortyzator zrobił "chlup" i wpadł do środka. Koejny trup, tylko ten suchy z zewnątrz. Szybka podmianka i poszło całkiem sprawnie.

Potem sprawdzałem olej w skrzyni bo przy wymianie INPA mi się buntowała i nie wierzyłem jej oraz pomiarom temperatury skrzyni. Dla 100% pewności zrobiłem test poziomu oleju i wyszło, że brakowało mi około 100-120ml oleju. Czy to dużo nie wiem i czy skrzynia po dolewce działa inaczej tez nie wiem, ale o tym dalej ...

Kolejny temat, który zajął mi dość sporo czasu i jeszcze więcej nerwów do podciśnienia. Wymieniłem wszystkie poza tymi od poduszek silnika, w tych dwóch sprawdziłem jedynie szczelność przy pomocy strzykawki i oczu ;)

Obrazek


Tyle łącznie wywaliłem wężyków:
Obrazek

Zrobiłem potem jazdę próbną i było ok więc spakowałem się i ruszyłem w podróż do domu. Po drodze czuję, że brakuje mi sporo koni mechanicznych, a dokładniej to mam tylko połowę biturbo... Dół nie istnieje. Już jestem zły i czuję, że niedziela nie będzie połączona z jazdą autem :mur: Co ciekawe, jazda z mocą na samej górze to jakiś kosmos :D Turbodziura.... a nagle KOP w plecy i lecimy :rotfl: Dojechałem wieczorem do domu, kupiłem dodatkowe piwa na wieczór i szedłem spać z myślą o tym jakim cudem pomyliłem coś w wężykach.

Rano wziąłem się za naprawę w garażu umiejscowionym w piwnicy pod blokiem. Ludzie tam zawsze patrzą na mnie jak na idiotę, a dzieci widzą we mnie diabła gdy nurkuje pod maską kolejnych aut. Najbardziej się dziwili jak w jednostanowiskowym garażu robiłem korektę lakieru w octavii combi. FYI da się i to na luzie :cwaniak: No ale wracając do tematu to sprawdziłem wszystko i tutaj niezastąpiony DIS i testowanie kolejnych podzespołów korzystających z podciśnienia no i mam winnego:


Testy:

Obrazek


Elektrozaworek:
Obrazek

Niestety pomimo roku 2018 nadal w niedziele nie mozna nigdzie kupic części do samochodów więc auto stoi do jutra i czeka na bugfixa. Ten "konwerter" już na pierwszy rzut oka wydawał się dziwny, bo po kilku chwilach na obrotach jałowych był mega gorący. Pozostałe nie. DIS tylko mnie potwierdził, pozostaje wymienić i gotowe. Do tego pod maską zgubiłem kilka śrubek, kluczy i brzydkich słów. Zły byłem podwójnie, bo w czwartek jadę autem w ważne miejsce liczy się 120% sprawność silnika i osprzętu. Więcej info w krótce.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E60 535d
PostNapisane: 30 września 2018, 22:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 237
Lokalizacja: lublin-belzyce
Moje BMW: e36 s54b32
pozdrawiam i moze do spotkania na swiatlach. Widze ze Lbn.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E60 535d
PostNapisane: 1 października 2018, 07:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Moje BMW: E34&E39
Kod silnika: M50B25
Działaj działaj, po drodze zawsze są problemy, ale jak widać już nie wiele zostało do ogarnięcia by mieć zamierzony efekt w kwestii mechanicznej ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E60 535d
PostNapisane: 1 października 2018, 20:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Konwerter ciśnienia, czy jakkolwiek to się oficjalnie nazywa został wymieniony i oczywiście nic się nie zmieniło. Auto nadal nie jedzie dołem WCALE. Po pracy przejrzałem cały układ podciśnieniowy, podmieniałem niektóre zaworki (np ten od klapek zamiast tego który otwiera bypass) i żadnej poprawy. Nie mam zielonego pojęcia co się zesrało, wiem tylko że sztanga sterująca klapą pomiędzy turbosprężarkami nie chce się ruszać. Podciśnienie mierzyłem i jest ok tzn -600mbar a wg DIS powinno byc 650 więc chyba w normie. Każda jedna linia została sprawdzona raz jeszcze, wszystko szczelne i wszystko na swoich miejscach a pomimo tego, auto przestało jechać po podmienieniu wężyków w ubiegłą sobotę. Niestety musze przełożyć wizytę u tunera, bo auto się posypało :wstyd:


Edit:

Jakby ktoś chciał pomóc z problemem i miał pomysł jak to naprawić to zapraszam do innego działu:
viewtopic.php?f=1&t=167785

:(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E60 535d
PostNapisane: 19 października 2018, 09:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Problem podciśnień naprawiony (w dziale mechanika są detale), a przyczyną był oczywiście mój błąd. Jedyna korzyść taka, że znalazłem inny problem czyli nieszczelne serwo które dziś jest w trakcie wymieniania.

W ubiegły weekend poddałem lakier szybkiej odnowie i one-step odświeżył trochę lakier. Niestety czasu miałem bardzo, bardzo mało i nie zrobiłem tego do końca tak jakbym tego chciał i tak jak powinno się to robić. Przed zimą więcej nie pomogę ale i tak jest znacznie lepiej. Kilka świeższych zdjęć z telefonu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Ciekawi mnie czy po naprawie podciśnienia i podniesieniu jego wartości w układzie z 0,6bar na 0,9 zmieni się też reakcja na gaz i ogólnie praca całego układu. Bo może tylko wydaje mi się, że auto fajnie wstaje a tak na prawdę do teraz jeździło jak gruz :D Po południu będę pewny, a dziś też finalnie umówie sie z tunerem na zabawę z ecu, bo wstyd sie przyznać ale chwilowo jeżdżę bez eko-filtra w wydechu, a soft nadal nietknięty :/ Druciarstwo....

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 19 października 2018, 12:32 przez woytek13, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woytek13 -->> E60 535d
PostNapisane: 19 października 2018, 12:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Baw się baw... zobaczysz nie będziesz chciał wysiąść :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: rexman i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL