BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 12:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 22 listopada 2016, 22:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Moje BMW: e 46
Kod silnika: M54
Ten tłoczek z crf widze przepalony od góry że widać sadze od dołu ?:)
Widzę porządne prace, rozpędzasz się coraz bardziej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 23 listopada 2016, 10:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
lazarus99 będę bardzo wdzięczny za informację o tym skąd pochodzi zamontowany przez Ciebie alternator.
adigromb tak to częsty widok, że tłok zanagarzył się od dolnej strony. W sumie jego grubość denka jest niewielka :)

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 26 listopada 2016, 14:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
Mialem coprawda m54b25 ale to nic nie zmienia.
Alternator Valeo robil figle i zalozylem 140A boscha od e38 2.8. Musi byc od r6 bo od v8 nie pasuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 27 grudnia 2016, 23:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Dużo czasu minęło. Prace troszkę ruszyły.

przemek_byd Dziękuję za podpowiedź.

Skończyłem obróbkę wałków rozrządu. Nie poszła do końca po mojej myśli. Chciałem z krzywek (obszar, w którym zawór jest zamknięty) zebrać połowę materiału, ale gdy zacząłem to realizować zdałem sobie sprawę jak bardzo dużo czasu mi to zajmie. Skończyło się na obróbce dwóch krzywek. Robota nie warta tylu godzin pracy.
Z wałka dolotowego zdjąłem 157g, a na wylotowy nie było już takich możliwości, więc zdjąłem 37g w obydwu przypadkach na dość dużym promieniu. Obydwa wałki wyrównoważyłem statycznie.

Przykład z wałka dolotowego przed i po obróbce:

Obrazek

Obrazek


Głowica przeszła test szczelności, więc zająłem się obróbką komór spalania i kanałów.
Komory przed i po obróbce wstępnej:

Obrazek
Obrazek

Pozostałości po obróbce tylko połowy długości kanałów wylotowych:

Obrazek

Zawór wylotowy. Polerowanie powierzchni grzybka od strony komory spalania zmniejszyło powierzchnię rozwiniętą, co za tym idzie współczynnik wnikania ciepła z komory spalania do zaworu. Jak widać po prawej jest zawór przed obróbką. Widoczne są na nim ślady po obróbce toczenia. Lepiej wykorzystać ciepło na rozprężanie gazu podczas suwu pracy niż na grzanie zaworów :)

Obrazek

Ktoś kto poprzednio zajmował się głowicą oczyścił zawory wylotowe z nagaru w sposób tragiczny w skutkach. Wziął papier ścierny. Zamontował zawór w jakieś wiertarce i oto efekt:

Obrazek

Narobił mnóstwo rys (karbów), które to były bardzo dobrym miejscem do zainicjowania pęknięcia trzonka. Na szczęście tak się nie stało, ale musiałem się przed tym zabezpieczyć usuwając karby:

Obrazek


Przykład kanałów wylotowych, w których dosłownie widać wzgórza i doliny. Wykończenie kanałów daje wiele do życzenia.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Po wstępnej obróbce kanałów. Część od strony prowadnicy nie została jeszcze obrobiona, bo wpierw muszę wymienić prowadnice. Później będę je ścinał.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Po wstępnej obróbce kanałów dolotowych :)

Obrazek


W międzyczasie przyszło trochę rupieci:

Obrazek


Poza tym w święta było też co robić:

Obrazek


Co prawda trochę spóźnione, ale szczere :)

Obrazek


Mam takie dwa pytania.
Odnośnie popychaczy zaworowych. Istnieje jakaś pewna metoda weryfikacji ich stanu? Zastanawiam się nad kupnem kompletu, ale nie chcę wydawać na darmo 500 zł na zestaw firmy kolbenshmit. Po odpaleniu silnika przez 1-2 sekund słychać było stukanie z okolic wałków rozrządu. Podczas pracy ten dźwięk się nigdy nie pojawił.

Drugie pytanie. Jakie łańcuchy rozrządu i pompy oleju wybrać?
Krótki:
Oryginał 193 zł
Febi Bilstein 70 zł
Ruville 60 zł

Długi: 350 zł
Oryginał
Ruville 100 zł
Febi Bilstein 103zł

Pompy oleju:
Oryginał 170 zł
Febi Bilstein/Ruvill 40 zł

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 28 grudnia 2016, 08:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
zakres prac i wiedzy robi wrażenie :padam:
po dotarciu silnik będzie się legitymował świetnymi parametrami :super:

PS jeśli masz możliwości finansowe to ja bym brał oryginały

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 28 grudnia 2016, 08:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29637
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
:szok:

sporo pracy ale dobrze Ci idzie :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 28 grudnia 2016, 09:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Majster128 napisał(a):
Odnośnie popychaczy zaworowych. Istnieje jakaś pewna metoda weryfikacji ich stanu
nie bardzo
Majster128 napisał(a):
Zastanawiam się nad kupnem kompletu, ale nie chcę wydawać na darmo 500 zł na zestaw firmy kolbenshmit.
nr 1 w popychaczach to firma INA robi prawie do wszystkich aut na pierwszy montaż
Majster128 napisał(a):
Po odpaleniu silnika przez 1-2 sekund słychać było stukanie z okolic wałków rozrządu. Podczas pracy ten dźwięk się nigdy nie pojawił.
przyczyn stukania moze być więcej,osobiście to bym sie wstrzymał z wymianą popychaczy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 28 grudnia 2016, 11:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
rorafalki wiesz możliwości są, ale pracując przy motocyklach doświadczyłem, że np. łańcuchy rozrządu z oryginału yamahy i kawasaki są znacznie gorszej jakości niż z zamiennika DID. Oryginały mają już znacznie większe luzy na sworzniach i z tego powodu czas ich eksploatacji jest krótszy. Chcę dokonać dobrego wyboru, bo nie chciałbym tego drugi raz rozbierać.

Zimny Kupiłem dwa popychacze firmy kolbenshmidt, żeby znaleźć różnice między starymi i już ich sama masa mi nie pasuje. Oryginalny waży 52-53g. Kolbenshmidt 58g.
Po napompowaniu w kompresorze 8 bar i dmuchnięciu w otwór popychaczy, połowa starych popychaczy lekko się podnosi (ok 0,2mm). Po odpuszczeniu ciśnienia wraca. Druga połowa nie chce reagować. Gdy dmuchnąłem tak w popychacze kolbenshmidt to znaczna część powietrza wypływała dookoła wewnętrznego tłoczka za zewnątrz. W starych oryginalnych popychaczach nie odnotowałem takiego zjawiska. Poza tym kolbenshmidt nie reagowały na sprężone powietrze. Niepokoi mnie ten wypływ w popychaczach kolbenshmidt, bo gwarantuje to większy spadek ciśnienia oleju i tym bardziej przy odpaleniu rozrząd może klekotać.

Masz rację, że może być więcej przyczyn tego stukania np. niskie ciśnienie oleju chwilę po odpaleniu. W planie mam wymianę pompy oleju i obydwu napinaczy rozrządu. Ich powierzchnie są trochę porysowane, więc wycieka przez nie trochę więcej oleju. Oczywiście nowe panewki. Sprawdzałem zawór zwrotny w podstawie filtra oleju. Trzyma dobrze. Po postoju olej nie spływa z filtra. Uszczelniacze tłoczków vanosa też są nowe. Po takim uszczelnieniu układu smarowania możliwe, że będzie poprawa. Kupię jeden popychacz firmy INA z ciekawości dla porównania z poprzednimi.

Dziękuję za wskazówki i wsparcie :)

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 28 grudnia 2016, 22:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Mam jeszcze jeden problem z termostatem.
W czasie jazdy temperatura utrzymywała się w takim zakresie jak na tym filmie (0- 30s).
https://www.youtube.com/watch?v=01OFs-0pGLA
Dzisiaj wrzuciłem termostat do wody i otwierał on się o jakieś 3 mm przy temperaturze 99 stopni. W katalogu mam napisane, że ma się otwierać przy 97 stopniach. Gdy podłączę elektryczny element grzejny termostatu to po minucie zawór zaczyna się pomału podnosić.
Zapewne wymaga już wymiany.

Korzystając z chwili zająłem się rozrusznikiem i alternatorem.

Rozrusznik był w całkiem dobrym stanie, ale wymienię mu łożyska satelit w przekładni planetarnej i na wałku zdawczym.

Obrazek
Obrazek

Wirnik po umyciu wygląda jak nowy :)
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

W skrócie alternator. Łożysko od strony koła pasowego już nie dało się w dłoni obrócić. Dobrze, że do niego zaglądnąłem.
Obrazek

Ładnie pozacierany napinacz łańcucha rozrządu:
Obrazek
Obrazek

Sprężyny zaworowe z podkładkami po spa :)
Obrazek
Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 28 grudnia 2016, 22:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Wpedzasz w kompleksy :D

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 28 grudnia 2016, 22:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Chciałbym w końcu natrafić na jakiś podzespół w tym samochodzie, który nie wymagałby wymiany lub naprawy :zalamany:

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 29 grudnia 2016, 01:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 153
Lokalizacja: Ciechocin
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52
Podziwiam zapał do pracy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 29 grudnia 2016, 07:35 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1456
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Porno dla mnie czytać Twoje posty i oglądać postęp prac. Wygram w totka to przyjadę, żebyś moje m54 tak dopieścił ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 29 grudnia 2016, 08:05 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1076
Moje BMW: / Chevrolet Evanda
Kod silnika: T20SED
Garaż: viewtopic.php?f=55&t=171130
Co do łańcuchów to brałbym Febi chyba że masz fundusze na oryginał, ale jakością i trwałością Febi gorszy nie będzie... (Moim zdaniem).

Podziwiam prace. :zdziwko: i poziom wiedzy :D
Super działasz :ok:
Nie masz obaw że zbyt mocno "przeszlifujesz" jakaś śrubę lub element co go osłabi bardzo mocno i doprowadzi do zerwania/pęknięć/zmęczenia materiału? Bp widzę że wszędzie gdzie się da zbierasz materiał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 29 grudnia 2016, 08:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
kryst16 napisał(a):
Co do łańcuchów to brałbym Febi chyba że masz fundusze na oryginał, ale jakością i trwałością Febi gorszy nie będzie... (Moim zdaniem).

wg mnie w ostatnich latach jakość Febi spadła, więc na Febi raczej bym nie stawiał

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 29 grudnia 2016, 08:21 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1076
Moje BMW: / Chevrolet Evanda
Kod silnika: T20SED
Garaż: viewtopic.php?f=55&t=171130
rorafalki napisał(a):
kryst16 napisał(a):
Co do łańcuchów to brałbym Febi chyba że masz fundusze na oryginał, ale jakością i trwałością Febi gorszy nie będzie... (Moim zdaniem).

wg mnie w ostatnich latach jakość Febi spadła, więc na Febi raczej bym nie stawiał


W sumie bardzo możliwe, ja kiedyś porównywałem rozrząd oryginalny Opla do zamiennika Febi to nawet "wagowo" wyszło to samo. (Tak zważyłem nowe łańcuchy). Oczywiście nie sprawdzałem ich realnej wytrzymałości. Ale to był Opel :P

Chociaż przy takich pracach jak tutaj autor robi to może warto wrzucić oryginał...
Ale trzeba mieć wiedzę żeby tak działać :piwo:
Aż jestem ciekawe co z tego wyjdzie :D Czy po tak mocnych zmianach wszystko będzie pracować bezproblemowo i jaka będzie moc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 29 grudnia 2016, 10:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 130
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: E39 Individual
Kod silnika: M54B22
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157289
Wiedza :padam:
Super działasz, powodzenia ! :ok:

_________________
Znawcom tematu nie trzeba tłumaczyć co znaczy magiczne ///M na tylnej klapie, a Ci którzy w temacie nie są, po jeździe próbnej wytatuują sobie ten symbol zaraz obok imienia swojej dziewczyny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 29 grudnia 2016, 10:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
W związku z tym, że nie kupuję zbyt wielu części do samochodów (aż do czasu kupna tego samochodu...), to niektórych rzeczy nie wiem.
Dotychczasowe łańcuchy są firmy IWIS. Jest to znana firma, która produkuje również łańcuchy do motocykli. Zakładam, że były one w silniku od nowości (wnioskuję ze zużycia).
Kupując np. łańcuch rozrządu z oryginału Husqvarny lub Husaberga to i tak dostajemy IWIS.

Znalazłem w necie pewną wypowiedź:

Cytuj:
kup sobie febi/swag i tak w srodku bedzie IWIS czyli ten ktory jest oryginalnie

https://a4-klub.pl/index.php?/topic/337 ... e-zakupic/

Jest mi ktoś w stanie potwierdzić, że kupując Febi, to na łańcuchu będzie nabity napis IWIS?

kryst16 Kwestia wiedzy którędy np. w wałku rozrządu są przenoszone siły. Nie trzeba głębokiej analizy. Wystarczy podstawowe wyczucie inżynierskie, by powiedzieć, że elementy, które widać zeszlifowane na zdjęciu nie są poddane dużym obciążeniom. Te 3 śruby trzymają tylko koła zębate, przekładki i sprężynę talerzową. Sam moment z koła zębatego na wałek przenoszony jest przez wielowypust za pośrednictwem tłoczka vanosa. Tylko tam może pojawić się siła osiowa działająca na te 3 śruby ale nie pojawi się, ponieważ wielowypust jest pod niewielkim kątem co czyni go samohamownym.

r4ll Po obróbce tej głowicy długo będę ładował cierpliwość. Obrobić głowicę jednocylindrową do motocykla to przyjemność, ale żeby obrobić dobrze 6 cylindrową trzeba sporo cierpliwości. Fajnie gdyby kanały i komory spalania dla każdego z cylindrów były obrobione jednakowo, żeby zapewnić jednakowe stopnie napełnienia cylindrów.

EDIT:
No i pojaśnione:
Cytuj:
Oferujemy bowiem wyłącznie oryginalne łańcuchy IWIS, wiodącego konstruktora i producenta łańcuchów rozrządu. Swoim doświadczeniem IWIS gwarantuje najwyższą jakość oferowanych łańcuchów.

http://www.febi.com/febipl/serwis/pobie ... rzadu.html

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 29 grudnia 2016, 11:07 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1076
Moje BMW: / Chevrolet Evanda
Kod silnika: T20SED
Garaż: viewtopic.php?f=55&t=171130
Majster128 napisał(a):

Kwestia wiedzy którędy np. w wałku rozrządu są przenoszone siły. Nie trzeba głębokiej analizy. Wystarczy podstawowe wyczucie inżynierskie, by powiedzieć, że elementy, które widać zeszlifowane na zdjęciu nie są poddane dużym obciążeniom. Te 3 śruby trzymają tylko koła zębate, przekładki i sprężynę talerzową. Sam moment z koła zębatego na wałek przenoszony jest przez wielowypust za pośrednictwem tłoczka vanosa. Tylko tam może pojawić się siła osiowa działająca na te 3 śruby ale nie pojawi się, ponieważ wielowypust jest pod niewielkim kątem co czyni go samohamownym.

r4ll Po obróbce tej głowicy długo będę ładował cierpliwość. Obrobić głowicę jednocylindrową do motocykla to przyjemność, ale żeby obrobić dobrze 6 cylindrową trzeba sporo cierpliwości. Fajnie gdyby kanały i komory spalania dla każdego z cylindrów były obrobione jednakowo, żeby zapewnić jednakowe stopnie napełnienia cylindrów.



Masz rację, ale ja pewnie bałbym się tak mocno szlifować niektóre śruby, nawet te przepustnicy, chociaż tam na nich nie ma praktycznie żadnych sił... Może dlatego, że mam złe doświadczenia w tej kwestii.
Ale widzę, że masz ogromną wiedzę także działaj :ok:
Będę śledził temat bo jestem mega ciekaw efektów.

Dobrze, że wyjaśniło się z łańcuchami, ja się bardziej bawiłem z Oplem, ale tam "oryginalny" łańcuch był identyczny jak łańcuch FEBI.
Dobre posunięcie z rozrusznikiem i alternatorem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 29 grudnia 2016, 13:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Hałas który słyszałeś po odpaleniu mógł pochodzić z napinacza, zwłaszcza jeśli miał rysy. Z tymi zaworami by nie przesadzał, jeśli pracuje w osi takie rysy mu nie zaszkodzą;-)

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL